bosch pyykkikone moottorivika

tee se itse

Edestätäytettävä 6v pyykkikone lopetti toiminnan ja ilmotti F21 joka on vikakoodi moottorivialle. Hiilet vaihdoin alkuperäis osiin ja vaikutti olevan samassa muodossa kuin vanhat, joista toinen oli kulunut kuparilangan alkuun asti ja toinen melkein samaan. Putsasin hiilipölyä pois ennen uusien asentamista. Vaihdon jälkeen rummun pyörittäminen kävi helpommon käsin ja pienemmällä äänellä kuin mitä ennen kun lopetti toiminnan kesken ohjelman.
Yritin käynnistää uudelleen, mutta aina sama vikakoodi eikä anna käynnistä lainkaan minkään ohjelman.
Pitäisikö tuo nollata vikailmoitus jotenkin vai onkohan vielä vikaa jossain. Ohjeessa käsketään vaan viemään korjaamoon.
Oisko kellään kelvollisia neuvoja?

6

3540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luultavimmin piirikortin triac rikki. Varmin tapa olisi uusia piirikortti ja moottori, mutta hinta vastaisi uutta konetta. Jos intoa löytyy: tarkista moottorin kollektori ja vaihda piirikortin ohjausrele.

• tee se itse

Moottori itellään vaikuttaisi olevan ok, mitä nyt hiilipölyinen, purin senkin palasiksi ja uudet hiilet hyvässä kosketuksessa. Piirikortti ulkoisesti kunnossa ja laadukasta jälkeä, ei kiinalainen puoskarointi, ei murtuneita juotoksia ja siisti lakkaus kosteutta vastaan.

• Anonyymi
        tee se itse kirjoitti:

Moottori itellään vaikuttaisi olevan ok, mitä nyt hiilipölyinen, purin senkin palasiksi ja uudet hiilet hyvässä kosketuksessa. Piirikortti ulkoisesti kunnossa ja laadukasta jälkeä, ei kiinalainen puoskarointi, ei murtuneita juotoksia ja siisti lakkaus kosteutta vastaan.

moi , saitko selville mikä oli vikana kun itsellä tekee aivan samaa eikä lähde päälle aina vaan f21 koodia ilmoittaa, eikä päästä tekemään mitään nollausta tai muutakaan , tiedosta kiitollinen

• Anonyymi
        tee se itse kirjoitti:

hiilet vaihdettu jotka oli ihan loppu

• Anonyymi

Moi mikähän vois olla vikana mulla on logik pesukone ja huutaa e21 ja ei poista vettä pyörimisen jälkeen ja luukku ei aukea voisko olla pumppussa ongelmaa tai jossain muualla?

• Anonyymi

Hän katsooensimmäiseksi sen nukkasihdin ja poistopumpun ettei ole vaan paikat tukkeessa, esim. kolikko pumpun siipipyörän välissä tai sihti nukkaa täynnä. Luukku ei taida sen takia aueta, kun kone on vesilastissa, joku lukitushan sillekin pitää olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe