kynsien lakkaus

eka kerta.

Lakkaatteko poikien kynsiä jos haluavat? Millä värillä? Onko kynsilakasta lapselle haittas ku pitää peukaloo suussa jossa sitä lakkaa on?

12

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En, juu en

      Kynsilakoissa on aineita, joille voi olla allerginen, joten kovin pienen lapsen kynsiä en lakkaisi - oli sitten kyseessä poika tai tyttö. Kemikaalit ovat lääkkeiden ja saasteiden ohella turha rasite lapsen herkälle elimistölle.

    • No tällättis

      Alle vuoden ikäisen kynnet kyllä ovat niin usein suussa, että en lakkaisi. Mutta esimerkiksi yli 2v ikäinen ei enää yleensä käsiään syö, joten voi lakata.

      Poika ei ole koskaan pyytänyt lakkaamaan, kun on kuulema tyttöjen juttuja... Jos pyytäisi, niin tuskin lakkaisin. Tai laittaisin vitsinä sinistä peukaloihin. Tytön (3v) kynsiä lakkaan säännöllisesti, kuten varmaan aikalailla valtaosa.:)

      • Mistä sen tietää?

        Mielenkiinnosta vaan kysyn, että onko poikasi päivähoidossa, vai mistä on oppinut että kynsien lakkaaminen olisi vain tyytöjen juttuja?


      • edel.
        Mistä sen tietää? kirjoitti:

        Mielenkiinnosta vaan kysyn, että onko poikasi päivähoidossa, vai mistä on oppinut että kynsien lakkaaminen olisi vain tyytöjen juttuja?

        Kyllä, poika on hoidossa. Ja jo 6-vuotias.


      • edel.
        edel. kirjoitti:

        Kyllä, poika on hoidossa. Ja jo 6-vuotias.

        Ja siis hyvin tietoinen siitä, mitkä ovat "tyttöjen" ja "poikien" juttuja. Vaikkakaan ei ole olleenkaan erityisen jätkä, vaan leikkii esimerkiksi sujuvasti kotista siskon kanssa, katsoo mielellään My little poneja telkkarista yms.

        Lapsen isä kyllä varmasti korostaa sitä, että mitkä jutut ovat pojille jees. (Meillä on yhteishuoltajuus.) Asia ei minua haittaa, vaikkakaan en itse erityisesti sitä korosta. En kuitenkaan kannata mitään sukupuoletonta kasvatusta.


      • Mistä sen tietää?
        edel. kirjoitti:

        Ja siis hyvin tietoinen siitä, mitkä ovat "tyttöjen" ja "poikien" juttuja. Vaikkakaan ei ole olleenkaan erityisen jätkä, vaan leikkii esimerkiksi sujuvasti kotista siskon kanssa, katsoo mielellään My little poneja telkkarista yms.

        Lapsen isä kyllä varmasti korostaa sitä, että mitkä jutut ovat pojille jees. (Meillä on yhteishuoltajuus.) Asia ei minua haittaa, vaikkakaan en itse erityisesti sitä korosta. En kuitenkaan kannata mitään sukupuoletonta kasvatusta.

        En itsekään kannata sukupuolen häivyttämistä kasvatuksesta, mutta en myöskään sitä että on tyttöjen ja poikien juttuja ja leikkejä. Meillä korostetaan sitä, että tietyt ammatit, harrastukset, leikit (tai edes se kynsien lakkaaminen) eivät ole erityisesti vain toiselle sukupuolelle sopivia, vaan sukupuolesta riippumatta voi tehdä niitä asioita, jotka kiinnostavat.


    • näin meillä...

      Minulla on kolme poikaa (kaksi tyttöä möys). Yksi pojista kovasti koki jo tosi pienenä viehtymystä tyttöjen juttuihin.

      Enpä pannut erityisesti hanttiin, mutten erityisesti kannustanutkaan. En muista juuri kynsilakkaa, mutta huulipunan kyllä. Sai laittaa huulipunaa ja pukeutua mekkoon halutessaan.

      Homohan siitä tuli, mutta olisi varmaan tullut siitäkin huolimatta, jos olisi kielletty. Ja siinä tapauksessa traumatisoitunut homo. Nyt on ihan iloisesti homo. On kokenut hyväksyntää juuri sellaisena kuin on.

      • 7+19


    • Kynsilakka-allergia

      En voi lakata edes omia kynsiäni! Jos latan kynsilakkaa ja nukun sellaisessa asennossa, että kynnet ovat poskeani vasten, on kasvoilla kauheaa, punaista ihottumaa aamulla. Olen selvästikin herkistynyt, jollekin kynsilakan ainesosalle.

    • prinsessanäiti

      Mä lakkaan 1,5v tytön varpaan kynnet, onnistuu silloin kun laittaa lapsen katsomaan tveestä jotain lastenohjelmaa niin ehtii kuivua eikä sotkeennu mihinkään.
      Sormien kynsiä en ole vielä lakannut kun ovat niin paljon vielä suussa.

      Tyttö itsekin on aivan ihmeissään ja selvästi tykkää kun on esim violetit tai siniset varpaan kynnet :)

      • Ei kai sentään?

        Kai tämä on joku provo? Ei kai nyt kukaan puolitoistavuotiaan kemikaalikuormaa lisää tarkoituksellisesti lakkaamalla toiselta varpaankynnet? Kemikaaleja tulee nykyään niin paljon muutenkin lapsenkin iholle ja elimistöön, että yhtään ei tarvitse ylimääräistä kyllä hankkia.


      • jujkoooo
        Ei kai sentään? kirjoitti:

        Kai tämä on joku provo? Ei kai nyt kukaan puolitoistavuotiaan kemikaalikuormaa lisää tarkoituksellisesti lakkaamalla toiselta varpaankynnet? Kemikaaleja tulee nykyään niin paljon muutenkin lapsenkin iholle ja elimistöön, että yhtään ei tarvitse ylimääräistä kyllä hankkia.

        Kai sinun vastaus on provo? Eihän kukaan oikeasti ole niin tiukkapipo, että ei laittaisi tytölleen kynsilakkaa, jos lapsi sitä toivoo?

        Minä olen ainakin lakannut tyttöni kynsiä siitä lähtien, kun ei niitä enää syönyt. Eli juuri joskus 1,5 kieppeillä aloitin. Nyt tyttö on 3v. Ystäväpiirissä on suunnilleen samanikäisiä 2-4v tyttöjä viisi, ja kaikkien kynsiä lakataan. Myös tarhalla olen huomannut, että kivan värisiä kynsiä on ollut monella tytöllä.

        Sellainen kynsien lakkaus tytön kanssa on mukavaa puuhaa.:) Meillä 3v sai synttärilahjaksi myös kasvomeikit, ja niillä saa itse leikkiä kotona lauantaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe