Mitä kannattaa opiskella?

Idiootti82

No hei! 32-vuotias mies täältä kyselee, että mille alalle sitä kannattaisi mennä opiskelemaan? Oikeasti minulla ei ole mitään ajatusta.. töitä olen tehnyt mm.

tieliikelaitoksella, metallitöissä

työharjoittelussa olen ollut erilaisissa toimistotöissä

ehdoton No No työpaikka olisi isojenkoneiden kans työskentely.

koulutuksia minulla on merkonomin koulutus,datanomin ja tradenomin koulutus, työkkärin kurssilla olen ollut robotiikka ja automaatio. Töitä ei vain löydy, koska ei ole työkokemusta. Nyt alkaa riittää tämä työttömyys, jota on jatkunut 3vuotta ja rapiat. Minua ei oikeastaan kiinnosta enään tietokoneet, vaan voisin kyllä tehdä jotain muutakin. Pistää vaan vihaksi kuen ole saanut mitään työtä näitten aikaavievien opiskelupaikkojen kanssa. Help

6

539

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • clean

Siivoojan aamttitutkinto ja työnsaanti on taattu.

• olisko ideaa

Toimistotyöt vaan vähenee tulevaisuudessa entisestään. Ei sinua kiinnostaisi hakea amk:hon opiskelemaan esim. automaatiota, logistiikkaa tai apuvälinetekniikkaa? Niillä aloilla pitäisi olla töitä jatkossakin. Muutenkin insinöörikoulutuksella työnsaanti on helpompaa kuin datanomina.

• Nokialta

Moikka

Luetkohan vielä viestejä täällä. Vastaan kuitenkin.

Olen 33v ja alaa myös vaihtamassa/ kouluun hakemassa.
      Mitä olet mieltä seuraavista ammateista esim putkiasentaja, maalari/pintakäsittelyala, fysioterapeutti, joku rakennusalan ammatti..

Tsemppiä sinulle!

• Ratkaisu

Opiskele lääkäriksi tai hammaslääkäriksi; taatusti on töitä ja hyvä palkka. Hae ensin aikuislukioon, suorita lukio ja ylioppilastutkinto. Pänttää pääsykokeisiin ja ei kun opiskelemaan!

Merkonomin, datanomin ja tradenomin koulutuksella pääsee ainoastaan osa-aikaisiin matalapalkkatöihin, vaikkapa siivoojaksi tai kaupan myyjäksi.

• oleeol

Kiinnostaako hoitoala yhtään? Lähihoitajamiehet kuulemma viedään käsistä.

• helle j.

Kivimiehistä taitaa olla pulaa, ainakin vielä joku aika sitten oli (amiskakoulutus).
      Ja puheterapeuteista ainakin on pula (yliopistokoulutus).
      Toi pitää paikkansa, että lähihoitajamiehet on kysyttyjä.
      Entäs röntgenhoitajaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      166
      2650
    2. 82
      1135
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      237
      1025
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      996
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      82
      858
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      87
      717
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      104
      618
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      577
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      552
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36