Misommarbrasa ,sill ,nypotatis ,jordgubbar är absolut MÅSTE.Brasan är ju inte alltid tillåten att bränna frstås.
HUR FIRAR NI MIDSOMMAR ?
7
162
Vastaukset
- yllebyxor ?
Brasan vore nog viktig i år åtminstone om det skall fortsätta att vara så här kallt.God mat och samvaro med nära och kära är annars det viktigaste.
- midsommarkransen
Månne folk ännu pryder sina hem med "mejor "?.Kvistar av björk och rönn tog man in och vid trappan som "väktare "två ungbjörkar.
Glad Midsommar, önskar jag alla.
Firar? Firar inte. Dagen är som vilken annan dag som helst för mig :)- underbar doft
Bastun är viktig med nybunden bastukvast.
- :-)
F:\Backup\-=Bilder=-\midsommar 2015\Bild1560.jpg
- Bättretalande
Jag lär mig finska, eftersom finska är landets viktigaste spräk, och skolan gorde inte sitt jobb ordentligt. De ljög för oss, att man kommer att vara ok på svenska ....
- min åsikt
Enligt naturmetoden lär man sig bättre.Flytta några månader till en enspråkigt finsk plats,garanterar att du kan finska när du kommer hem tillbaks.(finskspråkig folkhögskola tex. )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666733
- 562048
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes482014- 541182
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521180Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se541157Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927