Porvoo-Loviisa

kesälomaa

Mihin kannttaisi mennä Porvoo-Loviisa akselilla, vierrassatamat & luonnonsatamat ja kaikki siltä väliltä kiinnostaa.

7

1869

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Westman & Östman

Loviisan Laivasilta on kiva ja idyllinen "pikkukaupunkisatama". Sieltä löytyy myös kaikki tarvittavat palvelut suurin piirtein kävelyetäisyydellä. Purjehtijoiden menoa Loviisaan voi tosin rajoittaa sataman mataluus, kahden metrin syväyksellä köli kyntää mutaa monessa kohdassa.
      Upea lähes luonnonsatama Porvoon ja Loviisan välissä on hevosenkengän muotoisen laguunin muodostava saari Byö, jossa on muistaakseni Metsähalituksen ylläpitämä tukeva laituri. Paikka on tosi hieno ja suojaisa, kunhan uskaltaa ajaa laguuniin sisään kapeasta salmesta.

• Westman & Östman

Pitääpä vielä lisätä Svartholman linnakesaari Loviisasta muutama maili etelään. Historiasta kiinnostuneelle mielenkiintoinen paikka, eikä ravintolan tarjonnassakaan ole juuri moittimista. Sopii hyvin päiväkohteeksi ja uskoisin että tukevassa laiturissa voi myös yöpyä.

• Lowiisa

Katso mitä tahansa satamakirjaa. Paikkoja on useita ja tietysti ankkurissakin voi olla.
      Maksullisia ei taida olla kuin sandholmen ja Pellingin lossin vieressä oleva Tirmo.
      Byön bochamn on suojaaminen ihan kaikilla tuulilla. Bensaa ja dieseliä saa Kabbölestä jossa on myös kauppa/baari.

• 3+2

Kato Norra Sandö

• Marssijärjestys

Kun lähdet Porvoon Jokirannasta niin tässä marssijärjestyksessä:
      - Hamari
      - Emäsalon Gulf
      - Benitas
      - Tirmo
      - Kabböle
      - Svartholm
      - Laivasilta

• pyyyh

onko pakko pysähtyä noihin kaikkii, loma ei riittäis!

• kiristäjä

Norra Sandö on hieno paikka. Purkkarilla länsipuolen niemessä voi joutua joissain kohdissa hiukan sovittelemaan köliä pohjakivien väliin. Itse lähestyminen ok, kartan mukaan. Itselle on sattunut pari kertaa tuuli osumaan länsipuolelle ikävästi. Suosittelen menemistä saaren pohjoiskärkeen, etelän kautta saaren itäpuolta seuraten. Luoteispäässä kivikkoa sen verran, että en ole tohtinut sieltä mennä. Puheiden mukaan sielläkin on kolo josta mahtuu, mutta olen siis mieluummin kiertänyt. Jos olet kalamiehiä, niin haukea on noussut luoteiskärjen ja sen edustalla olevien kahden luodon välistä. Siitä on tullut hyvin, mutta ei mistään muualta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      80
      2847
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1666
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      73
      1461
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1395
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1345
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1246
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1220
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      92
      1122
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      77
      1118
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1107
    Aihe