Oivariinistä listeriaa?

Sirikeiki

Ollaan näin kesäaikaan vähän kotona ja tänään aamupalalla söin sitten leivän päällä oivariiniä joka oli ollut avattuna jo n.3 viikkoa. Nyt aloin miettimään kun makuunkin oli tullut jo hieman "jääkaapin makua" että voisinko saada ko. rasvasta listerioosin?

6

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helejeneld

      No oletko kenties pyöritellyt siinä rasvapurkissa multaisia porkkanoita ja tyhjiöpakattua kalaa? Jos et, niin vastaus on ei. Ei se listeria "hyppää" noin vain tuotteeseen, se pitää tarttua jostain. Se on bakteeri, ei mikään mystinen itsestäänsyntyvä asia. Sitten pari faktaa: listeria on erittäin harvinainen odottajilla. Jos odottaja saa listeriatartunnan, hän on useimmiten jo viimeisellä kolmanneksella.

      • Sirikeiki

        No olen jo viimeisellä kolmanneksella, rv 33 menossa. Mieheni harrastaa sitä että laittaa voiveitsen jääkaappiin purkin päälle ja käyttää sitä sitten useita kertoja samaa veistä. Mietin vaan että jaakaapissahan usein on listeriaa pinnoilla yms. Voisiko tuon veitsen mukana tarttua rasvaankin listeria. En tiedä. Minuun ainakin on tarttunut hysteria :)


    • 32+5

      Hmm.. Olen käyttänyt monesti samaa voiveistä voidellesani leipää. En ajatellutkaan että jääkaapissa voi olla listeria??? Eikö se tule maaperästä eli voi olla porkkanassa jne? Lisäksi pakasteissa eli aina paksteet kuumennettava

    • voita leivälle

      Käyttäkää puhdasta veistä aina.

      Ja käyttäkää voita, ei margariinia.

      Leipää ei puputeta aamusta iltaan, joten montaa veistä ei tarvii.

      Korkeintaan 2 palaa leipää päivässä ja mieluiten illalla.

      Vuosikymmeniä jatkunut kokeilu on loppunut Yhdysvalloissa. Vähärasvaisempi ruokavalio ei auttanut vaan aiheutti sairauksia.
      "Jos noudatat vääriä suosituksia voit sairastua"
      http://time.com/2861540/fat-and-carbs-diet-guidelines/



      Ending the War on Fat:

      Nyt se on sitten virallisestikin totta. Time Magazinen kannessa julistetaan että sota rasvaa vastaan on päättynyt. Voi on päässyt pois pannasta.

      Suomessa sydänliitto ja diabetesliitto on tiennyt tämän jo parisen vuotta mutta eivät ole uskaltaneet myöntää tätä, kun rahoittajat eivät siitä maksa. Sydänmerkin kriteereista on joka tapauksessa vähärasvaisuus tippunut vähin äänin.

      Tässä koko artikkeli:

      https://dl.dropboxusercontent.com/u/35825844/Ending the War on Fat.pdf

      Laittaa voita leivälle ja oottaa pari minsaa, niin on pehmeää leviteltäväksi.

      • Anonyymi

        Mitä mieltä olet kolesterolista. Minun meni kolesteroli 5,2 ja kun lopetin voin, maidon, rasvattomankin sain 2 vuodessa kokonaiskolesterolin alle 4,0. Isällä jo 50 v sitten kehoitettiin vähentämään rasvoja, jo silloin tiedettiin kolesteroli. Nyt isä on 94v ja oli ajokorttikin 92 vuotiaaseen.
        Minua ainakin väsyttää kolesteroli, veri uusiutuu parissa kk, mutta kyllä mun kolesteroliton ruoka auttaa vasta yli vuoden kulutytua, ei väsytä pp ajo loivassa ylämäessä, yms. tv. 73v.


      • Anonyymi

        USA kokeilu oli maataloustuottajien, minun tietojeni mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe