Kiusaaminen animen takia

berserk96

Miksi monet suhtautuu animea katsoviin tai muuten Japanista kiinnostuneisiin ihmisiin hyvin negatiivisesti. Jumaliste että alkaa raivostuttaa tuo. Olen kuulut että monia kiussatu anime ja mangan takia. Iteä ei varsinaisesti mutta ihmiset nauraneet.

8

282

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska sitä katsovat kaltaisesi idiootit?

• Ja mikäs sinä olet :D

• näinkö

eikö animen takia kiusata yhtä paljon kuin muidenkin ohjelmien takia? omalla luokalla on lähinnä vain härnättyä itseä siitä, mutta yhtä paljon on henkilöä joka katsoo paljon disneyn piirrettyjä.

en kyllä osaisi kuvitella että joku alkaisi toista kiusaamaan tuon takia.

• Ennakkoluuloisuus

Japanissakin animen suurkuluttajia katsotaan kieroon joten en ole yllättynyt, että sama negatiivinen kuva anime-harrastajista on välittynyt tänne länteen.

Jos itse harrastaisin näitä anime-juttuja en kyllä kehtaisi kertoa siitä kellekkään. Siitä on vain sellainen kuva, että sitä pitäisi hävetä. Ei sillä, että mulla olisi henkilökohtaisesti jotain animea ja sitä harrastavia vastaan.

Periaatteessa kaikkea mitä ei itse ole ja mistä ei tiedä paljoa (tai tieto pohjautuu stereotypioihin) voi helposti käyttää omien paineiden purkamiseen.

• animefan00

Typerykset! Ei se ole oikein! Meillä ei kyllä kiusata siitä, mutta tsemppiä sulle sinne. Älä silti lopeta animen kattomista :)

• jsj7w77w7

Vitun säälittävät anime homot

• Camoran

Minusta tuo animefanitus jotenkin on verrattavissa vaikkapa himouskovaisuuteen.

Meidän koulussa animefanit kun tuppaavat näyttämäänkin siltä, kuin ne olisi mangakirjoista repäisty. Hiukset vihreinä ja pukeutuvat johonkin roskapussin kaltaiseen. Kaiken lisäksi jokainen keskustelu mitä niiden kanssa yrittää virittää, menee siihen että vastapuoli innostuu selittämään jostain siruchiku tozokamara-kusimageista. Lisäksi niillä on omia pikku kultteja. Kuten himouskovaiset (oli vertaus kuinka raflaava tahansa), animefanit tuntuvat tuputtavan kiinnostuksen kohdettaan jokaiselle vastaantulijalle ulkoisella olemuksellaan. Tämä oli tietysti kärjistetty yleistys, enkä väitä että kaikki animefanit olisivat tällaisia.

Sama pätee missä tahansa fanituksen kohteessa. Vähemmistöjä sorretaan aina. Jos 90% luokasta kuuntelee räppiä ja 10% Mattia ja Teppoa, niin arvaahan sen, ketä sorsitaan ensimmäisenä. Itsellänikin on "salaisia" fanituksen kohteita, joista en kerro kuin läheisille ihmisille, koska en halua muiden tekevän minusta ennakko-oletuksia siksi, että tykkään jostain "nolosta", jolla onkin minulle ehkä suurta nostalgia-arvoa.

• Sun pitää olla tosi ylpeänä koska animen kattominen on ihan sama ku vaikka kattos jotain muuta sarjaa eli ne jotka nauraa nii niillä ei oo mitään varaa xD
      Anime on muutenkin järkiperäsempää ja paremmin suunniteltua (usein) kuin keskiverto TV sarjat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1284
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      777
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      551
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      182
      498
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      497
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      483
    Aihe