Kevari kortti opetusluvalla

freshtime

Moro, oon aatellu kevarikorttia opetusluvalla eli isä opettas. Nyt vajaa vuos siihe aikaa..
Kevariksi aattelin derbi gpr:ää
Mutta siis paljon tulee maksamaan kortti?
Mitä siihen kuuluu?

7

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevarihoma

      Kevarikortti maksaa semmosen 600-1200 euroa riippuen asuinalueesta.
      Siihen kuuluu ajoteoria, hallintakoe tunnit, liikenneajo tunnit ja sitten se käsittely- ja liikennekoe.

      Zemmone syztem ja suosittelen hankkimaan kevarin jonka päällä on mukava olla.
      Itse tykkään enskoista (tc/ecx, semmosia 8tonnin pyöriä) ja sitten ei enskoista suosittelisin honda CBR.. ihan järkevän hintanenkin menopeli.

      • -_-

        Niin jos ajaa ajokoulussa. Nyt oli puhe opetusluvasta. Kevarikortti opetusluvalla maksoi itselle pari sataa, koska poliisi unohti ottaa lupamaksun. :D Hommaan tarvitset perheenjäsenen, jolla 3v ajokokemus motoripyöräilystä. Opettajan on tehtävä teoriakoe, jolla hän osoittaa pätevyytensä hommaan. Lisäksi sinun on katsastettava kevarisi opetuskäyttöön (käyt vaan näyttämässä, niin lisää sen sinne rek.todistukseen). Sen lisäksi vielä haet poliisilta tämän opetusluvan, kun opettajasi on suorittanut teoriakokeen. Normaalisti hinnaksi tulee se about kolme hunttia, kun kaikki kulut lasketaan yhteen. Sinun toki täytyy suorittaa sitten teoria- ja ajokokeet ihan normaalisti. Opetusluvalla tulee ainakin ajotunteja tehtyä paljon enemmän kuin pitäisi, jonka takia heillä on paremmat edellytykset läpäistä tutkinto ja lähteä liikenteen sekaan.


      • oikaisu edelliseen
        -_- kirjoitti:

        Niin jos ajaa ajokoulussa. Nyt oli puhe opetusluvasta. Kevarikortti opetusluvalla maksoi itselle pari sataa, koska poliisi unohti ottaa lupamaksun. :D Hommaan tarvitset perheenjäsenen, jolla 3v ajokokemus motoripyöräilystä. Opettajan on tehtävä teoriakoe, jolla hän osoittaa pätevyytensä hommaan. Lisäksi sinun on katsastettava kevarisi opetuskäyttöön (käyt vaan näyttämässä, niin lisää sen sinne rek.todistukseen). Sen lisäksi vielä haet poliisilta tämän opetusluvan, kun opettajasi on suorittanut teoriakokeen. Normaalisti hinnaksi tulee se about kolme hunttia, kun kaikki kulut lasketaan yhteen. Sinun toki täytyy suorittaa sitten teoria- ja ajokokeet ihan normaalisti. Opetusluvalla tulee ainakin ajotunteja tehtyä paljon enemmän kuin pitäisi, jonka takia heillä on paremmat edellytykset läpäistä tutkinto ja lähteä liikenteen sekaan.

        Ei tarvitse olla perheenjäsen, eikä pyörää tarvitse muutoskatsastaa.


      • kevarikeisari
        oikaisu edelliseen kirjoitti:

        Ei tarvitse olla perheenjäsen, eikä pyörää tarvitse muutoskatsastaa.

        Onko varmaa tietoa? Itse sain nimittäin keväällä tuon kortin ja viime syksynä vaatimukset olivat nämä. Tuli nimittäin pikkasen tähän perehyttyä.


    • KOKENUT17V

      Säännöksiä muutettiin taas ja opettajan ei tarvitse olla perheenjäsen ja ajokokemusta kyseisestä tai korkeammasta ajokorttiluokasta pitää olla vähintään 2 vuotta. Eikä pyörää tosiaan tarvitse enää muutoskatsastaa opetuskäyttöön.

      • kevarikeisari

        Selvä homma sitten jos kerta näin on. Menipäs kyllä paljon helpommaksi kuin minulla :D


      • kuuutiooo

        Tähän väliin jos nopeasti osaatte sanoa voiko sitä inssiä ja käsittely koetta tehdä ennen kuin on se kuukausi mennyt??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe