Terrori-iskut Egyptissä

aquillah

Oletteko lähdössä lähiaikoina (esim.syyslomalla) Egyptiin? Lähdettekö silti, vaikka siellä on ollut terrori-iskuja. Mä olen itse lähdössä, pitää katsoa mikä on tilanne siellä... Uskaltaako lähteä..

11

3866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennään

      joo kyl mä luulen et uskaltaa mennä, ite oon kans täs kohta lähössä. eiks ne terrori-iskut ollu israelin rajalla? enpä usko et turistikohteisiin isketään...

      • fao

        Kyseessä oli nimenomaan turistikohde ja lomahotelli!

        Nuweibaan (jossa yksi iskuista tapahtui) järjestetään myös suomesta seuramatkoja.


    • asdsf

      Kyllä kannattaa lähteä. Jos minulla olisi Egyptiin matka varattuna niin lähtisin oli kohde sitten Hurghada tai Nuweiba. Voit vaikka jäädä Suomessa auton alle kotikadullasi. Tai suurempi riski on, että lentokone putoaa kuin että pommi räjähtää. Yleensä tuollaisten iskujen jälkeen turvatoimia tiukennetaan entisestään ja eipä samaan paikkaan toista kertaa isketä.

      • Matkaaja

        Teen vuosittain useita ulkomaan matkoja. Olen rajannut matkani siten etten enään vahigossakaan
        astu muslimimaahan. Tämä koskee myös välilaskuja.Oman turvallisuuden takia kaikkien suomalaisten tulisi välttää islaminuskoisia maita. Sanotaan että ei minulle mitään satu, mutta tosiasiassa vaara vaanii jokapuolella.
        Nämä islamilaiset terrroristit eivät valitse uhrejaan vaan kaikki ihmiset ovat heille vapaata riistaa. Maailmassa on kuitenkin vielä paljon turvallisia matkakohteita. Valitkaa tarkoin matkanne, siten lomastanne tulee onnistunut ja ei tarvitse pelätä muslimiterroristeja.


      • voi voi
        Matkaaja kirjoitti:

        Teen vuosittain useita ulkomaan matkoja. Olen rajannut matkani siten etten enään vahigossakaan
        astu muslimimaahan. Tämä koskee myös välilaskuja.Oman turvallisuuden takia kaikkien suomalaisten tulisi välttää islaminuskoisia maita. Sanotaan että ei minulle mitään satu, mutta tosiasiassa vaara vaanii jokapuolella.
        Nämä islamilaiset terrroristit eivät valitse uhrejaan vaan kaikki ihmiset ovat heille vapaata riistaa. Maailmassa on kuitenkin vielä paljon turvallisia matkakohteita. Valitkaa tarkoin matkanne, siten lomastanne tulee onnistunut ja ei tarvitse pelätä muslimiterroristeja.

        Aika harvoin ne terroristit iskevät arabimaihin....joo, joo nyt iski Tabaan.
        Suhteessa vaarallisin paikka suomalaisille on Tallinna ja Tukholma joten ei sitten varmaan kannata matkustaa.
        Vituttaa kun sinunkaltaiset pöntöt yleistää asioita mistä ei mitään ymmärrä..Sinun matkasi taitavat keskittyä naapurikunnnan essonbaarin tehtyyn matkaan...vai olisitko käyny kerran venäjällä nussimassa jotain pikkutyttöä suurena hyväntekijänä.


      • Eki
        voi voi kirjoitti:

        Aika harvoin ne terroristit iskevät arabimaihin....joo, joo nyt iski Tabaan.
        Suhteessa vaarallisin paikka suomalaisille on Tallinna ja Tukholma joten ei sitten varmaan kannata matkustaa.
        Vituttaa kun sinunkaltaiset pöntöt yleistää asioita mistä ei mitään ymmärrä..Sinun matkasi taitavat keskittyä naapurikunnnan essonbaarin tehtyyn matkaan...vai olisitko käyny kerran venäjällä nussimassa jotain pikkutyttöä suurena hyväntekijänä.

        Kuuleppas nimimerkki voi voi. Eikö Egypti ole arabi ja muslimimaa. Kielenkäyttösi osoittaa millainen itse olet. Olen samaa mieltä matkaajan kanssa että näitä muslimimaiden turistikohteita tulisi välttää ja varmaan niin tullaan tekemäänkin kun matkatoimistot lopettavat matkojen järjestämisen esimerkiksi Egyptiin, joka tulee olemaan turvaton kohde samoin kuin Maleesia ja etelä Thaimaan Muslimialueet joissa ollut myös levottomuuksia.


      • eina
        Eki kirjoitti:

        Kuuleppas nimimerkki voi voi. Eikö Egypti ole arabi ja muslimimaa. Kielenkäyttösi osoittaa millainen itse olet. Olen samaa mieltä matkaajan kanssa että näitä muslimimaiden turistikohteita tulisi välttää ja varmaan niin tullaan tekemäänkin kun matkatoimistot lopettavat matkojen järjestämisen esimerkiksi Egyptiin, joka tulee olemaan turvaton kohde samoin kuin Maleesia ja etelä Thaimaan Muslimialueet joissa ollut myös levottomuuksia.

        Minua taas harmittaa liiallinen mustavalkoisuus. Oliko New York muslimimaa? Ja missä tahansa voi sattua. Estonia upposi ilman muslimeja ja kristittyjä; siinä eivät rukouksetkaan auttaneet. Itse olen ollut mm. Lontoossa isomman pommi-iskun jälkeen. Se oli kortteerini viereisellä kadulla. Enemmän minua pelottaa maalaisena Helsingin maanalaisessa.
        Minusta rasistinen leimaaminen on aina liiallista yleistämistä. Niin kauan kuin jaamme ihmisiä ihonvärin, uskonnon tai muun syyn mukaan, saamme varautua ongelmiin.


    • kotiin

      Eli juuri tulin reissulta kotiin...Osa suomalaisista oli sijoitettu Nuweibaan Village hotelliin. Siitä 10km sisällä räjähti kaksi autopommia noin minuutin välein. Maa tärisi ihan kiitettävästi hotellillakin.

      Iskut oli kohdistettu nimenomaan Israelilaisia vastaan ja pamahdukset oli Israelilaisten suosimilla leirintäalueilla. En usko että enään mitään vaaraa on. Israelilaiset lähtivät kaikki samantien pois kun alkoi paukkumaan ja osa muistakin turisteista. Ite pieraisin ja käänsin kylkeä sängyssä.

      Suosittelen Nuweiban Villagea, on varmaan turvallisin hotelli mitä kuvitella saattaa. Portilla vartiointi 24h, sekä majoitus rivitalomaisissa rykelmissä, eli ihan mahdoton kohde pommimiehelle. Israelilaisten lomakausi on kuitenkin tätä myöden ohitse ja taas on rauha maassa.

    • makkara

      On sitä matkailtu joskus Jugoslaviassakin sodan keskellä rynkyn piippuja tuijotellen ja vielä ollaan hengissä. Se on korkeemmas käres ! Matkalle lähdetään 23.10 Sharmeen / Noriaan.

      • Mixu

        Turvallisinta on yleensä matkustaa nimenomaan iskujen jälkeen, koska turvatoimia kiristetään ja terroristit valitsevat jo uusia kohteita. 80-luvun lopulla tuli matkustettua jenkkeihin Pan Am lentoyhtiön koneella, jonka toinen kone räjäytettiin muutama viikko aikaisemmin. Sekä palvelu että hinta olivat kyllä kohdillaan.

        Nyt lasketaan päiviä, että päästään starttaamaan Sharmiin 23.10.


    • Qirke

      Olen lähdössä Egyptiin helmikuussa kahdeksi viikoksi. Kyllä tuo pommi-isku laittoi vähän miettimään... Mutta eihän siitä tulevaisuudesta tiedä, että mitä ja missä tapahtuu seuraavaksi. Elämä on liian lyhyt...
      Olen pienestä asti halunnut mennä Egyptiin ja nähdä ne pyraamiidit, joten pommit eivät tule estämään sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe