Hietasaari Saimaa

hietavaltaus

tuli taas käytyä monen vuoden jälkeen Hietasaaressa, meno jatkuu entisenlaisena.
jotkut vaan pystyvät valtaamaan saaren itselleen. siellä roikkui " kahvikupit" jokainen omilla paikoillaan ja omat veneet olivat vakiopaikoillaan. joskus juttelin saaren valtaajan kanssa joka ihmetteli kun ihmiset eivät maksa laiturimaksuja ja samaan ääneen valtaaja kertoi olleensa saaressa jo silloin 60 yötä. ei tainnut valtaajia koskea laituri ja saunamaksut

6

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-9

Tuli käytyä viime syksynä Hietasaaressa, paikka erittäin hyvässä kunnossa. Jos siellä ei olisi ketään vapaaehtoista "mökkitalkkaria", sen sauna olisi jo mädäntynyt varsin huonoon kuntoon, krillikatos epäsiistinä ja lähiseudun koivujen tuohet vuoltu sytykkeeksi. Näin on erittäin hyvä!

Minua ei kiinnosta yhtään kauanko joku toinen tuossa paikassa on, itse nautin siitä että paikka on erittäin siisti, polttopuut kuivia ja niitä on valmiiksi tehtynä niin paljon ettei niitä sovi lisää tekemään tai laittamaan mihinkään. Minä suorastaan toivon, että Hietasaaren "mökkitalkkari" ei väsy tehtäväänsä.

• Hietasaari Hyi hitto

Saimaalla on 45 000 luonnonsatamaa. Kahelit asuu Hietasaressa ja latvavesillä Koistinsaaressa. Mulle jää vielä jokunen vapaa satama, nyt olen täällä, ei muita. Eilen olin laiturissa Juojärvellä, ei muita.
        Suomalainen karttaa toista ihmisolentoa selvinpäin jokainen sen tietää. Toimi sen mukaan.
        Ei muuta kuin jokunen koppa Olvia ja hakeudu muiden seuraan.

• Jytkyveneilyä

Eikös nämä ns. möhöpulit ole juuri tämä vakiporukka? Anneli ja Reino edustavat samaa heimoa Jagiksessa.
      Aikoinaan Saimaallakin veneilleenä en voi sanoa kuin että hienot paikat menevät haaskuun.

• hieta

Kyllähän nämä pitäisi olla kaikkien yhteisessä käytössä ja eikä saisi tulla sellainen fiilis että mennään jonkun toisen saareen vieraaksi.

• Möhöpuli
        hieta kirjoitti:

Kyllähän nämä pitäisi olla kaikkien yhteisessä käytössä ja eikä saisi tulla sellainen fiilis että mennään jonkun toisen saareen vieraaksi.

Tuttu sana "pitäisi".

• 12+19

Tämä yksi ja sama aloittaja, jolla tuskin on edes Roope-merkkiä hankittuna, jaksaa vuodesta toiseen nostaa tätä samaa aihetta pinnalle. Kumma kun ei kukaan muu tunnu kokevan asiaa ongelmana. Olen itsekin Hietasaaressa käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti, kuitenkin vähintään kerran kaudessa, enkä ole koskaan havainnut mitään negatiivista saaren ilmapiirissä tai sen käytännöissä. Toki laituriin ei pääse kiinnittymään kyljittäin koska siinä on yleensä niin paljon veneitä tai asiasta tullaan huomauttamaan.

Samat venekunnathan siellä pyörivät, joten ei paikassa voi olla mitään hirveän luotaantyöntävää. Luulisin, että jos tilanne on kuvaamasi niin harva sinne tulisi enää uudestaan.

Paikassa valmiina olevat saunapuut syntyvät siellä tehtävillä talkoilla joita mm tuo vihaamasi "talkkari" organisoi. PSS Ry tuo vain kuorman märkää rankaa siihen rannalle pressun alle, ei valmiiksi saunalle kannettuja kuivia klapeja.

Kyseisestä henkilöistä voi jokainen olla ihan sitä mieltä kuin on, mutta asia mitä hän ajaa on jalo ja pyyteetön eikä sitä vastaan ole alueen omistajallakaan mitään valittamista. Ja miksi ihmeessä olisikaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1334
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      863
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73