No hei! 32-vuotias mies täältä kyselee, että mille alalle sitä kannattaisi mennä opiskelemaan? Oikeasti minulla ei ole mitään ajatusta.. töitä olen tehnyt mm.
tieliikelaitoksella, metallitöissä
työharjoittelussa olen ollut erilaisissa toimistotöissä
ehdoton No No työpaikka olisi isojenkoneiden kans työskentely.
koulutuksia minulla on merkonomin koulutus,datanomin ja tradenomin koulutus, työkkärin kurssilla olen ollut robotiikka ja automaatio. Töitä ei vain löydy, koska ei ole työkokemusta. Nyt alkaa riittää tämä työttömyys, jota on jatkunut 3vuotta ja rapiat. Minua ei oikeastaan kiinnosta enään tietokoneet, vaan voisin kyllä tehdä jotain muutakin. Pistää vaan vihaksi kuen ole saanut mitään työtä näitten aikaavievien opiskelupaikkojen kanssa. Help
Mitä kannattaa opiskella?
6
353
Vastaukset
- clean
Siivoojan aamttitutkinto ja työnsaanti on taattu.
- olisko ideaa
Toimistotyöt vaan vähenee tulevaisuudessa entisestään. Ei sinua kiinnostaisi hakea amk:hon opiskelemaan esim. automaatiota, logistiikkaa tai apuvälinetekniikkaa? Niillä aloilla pitäisi olla töitä jatkossakin. Muutenkin insinöörikoulutuksella työnsaanti on helpompaa kuin datanomina.
- Nokialta
Moikka
Luetkohan vielä viestejä täällä. Vastaan kuitenkin.
Olen 33v ja alaa myös vaihtamassa/ kouluun hakemassa.
Mitä olet mieltä seuraavista ammateista esim putkiasentaja, maalari/pintakäsittelyala, fysioterapeutti, joku rakennusalan ammatti..
Tsemppiä sinulle! - Ratkaisu
Opiskele lääkäriksi tai hammaslääkäriksi; taatusti on töitä ja hyvä palkka. Hae ensin aikuislukioon, suorita lukio ja ylioppilastutkinto. Pänttää pääsykokeisiin ja ei kun opiskelemaan!
Merkonomin, datanomin ja tradenomin koulutuksella pääsee ainoastaan osa-aikaisiin matalapalkkatöihin, vaikkapa siivoojaksi tai kaupan myyjäksi. - oleeol
Kiinnostaako hoitoala yhtään? Lähihoitajamiehet kuulemma viedään käsistä.
- helle j.
Kivimiehistä taitaa olla pulaa, ainakin vielä joku aika sitten oli (amiskakoulutus).
Ja puheterapeuteista ainakin on pula (yliopistokoulutus).
Toi pitää paikkansa, että lähihoitajamiehet on kysyttyjä.
Entäs röntgenhoitajaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636532
- 531913
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441671- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3371085Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se501034Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13990Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79918Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897