Itse olen huomannut että tuotan paniikkikohtauksen itse ja jopa paniikin kasvaessa tajuan että mä teen tän nyt ihan itse ja kasvatan tietoisella paniikkikohtauksen pelolla paniikkia ja yks kaks paniikki iskee kunnolla päälle. Yritän usein siirtää ajatukset muualle, mutta jotenkin en pysty. se paniikki on niin voimakkaasti läsnä että en voi olla ajattelematta sitä.
Mitä te teette tai mitä ajattelette kun tuntuu että nyt pitää saada ajatukset muualle.
Ajatukset kun paniikki iskee
9
189
Vastaukset
- auttaisiko
Yritän keskittyä johonkin ihan muuhun. Ajttelen yleensä yhtä lausetta: "Ei mitään hätää"
Jos mulla on kaveri vieressä pyydän häntä kertomaan mulle jotain. Tai jos mahdollista pelaan hänen kanssa vaikka ristinollaa.
Nää keinot ei kyllä läheskään aina toimi mutta on niistä ain silloin tällöin apua ja pientä helpotusta kannattaa kokeilla. - htyhntjjytas
Yritän rauhoitella itseäni ja ajattelen että ei se mitään vaikka kohtaus tulisikin, olen selvinnyt siitä ennenkin ja selviän tälläkin kertaa.
- artsi7
Jooga kannattaa ottaa haltuun. Eli siihen liittyvät palleahengitys ja venytykset. Ei vie kun puolituntia päivästä. Ne ovat kullanarvoisia kun paniikista/ahdistuksesta puhutaan. Jos eivät vie paniikkia kokonaan pois, helpottavat joka tapauksessa. Liikunta, harrastukset ja ystävät myös olennaisia. Tärkeää löytää virikkeitä ja tekemistä joihin pystyy uppoutumaan. Lääkitys ja terapia on sit se viimeinen vaihtoehto.
- miamolla
Pelko paniikkikohtauksesta laukaisee kohtauksen minullakin.
Tiedän sen jo etukäteen kunlähden vaikka kävelylle ja alan kuulostelemaan oloani, millaisia tuntemuksia on. Kun tulee tunne etten voi kohtaukselle mitään, se hyökkää päälle hirveällä voimalla. Silloin esim rukoilen ja koetan päästä kotiin jossa minua ei milloinkaan ahdista koska en pelkää kotona kohtauksen tulemista. - artsi7
Ota joogan hengitysharjoitus/palleahengitys aamuin illoin. Menee vain 1/2 tuntia päivästä. Viimeistään kuukaudessa pitäisi alkaa toimimaan koska hengitys on avain tasapainoiseen oloon. Opamox tabletti aina mukana, tuo turvallisuuden tunnetta ja auttaa tarvittaessa..
- Kattipaniikkiko
"Lääkitys ja terapia on sit se viimeinen vaihtoehto."
No kyllä se terapia voi kuule auttaa paniikkihäiriöistä uskomattoman paljon. Niin että älä ap. turhaan ujostele, vaan ota rohkeasti vastaan keskusteluapua . =) - artsi7
Sorry, yes kyllä terapiasta on yleensä hyötyä. Ite kävin reilu vuosi sitten terapiassa, mut huomasin et parempi terapia mulle on kaverit varsinkin juoksulenkillä. Joogan avulla on mahdollisuus päästä paniikkihäiriöstä eroon, mutta terapiaakin kannattaa ilman muuta kokeilla
- Kattipaniikkiko1
Juuri näin ;)
- artsi7
Rentoutustaito on elin tärkeä kun puhutaan ahdistus/paniikki/masennus. Rentouttavia tekijöitä ovat: liikunta, jooga hengitysharjoitus, ruokavalio, ystävät/kommunikointi, hieronta, saunominen, uiminen, laulaminen, soittaminen, nauraminen, itkeminen, lukeminen, kirjoittaminen, käsityöt, kalastus, puutarhan hoito, uni, matkailu, ruoanlaitto, musiikin kuuntelu jne...kahvi, sokeri, alkoholi minimiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049