Eli siinä ongelma, lapsi ei nukahda päiväunille.
Selkeästi kuitenkin niitä tarvitsee vielä.
9 illalla nukkumaan ja aamulla herätys puoli 8.
Päiväunille olen laittanut noin yhden aikaan.
Lapsi vain riehuu sängyssään eikä rauhoitu millään, tunnin olen siellä pitänyt ja pakkohan hänet on sitten ottaa pois kun ei vaan nuku.
Tästä noin pari tuntia niin lapsi itkee "nukkumaan" , mutta eihän se sitten enää onnistu.
No sitten kiukutellaan ja kitistään väsymystä muutama tunti ja loppuillasta lapsi vain makoilee milloin missäkin, tuntuu että koko iltapäivä ja ilta valuu ihan "hukkaan".
Selkeästi siis tarvitsee unet, mutta miksi ei nuku??!!!!
Olen yrityänyt kokeilla muuttaa rytmejä, mutta ei ole ollut vaikutusta.
Nukkumaan aikaisemmin/myöhemmin, herätys myöhemmin/aikaisemmin tai päiväunille myöhemmin/aikaisemmin.
Olisiko siis neuvoja?
Alkaa jo ottaa aivoon kun toisiaan klo 15 asti klo 21 pelkkää kiukkuamista!!!
Ei nuku päiväunia vaikka tarvitsee niitä
3
106
Vastaukset
- aikaisemmin
En osaa muuta ehdottaa kuin että laitat lapsen selkeästi aikaisemmin nukkumaan eli jo klo 11.30-12. Meillä uni ei tule jos lapsi on liian väsynyt eli on pakko viedä päiväunille silloin kun vaikuttaa vielä pirteältä. Olet tätä tietysti jo kokeillut, mutta muuta en osaa ehdottaa, meillä tämä aikataulutus auttoi. Ärsyttävää tässä on ,että aamupäivät jäävät tosi lyhyiksi, mutta se iltakiukkukin on todella rasittavaa.
- ...
Ei oikein ole muuta neuvoa antaa kuin että enemmän ulkoilua ja herätys aamulla tuntia aikaisemmin. Lapsen ikäkin olisi aika oleellista tietää...
- laittaisin
paljon aiemmin illalla nukkumaan kuin kello 9.Jos päikkärit jää välistä niin 19.30-20.00 nukkumaan jo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462785Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632012- 401747
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351658Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328945Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782