Tietämätön työntekijä

veera1234

Hei vaan, asun pääkaupunkiseudulla ja teen töitä eräässä kioskissa myyjänä(yksityinen). Olen nyt tehnyt siellä töitä 1 vuoden ja 8 kuukautta. Palkkani on 10,86/h ja iltalisäni 0,94/h
lauantaina tehdyistä töistä ei tule mitään lauantailisiä mutta sunnuntaina tuplapalkka.
Sopimuksessani sovimme 37,5 h/viikko mutta yleensä viikkoni ovat luokkaa 40-55 h. Palan halusta saada tietää että kuuluuko tuosta viikkotyötuntien ylityksestä maksaa minulle jotain lisiä? Ja kuulostavatko nämä muut lisistämme kertovat jutut lain mukaisesti oikeilta? Eli kuuluuko kaupan alalla saada tuollaisia lisiä ja jättää saamatta näitä muita esim lauantailisät ja noitten viikkotuntien ylityslisät? Olen yhden kerran saanut lomarahaa mutta lomaltapaluu rahaa en vielä koskaan?
Olen yrittänyt pomoltani kysyä mutta hän on ulkomaalainen ja sanoo vain että ei tiedä ei tiedä ja nyt MINÄ olen päättänyt ottaa selville että onko hän tehnyt väärin vai oikein:) Kiitos jo etukäteen!

2

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

Mitäpä jos kysyisit vaikka ammattiliitosta.

• mies.

Kuulostaa siltä että sua on huijattu tekemään lisä tunteja ilman palkkaa. Liitosta kannattaa kysellä apua. Olin ennen kioskin pitäjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      17
      6178
    2. Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat

https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita
      Maailman menoa
      178
      4391
    3. Syvästi levoton

Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk
      Ikävä
      17
      4378
    4. Vuosi vaihtuu!

Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst
      Suomussalmi
      27
      1626
    5. Onko kaivattusi

Ulkoisesti viehättävä?
      Ikävä
      91
      1556
    6. Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....

Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk
      Ikävä
      46
      1527
    7. Kuinka arvokas kaivattusi on?

Hinta rahana.
      Ikävä
      99
      1355
    8. Voitko ymmärtää

Rakastan ja vihaan sinua mies.
      Ikävä
      117
      1225
    9. Uudenvuoden toivotukset

Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk
      Uusivuosi
      11
      1172
    10. Satu Rämön suosituista Hildur-kirjoista TV-sarja - Jaksobudjetti hurjat miljoona euroa!

Hildur on suosittu ja palkittu dekkarisarja Suomessa ja kansainvälisesti. Nyt kirjoista tehdään megaluokan tv-sarja. On
      Tv-sarjat
      5
      1146
    Aihe