Hinta-arviota kaivataan

Ryijy

"3 metsäkaurista" metsämaisemassa, ryijyn korkeus 125cm & leveys 190cm.
Ryijyn ikää ei tiedossa.

1

2007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seinävaate höpinää

      Siis puhut näistä Saksalaisvalmisteisista samettipintaisista seinävaatteista?
      Nämä seinävaatteethan olivat kovin suosittuja 50-70 luvulla.

      Aiheina on juuri kauriita,saksanhirviä,riistalintuja ja eksoottisemmalla puolella Lähi-Itää 20 luvun hengessä neidon ryöstöineen ja romanttisia aiheita rokokootyyliin.
      Intia-aiheet ovat myös olleet suosittuja,tiikereitä ja norsuja,metsästysaiheita.
      Lisäksi on tehty uskonnollisia aiheita,kuten viimeistä illallista ja jouluaiheita.Jouluseimi on tärkeä aihe katolilaisessa Saksassa.

      Arvo on lähinnä kirpputoriostajan luokkaa.Ei kannata hinnoitella liian korkealle,muuten tavara jää käsiin.Seinävaatteet on samettipintoineen nättejä,jotenka ne helposti hinnoittelee liian korkealle.Antavat kalliin vaikutelman vaikka ovat vielä toistaiseksi tusinatavaraa.

      Jotka tosissaan ostavat näitä samettiseinävaatteita eivat halua maksaa yli.
      Itse olen vaatimaton seinävaatteiden keräilijä.
      Minulla on vanha talo joka on sisustettu kertausbarokilla.
      Talvisin on seinävaatteet ihan käytössä,sekä pöytäliinoina,mattoina kuin varsinaisena seinävaatteinakin.

      Veikkaan että minulla on saman tyyppinen kauris-seinävaate kuin sinulla.Kauriita on kuvattu noissa isoissa seinävaatteissa niin metsässä,vuoristossa,kuin jokimaisemassakin.Monesti kuva esittää kauris perhettä,joilla vasa mukana.
      35-55e saat siitä kirpputorilla.Riippuu kuinka haalistunut se on.Rispaantuneisuus kulmissa laskee hintaa.

      Itselläni on siis kaksi isoa seinävaatetta,kauriista maksoin 35e,arabien leijonanmetsästyksestä 38e.
      Keskikokoisia on intialainen tiikerinmetsästys 8e,joka oli rispaantunut ja haalistunut.Arvo olisi ollut 0e,mutta tykästyin aiheeseen.
      Joutsenlampi parisängyn päätyvaate 3e.Omistaja oli ilmeisen kyllästynyt aiheeseen,arvo 15e luokkaa.
      Jouluinen seimiaihe maksoin 12e.Arvo tuossa kohdillaan.
      Uudempaa tuotantoa minulla on 80 luvulta kudottupintainen gobeliini;Hannu ja Kerttu piparimökin edessä.Noita metsässä hieromassa käsiään...Siitä maksoin 38e.Arvo olisi ollut max 15e luokkaa,mutta tykästyin ensisatukirjani aiheeseen.

      Minulla on myös jotain ulkomaan seinävaatteita,kiinanmuuria ja lohikäärmeitä.Suuresta paljettilohikäärmeestä saa välillä 35-80e,riippuu kirpparista.Minigobeliinien hinnat on siinä 1-5e.
      Suomalaisista ryijyista saa (20-70 luvulla tehdyista) 45e/kpl.Joskus on yläkanttiin ja joskus ei.Musta ryijy,jossa värikäs kukka aihe keskellä-siitä saa hiukan paremmin.Pienestä 85 ja suuresta 150e.Jostain syystä tuo on suosittu.

      Joka nyt haluaa uusia gobeliineja,suunnistaa matkallaan Italiaan.Toscanassa? on monta tehdasta,hinnat kaikkea välillä 12-2000e.Hienon uustuotannoisen keskikokoisen barokkiaiheisen gobeliinin saa hintaan 45e.Italia on hyvin kunnostautunut tässä gobeliiniasiassa.Gobeliini on kuitenkin tuote,joka periytyy sukupolvelta toiselle.

      Lisäksi keräilijää saattaa kiinnostaa 30 luvun ameriikanmatot.Ne on koukattu mattokoukulla hyvin ohueksi leikatusta räsymattomateriaalista,pinta on silmukkainen ja muodostaa hyvin monimutkaisia kukkakuvioita,kuten värikkäitä ruusuja ja kieloja tms.Minulla on yksi tuollainen ja pidän siitä valtavasti.
      -Näitä en ole nähnyt missään,paitsi että uhrilampaat elokuvassa oli kohtaus,jossa Starling etsivä menee tutkimaan kuolleen tytön huonetta ja käytävässä lattialla on samanlainen matto.Siksi kutsun näitä ameriikan matoiksi.
      Itselleni tuli kyseinen pikkumatto vastaan kirppiksellä 1999.Maksoin kai alle 20 markkaa.Eli hyvä löytö.

      Eli kaikissa seinävaatteissa hinnat eivät ole korkeita.
      Seinävaatteet muodostavat mielenkiintoisen käyttöantiikin.Ne ovat edelleen hyvin lämpimiä,helposti pestäviä ja monikäyttöisiä.Lisäksi lapset tuntuvat olevan kiinnostuneita kuvista.Samettipintainen neidonryöstö pikkutytön huoneessa ei ole lainkaan huono ajatus.Tai tiikerinmetsästys poikien huoneessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe