Ajatukset kun paniikki iskee

Timoteii

Itse olen huomannut että tuotan paniikkikohtauksen itse ja jopa paniikin kasvaessa tajuan että mä teen tän nyt ihan itse ja kasvatan tietoisella paniikkikohtauksen pelolla paniikkia ja yks kaks paniikki iskee kunnolla päälle. Yritän usein siirtää ajatukset muualle, mutta jotenkin en pysty. se paniikki on niin voimakkaasti läsnä että en voi olla ajattelematta sitä.

Mitä te teette tai mitä ajattelette kun tuntuu että nyt pitää saada ajatukset muualle.

9

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaisiko

Yritän keskittyä johonkin ihan muuhun. Ajttelen yleensä yhtä lausetta: "Ei mitään hätää"

Jos mulla on kaveri vieressä pyydän häntä kertomaan mulle jotain. Tai jos mahdollista pelaan hänen kanssa vaikka ristinollaa.

Nää keinot ei kyllä läheskään aina toimi mutta on niistä ain silloin tällöin apua ja pientä helpotusta kannattaa kokeilla.

• htyhntjjytas

Yritän rauhoitella itseäni ja ajattelen että ei se mitään vaikka kohtaus tulisikin, olen selvinnyt siitä ennenkin ja selviän tälläkin kertaa.

• artsi7

Jooga kannattaa ottaa haltuun. Eli siihen liittyvät palleahengitys ja venytykset. Ei vie kun puolituntia päivästä. Ne ovat kullanarvoisia kun paniikista/ahdistuksesta puhutaan. Jos eivät vie paniikkia kokonaan pois, helpottavat joka tapauksessa. Liikunta, harrastukset ja ystävät myös olennaisia. Tärkeää löytää virikkeitä ja tekemistä joihin pystyy uppoutumaan. Lääkitys ja terapia on sit se viimeinen vaihtoehto.

• miamolla

Pelko paniikkikohtauksesta laukaisee kohtauksen minullakin.
      Tiedän sen jo etukäteen kunlähden vaikka kävelylle ja alan kuulostelemaan oloani, millaisia tuntemuksia on. Kun tulee tunne etten voi kohtaukselle mitään, se hyökkää päälle hirveällä voimalla. Silloin esim rukoilen ja koetan päästä kotiin jossa minua ei milloinkaan ahdista koska en pelkää kotona kohtauksen tulemista.

• artsi7

Ota joogan hengitysharjoitus/palleahengitys aamuin illoin. Menee vain 1/2 tuntia päivästä. Viimeistään kuukaudessa pitäisi alkaa toimimaan koska hengitys on avain tasapainoiseen oloon. Opamox tabletti aina mukana, tuo turvallisuuden tunnetta ja auttaa tarvittaessa..

• Kattipaniikkiko

"Lääkitys ja terapia on sit se viimeinen vaihtoehto."
      No kyllä se terapia voi kuule auttaa paniikkihäiriöistä uskomattoman paljon. Niin että älä ap. turhaan ujostele, vaan ota rohkeasti vastaan keskusteluapua . =)

• artsi7

Sorry, yes kyllä terapiasta on yleensä hyötyä. Ite kävin reilu vuosi sitten terapiassa, mut huomasin et parempi terapia mulle on kaverit varsinkin juoksulenkillä. Joogan avulla on mahdollisuus päästä paniikkihäiriöstä eroon, mutta terapiaakin kannattaa ilman muuta kokeilla

• Kattipaniikkiko1

Juuri näin ;)

• artsi7

Rentoutustaito on elin tärkeä kun puhutaan ahdistus/paniikki/masennus. Rentouttavia tekijöitä ovat: liikunta, jooga hengitysharjoitus, ruokavalio, ystävät/kommunikointi, hieronta, saunominen, uiminen, laulaminen, soittaminen, nauraminen, itkeminen, lukeminen, kirjoittaminen, käsityöt, kalastus, puutarhan hoito, uni, matkailu, ruoanlaitto, musiikin kuuntelu jne...kahvi, sokeri, alkoholi minimiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe