No hei! 32-vuotias mies täältä kyselee, että mille alalle sitä kannattaisi mennä opiskelemaan? Oikeasti minulla ei ole mitään ajatusta.. töitä olen tehnyt mm.
tieliikelaitoksella, metallitöissä
työharjoittelussa olen ollut erilaisissa toimistotöissä
ehdoton No No työpaikka olisi isojenkoneiden kans työskentely.
koulutuksia minulla on merkonomin koulutus,datanomin ja tradenomin koulutus, työkkärin kurssilla olen ollut robotiikka ja automaatio. Töitä ei vain löydy, koska ei ole työkokemusta. Nyt alkaa riittää tämä työttömyys, jota on jatkunut 3vuotta ja rapiat. Minua ei oikeastaan kiinnosta enään tietokoneet, vaan voisin kyllä tehdä jotain muutakin. Pistää vaan vihaksi kuen ole saanut mitään työtä näitten aikaavievien opiskelupaikkojen kanssa. Help
Mitä kannattaa opiskella?
6
342
Vastaukset
- clean
Siivoojan aamttitutkinto ja työnsaanti on taattu.
- olisko ideaa
Toimistotyöt vaan vähenee tulevaisuudessa entisestään. Ei sinua kiinnostaisi hakea amk:hon opiskelemaan esim. automaatiota, logistiikkaa tai apuvälinetekniikkaa? Niillä aloilla pitäisi olla töitä jatkossakin. Muutenkin insinöörikoulutuksella työnsaanti on helpompaa kuin datanomina.
- Nokialta
Moikka
Luetkohan vielä viestejä täällä. Vastaan kuitenkin.
Olen 33v ja alaa myös vaihtamassa/ kouluun hakemassa.
Mitä olet mieltä seuraavista ammateista esim putkiasentaja, maalari/pintakäsittelyala, fysioterapeutti, joku rakennusalan ammatti..
Tsemppiä sinulle! - Ratkaisu
Opiskele lääkäriksi tai hammaslääkäriksi; taatusti on töitä ja hyvä palkka. Hae ensin aikuislukioon, suorita lukio ja ylioppilastutkinto. Pänttää pääsykokeisiin ja ei kun opiskelemaan!
Merkonomin, datanomin ja tradenomin koulutuksella pääsee ainoastaan osa-aikaisiin matalapalkkatöihin, vaikkapa siivoojaksi tai kaupan myyjäksi. - oleeol
Kiinnostaako hoitoala yhtään? Lähihoitajamiehet kuulemma viedään käsistä.
- helle j.
Kivimiehistä taitaa olla pulaa, ainakin vielä joku aika sitten oli (amiskakoulutus).
Ja puheterapeuteista ainakin on pula (yliopistokoulutus).
Toi pitää paikkansa, että lähihoitajamiehet on kysyttyjä.
Entäs röntgenhoitajaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009