Parempaakaan tekemist ei oo. Keskimaa kusi, eli vois yrittää uutta. Ideoita ja pelaajia odotellessa...
Uusi roolipeli
57
131
Vastaukset
Tai voisimme nostaa Neukkuropen..? (epätoivoinen yritys)
- Siiliö
No nyt kun ihmisillä ei ole muita RoPeja, niin tämäkin saattaisi onnistua. Minulla ei juuri nyt ole ideaa, mutta jos tämä aloitetaan, niin olen varmasti mukana.
HP-roolipeli?
- faddikti
Jos aiotte totella Kiekkoilijan HP-ehdotusta, niin perun kaikki puheeni mukaan tulemisesta!!!
- faddikti
Voitaisiin tehdä taas oma maailma.
kurpizza kirjoitti:
Toiseksi parhaiten toiminut... Kannatan...
Määrittelemmekö miljöön? Se ei saa olla liian iso, jotta on helpompi järjestää kapakkakohtauksen kaltaisia tapahtumia. Ehkä jonkinlainen puolidiktatuurinen kaupunkivaltio...
- faddikti
Jos sovitaan joku aloituspaikka, josta kaikkien alusta alkaen mukana olevien on pakko aloittaa, niin ei tarvitse rajoittaa peliympäristöä, kun kaikki automaattisesti jäävät junnaamaan sen aloituspaikan liepeille. Niin kävi ekassakin omatekoisessa maailmassa, vaikkei sovittukaan, että kaikki aloittaa samasta paikasta.
- faddikti
No hyvä on. Aikakausi on varmaan keskiaika...? Ja minä kannatan kaupunkia.
Mie kannatan myös kaupunkia ja sen lisäksi tosimaailmaa, eli örkkejä sun muita ei ole. Taikuutta ynnä muuta puoskarointia voisi olla, mutta inkvisitio kitkee sen tehokkaasti.
kurpizza kirjoitti:
Käy. Noitavainoja ja sen sellaista?
Niitä juurikin. Saastaiset olot, inkvisitio, kidutusteloitukset ja rutto.
Välihuomautus! Mitä aikaa tarkoitatte keskiajalla? Onko 1. ristiretki jo mennyt? Onko etelä-Ranskassa kataariristiretket? Koska keskiaika tarkoittaa Rooman kaatumisesta Renessanssiin suosittelen määrittelemään vuoden tarkkaan...
En tunne aihepiiriä, mutta minun mielestäni keskiajan puoliväli on hyvä. Tarpeeksi kaukana Roomasta ja renessanssista.
- faddikti
Mh... Tosimaailma ei ole menestynyt koskaan. Niin kuin ei scifikään. Eikä myöskään sekava psykologinen kauhumix. Tosimaailma ei ole menestynyt koskaan enkä jaksaisi aloittaa RoPessa, joka hukkuu viikon sisällä.
- faddikti
Sisäoppilaitosrope menestyi, koska sellaiset menestyvät... Tarkoitan siis, että niitä on koko vitun netti täynnä ja juuri sen takia, että niille on kysyntää. Sensijaan tosimaailmaan perustuva fantasiaroolipeli kiinnostaa hyvin harvoja ihmisiä koko maailmassa.
Oma keksimä maailma, ajanjakso epämääräinen keskiaika, noituutta ja muuta hauskaa, mutta mitään valomiekkoja tai muut yliampuvaa ei ole?
Sanotaanko, että noituutta on, mutta lähinnä kirouksien ja hyvänonnenloitsujen muodossa, eikä tyyliin: "Superjediörkki taikoo pyörremyrskyn!"
- faddikti
En minäkään mistään niistä kaikkein yliampuvimmista jutuista pitänyt paljoa. Tai siis korpin valoa sädehtivä 70x50 metrinen miekka oli aika mauton juttu. En kuitenkaan halua ropettaa tosimaailmassa osittain, koska se ei menesty ja osittain siksi, että silloin pitäisi noudattaa oikean maailman sääntöjä. Eli esim. täytyy sijoittaa paikat jonnekin jotenkin järkevästi. Lisäksi se on mielestäni aika tylsää, ettei koko maailmassa voi käyttää taikuutta ilman noitavainojen ja inkvisition pelkoa.
Inkvisition ja hallitsevan uskonlahkon valtaa voisi vähentää. Lisäksi sen valvonta ei välttämättä ulottuisi syrjäseuduille.
No olisi jonkin sortin kapina inkvisiotiota vastaan? En minä tiedä... Noituushan on kirjallisuudessakin erilaista, kun vertaa "normaaleihin taikavoimiin"... En kuitenkaan meinaa HP-taikuutta...
- faddikti
Tota tota... Laitan ideani tähän nyt. Aloitan kirjoittamisen klo: 21:38.
Maailma on itse keksitty, koska yolo.
Noituutta on, mutta se ei ole mitään supereeppistä paskaa, josta trotskilainen ei ainakaan tunnu tykkäävän. Mielestäni taikuutta voisi kuitenkin olla vähän enemmän, kuin vain kiroukset ja hyvä onni. Esim. minä olin juuri ajatellut, että olisi kivaa ehkä ropettaa hahmolla, joka on niin sanottu Lich. (Suomennos muinaisesta englannista: ruumis. Sanaa Lich käytetään kuitenkin ihmisestä, joka on siirtänyt sielunsa esineeseen tavoitellen täten ikuista elämää. Eli vähän niin kuin Potterin Hirnyrkki-systeemi paitsi, että siirretään koko sielu ja voi jumankauta kattokaa vitun googlesta.)
Lisäksi tästä sanotaan vaikka rotuasiasta. Eli minulle sopii ihan hyvin, ettei ole mitään örkkejä sun muita, jos se sopii muille. Eli vaan ihmisiä. Toisaalta esim. lohikäärmeitä voisi mielestäni olla, vaikkakaan ei useita, eivätkä kaikki ihmiset edes uskoisi niihin. Lisäksi pahoja henkiä ja jotain vampyyrien ja ihmissusien tyylistä, jotta maailma ei menisi ihan tylsäksi.Minulle kävisi... Lohikäärmeistä ei sitten saa koottua mitään armeijaa, eikä niitä kuka tahansa tantukka komentele...
Minun puolestani saisi ainakin olla epäpyhiä vampyyrintapaisia olentoja, eli esim. lichejä, joita vallitseva (itsekeksitty) uskonlahko vainoaisi samaan tapaan kuin vampyyreja tapettiin puuvaarnoilla.
kurpizza kirjoitti:
Minulle kävisi... Lohikäärmeistä ei sitten saa koottua mitään armeijaa, eikä niitä kuka tahansa tantukka komentele...
Jeps. Ja mieluummin pelattaisiin vaikutusvallaltaan tavallisilla, yksittäisillä ihmisillä, eikä järkättäisi mitään eeppisiä valomiekkataisteluita örkkiarmeijan ja pimeysvampyyriarmeijan välille.
- Rugaru
icepicked kirjoitti:
Jeps. Ja mieluummin pelattaisiin vaikutusvallaltaan tavallisilla, yksittäisillä ihmisillä, eikä järkättäisi mitään eeppisiä valomiekkataisteluita örkkiarmeijan ja pimeysvampyyriarmeijan välille.
Voi icepicked, olen loukkaantunut. Mutta yliampuva oli Keskimaassa Auditorien mahti ja piti tehdä sama. Sinulla tuskin on valittamista, en tainnu nähä sua peleissä juuri missää välissä.
Rugaru kirjoitti:
Voi icepicked, olen loukkaantunut. Mutta yliampuva oli Keskimaassa Auditorien mahti ja piti tehdä sama. Sinulla tuskin on valittamista, en tainnu nähä sua peleissä juuri missää välissä.
Meillähän oli ihmissiilien jälkeen pienin armeija! Teillä oli muistaakseni viisisataatuhatta ja meillä viisitoistatuhatta sotilasta... Taistelu voittaja olisi siis ollut selvä.
Rugaru kirjoitti:
Edellä mainitun takia en jaksanut pelata. Talvella pyörineessä pelissä olin mukana Tšekan agentti Andrein hahmossa, ja pidin ropesta taikuudesta huolimatta, mutta sitten se kusi rajojen puutteen vuoksi.
- Rugaru
assassin kirjoitti:
Meillähän oli ihmissiilien jälkeen pienin armeija! Teillä oli muistaakseni viisisataatuhatta ja meillä viisitoistatuhatta sotilasta... Taistelu voittaja olisi siis ollut selvä.
kiva ku suaki näkee tääl, assassin. mites on, meinaakko osallistuu? kummiski, hyökkään sadalla epäkuolleella kylään, omiani kuolee. siilejä ei sanota kuolevan. sitten sinä tulet. lähtee silmä ja häivyt. tulet takaisin armeijasi kanssa joka on paikalla kuin sormia napsauttaessa. niitä tais olla paladineja, kotkia ja jalkaväki. joukkojani kuolee. omiasi ei. hekekee saapuu haltioineen. kaikki joukkoni on mennyttä eikä kukaan ole sanonut menettävänsä miehiä mut myöhemmi niitä kyl haudataa? joten. jos näil ei saanu aikaan uhkaavaa vihollista, sellasen aioin hankkii vaikka se sit ampuiski yli. noh. uus peli, uudet säännöt. ja yritetää olla mahollisimman selviä ja otetaa jokainen sitte vähä damageeki. K?
- Rugaru
Rugaru kirjoitti:
kiva ku suaki näkee tääl, assassin. mites on, meinaakko osallistuu? kummiski, hyökkään sadalla epäkuolleella kylään, omiani kuolee. siilejä ei sanota kuolevan. sitten sinä tulet. lähtee silmä ja häivyt. tulet takaisin armeijasi kanssa joka on paikalla kuin sormia napsauttaessa. niitä tais olla paladineja, kotkia ja jalkaväki. joukkojani kuolee. omiasi ei. hekekee saapuu haltioineen. kaikki joukkoni on mennyttä eikä kukaan ole sanonut menettävänsä miehiä mut myöhemmi niitä kyl haudataa? joten. jos näil ei saanu aikaan uhkaavaa vihollista, sellasen aioin hankkii vaikka se sit ampuiski yli. noh. uus peli, uudet säännöt. ja yritetää olla mahollisimman selviä ja otetaa jokainen sitte vähä damageeki. K?
ainii joo. pitää sanoo et oot hyvä ja aktiivine roolipelaaja verrattuna monee muuhu. ilman sua siit paskast ei ois tullu mitään. kiitän, assassin, jos liityt mukaan tähänki ja tuot luovuutes mukanas.
Rugaru kirjoitti:
Siiliö sanoi menettäneensä suurimman osan armeijastaan. Joukot pääsevät nopeasti paikasta toiseen, koska hyvin rakennettu tieverkosto ja kohtuullisen kokoinen valtio. Emmekä myöskään voi olla sanomassa tarkkoja tappioita joka sekuntti. Lisäksi omaan armeijaasi sait hetkessä satoja tuhansia sotilaita muutamasta joukkohaudasta. Oliko sinne muka päätynyt kaikki Stalinin tapattamat ihmiset? En usko. ja miten joukkosi voivat kuolla, jos ne ovat zombeja?
Okei, paska läppä. Nämä ovat kuitenkin vanhan roolipelin juttuja, joten annetaan niiden nyt olla.
Tulen tähän mukaan, jos keksin hahmon, mutta hahmojen keksimisessä en ole hyvä...Rugaru kirjoitti:
ainii joo. pitää sanoo et oot hyvä ja aktiivine roolipelaaja verrattuna monee muuhu. ilman sua siit paskast ei ois tullu mitään. kiitän, assassin, jos liityt mukaan tähänki ja tuot luovuutes mukanas.
Koetan tulla mukaan. Toivotaan, että en taas päädy roolipelin elvyttäjäksi, vaan että tämä sujuisi.
- Rugaru
assassin kirjoitti:
Koetan tulla mukaan. Toivotaan, että en taas päädy roolipelin elvyttäjäksi, vaan että tämä sujuisi.
aamen
- faddikti
Ja nyt kun näen ne tekstit, jotka laitettiin, kun minä kirjoitin, niin joo. Inkvisitiojuttu kelpaa, jos se ei ylety aivan kaikkialle, eikä ole niin mahtava.
- siiliö/faddikti
Okei. tämä sopii minulle. (kirjoitusvirheet koska kännykkä.)
Mikä laitetaan nimeksi? (Olettaen, että perustamme oman keskustelun uudelle ropelle.) Jokainen saa varmaankin muokata miljöötä suunnitelmamme rajoissa.
- motari
ah. roolipeli. eka asia mist löysin tänne... liikuttavaa, tuo muistoi mielee...
no vittu vieköö, TUNKEKAA PELINNE PERSUKSIINNE!!!! säälittävää yrittää elää mielikuvitusmaailmas ku ollaa netis...- motari
kurpizza kirjoitti:
Mehän eletään jo... Varsinkin minä.
Onko sinulla sienivieroitus päällä?haist vittu. vierotus meni ja ei auttanu paskaakaa
motari kirjoitti:
haist vittu. vierotus meni ja ei auttanu paskaakaa
No höh.... Sovitaan, että voit täällä kiskoa sieniä.... Täällä ei ketään haittaa, sinulla on varmasti niitä vielä jossain säilössä...
Keskimaa-rope kulki nimellä roolipeli(joku numero) ja itse keksimä oli RoPe... Keksitäänkö vielä jotain synonyymeja?
- faddikti
...Nimi? Jopas pahan kysymyksen laitoit.
Sellainen tarvitaan. Keskiaikarope ei oikein käy, koska tässä ei olla tosimaailman keskiajassa, ja jos nimeksi laitetaan "Roolipeli [numero,]" sen luullaan olevan jatkoa Keskimaa-roolipelille.
- faddikti
Tein muuten pienen tutkimuksen ja huomasin tällaisen asian.
Ensinnäkin menestynein RoPehan oli Keskimaa, jonka jälkeen taisi tulla eka omakeksimä maailma ja sitten tulee sisäoppilaitos.
Sisäoppilaitosroolipelin suosiota ei tarvitse ihmetellä. Siellä oli paljon muitakin, kuin vakkareita. Sellaiset menestyvät. Niitä on netti täynnä.
Entäs kaksi ekaa? Keskimaaroolipeli oli ensinnäkin ensimmäinen ja heikoiten suunniteltu etukäteen. Lähes kaikilla oli hallussaan oma armeija. Muuten se olikin roolipeli muiden joukossa. On siis syytä olettaa, että nämä erikoisominaisuudet saivat sen kestämään.
Ensimmäinen omakeksimä maailma taas alkoi sillä tavalla, että kaikki olivat samassa paikassa. Sen takia oli mahdollista järjestää hauskoja baarikohtauksia.
Mietin vaan... - faddikti
Synonyymejä kyllä löytyy. Mitenkäs vaikka RPG? (Role Playing Game)
- Rugaru
sopiva, eikä sitä sekoiteta keskimaahan
Käy, aloitukseen sitten selitys/kuvaus roolipelistä ja kolme kultaista sääntöä mukaan... (Metapelaaminen, autohittaus jne. Niitä kysytään melkein aina...)
- Siiliö/Faddikti
Kuka tekee sen?
Joku fiksu ihminen, joka osaa selittää säännöt ja idean selkeästi. Minulle ei tätä taitoa ole suotu....
kurpizza kirjoitti:
Joku fiksu ihminen, joka osaa selittää säännöt ja idean selkeästi. Minulle ei tätä taitoa ole suotu....
Ainakaan ei Korppi tällä kertaa! Hänen aloituksensa ovat varmasti kaikkein huonoimpia.
assassin kirjoitti:
Ainakaan ei Korppi tällä kertaa! Hänen aloituksensa ovat varmasti kaikkein huonoimpia.
Se koski vissiinkin vain Keskimaa-sekoiluja... Korppi ei varmaan tiedäkään, että rope on kuollut aikoja sitten...
- Rugaru
kurpizza kirjoitti:
Se koski vissiinkin vain Keskimaa-sekoiluja... Korppi ei varmaan tiedäkään, että rope on kuollut aikoja sitten...
jos assassin sen tekis. ite en tarpeeks oo pelannu
Kun kukaan ei ny aloita, niin minä voin tehdä sen. En ehdi etsi mukaan tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763392
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t312001Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681919Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171466- 281401
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261328Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61306Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671247Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531025