Tapio Suominen

Fanijalkapallo

Kiiiitos, että selostat jalkapallon MM-kisoissa!!!
Yksi parhaimmista YLEn huikeassa selostaja kaartissa.

8

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapio♥

      Samaa mieltä Tapio Suomisen selostusta on kiva kuunnella. Olen kuunnellut Tapiota paljon taitoluistelun ja yleisurheilun parissa. Tulee selostuskoppiin hyvin valmistautuneena, osaa kertoa kilpailijoista/pelaajista muutakin kuin , minkävärinen paita ko. kilpailijalla on. Todellakin monipuolinen, yksi parhaista selostajista.

      • Lars Koistinen

        Yhdyn edellisiin mielipiteisiin . Enemmän Tapsan selostusta eetteriin ja Litti kommentoimaan !!!
        Mielellään myös ratkaisupeleihin.


    • minäpävaan

      itselläni jotenkin meni arvostus tapsaa kohtaan, kun aina olen pitänyt häntä asiallisena ja fiksuna miehenä, ja nyt on saanut viime aikoina lukea hänen toilailustaan. mutta ehkä ne voidaan laittaa sairauden piikkiin. hieman ensin epäilytti kun kuulin että tapsa selostaa taas mm-futista, mutta eihän siitä mihinkään pääse että kyllä mies osaa edelleen selostushommat. ehkäpä se arvostus jälleen palaa kunhan vielä kuullaan lisää tapsan selostuksia.

    • radioon !!

      Oli pakko lopettaa Belgia-Venäjä matsi kesken, ei pinna kestä.

      Luuleko Suominen että TV:n katsojat ovat sokeita ?? Joka helvetin asia täytyy kertoa, parin sekunnin viiveellä.

      • 12+17

        Nyt ollaan asian ytimessä. TV on väline, jossa selostajan tehtävän pitäisi olla jokin muu kuin jokaisen syötön ja liikkeen selostaminen. Kaj Kunnas on selostajista toistaiseksi ainoa, joka on asian oivaltanut. Eikä TV:n saapumisesta meille ole kulunut kuin jotain 50-60 vuotta. Asiantuntevat kommentaattorit ovat nykyisin parempia otteluiden selostajia kuin selostajat itse. Eli tämä kommentti yleisesti ja Suomista mitenkään väheksymättä.


      • nmike
        12+17 kirjoitti:

        Nyt ollaan asian ytimessä. TV on väline, jossa selostajan tehtävän pitäisi olla jokin muu kuin jokaisen syötön ja liikkeen selostaminen. Kaj Kunnas on selostajista toistaiseksi ainoa, joka on asian oivaltanut. Eikä TV:n saapumisesta meille ole kulunut kuin jotain 50-60 vuotta. Asiantuntevat kommentaattorit ovat nykyisin parempia otteluiden selostajia kuin selostajat itse. Eli tämä kommentti yleisesti ja Suomista mitenkään väheksymättä.

        Telkkarissa (lähes) kaikki selostajat selostavat siten kuin radioon tulisi selostaa.

        Joskus -70 luvulla Raimo "Höyry" Häyrinen saattoi selostaa radiossa jääkiekkoa täyden erän ilman että kuulijoilla oli hajuakaan ketkä pelaa, mikä on tilanne,ym,ym.
        Kaikkea muuta höpinää kyllä riitti:)


      • Waldemar Hagert
        12+17 kirjoitti:

        Nyt ollaan asian ytimessä. TV on väline, jossa selostajan tehtävän pitäisi olla jokin muu kuin jokaisen syötön ja liikkeen selostaminen. Kaj Kunnas on selostajista toistaiseksi ainoa, joka on asian oivaltanut. Eikä TV:n saapumisesta meille ole kulunut kuin jotain 50-60 vuotta. Asiantuntevat kommentaattorit ovat nykyisin parempia otteluiden selostajia kuin selostajat itse. Eli tämä kommentti yleisesti ja Suomista mitenkään väheksymättä.

        Siis Suominenhan nimenomaan pelin selostamisen lisäksi kertoo myös asiantuntevasti mm. pelaajien taustoista ja joukkueiden aiemmasta pelihistoriasta.
        Tähän ei useimpien "uudenpolven" selostajien tieto / taito / halu riitä. Vouhottavat vain ylimääräistä hehkutusta joka ehkä sopii paremmin lätkäkaukalon laidoille...


      • Obstruktionisti
        Waldemar Hagert kirjoitti:

        Siis Suominenhan nimenomaan pelin selostamisen lisäksi kertoo myös asiantuntevasti mm. pelaajien taustoista ja joukkueiden aiemmasta pelihistoriasta.
        Tähän ei useimpien "uudenpolven" selostajien tieto / taito / halu riitä. Vouhottavat vain ylimääräistä hehkutusta joka ehkä sopii paremmin lätkäkaukalon laidoille...

        Kovin jäävät niukaksi Suomisen taustoittamiset johtuen juuri siitä, että hän yrittää selostaa jokaisen syötön ja vastaanoton nimiltä mainiten. Suominen ei jätä katsojalle sijaa, eikä rauhaa. Minä en halua, että Suominen tai kukaan muukaan selittää minulle jokaisen pallon ja pelaajien liikkeen, koska minulla on silmät päässä. Sen sijaan se toimii hyvin, että selostaja ja kommentaattori keskustelevat ottelusta yleisemmällä tasolla ja puuttuvat vain sen oleellisiin tapahtumiin. Paras esimerkki tästä on ollut Meksikon ensimmäinen peli, jossa Kunnas ja Litmanen ylsivät ihan uudelle tasolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3822
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1490
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1309
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1194
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      997
    Aihe