Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiusaaminen animen takia

berserk96

Miksi monet suhtautuu animea katsoviin tai muuten Japanista kiinnostuneisiin ihmisiin hyvin negatiivisesti. Jumaliste että alkaa raivostuttaa tuo. Olen kuulut että monia kiussatu anime ja mangan takia. Iteä ei varsinaisesti mutta ihmiset nauraneet.

8

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska sitä katsovat kaltaisesi idiootit?

    • Ja mikäs sinä olet :D

    • näinkö

      eikö animen takia kiusata yhtä paljon kuin muidenkin ohjelmien takia? omalla luokalla on lähinnä vain härnättyä itseä siitä, mutta yhtä paljon on henkilöä joka katsoo paljon disneyn piirrettyjä.

      en kyllä osaisi kuvitella että joku alkaisi toista kiusaamaan tuon takia.

    • Ennakkoluuloisuus

      Japanissakin animen suurkuluttajia katsotaan kieroon joten en ole yllättynyt, että sama negatiivinen kuva anime-harrastajista on välittynyt tänne länteen.

      Jos itse harrastaisin näitä anime-juttuja en kyllä kehtaisi kertoa siitä kellekkään. Siitä on vain sellainen kuva, että sitä pitäisi hävetä. Ei sillä, että mulla olisi henkilökohtaisesti jotain animea ja sitä harrastavia vastaan.

      Periaatteessa kaikkea mitä ei itse ole ja mistä ei tiedä paljoa (tai tieto pohjautuu stereotypioihin) voi helposti käyttää omien paineiden purkamiseen.

    • animefan00

      Typerykset! Ei se ole oikein! Meillä ei kyllä kiusata siitä, mutta tsemppiä sulle sinne. Älä silti lopeta animen kattomista :)

    • jsj7w77w7

      Vitun säälittävät anime homot

    • Camoran

      Minusta tuo animefanitus jotenkin on verrattavissa vaikkapa himouskovaisuuteen.

      Meidän koulussa animefanit kun tuppaavat näyttämäänkin siltä, kuin ne olisi mangakirjoista repäisty. Hiukset vihreinä ja pukeutuvat johonkin roskapussin kaltaiseen. Kaiken lisäksi jokainen keskustelu mitä niiden kanssa yrittää virittää, menee siihen että vastapuoli innostuu selittämään jostain siruchiku tozokamara-kusimageista. Lisäksi niillä on omia pikku kultteja. Kuten himouskovaiset (oli vertaus kuinka raflaava tahansa), animefanit tuntuvat tuputtavan kiinnostuksen kohdettaan jokaiselle vastaantulijalle ulkoisella olemuksellaan. Tämä oli tietysti kärjistetty yleistys, enkä väitä että kaikki animefanit olisivat tällaisia.

      Sama pätee missä tahansa fanituksen kohteessa. Vähemmistöjä sorretaan aina. Jos 90% luokasta kuuntelee räppiä ja 10% Mattia ja Teppoa, niin arvaahan sen, ketä sorsitaan ensimmäisenä. Itsellänikin on "salaisia" fanituksen kohteita, joista en kerro kuin läheisille ihmisille, koska en halua muiden tekevän minusta ennakko-oletuksia siksi, että tykkään jostain "nolosta", jolla onkin minulle ehkä suurta nostalgia-arvoa.

    • Sun pitää olla tosi ylpeänä koska animen kattominen on ihan sama ku vaikka kattos jotain muuta sarjaa eli ne jotka nauraa nii niillä ei oo mitään varaa xD
      Anime on muutenkin järkiperäsempää ja paremmin suunniteltua (usein) kuin keskiverto TV sarjat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe