HIIVAN SUKULAINEN

Taina

Minulla on ollut jo pitkään todella epämiellyttävää kutinaa emättimessä, enkä esimerkiksi kykene kunnolla nukkumaan kyseisen vaivan takia. Sitä epäiltiin hiivaksi. Jo kaksi gynegologia on tutkinut minut, emätin on kuulemma loistokunnossa, ei siis mitään tulehduksen oireita näkyvissä. Minulla ei ole ollut myöskään poikkeavaa valkovuotoa tms. Tänään tulivat tulokset, eikä kyse ole hiivasta. Lääkäri sanoi kuitenkin, että näytteistä tutkitaan vielä jokin hiivalle sukua oleva juttu. En kuolemaksenikaan muista minkä nimisestä asiasta oli kyse ja kaipailisin tietoja, joita en tietenkään voi hankkia ilman vaivan nimeä. Onko kellään kokemusta/ tietoa asiasta. Tai aavistustakaan mistä oireeni voivat johtua.

3

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suede

Minulla on jo kauemmin vaivannut sellainen kroonisen hiivan oloinen kutina ja aina gynellä olen siitä valittanut. Saanut käskyn mennä hakemaan apteekista hoito tai sitten olen saanut reseptin mukaan. Koskaan homma ei ole kunnolla todettu tai mitään. Nyt papasta löydettiin jonkinlainen epäspesifi tulehdus (emättimestä tai kohdunkaulalta) joka luultavasti on kutinan aiheuttaja. Siihen saan reseptin ja toivottavasti kutina loppuu! Diagnoosi oli siis "epäspesifi tulehdus"

• Liisa

Apteekista saa nykyään ilman reseptiä jotain uutta Vivag-nimistä maitohappobakteeri valmistetta, jota laitetaan illalla kapselina emättimeen. Sen pitäisi tehota joihinkin tulehduksiin.

• kutiaa

Mulla on vähän samanlainen ongelma. Kutiaa, mutta ei yhtä pahasti kun silloin kun on "oikea" hiivatulehdus. Sitten se mene (itsestään) ohi, mutta palaa 2-4 viikon jälkeen uudestaan. En ole löytänyt mitään mikä auttaisi, Canesten voiteesta on vähän helpostusta, mutta ei poista sitä kokonaan. Olen hoitanut myös miestäni, sekä pippeliä että suuta, mutta ei auta. Olen vaihtanut sekä vartalopesuainetta että pyykinpesuainetta. Ja vessapaperimerkkiä. Mutta mitään ei auta. ja gyne-kokeet ovat puhtaita.

En siis osaa auttaa, mutta tiedät ettet ole yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4990
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1053
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      927
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe