Hietasaari Saimaa

hietavaltaus

tuli taas käytyä monen vuoden jälkeen Hietasaaressa, meno jatkuu entisenlaisena.
jotkut vaan pystyvät valtaamaan saaren itselleen. siellä roikkui " kahvikupit" jokainen omilla paikoillaan ja omat veneet olivat vakiopaikoillaan. joskus juttelin saaren valtaajan kanssa joka ihmetteli kun ihmiset eivät maksa laiturimaksuja ja samaan ääneen valtaaja kertoi olleensa saaressa jo silloin 60 yötä. ei tainnut valtaajia koskea laituri ja saunamaksut

6

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-9

      Tuli käytyä viime syksynä Hietasaaressa, paikka erittäin hyvässä kunnossa. Jos siellä ei olisi ketään vapaaehtoista "mökkitalkkaria", sen sauna olisi jo mädäntynyt varsin huonoon kuntoon, krillikatos epäsiistinä ja lähiseudun koivujen tuohet vuoltu sytykkeeksi. Näin on erittäin hyvä!

      Minua ei kiinnosta yhtään kauanko joku toinen tuossa paikassa on, itse nautin siitä että paikka on erittäin siisti, polttopuut kuivia ja niitä on valmiiksi tehtynä niin paljon ettei niitä sovi lisää tekemään tai laittamaan mihinkään. Minä suorastaan toivon, että Hietasaaren "mökkitalkkari" ei väsy tehtäväänsä.

      • Hietasaari Hyi hitto

        Saimaalla on 45 000 luonnonsatamaa. Kahelit asuu Hietasaressa ja latvavesillä Koistinsaaressa. Mulle jää vielä jokunen vapaa satama, nyt olen täällä, ei muita. Eilen olin laiturissa Juojärvellä, ei muita.
        Suomalainen karttaa toista ihmisolentoa selvinpäin jokainen sen tietää. Toimi sen mukaan.
        Ei muuta kuin jokunen koppa Olvia ja hakeudu muiden seuraan.


    • Jytkyveneilyä

      Eikös nämä ns. möhöpulit ole juuri tämä vakiporukka? Anneli ja Reino edustavat samaa heimoa Jagiksessa.
      Aikoinaan Saimaallakin veneilleenä en voi sanoa kuin että hienot paikat menevät haaskuun.

      • hieta

        Kyllähän nämä pitäisi olla kaikkien yhteisessä käytössä ja eikä saisi tulla sellainen fiilis että mennään jonkun toisen saareen vieraaksi.


      • Möhöpuli
        hieta kirjoitti:

        Kyllähän nämä pitäisi olla kaikkien yhteisessä käytössä ja eikä saisi tulla sellainen fiilis että mennään jonkun toisen saareen vieraaksi.

        Tuttu sana "pitäisi".


    • 12+19

      Tämä yksi ja sama aloittaja, jolla tuskin on edes Roope-merkkiä hankittuna, jaksaa vuodesta toiseen nostaa tätä samaa aihetta pinnalle. Kumma kun ei kukaan muu tunnu kokevan asiaa ongelmana. Olen itsekin Hietasaaressa käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti, kuitenkin vähintään kerran kaudessa, enkä ole koskaan havainnut mitään negatiivista saaren ilmapiirissä tai sen käytännöissä. Toki laituriin ei pääse kiinnittymään kyljittäin koska siinä on yleensä niin paljon veneitä tai asiasta tullaan huomauttamaan.

      Samat venekunnathan siellä pyörivät, joten ei paikassa voi olla mitään hirveän luotaantyöntävää. Luulisin, että jos tilanne on kuvaamasi niin harva sinne tulisi enää uudestaan.

      Paikassa valmiina olevat saunapuut syntyvät siellä tehtävillä talkoilla joita mm tuo vihaamasi "talkkari" organisoi. PSS Ry tuo vain kuorman märkää rankaa siihen rannalle pressun alle, ei valmiiksi saunalle kannettuja kuivia klapeja.

      Kyseisestä henkilöistä voi jokainen olla ihan sitä mieltä kuin on, mutta asia mitä hän ajaa on jalo ja pyyteetön eikä sitä vastaan ole alueen omistajallakaan mitään valittamista. Ja miksi ihmeessä olisikaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe