problematiikka

Mielipiteitä aiheesta, joka koskettaa ties kuinka montaa tässä maassa.

Jos olet yksinäinen, arvosteletko tai puratko tuskana sen muihin, kuten toisiin yksinäisiin vihana tai välinpitämättömyytenä?Olen pannut vain merkille näin monesti olevan, vaikka toisin joku väittäisi.Ehtojen asettelua sille millainen kelpaa ja jotain josta ei edes tiedä.

Itsekin olen viettänyt vuosikausia yksinäni ja se muuttaa ihmisen välinpitämättömäksi, vihamieliseksi ja kasvattaa"palomuurin" ko. ihmisen ympärille, johtuen pääasiassa kaikista pirullisista kokemuksista.Aluksi sitä ei välttämättä ymmärrä, mutta ainakin omassa tapauksessa tiedän niin olevan.Itsekin toivon ikäistäni tyttöystävää esimerkiksi, mutta juuri tiettyjä pointteja tarkkailemalla saattaa havaita kovin monen olevan automatisoitunut ehdollistaja.Mutta silti kaipa onnensakin joskus vielä löytäisi.

2

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain

On totta, itseäni en sanoisi varsinaisesti vihamieliseksi, mutta sanoisin itseäni erittäin välinpitämättömäksi, vaikea sanoa onko se syy vai seuraus. Mutta juuri siitä johtuen kestää erittäin kauan ennen kuin pystyn nauttimaan mitenkään toisen ihmisen seurasta, syntyy jonkinnäköinen muna-kana dilemma, odotan jotain "merkkiä" että toinen ihminen ei olisi mikään tuuliviiri, niinkuin liian usein on, että voisi luottaa. Ja toisaalta toinen ihminen ei luota minuun, eikä uskalla lähestyä koska olen hirvittävän varovainen ja lämpiän yhtä nopeasti kuin kahvipannu Plutossa.

Eli olen siis ehdollistunut, siksi ehkä huomaan sen helposti muissa, ja huomaan myöskin teennäisen käyttäytymisen, ja sekundääriset käyttäytymismallit. En voi olla vihainen ihmisille jotka niin tekevät, olen enemmän huvittunut, joskus jopa yllytän ihmisiä heidän käyttäytymismalleihinsa, "tökkää ja katso liikkuuko se".

• nti ihminen

Niin allkirjoitan melkein kokonaan komenttisi, en koe että sorsisin muita katkeruuksissani jos ja kun elämäni on tällä hetkellä tylsää...

Tunnistin tuon ehtojutun.. koskapa joudun sen kohteeksi useinkin olen täällä
      palstoilla lähinnä eri osoissa,vakio nicillä en nyt. mutta tämä nyt sattui silmään ja vastailen hieman sekavasti.

Ystävyys puolella en koe/en ole ns.yksin, mutta suhde osiot tökkii. Myönnetään! Lueskelen noita treffi ilmoituksia ja siellä on niin paljon jo ehtoja ettei uskalla vastata. Poltan, käytän ajoittain alkoa, olen pitkä ja pyöreä paino enemmän kuin sallitaan :) ja ikärajoja itse 32 toisaalta ulkoinen olemukseni on paljon nuoremman näköinen, no joo missä vika? Se kun tulee esiin että on sairaus, niin käytännössä ne olikin sitten siinä. Nämä oli muiden asettamia ehtoja, omat sitten: olisi edes samantyylinen musiikkimaku! Myönnetään minua vaivaa jos toinen on päätä lyhyempi. Joten kait se asia on että ehtoja puolin toisin-olen mielummin omillani kuin huonossa suhteessa. että näin täällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      145
      4823
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      252
      4448
    3. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      31
      4291
    4. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      10
      4234
    5. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      191
      3501
    6. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      86
      3190
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      81
      3119
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      238
      2810
    9. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      2777
    10. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2772
    Aihe