Nukkuminen ja koira

Epätoivoinen

Hei, Olen 18 vuotias koiranomistaja, ja asun äitini kanssa omakotitalossa. Leikin koirani kanssa joka pv noin 30 minuuttia ja käytän sitä ulkona 3 kertaa päivässä niin että reipasta ulkoilua tulee noin tunti, ja sen lisäksi käytän sen pissalenkillä heti ensimmäisenä aamulla ja viimeiseksi illalla. Elämänrytmini on hieman erikoinen tällä hetkellä, Olen juuri lopettanut lukion ja vietän päivät kotona.

Ongelmaksi on muodostunut etten voi lähteä mihinkään (esim tapaamaan ystävää) koska äitini ei suostu siihen että koira joutuisi olemaan yksin muutaman tunnin päivässä silloin tällöin. Kun olin vielä lukiossa, hän sai minut tuntemaan syyllisyyttä siitä että menin kouluun ja koira joutui olemaan yksin. Jos aijon lähteä johonkin , hän tekee siitä suuren numeron, ja syyttää minua koiran laiminlyönnistä ! hän ei myöskään hyväksy yksinolokoulutusta, eikä oikeastaan minkäänlaista koulutusta vaan nimittää sitä koiran kiusaamiseksi. Tämän takia koiralle on vaikea myöskään löytää hoitopaikka kun se käyttäytyy huonosti ja kärsii eroahdistuksesta !

Toinen ongelma on että nukun kahdessa osassa: ensin 4 tuntia illalla, ja herättyäni käytän koiran pissalenkillä, ja sitten olen hereillä muutaman tunnin ja käytän koirani taas pissälenkillä. Sitten nukun toiset 4 tuntia ja herään aamulla. Koira nukkuu koko tämän ajan huoneessani oven ollessa kiinni, ja äiti mielestähän tämä on koiran törkeää laiminlyömistä ja koiran jalat kuulemma "surkastuvat" siitä että se joutuu nukkumaan huoneessani n. 12 tuntia.

Äidilläni ei siis ole minkäänlaista koirakokemusta, ja olen useaan otteeseen kysynyt koirani kasvattajalta samoista asioista ja kertonut vastauksen äidilleni, sekä lukenut hänelle netistä asiantuntijoiden neuvoja. Silti äitini on mielestään suurin asiantuntija ja minä olen eläinrääkkääjä.

Toivoisinkin nyt asiallisia mielipiteitä siitä että onko äitini väärässä vai olenki minä tulossa hulluksi? toivoisin etenkin koiranmistajien mielipiteitä jotta voisin vakuuttaa äitini siitä että hän liioittelee. Kiitos jo etukäteen. Ja kyseessä ei ole trolli, niinkuin joku aina yrittää väittää.

4

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----->>

      Kysy äidiltäsi, pitääkö hänen mielestään sinun olla jatkuvasti jokin koiranhoitaja-orja ilman omaa elämää?
      Teidänhän tulisi yhdessä sopia ja jakaa hoitovastuu, kun yhdessä asutte.
      Epäsuhtainen tilanne, kun kaikki vastuu on sinulla ja olet siihen ankkuroitu.

    • ,mnnb

      Koiran juomisen säännöstelyllä voi harventaa niitä pissalenkkejä, ettei tarvitse 4 4 pätkänukkumista.
      Koira nukkuu täydet yöunet siinä kuin ihminenkin.
      Iltajuominen pois.

    • 11+19

      Tuota, oletko harkinnut että voisit muuttaa omaan asuntoon? Tuo mamin kanssa asuminen saattaa pilata sinulta elämäsi tilaisuuden kouluttaa koirastasi sellainen kuin haluat. Kuulostaa ainakin että sinä olet teistä kahdesta se järkevämpi osapuoli. Lisäksi omillaan asuminen saattaisi vaikuttaa muutenkin siihen ettet jämähdä liiaksi omalle mukavuusalueellesi joka helposti tapahtuu välivuoden aikana.

    • luomuhurtta

      Miksi valvot yöllä? jos koira herättää, käytä viiden minsa pisst, opeta koira pissimään käskystä. sitten takaisin nukkumaan. Jos heräät yöllä, mutta koira nukkuu,älä herätä sitä.
      Ja sano äidillesi, että hoida sitten, kerta koira ei saa olla yksin. Koirat ovat varsin usein yksin 8-9 tuntia, kun perhe käy töissö!
      Sano myös, että on koiran rääkkäystä, jos sitä ei opeteta olemaan yksin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1510
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      696
    Aihe