Ohjelma W-98 ja IE-selain. Spybot,Ad-Aware,CW Shebber ja Hijack This, Olen onnistunut saaman
koneeni siihen kuntoon että IE-kautta ei pääse
mihinkään ,vaika linja on auki.Koneella on vanha
Nettscape mutta senkin toiminta on vajaata,ei pysty
esim. imuroimaan. Hiirkin on muuttunut leikkiäksi,
pitää kikata ennekuin liikkuu,eikä halua mennä
klikkauspisteeseen ja liikkuu joskus sivuttain iha itsekseen (minä ja hiiri selvin päin)Mitä
voi ilman imurointia tehdä. Muijallekko turpiin
ONKO KONEELLA ABOUT:BLANK, VAI MIKÄ?
7
758
Vastaukset
- Harri
koneella virustorjuntaohjelma ? Jos on skannaa ihmeessä kone. Jos ei ole niin hanki sellainen ! Epäilen viruksia
- jani
Jos kysyit, että mitä voit ilman imurointia tehdä, niin tee ainakin seuraavat: Menet järjestelmätyökaluihin ja valitset ekaks "levyn siivouksen" ja annat mennä kaiken sivuhistorian yli laidan ja kaikki väliaikaiset tiedostot pois ja sitten tietysti ajat sen.
Seuraavaks laitat selaimen asetukset sillain, ettei sitä sivuhistoriaa kerry sinne vuositolkulla. Mulla riittä ihan hyvin 3-7 päivää, enempää en ole tarvinnut.
Oletettavasti Sun virustorjuntaohjelmasta löytyy joku skannausjuttu, joka syynää järjestelmästä virukset ja muut uhat, esim diallerit. Jos niitä löytyy, niin pois vaan.
Jos tähän mennessä ei ole mitään hälyttävää tullut vastaan, sitten sieltä samasta järjestelmätyökaluista voit suorittaa kiintolevyn eheytyksen. Siihen saattaa vierähtää jonkinmoinen tovi, mutta kannattaa suorittaa sillon tällön ilman oireitakin. Eheytyksen aikana voi taputella vaimoa.
Lykkyä pyttyyn! - Oswald
Hylkää vanha reikänen Netscape. Aja HijackThis ohjeiden mukaan, lähetä loki HJT-palstalle. Kun saat koneen sellaiseen kuntoon, että sillä pääsee netistä imuroimaan, hae selaimeksi Firefox sekä apuohjelmaksi Spywareblaster joka estää ikäviä yllätyksiä asentumasta koneellesi.
Spywareblasterin saat tuolta: http://www.javacoolsoftware.com/sbdownload.html
ja ohjeet siihen tuolta:
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spywareblaster.htm
Lisäksi kannattaa siivota kone EasyCleanerilla.
Sen saat tuolta:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleans.htm
Siivoa sillä Turhat ja Rekisteri. Poista kaikki mitä se löytää. Saat potkua vanhaan koneeseen.
Tee kaikki siivoukset vikasietotilassa (Pääset sinne luultavasti vain, kun käynnistyksessä painat alas Ctrl. F8 toimii muistaakseni vain uudemmissa winkuissa.)
Mutta:
Kokeile kaikkea tätä ennen tyhjentää manuaalisesti Temp-kansiot ja Temporary Internet Files. Kaikki ei lähde manuaalisesti, mutta saattaa olla että siellä on sellaista roinaa joka estää koneen toiminnan. Muista tyhjentää myös roskis, etteivät ne jää sinne muhimaan.
Ja sitten se levyn eheytys, sekin vikasietotilassa, koska luulen ettei se onnistu normaalitilassa.
Olethan muuten hakenut kaikki Windowsin päivitykset sitä mukaa kuin niitä on tullut? Jos ne puuttuvat, siinä voi nimittäin olla yksi ongelman syitä. - Hiiri
tulikin jo nippu hyviä ohjeita. Tässä lisää, laita hiiri myös puhdistukseen mutta ei koneelliseen vaan avaa pohjassa oleva levy kääntämällä sitä, ota pallo pois ja putsaa kolossa olevat kaksi muovi rissaa. Niin ja muijahan kannattaa pieksää joka viikko, jos ei muun niin ihan varmuuden vuoksi, mutta onhan tuossa jo aihettakin ;)
- Oswald
sairasta huumoria. Muijas on tainnut lähteä jo aikoja sitten.
- HARMAAPÄÄ
Oswald kirjoitti:
sairasta huumoria. Muijas on tainnut lähteä jo aikoja sitten.
Olin jo ennen kirjoitusta skannannut kaikki avauksessa mainitsemani ohjelmat. Hijack This löysi R0 ja R1 alkuisia ojelmia joita se ei pysy
lopullisesti poistamaan,siinäkö mahtaa olla vika.
Abut Busteter ohjelman esittelyssä on juuri niistä,olisiko joku vaikea kotisivun kaappari.
Kiitti vastauksista. Muija ollu jo 38v.
Vaikka...hehe - Hiiri
HARMAAPÄÄ kirjoitti:
Olin jo ennen kirjoitusta skannannut kaikki avauksessa mainitsemani ohjelmat. Hijack This löysi R0 ja R1 alkuisia ojelmia joita se ei pysy
lopullisesti poistamaan,siinäkö mahtaa olla vika.
Abut Busteter ohjelman esittelyssä on juuri niistä,olisiko joku vaikea kotisivun kaappari.
Kiitti vastauksista. Muija ollu jo 38v.
Vaikka...heheNyt hyvä mies mene poistelemaan HijackThis:llä mitään jos et tiedä mitä teet, kohta ei toimi koko kone. Mene Tietoturva&Virukset / HijackThis palstalle ja laita logi sinne niin saat neuvot mitä poistetaan.
Niin ja muija ollu 32v. Vaikka ukko onkin huumorintajuinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1257139Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1234934L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664276TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153463Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242271Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2761701- 671465
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221446Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581428Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581394