uusi akva uudet kalat

Vilma R

Hei olen vasta 12 vuotias akvaario harrastaja. Olen hankkimassa uutta isompaa ja mielestäni modernimpaa akvaariota sellaista 240 litraa isoa. Yritän saada sen joululahjaksi, vanhan n.140 litrasen myyn (myöhemmin). Mutta siis asiaan :).
En osaa päättää ostaisinko kultakaloja vai kiekkokaloja hinnan puolesta tietty kultakaloja mutta entäs nuo kiekkokalat ovatko kuinka haastavia? Kuinka nopeasti lisääntyvät? ←kysyn tuota koska haluaisin monta mutta raha ei riitä kauhean laumaan. Missä myydään? Mitä syövät?
Sitten oli vielä jos noita kiekkoja niin miten pH arvoja voi muuttaa ja käykö hana vesi vai pitääkö olla jotain erikois aineita. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota pH arvoihin ':D
Entä kultikset ovat kuulemma sottaisia.

Tiedän että vastaus seuraavan on ei mutta haluaisin varmistaa että voiko kultiksia ja kiekkoja olla samassa altaassa

5

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilma R

Pikaisia vastauksia

• Kirjoviiripyrstö

Sikäli päätös on hyvin helppo, että kultakalat tarvitsevat vähintään 500 litraisen akvaarion ja kiekkokalat vähintään 540 litraisen akvaarion eli kummatkaan eivät mahdu lähimainkaan uuteen akvaarioosi. Lisäksi kiekkokalat ovat tunnettuja siitä että ovat erittäin haastavia kaloja, etenkään kudettaminen ei onnistu jokaiselta vaan olosuhteiden tulee olla ihanteelliset. Ja luonnonkiekot menevätkin sitten haastavuudeltaan jo ihan eri svääreihin. Kultakalat ovat erittäin sotkuisia ja vaativat erityistä huomiota suodatuksen ja vedenvaihtojen suhteen. pH arvoihin sinun tulisi ehdottomasti kiinnittää huomiota jo nyt tai nykyisetkään kalasi eivät voi hyvin.
      Suosittelisin tutustumaan aquaweb foorumiin ja hankkimaan vielä paljon lisää akvaariotietoutta. Onnea harrastuksen jatkoon.

• asdf3

Valitettavasti noin pieneen akvaarioon ei voi laittaa kiekkokaloja eikä kultakaloja. Vaikka kysyt asiaa eripaikoista saat aina saman vastauksen.

• FinClassic00

Ton kokoseen akvaarioon menis hyvin esim. muutama monniainen, roima parvi tetroja, muutama lehtikala tai vaikka jos tykkäät viljellä kaloja niin miekkapyrstöjä tai muita hammaskarppeja.Multa sais ite kasvatettuja miekkiksiä n. 1€ kpl ja ois joku 5 valmiina lähtöön ;D

• Akva tyttö

Moi!
      Kiva kuulla, että on muitakin nuoria akvaario harrastajia. Itse olen kohta 12 vuotias akvaario harrastaja.
      Muut kertoivatkin jo kysymykseesi vastauksen. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe