on evoluution takana ja naisten ja homojen ja lesbojen tasa-arvon puolella.
Älkää te omiko sitä jumalaa ja toimiko sen asiamiehinä, kun ette osaa kuin arvostella ja haukkua.
Raamattu, kamelikuskien nuotiotarinakokoelma on ihmisten kirjoittama kirjaa.
Alunperin raamatunkirjat löydettiin luolista jonne ihmiset olivat ne jättäneet. Ihmiset ne kirjakääröt oli kirjottaneet.
Lukekaa raamattuhistoriaa.
Kirkolliskokouksissa ihmiset(esm.nikea 300 jaa)päättivät mitä kaanoniin tulee ja mitkä kirjat jätetään pois.
Lukekaa kirkkohistoriaa... Ihmiset on olleet asialla ei jumala!
1700-luvulla ateismista (lue jumalan pilkka)sai kuoleman rangaistuksen. Oli jumalanpalveluspakko.
Vasta 1920 saatiin uskonnonvapauslaki, joka mahdollisti muutakin kuin kirkosta kirkkoon -siirron.
Nyt kirkosta saattoi erota, ainoastaan tosin siten että joutui käymään papin kanssa keskustelun. Pappi syyllisti erosta ja laki oli sellainen että vuoteen 2003 asti oli katumuskuukausi.
Uskovat toivoivat että eron haluava häpeäisi ja katuisi eikä eroisikaan.
Eli perinteisesti on lähes pakotettu kristinuskoon. Ateisteja sorretaan vieläkin ja uskonnonvapaus ei tapahdu kouluissa. Yhä vielä on uskonnollisia aamunavauksia.
Uskontoa paasataan arvostelukyvyttömille lapsille ja nuorille. Heitä manipuloidaan uskoon pakolla. Kovaäänisistä paasataan uskontoa ja mihinkään ei pakoo pääse.
Katsoin vähän aika sitten armeijan erästä juhlatapahtumaa teeveestä. Ei niiltä sotilaskokelailta kysytty mitään. Siinähän seisoivat pakosta ja asennosta kun ylemmät veisasi virsiä ja pitivät saarnaa kuolemasta ja kristinuskosta.
Yhä edelleen on ateistit pakon edellä luovuttava uskonnonvapaudesta.
No, hellarit 0,85% kansanvahvuudellaan ovat siihen syyttömiä.
Haluan vain sanoa että kristinusko on tuotu pakolla Suomeenkin. Yhä vieläkin on pakko osallistua uskonnon harjoittamiseen.
Ilman luterilaisuutta ja yhteiskunnan tukea hihhulismille ei olisi uskovaisia.
Mun mahdollinen Jumala
74
109
Vastaukset
- oma uskonto
"Mun mahdollinen Jumala on evoluution takana ja naisten ja homojen ja lesbojen tasa-arvon puolella.
Älkää te omiko sitä jumalaa ja toimiko sen asiamiehinä, kun ette osaa kuin arvostella ja haukkua."
Ei, en omi sinun jumalaasi. Saat toimia uskontosi asiamiehenä/naisena ihan vapaasti.
Tuumasihan apostoli Paavalikin jo, että "niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja." (1.Kor, 8:5)Ei se ole mikään herra. Jos joku raamatunkohta täytyy tähän hakea se on sellainen josta raamattu kertoo että jotkut kamelikuskin rakensivat alttarin"Tuntemattomalle jumalalle."
Aikoinaan eräs helluntailainen sanoi että joo se on se tämä mun jumala, joka muuten sitten inhoaa homoja ja pitää miestä perheen päänä, eikä anna osallistua edes päätöksen tekoon.
Onneksi tämä maailma ei mene niin. Homot ja naiset ovat hellareitten mielipiteestä huolimatta maailmassa tasa-arvoisia heteromiesten kanssa.
Siis eihä se teidän jumalanne(joka on vain yksi monista jumalista maailmassa)se teidän Herranne tee mitään että te olisitte tyytyävisiä ts.homoja ja naisia ei sorreta, mitä nyt teidän piireissä vain.
Jos se on kaikkivaltias kuten sanotte niin tämähän on hänen tahtonsa.
VAikka kuinka vapisette vihassanne niin tasa-arvo toteutuu silti. Se jumalanne ei vihan vapinoistanne välitä.
Me saadaan se tasa-arvoinen avioliittolakikin.- menee miten menee
sarisusannass73 kirjoitti:
Ei se ole mikään herra. Jos joku raamatunkohta täytyy tähän hakea se on sellainen josta raamattu kertoo että jotkut kamelikuskin rakensivat alttarin"Tuntemattomalle jumalalle."
Aikoinaan eräs helluntailainen sanoi että joo se on se tämä mun jumala, joka muuten sitten inhoaa homoja ja pitää miestä perheen päänä, eikä anna osallistua edes päätöksen tekoon.
Onneksi tämä maailma ei mene niin. Homot ja naiset ovat hellareitten mielipiteestä huolimatta maailmassa tasa-arvoisia heteromiesten kanssa.
Siis eihä se teidän jumalanne(joka on vain yksi monista jumalista maailmassa)se teidän Herranne tee mitään että te olisitte tyytyävisiä ts.homoja ja naisia ei sorreta, mitä nyt teidän piireissä vain.
Jos se on kaikkivaltias kuten sanotte niin tämähän on hänen tahtonsa.
VAikka kuinka vapisette vihassanne niin tasa-arvo toteutuu silti. Se jumalanne ei vihan vapinoistanne välitä.
Me saadaan se tasa-arvoinen avioliittolakikin.Varmaankin saatte lakinne. Maailma menee menojaan.
menee miten menee kirjoitti:
Varmaankin saatte lakinne. Maailma menee menojaan.
Niin, koska se teidän "kaikkivaltias Herranne"ei tee mitään sitä estääkseen. Turhaan rukoilette sitä ei se ole teidän puolella. Se ei tee mitään koska se on vain teidän omaa mielikuvitustanne.
Enemmistö ihmisistä määrää tahdin ja teidän ei auta itkeä. Suvaitsemattomuus ei ole enää muodissa.- en o helluntalaine
Niin, koska se teidän "kaikkivaltias Herranne"ei tee mitään sitä estääkseen. Turhaan rukoilette sitä ei se ole teidän puolella. Se ei tee mitään koska se on vain teidän omaa mielikuvitustanne.
Enemmistö ihmisistä määrää tahdin ja teidän ei auta itkeä. Suvaitsemattomuus ei ole enää muodissa.Vastustat toisten mielikuvitusjumalaa ja kehittelet sitten itse omasi (joka perustuu länsimaisen yhteiskunnan 2000-luvun arvoihin)?
en o helluntalaine kirjoitti:
Vastustat toisten mielikuvitusjumalaa ja kehittelet sitten itse omasi (joka perustuu länsimaisen yhteiskunnan 2000-luvun arvoihin)?
Sen minkä kirkkohistoriasta tiedän(vähän siitä aloitukseen kirjotinkin)niin aiemmin ei saanut olla omia arvoja! Vasta v.1923 oli mahdollista erota kirkosta sillä sitä ennen oli lupa siirtyä luterilaisuudesta toiseen kristinuskoiseen lahkoon.
Sitten tulivat sodat. Kirkkoon kuului lähes kaikki. Sotien jälkeen ihmiset erosivat sankoin joukoin kirkosta. Kristinuskoa vastaan kapinoitiin rajusti.
Viimeisen 10 vuoden aikana-kun on ollut netti -kirkosta on erottu 1%:n vuosivauhdilla. SLEY on ennustanut tämän jatkuvan siten että vuoteen 2030 mennessä kirkkoon kuuluu enää puolet väestöstä.
Se kertoo sen mitä ihmiset ajattelevat. Ovat kenties aina ajatelleet. Siten ei olisi mitään 2000-luvun arvoja.
Aiemmin ei vaan ollut mahdollista kertoa omaa mielipidettään. Siitä syyllistettiin ihan lain nojalla. Esm.katumuskuukausi.- velvollisuus
menee miten menee kirjoitti:
Varmaankin saatte lakinne. Maailma menee menojaan.
Jumala on kaiken Luoja. Hän on sanallaan luonut koko maailmankaikkeuden. Tiede tutkii maailman synnyn arvoitusta sekä luonnon ja ihmisen kehittymistä. Usko luottaa siihen, että kaiken takana on Jumalan luova tahto ja rakkaus luomakuntaa kohtaan.
Jumalan hyvä luomistyö ei rajoitu maailman ja elämän alkuun. Luomakunta ei ole sokean kohtalon käsissä, sillä Jumala itse pitää siitä jatkuvasti huolta. Elämän säilyminen, oikeudenmukaisuuden toteutuminen ja ihmisten välinen ystävyys ovat esimerkkejä siitä, että Jumala vaikuttaa luomakunnassaan ja rakastaa luotujaan. Kaikki oikea, puhdas ja kaunis on lähtöisin hänestä. Koti ja perhe, ruoka ja juoma, terveys ja lepo ovat Jumalan lahjoja.
Luojana Jumala on jokaisen ihmisen taivaallinen isä. Olemme hänen lapsiaan ja elämme hänen huolenpitonsa varassa. Meidän velvollisuutemme on varjella ja hoitaa Jumalan maailmaa. Tästä tehtävästä olemme vastuussa Luojallemme.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/13.html
- Rapanhapakko
Muuten Sarisusanna pusnus, mutta mun henk koht käsitykseni mukaan sellainen "Jumala" olisi niin kaukana näistä uskontojen jutuista, ylä- tai alapuolella tai lähellä, ettei siitä kannattaisi käyttää juutalaiskristillisyydestä polveutuvaa sanaa "Jumala" ollenkaan. Ihan eri tasolla tai tasottomuudella.
Ja mitä evoluutioon tulee, evoluutioteorian mukaan se ei ole tarkoituksellista eikä suunnitelmallista eikä tavoitteisiin kuten nykylajeihin saati ihmiseen pyrkivää... eikä siihen mitään ohjaajaa kuten "teistisessä evoluutiossa" tarvita. Eikä sellaista mekanismia ole näytetty.
Silti evoluutio tai ainakaan luonnonvalinta ei ole SATTUMAA. Näennäinen paradoksi, jota uskovaiset eivät pysty ymmärtämään kun tuollaista olkiukkona eli vääränä väitteenä muiden puheista evoluutiosta väittävät.- --€
On sattumaa että maapallolla on elämää ja sen jälkeen kun elämä sai alkunsa niin evoluutiossa on sattuma mukana se voi sattuman kautta päättyä no ihminen on kuitenkin toistaiseksi kehittynein tuskin evoluution kannalta paras.
Uskonto ei kuulu evoluutioon se kuuluu höpötykseen mutta ajan myötä höpötys häviää, viisaat ei höpötä Sana "Jumala"on yhtä paljon uskisraiskattu kuin sana"Luoja", jota vältän. He automaattisesti luulevat muuten että olen heidän laillaan kreationisti.
En minä uskokkaan että evoluutiota ohjaa Jumala. Eikös sille ilmiölle ole termi luonnonvalinta..?
S24:llä on palsta "kreationismi ja älykäs suunnittelu". Se älykäs suunnittelu vetoaa minuun.
Mutta sitä Jumalaa on äärimmäisen vaikea löytää. Jos siis haluaisi kommunikoida sen kanssa. Se pysyy hiljaa.
Tähän tulokseen olen tullut rukoiltuani monia rukouksia. Onpa joskus tapahtunut sellaistakin minkä voisi tulkita rukousvastaukseksi, mutta loppujen lopuksi jos vain suostuu olemaan rehellinen niin huomaakin että kaikelle löytyy loogisempi maallinen selitys.
Luonnossa kaikki toimii sopusoinnussa toisten luotujen kanssa. Me tarvitaan kasveja koska niissä on meille ruokaa. Kukat tarvitsevat mehiläisiä jne.
Maailma on ihmeellinen. Muttei kovin kaunis. On saalistajia ja saalita ja kaikenmaailman ötököitä ja matelijoita, joita ei minun luomassani maailmassa olisi.
Jos jumala on luonut maailman, suunnitellut sen, niin miksi se teki kaiken niin että täällä on niin paljon raadollisuutta ja sairautta ja kuolemaa ja eriarvosuutta. Köyhyyttä.
Olisi tehnyt kerralla kunnollisen. =p- Rapanhapakko
Sana "Jumala"on yhtä paljon uskisraiskattu kuin sana"Luoja", jota vältän. He automaattisesti luulevat muuten että olen heidän laillaan kreationisti.
En minä uskokkaan että evoluutiota ohjaa Jumala. Eikös sille ilmiölle ole termi luonnonvalinta..?
S24:llä on palsta "kreationismi ja älykäs suunnittelu". Se älykäs suunnittelu vetoaa minuun.
Mutta sitä Jumalaa on äärimmäisen vaikea löytää. Jos siis haluaisi kommunikoida sen kanssa. Se pysyy hiljaa.
Tähän tulokseen olen tullut rukoiltuani monia rukouksia. Onpa joskus tapahtunut sellaistakin minkä voisi tulkita rukousvastaukseksi, mutta loppujen lopuksi jos vain suostuu olemaan rehellinen niin huomaakin että kaikelle löytyy loogisempi maallinen selitys.
Luonnossa kaikki toimii sopusoinnussa toisten luotujen kanssa. Me tarvitaan kasveja koska niissä on meille ruokaa. Kukat tarvitsevat mehiläisiä jne.
Maailma on ihmeellinen. Muttei kovin kaunis. On saalistajia ja saalita ja kaikenmaailman ötököitä ja matelijoita, joita ei minun luomassani maailmassa olisi.
Jos jumala on luonut maailman, suunnitellut sen, niin miksi se teki kaiken niin että täällä on niin paljon raadollisuutta ja sairautta ja kuolemaa ja eriarvosuutta. Köyhyyttä.
Olisi tehnyt kerralla kunnollisen. =pIhkudaa muuten.
Paitsi että kun opiskelin biologian perusopintoja HY:ssä kaksi ja puoli vuotta, kaikki perusalat tai niiden perusteet.. kunnes tajusin etten ikinä selviäsi kasvintunnistustenteistä.. :-) ja siirryin yleiseen historiaan, josta valmistuin..
Niin siellä biologiassa (vaikka luonnonsuojelijoita ne proffatkin ovat) eka asia joka opetettiin oli: EI OLE OLEMASSA "LUONNON TASAPAINOA"
Mieti itse. Elukka ja kasvkannat vaihtelevat reaalisesti. Ja jos olisi "Luonnon tasapaino" ei voisi olla evoluutiotakaan. Joten alkumönjää olisi kaikki. Rapanhapakko kirjoitti:
Ihkudaa muuten.
Paitsi että kun opiskelin biologian perusopintoja HY:ssä kaksi ja puoli vuotta, kaikki perusalat tai niiden perusteet.. kunnes tajusin etten ikinä selviäsi kasvintunnistustenteistä.. :-) ja siirryin yleiseen historiaan, josta valmistuin..
Niin siellä biologiassa (vaikka luonnonsuojelijoita ne proffatkin ovat) eka asia joka opetettiin oli: EI OLE OLEMASSA "LUONNON TASAPAINOA"
Mieti itse. Elukka ja kasvkannat vaihtelevat reaalisesti. Ja jos olisi "Luonnon tasapaino" ei voisi olla evoluutiotakaan. Joten alkumönjää olisi kaikki.Mä opiskelin lähihoitajaksi ja erikoistuin mielenterveyteen. Toimin nyt kylläkin tavallisena lähihoitajana pyörätuolipotilaalle muutaman kerran viikossa. Se ei ole mielenterveystyötä.
Mutta joskus pistää miettimään kun näkee minkälaisia harhaluuloja näillä on. Jotkut kuulevat ääniä ts."Jumala puhuu"...- maailma on luotu
Luotuun maailmaan kuuluu myös Jumalan taivas. Se ei ole tässä elämässä aistiemme ulottuvilla, mutta uskolla voimme ymmärtää sen olemassaolon. Enkelit Jumala on luonut tahtonsa ja rakkautensa sanansaattajiksi.
Jumalan valta on ääretön ja ikuinen. Myös historian raskaina aikoina ja ihmiselämän vaikeissa kohtaloissa kaikki tapahtuu hänen tahdostaan tai sallimuksestaan. Silloinkin, kun emme ymmärrä tai hyväksy kärsimyksiä, voimme turvata kaikkivaltiaaseen Isäämme.
Alussa Jumala loi taivaan ja maan. (1. Moos. 1:1) - usko on ehtona
Ja Jumala katsoi kaikkea mitä Hän oli tehnyt ja sanoi; kaikki oli sangen hyvää. Jumalan luomistyössä näkyy Jumalan rakkaudellinen luonne ja Hänen äärettömän hyvä kykynsä suunnitella ja luoda. Tämä kyky tekee Jumalasta hyvän johtajan, jonka auktoriteetin alaisuudessa on hyvä ja turvallista olla.
Tekeehän Jumala kaiken sangen hyvin. Tämä on Jumalan suunnitelma ihmiselle, että ihminen on onnellinen Jumalan kanssa ja tämä toteutuu vain siten, että Jumala saa johtaa ja johdattaa ihmistä. Kaikki on sangen hyvää, mitä Jumala tekee. Jumala haluaa hyvää ihmiselle. Mutta tuon hyvän saamisen ehtona on uskoa, mitä Jumala sanoo meille. usko on ehtona kirjoitti:
Ja Jumala katsoi kaikkea mitä Hän oli tehnyt ja sanoi; kaikki oli sangen hyvää. Jumalan luomistyössä näkyy Jumalan rakkaudellinen luonne ja Hänen äärettömän hyvä kykynsä suunnitella ja luoda. Tämä kyky tekee Jumalasta hyvän johtajan, jonka auktoriteetin alaisuudessa on hyvä ja turvallista olla.
Tekeehän Jumala kaiken sangen hyvin. Tämä on Jumalan suunnitelma ihmiselle, että ihminen on onnellinen Jumalan kanssa ja tämä toteutuu vain siten, että Jumala saa johtaa ja johdattaa ihmistä. Kaikki on sangen hyvää, mitä Jumala tekee. Jumala haluaa hyvää ihmiselle. Mutta tuon hyvän saamisen ehtona on uskoa, mitä Jumala sanoo meille.Kun et esittänyt mitään todisteita tuosta, jää se toiveajatteluksesi.
- onks tietoo
Osaako hapan korppu sanoa milloin minun pyörästäni tulee mopo ?
olen koittanut sitä pitää eri asennoissa ja auringossakin mutta pakkaa vaan ruostumaan ! Edes rengaskoko ei ole kasvanut yhtään kymmenessä vuodessa pöh.
mikä neuvoksi, voiko evon luutiota mitenkään nopeuttaa.- Rapanhapakko
"oks tietoo":
Se on Rapanhapakko, pessimistinen pitkäkoipinen räpyläjalkainen urospuolinen suistokainen Narnia-kirjoista.
Tuota.. ehkä sun pitäisi lopettaa paaskanpuhuminen ja itse katsoa, mistä evoluutiossa oikeastaan on kyse. Jos et, voithan jatkaa näillä:
Klassikkoja:
"Jos laittaa auton osia säkkiin ja ravistaa, syntyykö siitä sattumalta kokonainen auto? Ai ei? Hahhah, näet siis itsekin että evoluutioteoria on väärässä!"
"Jos ihminen on kehittynyt apinasta, miksi vielä on apinoita?"
"Miksi kaikki eläimet eivät sitten ole kehittyneet?"
"Miksei eläimet tai ihminen sitten nykyään kehity? En minä vaan ole huomannut!"
"Luojan puolesta todistaa miten epätodennäköistä olisi, jos täsmälleen nykylajit ja ihminen olisivat syntyneet sattumalta."
"Minä ainakaan en käsitä miten niin hieno olento kuin ihminen olisi polveutunut jostain (yöks) alkueläimestä!"
"Muuttuvatko muka kissat koiriksi tai toisinpäin?"
"Jos evoluutio olisi totta, emme olisi vastuussa Luojalle vaan kaikki saisivat tehdä mitä moraalitonta haluavat, olisi pelkkä vahvemman oikeus kuten evoluutiossa."
"Evoluutio ei voi olla totta, koska tarvittiin Jeesus sovittamaan syntiinlankeemus. Aatami ja Eeva olivat siis olemassa."
Jos et tajua, mikä jo itse kysymyksissä on vialla, niin sori, olet idiootti.
Erään (tässä teille mainitsemattoman) Peepeen toisen uskonveljen (no olkoon, Haipola) kanssa kerran intettiin minä ja yksi oikea biologi.Se Hihhuliukko, nuoren maan kreationisti, oli laatinut pitkiä evoluutionvastaisia kirjoituksia. Keskustelussa ilmeni, että hihhulille oli ihan uusi ajatus, että evoluutioteorian mukaan evoluutio ei ollut aktiivisesti pyrkinytkään tekemään ihmislajia tai yleensäkään ettei evoluution mekanismissä teleologista tai finalistista pyrkimystä ole. Ja silti vastusti evoluutiota, vaikkei siitä mitään ymmärtänytkään. Lopuksi äijä toivotteli minut ja läheiseni Helvettiin, koska kuulemma "vihaan Jeesusta". - --€
Rapanhapakko kirjoitti:
"oks tietoo":
Se on Rapanhapakko, pessimistinen pitkäkoipinen räpyläjalkainen urospuolinen suistokainen Narnia-kirjoista.
Tuota.. ehkä sun pitäisi lopettaa paaskanpuhuminen ja itse katsoa, mistä evoluutiossa oikeastaan on kyse. Jos et, voithan jatkaa näillä:
Klassikkoja:
"Jos laittaa auton osia säkkiin ja ravistaa, syntyykö siitä sattumalta kokonainen auto? Ai ei? Hahhah, näet siis itsekin että evoluutioteoria on väärässä!"
"Luojan puolesta todistaa miten epätodennäköistä olisi, jos täsmälleen nykylajit ja ihminen olisivat syntyneet sattumalta."
"Minä ainakaan en käsitä miten niin hieno olento kuin ihminen olisi polveutunut jostain (yöks) alkueläimestä!"
"Jos evoluutio olisi totta, emme olisi vastuussa Luojalle vaan kaikki saisivat tehdä mitä moraalitonta haluavat, olisi pelkkä vahvemman oikeus kuten evoluutiossa."
"Evoluutio ei voi olla totta, koska tarvittiin Jeesus sovittamaan syntiinlankeemus. Aatami ja Eeva olivat siis olemassa."
Erään (tässä teille mainitsemattoman) Peepeen toisen uskonveljen (no olkoon, Haipola) kanssa kerran intettiin minä ja yksi oikea biologi.Se Hihhuliukko, nuoren maan kreationisti, oli laatinut pitkiä evoluutionvastaisia kirjoituksia. Keskustelussa ilmeni, että hihhulille oli ihan uusi ajatus, että evoluutioteorian mukaan evoluutio ei ollut aktiivisesti pyrkinytkään tekemään ihmislajia tai yleensäkään ettei evoluution mekanismissä teleologista tai finalistista pyrkimystä ole. Ja silti vastusti evoluutiota, vaikkei siitä mitään ymmärtänytkään. Lopuksi äijä toivotteli minut ja läheiseni Helvettiin, koska kuulemma "vihaan Jeesusta".Evoluution selitys elämälle on paras teoriamalli, luomisesta en edes jaksa jankata koska se on älytön tyhmä mahdoton.
- luutii mistä yltää
Osaako hapan korppu sanoa milloin minun pyörästäni tulee mopo ?
Ei.
olen koittanut sitä pitää eri asennoissa ja auringossakin...
Miksi?
evo-luutio lakaisee mistä ylettyy-! - siunauksesta
Jumala loi rakkaudellensa kohteen, eli ihmisen. Ja Jumala sanoi: “Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät”.
Jumalan tarkoitus oli, että ihminen vastaanottaisi sen Rakkauden ja Pyhyyden, mikä on Jumalalla ja eläisi tuon Rakkauden ja Pyhyyden mukaan. Tämä on suurta Jumalan rakkautta ihmistä kohtaan, että ihminen voisi elää elämäänsä onnellisena ja kirkastaa Luojaansa, joka on ihmiselle antanut elämän. Kun Jumala oli luonut ihmisen, niin ensimmäiseksi Jumala siunasi ihmisen. Siunasi on hebr. Barakh (siunata, tervehtiä, toivottaa hyvää).
Ajattele, Jumala ensimmäiseksi tervehti ihmistä ja toivotti hyvää ihmiselle, eli siunasi ihmisen. Jumala toivottaa sinullekin hyvää ja haluaa siunata myös sinua. Jumala haluaa siunata ihmisiä tänä päivänä samalla tavalla, kuin Hän paratiisissa siunasi ihmisen.
Jumala sanoi; olkaa hedelmälliset ja Minä annan teille, on tärkeätä muistaa ja ymmärtää, että kun Jumala antaa ja kun ihminen vastaanottaa sen minkä Jumala antaa niin vasta sen jälkeen tulet siunatuksi. Jumalan sanassa on siunaus ja kun toimit sen mukaan, niin silloin tulet myös siunatuksi.
Mont ihmiset pettyvät Jumalaan, koska he eivät usko Jumalaan kuten Raamattu opettaa, siksi he eivät voi vastaanottaa Jumalan siunauksia. Monet ihmiset valittavat Jumalalle, koska he eivät ole saaneet siunauksia. He eivät ole saaneet siksi, koska he eivät usko Jumalan sanaan, vaan haluavat saada siunauksia oman tahdon mukaan, ei Jumalan tahdon mukaisesti.
http://www.kotipetripaavola.com/uskoJumalaan.html - usko ja valinta
Rapanhapakko kirjoitti:
"oks tietoo":
Klassikkoja:
Erään (tässä teille mainitsemattoman) Peepeen toisen uskonveljen (no olkoon, Haipola) kanssa kerran intettiin minä ja yksi oikea biologi.Se Hihhuliukko, nuoren maan kreationisti, oli laatinut pitkiä evoluutionvastaisia kirjoituksia. Keskustelussa ilmeni, että hihhulille oli ihan uusi ajatus, että evoluutioteorian mukaan evoluutio ei ollut aktiivisesti pyrkinytkään tekemään ihmislajia tai yleensäkään ettei evoluution mekanismissä teleologista tai finalistista pyrkimystä ole. Ja silti vastusti evoluutiota, vaikkei siitä mitään ymmärtänytkään. Lopuksi äijä toivotteli minut ja läheiseni Helvettiin, koska kuulemma "vihaan Jeesusta".Herra Jumala sanoi Eedenin paratiisissa ihmiselle; “Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän -ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman”.
Jumala antoi ihmiselle vapauden syödä kaikista muista puista, paitsi ei hyvän -ja pahantiedon puusta. Ihminen kysyy sydämessään; miksi Jumala antoi kiellon yhteen puuhun paratiisissa? Jumala antoi ihmiselle vapauden valita haluaako ihminen elää Jumalan kanssa, vai haluaako ihminen elää elämänsä ilman Jumalaa.
Valinta toi ihmiselle vapauden, joka antoi ihmiselle mahdollisuuden päättää haluaako ihminen elää elämänsä Jumalan kanssa vai ei. Jumala rakastaa luomaansa ihmistä, eikä Jumala halunnut tämän suhteen Jumalan ja ihmisen välillä perustuvan pakkoon, vaan vapaaehtoisuuteen.
Ethän sinäkään halua toisen ihmisen pakottavan sinua menemään avioliittoon hänen kanssaan. Rakastuminen on se syy miksi ihmiset avioituvat. Jumalakin rakastaa sinua ja haluaisi, että sinäkin rakastaisit Häntä, mutta ei pakosta, vaan sydämen halusta. Hyvän- ja pahantiedon puu olikin Jumalalta rakkauden, kunnioituksen ja vapauden osoitus ihmistä kohtaan.
Ilman tuota yhtä puuta ihmisellä ei olisi ollut valinnanvaraa, ja siten hän olisi joutunut elämään Jumalan kanssa pakosta, eikä omasta tahdostaan. Jumala ei halunnut ihmisestä robottia, joka tottelee jokaista napin painallusta. Robotti ei voi valita mitä se tekee. Jumala halusi, että ihminen voi valita, mitä hän tekee elämällään.
Siksi Jumala kielsi syömästä tuosta yhdestä puusta, koska Hän rakastaa sinua. Jumala ei ole luonut pakkoa, vaan vapauden. Valitseminen siis toi vapauden ihmisen elämään. Vapauteen kuuluu myös vastuu, sillä Jumala sanoi, älä syö siitä puusta. Jumalan kielto on aina meidän parhaaksemme ja sen tarkoitus on myös suojella meitä synnin tuhoisalta vaikutukselta.
http://www.kotipetripaavola.com/uskoJumalaan.html - Kyllästynyt
usko ja valinta kirjoitti:
Herra Jumala sanoi Eedenin paratiisissa ihmiselle; “Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän -ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman”.
Jumala antoi ihmiselle vapauden syödä kaikista muista puista, paitsi ei hyvän -ja pahantiedon puusta. Ihminen kysyy sydämessään; miksi Jumala antoi kiellon yhteen puuhun paratiisissa? Jumala antoi ihmiselle vapauden valita haluaako ihminen elää Jumalan kanssa, vai haluaako ihminen elää elämänsä ilman Jumalaa.
Valinta toi ihmiselle vapauden, joka antoi ihmiselle mahdollisuuden päättää haluaako ihminen elää elämänsä Jumalan kanssa vai ei. Jumala rakastaa luomaansa ihmistä, eikä Jumala halunnut tämän suhteen Jumalan ja ihmisen välillä perustuvan pakkoon, vaan vapaaehtoisuuteen.
Ethän sinäkään halua toisen ihmisen pakottavan sinua menemään avioliittoon hänen kanssaan. Rakastuminen on se syy miksi ihmiset avioituvat. Jumalakin rakastaa sinua ja haluaisi, että sinäkin rakastaisit Häntä, mutta ei pakosta, vaan sydämen halusta. Hyvän- ja pahantiedon puu olikin Jumalalta rakkauden, kunnioituksen ja vapauden osoitus ihmistä kohtaan.
Ilman tuota yhtä puuta ihmisellä ei olisi ollut valinnanvaraa, ja siten hän olisi joutunut elämään Jumalan kanssa pakosta, eikä omasta tahdostaan. Jumala ei halunnut ihmisestä robottia, joka tottelee jokaista napin painallusta. Robotti ei voi valita mitä se tekee. Jumala halusi, että ihminen voi valita, mitä hän tekee elämällään.
Siksi Jumala kielsi syömästä tuosta yhdestä puusta, koska Hän rakastaa sinua. Jumala ei ole luonut pakkoa, vaan vapauden. Valitseminen siis toi vapauden ihmisen elämään. Vapauteen kuuluu myös vastuu, sillä Jumala sanoi, älä syö siitä puusta. Jumalan kielto on aina meidän parhaaksemme ja sen tarkoitus on myös suojella meitä synnin tuhoisalta vaikutukselta.
http://www.kotipetripaavola.com/uskoJumalaan.htmlJumala ei kuitenkaan kertonut valinnan seurauksia rehellisesti. Hän puhui kuolemasta, ei siitä, että tässä te sitten valitsette, haluatteko täällä paratiisissa minun kanssani elellä.
Ihmiset eivät myöskään tienneet hyvästä ja pahasta mitään. Kun yksi sanoi yhtä ja toinen sanoi toista, ei heillä ollut kykyä miettiä, onko toinen paha ja toinen hyvä tai että toista pitäisi totella ja toista ei. He raukat uskoivat yhtä lailla. Siitäpä sitten rangaistus koituikin. Kun ei valittu hyvää silloin, kun ei hyvän ja pahan eroa tiedetty.
Jotenkin ilmeisesti nykyuskovat kuitenkin pitävät hienona, että sai ihan vapauden ilman kykyä kantaa vastuuta ja näin ollen hirvittävän rangaistuksen, kun tietämättömyydestä teki väärin. Ja se onkin sitten oikeuttanut kaiken pahan, mitä kuvitella saattaa. Noinkohan se ihana vapaa tahto sitten turmelee tulevankin paratiisin.
- JHVH:n TAHTO.
Herran JHVH ensimmäinen käskysana Raamatussa luoduilleen "LISÄÄNTYKÄÄ".
1.Mooseksen kirja:
1:22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä."
1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."
9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
9:7 Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."
Jeremia:
29:6 Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.- --€
Joo menkää lisääntykää täyttäkää maa no siinä sitä ollaan, alkaa olla ettei kohta ole elintilaa eikä ruokaa kaikille.
Ja raamattu ei muuta lisääntykää, maapallo on liian pieni, eikä ole se on sopivan kokoinen ja raamattu käskee lisääntykää - sellaista se on
Eri vuosisadoilla oli erilaista ja erilaiset säännöt-! Mutta Raamattu on pysynyt tähänkin päivään asti.
- kiRKKo harhoi$$a
Sinulla on mennyt kaiketi taas sekaisin kiRKKohistoria jonka yrität sekoittaa Raamattuun. Tuo kaikki mitä kirjoitit johtuu Rooman katolisesta uskonnosta, joka on pakottavaa, vainoavaa ja murhaavaa, valehtelevaa ja väkivaltaista. Tälläkin palstalla on Rooman kirkon salaisia agentteja, jesuiittoja. Käy googlessa katsomassa mitä Petri Paavola kirjoittaa jesuiitoista, ota haku PETRI PAAVOLA JESUIITAT niin huomaat ett se ei ole Raamatun mukaista jesuiitoilla ollenkaan.
// Kirkolliskokouksissa ihmiset(esm.nikea 300 jaa)päättivät mitä kaanoniin tulee ja mitkä kirjat jätetään pois.
Lukekaa kirkkohistoriaa... Ihmiset on olleet asialla ei jumala!
1700-luvulla ateismista (lue jumalan pilkka)sai kuoleman rangaistuksen. Oli jumalanpalveluspakko.
Vasta 1920 saatiin uskonnonvapauslaki, joka mahdollisti muutakin kuin kirkosta kirkkoon -siirron.
Nyt kirkosta saattoi erota, ainoastaan tosin siten että joutui käymään papin kanssa keskustelun. Pappi syyllisti erosta ja laki oli sellainen että vuoteen 2003 asti oli katumuskuukausi.
Uskovat toivoivat että eron haluava häpeäisi ja katuisi eikä eroisikaan.
Eli perinteisesti on lähes pakotettu kristinuskoon. //- 1111111111111
Petri on ihan sekaisin, niitä juttuja on joka palstalle täällä spämmätty. En ole vielä nähnyt mitään aihetta missä hänellä olisi ollut jotain originaalia sanottavaa. Samaa juttua näkee jenkkifundamentalistien paranoideissa salaliittoteorioissa.
- Petri tämäkin!
1111111111111 kirjoitti:
Petri on ihan sekaisin, niitä juttuja on joka palstalle täällä spämmätty. En ole vielä nähnyt mitään aihetta missä hänellä olisi ollut jotain originaalia sanottavaa. Samaa juttua näkee jenkkifundamentalistien paranoideissa salaliittoteorioissa.
Raamatun sanan profetian mukaan Venäjä, Kiina, useat Lähi-idän muslimimaat sekä muutama Afrikan mantereen muslimimaista sekä muutama muu maa hyökkäävät lopunaikana Israelin maahan. Kts. lähde
Raamatun sanan mukaan hyökkääjät, jotka hyökkäävät lopunaikana Israelin kansan kimppuun tulevat kokemaan suuren häviön ja tappion, sillä itse Jumala tulee puuttumaan tapahtumien kulkuun aiheuttamalla hyökkääjien tuhon ja häviön.
Lopunaikana Amerikka ja EU eivät ole sotilaallisia mahtitekijöitä. Tämä tarkoittaa silloin myös sitä, että Suomen pitäisi olla sotilaallisesti puolueeton (kaikissa tilanteissa sotilaallinen puolueettomuus on viisautta), eikä ole viisasta liittyä Natoon, joka on (tai tulee olemaan) selvästi Venäjälle, Kiinalle ja muslimimaille uhkatekijä.
En kannata Venäjää enkä Amerikkaa, mutta kannatan itsenäisen maan puolueettomuutta, sillä vain puolueettomuuden kautta voidaan pyrkiä kohti rauhaa. Kylmä tosiasia on se, että amerikkalaisvetoisen Naton laajentumispyrkimykset ylläpitää kylmän sodan asetelmaa ja Naton jatkuva laajentuminen voi laukaista maailmanlaajuisen suursodan syttymisen maan päälle. Paras tapa pyrkiä rauhaan on pysyä puolueettomana, sillä liittyminen sotilasliittoon on jo varustautumista tuleviin sotiin.
Niin sanotut kristilliset kansakunnat (Amerikka ja Euroopan maat) ovat hylänneet Raamatun arvot, jonka seurauksena Jumala sallii vihollisen voittavan ja nujertavan heidät. Raamatun sanassa on usein sama yhtälö, jonka mukaan Israelin kansan kohtalo riippui siitä millainen suhde sillä oli Jumalaan. Silloin kun Israel uskoi Raamatun Jumalaan pitämällä Jumalan käskyt, niin se sai elää rauhassa, eikä viholliset kyenneet sitä voittamaan. Silloin kun Israel luopui Jumalasta ja teki syntiä Jumalaa vastaan, niin Jumala salli vihollisen hyökätä Israelin maahan sekä viedä heidät pakkosiirtolaisuuteen.
Sama kohtalo odottaa myös Amerikkaa ja Euroopan maita, jotka ovat hylänneet Jumalan käskyt ja tekevät syntiä Jumalaa vastaan. Jumala sallii niiden joutuvan tappiolle ja häviölle, kun vihollinen tulee ja murskaa ne.
Amerikkalaisvetoinen Nato on laajentunut koko historiansa ajan ja se tulee koko ajan lähemmäs Venäjän rajoja. Varsovan liitto hajosi, mutta Naton laajentumisen kautta Amerikka ylläpitää edelleen kylmää sotaa, jos asiaa katsoo venäläisten näkökulmasta käsin. Nato on uhka Venäjälle ja se on tullut viime aikoina selväksi koko maailmalle. Suomen ainoa vaihtoehto olisi pysyä sotilaallisesti puolueettomana, sillä silloin Suomi olisi neutraali alue ja puskurivaltiona koskien Natoa ja sen pyrkimyksiä.
Kun tein aikoinani hengellistä työtä Venäjän Karjalassa 2000-luvun alussa, niin näin selkeän ja voimakkaan unen, jota tulee koetella onko se Herrasta vai ei.
Tässä unessa minulle näytettiin Suomen ja Venäjän rajaa ja erikoisesti Karjalan alueita sekä Pietaria. Kuulin puhetta rajan molemmilta puolin ja sitten yhtäkkiä eteeni ilmestyi Suomen kartta, jonka keskelle ilmestyi valtavan suuret kahleet (käsiraudat). Uni loppui siihen.
On suuri mahdollisuus siihen, että Venäjä tulee miehittämään Suomen. Mahdollisia miehityksen syitä voisi olla Suomen liittyminen Natoon, Venäjä voisi haluta sotilaallisen tukikohdan lopunajan sotilasoperaatioissa esim. kun se tulee hyökkäämään Israelin maahan. Eräs syy voisi olla se, että koska Suomen kansa on hylännyt Jumalan ja hyväksynyt kaikenlaisen valheen ja synnin, niin Jumala sallii miehittäjän kurittavan Suomea, että monet sen kautta etsisivät pelastusta Herrassa Jeesuksessa. Toki näitä syitä voi olla myös muitakin, mutta lopunajan sotatoimien ja tapahtumien valossa voi olla mahdollista, että Venäjä miehittää Suomen.
http://www.kotipetripaavola.com/venajasuomenkohtalo.html
- Armoa anova
Jumala olkoon sinun sielullesi armollinen.
Et siis hyväksy Jumalan omaa ilmoitusta jonka Hän ihmisille antaa Raamatun kautta.
Kuinka sinun jumalasi ilmoitti itsestänsä sinulle ja kuinka hänet opit tuntemaan ja hänen tahtonsa?
Kuinka tunnet jumalasi josta edellä puhut?- entäs sitten
Sekin mahdolluus on ettei jumalaa ole, kun ei ole mitään millä sen todistaisi joten jää mielikuvitus
- eik ai
se oli se hapankorppu?
"Et siis hyväksy Jumalan omaa ilmoitusta" ... Älä sinä omi jumalaa. Ei se ole sinun vain. ETkä sinä sovi sen asiamieheksi koska haukut vain eri tavoin uskovia.
Raamatussa on kohta jossa jotkkut rakensivat alttarin jumalalle ja kirjoittivat siihen"Tuntematon Jumala"..
Uskovaiset tahtovat sanoittaa sen jumalan ja tuovat mukanaan suvaitsemattomia mielipiteitä toisista ihmisistä ja sitten valhettelevat toimivansa rakkauden mukaan.
Uskovaiset eivät tiedä mitä on rakkaus.- entäs sitten
Mistä he tietävät varmasti et jumala on olemassa,
- Rapanhapakko
entäs sitten kirjoitti:
Sitä, ettei ole olemassa Jumalaa noin niiku epämääräisesti, ei tietenkään voi tietää.
Mutta koska kun Jumalasta tai jumalista ihmiset puhuvat, se aina määritellään ja perustuu ihmisten perinteeseen. Jonka todenperäisyys koettakaa tajuta on myös tieteen tutkimuskohde. Jopa historian, teologian saati luonnontieteen.
Tiedot Raamatun Jumalastakin perustuvat Raamatun kirjakokoelman kertomuksiin. Josta on paittirallaa jo pitkään huomattu, etteivät ne ole uskottavia. Joten ainakaan juuri niiden kertomuksien kuvaamaa Jumalaakaan ei todennäköisesti ole olemassa. Sen enempää kuin Ukko Ylijumalaa. Vaikka jotain olisikin, ei niitä. Tai sitten Zeuskin on yhtä uskottava.
Tietenkin jotkut hihhulit valehtelevat, että he ikäänkuin yliluonnollisesti tietävät että Raamatun tai siis heidän tulkintansa mukainen Jumala on, mutta eivätpä osaa vastata mihinkään asiakysymyksiin muuten kuin ihan ihmisten opettaman kaanaankielensä kliseillä ja keskenäänkin erimielisinä. Joten sori vaan Sarisusanna, ei ne ihan tyhmiä ole, heidän täytyy tietää valehtelevansa, heille se on vain hyve. Tai vajakkeina no joo samantekevää, kunhan on hyvä olo, kivaa musaa ja kívoja ihmisiä :-) Svidut muista joille haluavat ties mtä. - tosi1
entäs sitten kirjoitti:
Raamattu sanoo:"Joka tahtoo tehdä Jumalan tahdon, tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Ne olivat Jeesuksen omia sanoja.Ensin ihmisen täytyy haluta tehdä Jumalan tahto. Sen jälkeen hän itse tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta.
Itsehän aloituksessasi kerroit, että et Raamattuun usko.
En minä ole omnut mitään.
Kerro sari kuitenkin lisää aloituksessa kuvaamastasi jumalastasi.
Kuinka opit tuntemaan hänet, kuinka hänestä kuulit, kuinka hänen tahtonsa tietoosi sait?- vinks vinks-!
Uskovaiset eivät ole ulkoavaruuden olentoja vaan ihmisiä joilla on usko jota eivät pois anna ja silti elävät täällä maailmassa.
tosi1 kirjoitti:
Raamattu sanoo:"Joka tahtoo tehdä Jumalan tahdon, tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Ne olivat Jeesuksen omia sanoja.Ensin ihmisen täytyy haluta tehdä Jumalan tahto. Sen jälkeen hän itse tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta.
Kehäpäätelmä.
- trivia
"Silti evoluutio tai ainakaan luonnonvalinta ei ole SATTUMAA."
Näin ajattelen myös.
Elämä on mahdollista syntyä missä sille on suotuisat edellytykset. Maapallolla oli ja meidän kokemuksesta voimme päätellä yleispiirteitä sen synnystä ja kehityksestä.
Materialla on kyky järjestyä elollisiksi olioiksi kun olosuhteet ovat suotuisat.
Eräs piirre on planeetan asema tähtijärjestelmässä ja muutamat muut seikat. Avaruustutkimus etsii ns. eksoplaneettoja maan antaman mallin mukaan.
Evoluutiolla ei ole sisäistä päämäärää. Mutta kun se on päässyt alkuun se johtaa yhä korkeammin järjestyneiden olioiden syntymiseen. Kehityksessä voidaan nähdä tiettyjä lainalaisuuksia aivan samoin kuin niitä löytyy elottoman unisversumin.
liikelaeista.
Elollisen syntyminen ja kehittyminen ei tarvitse älykästä suunnittelijaa. Logiikka johtaa yhdestä asiasta toiseen ja syyn-seurauksen laki hoitelee loput.
Raamatullinen "suunnittelija" joka käskee vuodattamaan verta ja palvomaan verenvuodatusta ihmisen onnen ehtona ei kelpaa mihinkään. Kaikkein vähiten moraaliin.Joo, kuten jo jollekin kirjoitin niin en usko että mahdollinen jumala ohjaa evoluutiota. Mulle on entuudestaan tuttu tuo luonnonvalinta.
S24:llä on palsta kreationismi ja älykäs suunnittelu. En ole kreationisti, mutta en tiedä onko ollut älykäs suunnittelija.
Raamattuun se ei ainakaan liity.
Yritin tuossa aloituksessa perustella sen miksi raamattu ei voi olla jumalan sanaa, kuten uskovaiset luulevat.
Jotenkin nyt vähän kuitenkin tuntuu että epäonnistuin siinä. Tyhmää oli ajatella että jonkun uskovan ajatukset siitä asiasta muuttuisivat.
Raamatun historia kertoo ihmisistä, mutta ei jumalasta.
Sinällään mielenkiintoista tuo raamatun historia kuitenkin.- Rapanhapakko
Joo, kuten jo jollekin kirjoitin niin en usko että mahdollinen jumala ohjaa evoluutiota. Mulle on entuudestaan tuttu tuo luonnonvalinta.
S24:llä on palsta kreationismi ja älykäs suunnittelu. En ole kreationisti, mutta en tiedä onko ollut älykäs suunnittelija.
Raamattuun se ei ainakaan liity.
Yritin tuossa aloituksessa perustella sen miksi raamattu ei voi olla jumalan sanaa, kuten uskovaiset luulevat.
Jotenkin nyt vähän kuitenkin tuntuu että epäonnistuin siinä. Tyhmää oli ajatella että jonkun uskovan ajatukset siitä asiasta muuttuisivat.
Raamatun historia kertoo ihmisistä, mutta ei jumalasta.
Sinällään mielenkiintoista tuo raamatun historia kuitenkin.Sarisusanna:
"Mahdollinen Jumala ohjaa evoluutiota"?
Saattaa ollakin, mutta sitten puhut jostain ihan muusta kuin tieteen kuvaamasta evoluutiosta. Joka ei ohjausta tarvitse eikä moista mekanismia miten ole näytetty.
Ja mikä niistä "Jumalista"?
Raamatun Jumala (tuo palavan lihan käryä haisteleva massamurhaaja, jonka huoli oliko näkyykö "häpy") ei vaikuta riittävän fiksulta sellaiseen, ja kaikkihan ne ovat historiatieteitten ja teologiankin tutkimia löysäpäisiä kansanperinteitä.
Kyll se kuule tyttö kulta saattaa olla jotain ihan muuta jota me apinalaji osaamme kuvitellakaan... patsi sitten se ei ole ollenkaan mitään "jumalallista": Rapanhapakko kirjoitti:
Sarisusanna:
"Mahdollinen Jumala ohjaa evoluutiota"?
Saattaa ollakin, mutta sitten puhut jostain ihan muusta kuin tieteen kuvaamasta evoluutiosta. Joka ei ohjausta tarvitse eikä moista mekanismia miten ole näytetty.
Ja mikä niistä "Jumalista"?
Raamatun Jumala (tuo palavan lihan käryä haisteleva massamurhaaja, jonka huoli oliko näkyykö "häpy") ei vaikuta riittävän fiksulta sellaiseen, ja kaikkihan ne ovat historiatieteitten ja teologiankin tutkimia löysäpäisiä kansanperinteitä.
Kyll se kuule tyttö kulta saattaa olla jotain ihan muuta jota me apinalaji osaamme kuvitellakaan... patsi sitten se ei ole ollenkaan mitään "jumalallista":Siis mä oon ollut kaiken aikaa sitä mieltä että EI OHJAA, vaan luonnonvalinta !
Ihminen ei juuri poikkea apinasta.
Olen ollut mahdollisen jumalan kannalla siinä kun puhutaan älykkäästä suunnittelijasta.- Rapanhapakko
Siis mä oon ollut kaiken aikaa sitä mieltä että EI OHJAA, vaan luonnonvalinta !
Ihminen ei juuri poikkea apinasta.
Olen ollut mahdollisen jumalan kannalla siinä kun puhutaan älykkäästä suunnittelijasta.No kun evoluutioteoria (keksikööt paremman, ei onnistu) ei tarvitse mitään "suunnittelijaa", eikä evoluutiolla ole "tarkoitusta" luoda nykylajeja saati ihmistä.. Kummallista itsensä kohottamista sellainen oletuskaan.
Ja eläinkunnan luokituksen mukaan (Tosin se on vain luokittelu, ihan kuin että naakka on varislintu. Riippumatta tajuaako evoluution mekanismia vai ei) Sinä paitsi polveudut apinasta ja olet apina. Eikä siinä ole mitään alentavaa, paisi niille, jotka haluavat halveksia muuta eläinkuntaa.
Domeeni: Aitotumaiset Eucarya
Kunta: Eläinkunta Animalia
Pääjakso: Selkäjänteiset Chordata
Alajakso: Selkärankaiset Vertebrata
Luokka: Nisäkkäät Mammalia
Alaluokka: Theria
Osaluokka: Istukkanisäkkäät Eutheria
Lahko: Kädelliset Primates
Alalahko: Haplorrhini [2]
Osalahko: Apinat Simiiformes [2]
Yläheimo: Ihmisapinat Hominoidea
Heimo: Isot ihmisapinat Hominidae
Suku: Ihmiset Homo
Laji: sapiens Rapanhapakko kirjoitti:
No kun evoluutioteoria (keksikööt paremman, ei onnistu) ei tarvitse mitään "suunnittelijaa", eikä evoluutiolla ole "tarkoitusta" luoda nykylajeja saati ihmistä.. Kummallista itsensä kohottamista sellainen oletuskaan.
Ja eläinkunnan luokituksen mukaan (Tosin se on vain luokittelu, ihan kuin että naakka on varislintu. Riippumatta tajuaako evoluution mekanismia vai ei) Sinä paitsi polveudut apinasta ja olet apina. Eikä siinä ole mitään alentavaa, paisi niille, jotka haluavat halveksia muuta eläinkuntaa.
Domeeni: Aitotumaiset Eucarya
Kunta: Eläinkunta Animalia
Pääjakso: Selkäjänteiset Chordata
Alajakso: Selkärankaiset Vertebrata
Luokka: Nisäkkäät Mammalia
Alaluokka: Theria
Osaluokka: Istukkanisäkkäät Eutheria
Lahko: Kädelliset Primates
Alalahko: Haplorrhini [2]
Osalahko: Apinat Simiiformes [2]
Yläheimo: Ihmisapinat Hominoidea
Heimo: Isot ihmisapinat Hominidae
Suku: Ihmiset Homo
Laji: sapiensOlen jostain lukenut että apinan DNA on 98%:sti sama kuin ihmisen.
Hihujen käytöksestä sen oikein huomaa !
Hih.- mutta kun on!
Evoluutiolla ei ole sisäistä päämäärää. Mutta kun se on päässyt alkuun...
Mutta kun Jumala on tehnyt kaikelle järjestyksen, senkin miten ihmisen luut rakentuvat kohdussa.
- erikoinen elämänteht
Kamalan paljon muutama näkee vaivaa seisoakseen selkä suorana näyteikkunassa päivästä toiseen ja kertoakseen omia uskomuksiaan ja selitääkseen jumalaansa ja uskonpuutettaan sokeasti koko mailmalle !
kuten tääkin yksinpuhelualoitus ja siihen kommentoivat samanlaiset ikkunantuijottajat.
kotona sitten kai seisotte komerossa kaikki väliajat.- sulle tiedoksesi
Uskovaiset eivät ole kaupan ikkunoissa seisovia nukkeja vaan he ovat ih-mi-si-ä.
- --€
Ei olisi elämää ilman olosuhteita, elämä maassa on ollu monasti vähällä hävitä luonnon lait myös sattumalla on osuutensa
Saathan sinä hyvä ystävä pitää sellaisen Jumalakuvan kuin sinä itse haluat. Meillä on suomessa ainakin vielä uskonnonvapaus, hyvä niin.
Moitit haukkumisesta, siinä olet ihan oikeassa, ketään ei pidä haukkua. Siksi toivoisinkin ettet itsekkään haukkuisi "kamelikuskeiksi" ja "hihhuleiksi", nuo ovat hyvin halventavia nimityksiä.
"Kirkolliskokouksissa ihmiset(esm.nikea 300 jaa)päättivät mitä kaanoniin tulee ja mitkä kirjat jätetään pois."
Jo paljon ennen kyseistä kirkolliskokousta oli jo olemassa Raamatun Kaanon. Kyseinen kirkolliskokous vaan totesi sen olemassaolevaksi,apostolisten selujen läpi käyneeksi ja yleisesti tunnustetuksi kirja kokoelmaksi.Ja tämä on juuri todennettavissa sieltä kirkkohistoriasta.
Ketään ei pidä pakottaa uskomaan mitään, uskominen pitää aina olla vapaaehtoista. Pakottamalla ei saa aikaan aitoa uskoa.- Rapanhapakko
Juhani:
Haluatko sinä, juuri Sinä vapaaehtoisesti, "aitona uskona" että minä, ystäväni, vanhempani ja jo kuolleet sukulaiseni joutuvat ikuiseen kärsimykseen kuoltuaan, kun eivät sinun "kaanonin" tulkinnassasi eli uskossasi ole? Jos et noin usko, niin SANO se ja kiitos ja sori sitten erehtyneestä arviostani.
Älä valehtele tästä.
Vaan myönnä, (jonka spekuloin sinusta, sano jos arvioin väärin) että haluat pahuutta ja nautiskelet siitä ja olet tähän asti valehdellut sairaan halusi puolesta. Kadu, pyydä anteeksi ja lopeta. Rapanhapakko kirjoitti:
Juhani:
Haluatko sinä, juuri Sinä vapaaehtoisesti, "aitona uskona" että minä, ystäväni, vanhempani ja jo kuolleet sukulaiseni joutuvat ikuiseen kärsimykseen kuoltuaan, kun eivät sinun "kaanonin" tulkinnassasi eli uskossasi ole? Jos et noin usko, niin SANO se ja kiitos ja sori sitten erehtyneestä arviostani.
Älä valehtele tästä.
Vaan myönnä, (jonka spekuloin sinusta, sano jos arvioin väärin) että haluat pahuutta ja nautiskelet siitä ja olet tähän asti valehdellut sairaan halusi puolesta. Kadu, pyydä anteeksi ja lopeta.Mun isä...se oli älykäs suunnittelija...se oli rakennusinsinööri ja ATEISTI. Jos juhani hänet helvettiin tuomitsee....
- missä kerro
Mun isä...se oli älykäs suunnittelija...se oli rakennusinsinööri ja ATEISTI. Jos juhani hänet helvettiin tuomitsee....
no missä se ateistin paikka sit pitäisi olla muualla kuin siellä mihin koko ikänsä suunnisti, eli mahdllisimman kauaksi Jumalasta!
Mun isä...se oli älykäs suunnittelija...se oli rakennusinsinööri ja ATEISTI. Jos juhani hänet helvettiin tuomitsee....
Tuomion sappaat on minulle liian suuret, minä en ole ketään tuomitsemassa mihinkään. Ainostaan Jumalan on sopiva tuomitsemaan, ja hyvä niin.
Rapanhapakko kirjoitti:
Juhani:
Älä valehtele tästä.
Vaan myönnä, (jonka spekuloin sinusta, sano jos arvioin väärin) että haluat pahuutta ja nautiskelet siitä ja olet tähän asti valehdellut sairaan halusi puolesta. Kadu, pyydä anteeksi ja lopeta.Missään nimessä minä en halua pahuttaa, vielä vähemmän nautiskelen siitä. Puistattava jo ajatuksenakin.Kaikkinainen pahuus kammoksuttaa ja hirvittää minua.
Koska uskon Raamattuun, otan sen kokonaisena ja näin ollen uskon myös kadotuksen olemassaoloon. Tyhjentävästi Raamattu ei ole kadotuksesta kertonut, se on kuitenkin eroa Jumalasta. Epäusko joka osoittautuu vääräksi ei yleensä saa osakseen palkintoa, vaan pikemminkin jonkinlaisen sanktioin tai ikävän seuraamuksen. Näinhän on asianlaita yleisesti ottaen, ja Raamattu ei tässäkään tee poikkeusta.- Piste.
Rapanhapakko kirjoitti:
Juhani:
Älä valehtele tästä.
Vaan myönnä, (jonka spekuloin sinusta, sano jos arvioin väärin) että haluat pahuutta ja nautiskelet siitä ja olet tähän asti valehdellut sairaan halusi puolesta. Kadu, pyydä anteeksi ja lopeta.Ihminen ei ole vastuussa siitä mihin sun kuolleet sukulaisesi menivät.
- --€
Tää meni evoksi, no ei se mitään.
Ajatellaan että miljardin vuoden päästä saattaapi olla täällä uusi eläin laji evoluution kehityksen kulussa tuskin ihmisen näköinen,,, siis olemme välimuoto kehityksessä- ne puuttuvat!
välimuodot puuttuvat kokonaan, siitä evoluutiojutustasi.
ne puuttuvat! kirjoitti:
välimuodot puuttuvat kokonaan, siitä evoluutiojutustasi.
Välimuodot puuttuvat vain luuloissasi. Luonnontieteilijöillä on tarkasteltavanaan kattava evoluution evidenssi eliöjäänteiden ja DNA:n muodossa.
Pakottamalla on jo nyt saatu aikaan aitoa uskoa. Se menee niin että koska auktoriteetit ei kyseenalaista ei kyseenalaista muutkaan. Erityisesti aivopesu kohdistetaan lapsiin ja nuoriin, joilla ei vielä arvostelukykyä ole.
Se tapahtuu kovaäänisten kautta kun pidetään luterilaista aamunavautsa, rippikoulua, armeijassa sotilaille jumalanpalvelusta.
Kukaan ei vahingossakaan mainitse että kyseessä ei ole totuudet vaan ihmisten uskomukset.
Sanot etten saisi sanoa"kamelikuskien nuotiotarinat"...että se on halventavaa. Kuitenkin kun olen tutkinut mm.wikipeidasta raamattuhistoriaa esiin tulee se että kyse on vain perinnetiedosta, joka on levinnyt suusta suuhun.
En osaa sitä paremmin ilmaista. Hyvä on - voin korvata sanan"Perinnetietoa."
Lähteitä ei ole.Itse en usko että pakottamalla saa aikaan aitoa uskoa, kyllä se pakon aikaan samaa ei omaa valintaa ja aitoa. Minua ei saanut uskoon aamunavaukset, rippikoulut, tai armeijan iltahartaudet, ohi menivät että ropisivat. Vasta kun aloin itse tutkia uskonasioita,pohtimaan ja vertailemaan, koin kristinuskon totuudeksi ja tulin uskoon,enkä kyllä ole katunut. Käsittääkseni kun sinä tulit uskoon se tapahtui helluntaiseurakunnassa. Itsekkin tulin uskoon vapaissa suunnissa, vapaakirkon päiväpiirissä. Mutta aika pian löysin paikkani ev.lut kirkon herätysjärjästöistä, osittain rauhallisen luonteeni vuoksi, joka sopii paremmin ev.lutteihin kuin karismaattisiin piireihin. Toki harvoin piipahan myös heidän kokouksissaan.
Ennen vanhaanhan suullinen perinnetieto oli ainoa tiedon levitysmuoto. Ihmiset harjaantuivat sitä kuulemaan ja kulettamaan eteenpäin. Juutalaiset, kirjan kansa, olivat erityisesti tässä kunnostautuneita, se oli heille kunnia asia.- herää jo!
Nyt on kuule suomessa sellainen tilanne että ei täällä mikään "aivopesu" ole nyt se ongelma vaan se miten vanhemmat saa rahat riittämään.
- --€
Kun heillä on oma ajatus maailma, kaiken lisäksi meikäläiselle vieras ja mitä uskovalla päässä liikkuu sitä oon tuumaillu eikö järki yhtään kapinoi.
- ihan muita ongelmia
Ongelmanuoria tulee kun miehenmalli puuttuu tai äiti, ja koettaa tehdä itsestään kokonaista ihmistä.
ihan muita ongelmia kirjoitti:
Ongelmanuoria tulee kun miehenmalli puuttuu tai äiti, ja koettaa tehdä itsestään kokonaista ihmistä.
Tuo ei ollut kovin kattava ongelmanuorten esiintymisen selitys. Ihmisen kulttuurit ovat valtavasti monimutkaisempia, kun mitä "oivalluksestasi" voisi päätellä.
- 1213
Mielenkiintoista on, miksi haluat mitätöidä tämän:
"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
Room. 13:8-10
Mielestäni se on totuuden ja rakkauden vihaamista ja meielstäni pahuutta.- kaikenlaisia sitä...
Korjaa tuo, laitan kymmenen käskyä, ei niissä OLE mitään pahaa:
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. selitykseen
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä. selitykseen
3. Pyhitä lepopäivä. selitykseen
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi. selitykseen
5. Älä tapa. selitykseen
6. Älä tee aviorikosta. selitykseen
7. Älä varasta. selitykseen
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi. selitykseen
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta. selitykseen
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
(2 Moos. 20:2–17; 5 Moos. 5:6–21)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html - jos et tajuu...!
kaikenlaisia sitä... kirjoitti:
Korjaa tuo, laitan kymmenen käskyä, ei niissä OLE mitään pahaa:
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. selitykseen
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä. selitykseen
3. Pyhitä lepopäivä. selitykseen
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi. selitykseen
5. Älä tapa. selitykseen
6. Älä tee aviorikosta. selitykseen
7. Älä varasta. selitykseen
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi. selitykseen
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta. selitykseen
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
(2 Moos. 20:2–17; 5 Moos. 5:6–21)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.htmlSelityksineen tarkoittaa että kun avaat linkin, jokainen kohta jonka takana lukee "selityksineen" on selitetty kun siellä painat siitä pienestä nuolesta, selitinko liian vaikeasti jollekkin ilkeälle pilkkaajalle???
- eivät ole raskaita
jos et tajuu...! kirjoitti:
Selityksineen tarkoittaa että kun avaat linkin, jokainen kohta jonka takana lukee "selityksineen" on selitetty kun siellä painat siitä pienestä nuolesta, selitinko liian vaikeasti jollekkin ilkeälle pilkkaajalle???
Käskyt osoittavat meille, että elämämme tärkein ja perustavin asia on usko Jumalaan.
Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa:
tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen. (Miika 6:8)
Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään. Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä,
eivätkä ne ole
raskaita
noudattaa.
(1. Joh. 5:2–3)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.html - jos et tiedä
eivät ole raskaita kirjoitti:
Käskyt osoittavat meille, että elämämme tärkein ja perustavin asia on usko Jumalaan.
Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa:
tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen. (Miika 6:8)
Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään. Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä,
eivätkä ne ole
raskaita
noudattaa.
(1. Joh. 5:2–3)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.htmlMITÄ JUMALA SANOO KAIKISTA NÄISTÄ KÄSKYISTÄ? VASTAUS:
Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista aina kolmanteen ja neljänteen polveen, jos he vihaavat minua, mutta tuhansien sukupolvien ajan osoitan armoni niille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
Jumala uhkaa rangaistuksella kaikkia, jotka rikkovat hänen käskyjään. Sen tähden meidän tulee pelätä hänen vihaansa, emmekä saa tehdä vastoin näitä käskyjä. Jokaiselle näitä käskyjä noudattavalle hän sen sijaan lupaa armoa ja kaikkea hyvää. Siksi meidän on rakastettava häntä ja turvauduttava häneen sekä mielellämme noudatettava hänen käskyjään.
(Lutherin Vähä katekismus) - ei roskapostii
jos et tiedä kirjoitti:
MITÄ JUMALA SANOO KAIKISTA NÄISTÄ KÄSKYISTÄ? VASTAUS:
Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista aina kolmanteen ja neljänteen polveen, jos he vihaavat minua, mutta tuhansien sukupolvien ajan osoitan armoni niille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
Jumala uhkaa rangaistuksella kaikkia, jotka rikkovat hänen käskyjään. Sen tähden meidän tulee pelätä hänen vihaansa, emmekä saa tehdä vastoin näitä käskyjä. Jokaiselle näitä käskyjä noudattavalle hän sen sijaan lupaa armoa ja kaikkea hyvää. Siksi meidän on rakastettava häntä ja turvauduttava häneen sekä mielellämme noudatettava hänen käskyjään.
(Lutherin Vähä katekismus)Jeesuksessa Jumalan rakkaus tuli näkyväksi keskelle tätä maailmaa. Jumala asettui ihmisen osaan lähettämällä ainoan Poikansa meidän luoksemme.
Jeesus oli historiallinen henkilö, kotoisin Nasaretin kaupungista. Hän syntyi ja kuoli, iloitsi ja itki niin kuin kuka tahansa meistä. Jeesus oli erityisesti niiden ystävä, joita muut väheksyivät ja halveksivat. Näin hän todisti Jumalan rakkaudesta kaikkia ihmisiä kohtaan. Elämällään Jeesus osoitti, mitä kuuliaisuus Isän tahdolle merkitsee.
Jumalan Poika syntyi meidän kaltaiseksemme vapauttaakseen meidät ja kantaakseen tuomion, jonka olemme ansainneet. Hän alistui yhdeksi meistä ja jakoi synnin orjuuttaman ihmiskunnan kohtalon. Jeesus on Vanhan testamentin odottama kärsivä Messias eli Kristus.
Jeesus Kristus on todellinen Jumala ja todellinen ihminen. Jumalan ainoana Poikana hän on erilainen kuin muut uskonnolliset opettajat. Vaikka hänellä on Jumalan kaikki valta ja voima, hän ei ole jäänyt etäiseksi kunniassaan, vaan elää ja vaikuttaa meidän keskellämme. Epätoivon maailmassa, jossa pahuuden valta tuntuu ylivoimaiselta, Kristus on ainoa toivomme.
Jeesus sanoi: ”Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.”
(Joh. 3:16) ei roskapostii kirjoitti:
Jeesuksessa Jumalan rakkaus tuli näkyväksi keskelle tätä maailmaa. Jumala asettui ihmisen osaan lähettämällä ainoan Poikansa meidän luoksemme.
Jeesus oli historiallinen henkilö, kotoisin Nasaretin kaupungista. Hän syntyi ja kuoli, iloitsi ja itki niin kuin kuka tahansa meistä. Jeesus oli erityisesti niiden ystävä, joita muut väheksyivät ja halveksivat. Näin hän todisti Jumalan rakkaudesta kaikkia ihmisiä kohtaan. Elämällään Jeesus osoitti, mitä kuuliaisuus Isän tahdolle merkitsee.
Jumalan Poika syntyi meidän kaltaiseksemme vapauttaakseen meidät ja kantaakseen tuomion, jonka olemme ansainneet. Hän alistui yhdeksi meistä ja jakoi synnin orjuuttaman ihmiskunnan kohtalon. Jeesus on Vanhan testamentin odottama kärsivä Messias eli Kristus.
Jeesus Kristus on todellinen Jumala ja todellinen ihminen. Jumalan ainoana Poikana hän on erilainen kuin muut uskonnolliset opettajat. Vaikka hänellä on Jumalan kaikki valta ja voima, hän ei ole jäänyt etäiseksi kunniassaan, vaan elää ja vaikuttaa meidän keskellämme. Epätoivon maailmassa, jossa pahuuden valta tuntuu ylivoimaiselta, Kristus on ainoa toivomme.
Jeesus sanoi: ”Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.”
(Joh. 3:16)Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.
4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
2. Moos. 20:13 "Älä tapa."
3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
Onpa kerrassaan kamalia ja ristiriitaisia juttuja! Mutta ehkä nuo selittyvät tällä:
Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,212031Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.821871Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e681808MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131573Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4851429Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11424Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?481217Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351089Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.721068Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu221039