Hei!
Olen 25v nainen ja mulla todettu selkärankareuma jo vuosia sitten. Pärjäillyt kohtalaisen hyvin salazobyrin lääkityksellä.
Taudin kausiluontoisuuden vuoksi voin pääasiassa hyvin, mutta välillä tulee kausia jolloin on aamujäykkyyttä, jalat meinaa mennä alta pitkän kävelyn aikana, selkä ei anna nousta enää ylös kyyristymisen jälkeen ja rintalastan kivut vaivaavat.. olen kuitenkin pärjäillyt ihan hyvin, etenkin kun nyt olen saanut olla pari vuotta kotosalla lasta hoitamassa.
Minulle on joskus noihin rintalastan kipuihin laitettu kovaa kipua lievittämään pistoksia kylkiluiden väliin, mutta en kokenut siitä olevan tarpeeksi apua kärsiäkseni siitä pistosten laittamisen kivusta ja kauheudesta. Nyt rintalasta on kuitenkin sattunut kovin jo pidempään ja lisäksi kuvioihin on tullut paljon pahempana kuin ennen myös lapaluiden välinen kipu. Kivut ovat erityisen kovia tietyissä asennoissa, ja syvään hengittäessä. Myös kaularanka on niin jumissa ettei pää käänny hyvin toiseen suuntaan ja se on kivuliasta. Haluaisinkin nyt kysellä onko muilla ollut tällaista selkärankareumassa?
Olen nyt vain alkanut pelkäämään, että jos nämä eivät liitykään reumaan, vaan ovatkin oireita jostain ihan muusta. Vaikka rintasyövästä, joka ilmeisesti myös voi oireilla ensin tällä tavoin ennen muita oireita??? Pelkoa on pahentanut viimeisen viikon tai parin sisällä lisääntynyt väsymys ja huimaus. Onko muilla ollut väsymystä tai huimausta selkärankareumassa? Kai ne kivut ja tulehdustilakin voisi noita aiheuttaa ? Vai? Aion todennälöisesti huomenna varata ajan lääkäriin, mutta en jotenkin usko sieltä tulevani sen viisaampana ulos ainakaan aiempien kokemusteni perusteella. Siksi haluaisinkin myös kuulla kokemuksia muilta, joilla tämä sairaus on. Kiitos vastauksista.
Selkärankareuma, rintakipu, kipu lapaluiden välissä, väsymys
2
2163
Vastaukset
- poppamiehelle
Hyvä idis mennä lääkärille. Labrat varmasti kertoo lisää tilanteesta.
- näillä mennään
moi! Minulla myös sama tauti,sama lääkitys ja väsymystä/huimausta. Pitkiä kävelymatkoja en voi tehhä,polvikipu molemmissa jaloissa hirveet,sitten alkaa selkään sattumaan ja kohta huimaa todella pahasti. Lääkäriä ei huimaus kiinnostanut kun veriarvoissa kaikki kuulemma ok. Rintarangankipuja oli vuosia sitten,ennen diagnoosia. Ravasin terv.keskuxessa ja millon oli kylkivälilihas revennyt,revähtänyt tai rintarangan muu kipu syynä,mutta ei tutkittu sen enempää. Pääkään ei käänny enää toiseen suuntaan kunnolla,joskus pitää yöllä käsin kääntää kun sattuu niskaan eikä muuten käänny. Ei kiinnostanut lääkäriä. Mutta joka päivä liikun minkä vaan pystyn ja vähän päälle lisää. Nyt on tullut taas yökipuilu takasin kuvioihin,mutta näillä mennään. Se on kuin lottovoitto jos sattuu hyvän reumalääkärin potilaaksi,mulla ei oo ollu tuuria. Hyvää kesää kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316