Tilasin vuodenvaihteessa uuden ulkosuodattimen 300 l. akvaani, samanlainen kuin edellinen. Tähän asti yrittänyt saada toimimaan, vaan ulostuloputki ei antanut kuin pelkkää liritystä kunnon suihkun edestä. Sain uuden moottoriosan ja lyhensin putken yhtymäkohdasta n 8cm letkua, koska sanottiin että letkut voivat olla liian pitkiä ja vähentää virtausta. Entinen moottori toimi aina kaiken homman jälkeen pari pvää..suihku lopahti lirinäksi. Otin sisäsuodattimen avuksi. Nyt kun tuo uusi moottoriosa näyttänyt pian kaksi vrk.tta toimineen ja minulla ed.sisäsuodatin toiminnassa, kysymys kuuluu; onko siitä haittaa jos molemmat ovat päällä?? Koska tuon ulkoisen takia on pakostakin joutunut sitä putsaan ja vettä lisään. Veden kovuus on noussut, muut arvot pysyneet suht ´aisoissa´. En tuon kovuuden kanssa ennen joutunut tekemisiin..mitä tehdä? Vuosia sitten tällä palstalla oli sellanen kui fish king, jolta sain arvokkaita neuvoja miljoonakalojen pelastukseen ja se toimi. Olisikohan joku vastaava nyt avittamassa?
AIKAS PAHA
2
342
Vastaukset
- Kirjoviiripyrstö
Ei haittaa mitään vaikka käyttäisit sekä ulko- että sisäsuodatinta samaan aikaan. Pikemminkin on suositeltavaa pitää molemmat käytössä, etenkin jo noinkin isossa altaassa. Sisäsuodatin hoitaa mekaanisen roskien keräämisen ja ulkosuodatin biologisen suodatuksen. Kovuuden nousun vaikutukset riippuvat kalastostasi ja muista vesiarvoistasi. Tarkoitatko kovuudella kokonaiskovuutta (gH) vai karbonaattikovuutta (kH)?
Kunnollisia asiantuntijoita ja nopeampia vastauksia saa helpommin rekisteröitymällä aquaweb foorumille, kuin kyselemällä täältä.- AAV+
Kiitos vastauksesta. gh.ta tarkoitin, eli just tuota kokonaiskovuutta. Annanpa sitten tuon sisäsuodattimen olla myöskin, ei sieltä erotu juuri kasvien takaa. Muut arvot olivat ok. Kalasto on pysynyt suht samana, juuri luovutin partamonneja ja milliksiä, tuppaavat lisääntyyn aikas tiuhaan, iso ´ukkeli´partis sai lähteä kun jatkuvasti oli siinä hommasa. Täytyypä tutustua mainitsemaasi foorumiin. Kiitti vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371966
- 49836
- 84831
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 60519
- 43467
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28459Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap76441