norwegianilla 5 000 000 matkustajaa täyteen Suomessa

5+10

28

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä myös saavutus

      Ja tässä todellista faktaa:

      http://www.di.se/#!/artiklar/2014/6/17/lavin-av-krav-mot-norwegian/

      Moni kakku päältä kaunis

    • 3+11

      Jep, ihan mielenkiintoista nähdä maksaako korvaukset norwegian vai boeing.

      Itse olen ollut tyytyväinen norwegianin lentoihin, tosin vasta neljä takana, ensi viikolla seuraava.

      • pieni muutos sulle.

        Hyvä, Ens kuussa sun työsopimus vaihtuu bangladesilaiseksi. Työt voit tehdä kätevästi Suomessa. Katsos kun sellainen on meidän kuluttajien etu. Hinnat laskevat!


    • eikä ne tähän jää

      5 000 000 suomalaisen mielestä on ok mm.

      1) hankkia Helsingistä lähteville lennoille henkilökunta vuokraamalla virolaisen firman kautta ja laittaa henkilöstö maksamaan oma siirtymisensä Tallinnasta Helsinkiin lennolle, pullikointi lopulta loppui Aluehallintoviraston polkiessa jalkaa maahan

      2) mahdollistaa veronkierto ulosliputtamalla koneita Irlantiin

      3) vuokrata halpatyövoimaa Aasiassa ja laittaa aasialaisella työsopimuksella henkilöstö lentämään Euroopasta Yhdysvaltoihin (huom. olisi ok lentää Aasiasta Yhdysvaltoihin tai Aasiasta Eurooppaan, mutta nyt aasialaisella sopparilla tehdään työtä Euroopasta, sopisiko sinulle täällä Suomessa aasialainen työsopimus..?)

      • Totta maar.

        "sopisiko sinulle täällä Suomessa aasialainen työsopimus..?"

        Vaihtaisin mieluusti suomalaisen IT-insinöörin liksani japanilaisen kollegani vastaavaan... nousisi elintaso melkolailla kummasti kun tilille pätkähtäisi liki 100000€/vuosi, eli reilusti yli tuplat nykyiseen nähden.


      • meni ohi.
        Totta maar. kirjoitti:

        "sopisiko sinulle täällä Suomessa aasialainen työsopimus..?"

        Vaihtaisin mieluusti suomalaisen IT-insinöörin liksani japanilaisen kollegani vastaavaan... nousisi elintaso melkolailla kummasti kun tilille pätkähtäisi liki 100000€/vuosi, eli reilusti yli tuplat nykyiseen nähden.

        Ei sulle japanilaista sopparia tarjottaisi vaan bangladeshilainen. Se sama jolla lapset tekevät siellä tehtaissa paitoja.


    • 19+15

      Toisaalta - henkilökunta on todennäköisesti paljon tyytyväisempää kuin finnairin jatkuvasta sorrosta ja ulkoistuksista valittava finnairilainen.

      • ei toisaalta.

        Ulkoitukset johtuvat siitä, että SLSY haluaa pitää eläkeikäisten eduista kiinni, joka neljäs saa yli 5000e/kk ja vapaata hurumykke. Finskin matkustamohenkilöstön kulut ovat Norwegiania korkeammat. Jos SLSY tulisi neuvotteluissa järkiinsä ja laskisi mediaanipalkkaa 200e niin ei tarvitsisi ulkoistaa. Mutta liiton johto potkituttaa mieluummin yli 500 nuorta ulos. Siitähän varoiteltiin jo aiemmin ja senkin liitto koki painostuksena kun taloustieteelliset faktat nostettiin esille jotta jokainen liitossakin tietäisi missä oikeasti mennään.

        Sorto? Mitä se on. Liitto esittää niin paksua propagandaa ettei sitä kannata niellä pureksimatta.

        Norjalaisten touhu on epäeettistä verojen kiertoa ja työehtojen rikkomista. Norjan laki ei salli henkilökunnan palkkaamista singaporelaisin työehdoin, sijoittamista Thaimaahan ja työn tekemistä Euroopan ja USA:n välillä.

        Maksavalla asiakkaallakin on oma vastuunsa moraalittoman bisneksen tukemisessa. Kusetusta ja lainrikkojia ei voi tukea. Varastettu tavara on varmasti halvempi kuin rehellinen mutta varastetun tavaran ostaja joutuu myös vastuuseen. Tässä sama. Ainakin moraalinen vastuu.

        En IKINÄ lennä Norwegianilla. Monilla ns. legacy-yhtiöillä kylläkin, kotimaista suosien. Vaikka emoliitto toki siinä sivussa pääsee käärimään eliittipalkkaa ansiotta.


    • finnairuskonto

      Kyllä nämä finnairuskovaiset ovat uskomattomia pellejä, kauhea poru jos Norskilla on ulkomaalaista henkilökuntaa mutta jos Finski ulkoistaa ja hankkii esim. Espanjalaisia tai thaimaalaisia emoja niin se on ihan ok, ihme sakkia.

      • lawandorder, pls...

        Sä et tunne nyt työlakeja.

        Jos kone lentää väliä Suomi-Espanja niin henkilökunta voi olla kummasta vaan.
        Jos kone lentää väliä Suomi-Thaimaa niin henkilökunta voi olla kummasta vaan.

        Jos kone lentää väliä Suomi-Espanja, niin henkilökunta ei voi olla singaporelaisella työsopimuksella Thaimaasta...

        XD

        Näin. Ei ole uskonnon kanssa tekemistä. Ihan lakien.


    • AY-valeet?

      Norwegianillako thaimaalaiset emot singaporelaisella sopparilla Espanja-Suomi -reitillä? Sulla on varmaan linkki joka kertoo tuosta lisää?

      • näin se menee...

        Kyllä vaan. Tässä eka linkki joka tuli vastaan:

        http://www.alpa.org/Portals/Alpa/PressRoom/PressReleases/2014/2-5-14_14.11.htm

        "Although it is based in Norway and its parent company is Norwegian Air Shuttle, NAI is seeking to operate its long-haul flights as an Irish airline expressly to avoid Norway’s employment laws, which runs contrary to the U.S.-EU Air Transport Agreement (Article 17 bis). NAI’s plan is to “rent” its pilots through a Singapore employment company and to base them in Thailand. The employment company will require that the pilots work under individual employment contracts that do not allow collective bargaining and contain wages and working conditions far below those of the Norway-based pilots who fly for NAI’s parent company."


    • snakker du norsk?

      Toi oli esimerkki eri kansallisuuksista ja reiteistä....ääliö.
      Norwegian kiertää ja kaartaa lakeja.
      Jos sulla kielitaito riittää niin lue norjalaisilta web-sivuilta lisää.

      • kehno palstarakenne

        Kelle vastasit?


      • AY-propagandaa

        Ja se että liitot valittavat jostain tekee toiminnasta laitonta? Kukahan tässä on ääliö?


      • kusettajia. sori.
        AY-propagandaa kirjoitti:

        Ja se että liitot valittavat jostain tekee toiminnasta laitonta? Kukahan tässä on ääliö?

        Laitetaan sinun (kuvitteellinen) duunisopimus singaporen pykälillä, majoitetaan sinut Thaimaahan mutta teet duunisi jossain päin Eurooppaa.

        Pelleilyä.

        Laitonta Norjassa ja siksi Norwegian yrittää saada luvat heikkojen työehtojen Irlantiin.

        Tässä pilottien mietteitä:
        "Mr Norwegian ( an ex military pilot and lawyer with a face that doesn't really inspire..) is betting that the system will not change and this globalized **** up will carry on forever. Well sorry to say it will not because the people who are paying the price with unemployment in EU are getting to their limit and serious unrest will start soon if things don't change. He wants to compete with EK and Qatar and the like. as they don't bear social cost. Well they are negating human and worker rights as well and instead of fighting them on this " image" weakness he goes and follow their lead. You must be an idiot to set up such a complicated gig ( contract in Singapore, based in Thailand , Norwegian registered aircraft, Thai cabin crew, EASA licensed pilots ) to avoid paying taxes. The result is that they will get the "discards" and few cheap retired mercenaries with no loyalty if not may be the bond that anyway any court in Europe will tell you is an illegal practice."


      • VilleV62
        kusettajia. sori. kirjoitti:

        Laitetaan sinun (kuvitteellinen) duunisopimus singaporen pykälillä, majoitetaan sinut Thaimaahan mutta teet duunisi jossain päin Eurooppaa.

        Pelleilyä.

        Laitonta Norjassa ja siksi Norwegian yrittää saada luvat heikkojen työehtojen Irlantiin.

        Tässä pilottien mietteitä:
        "Mr Norwegian ( an ex military pilot and lawyer with a face that doesn't really inspire..) is betting that the system will not change and this globalized **** up will carry on forever. Well sorry to say it will not because the people who are paying the price with unemployment in EU are getting to their limit and serious unrest will start soon if things don't change. He wants to compete with EK and Qatar and the like. as they don't bear social cost. Well they are negating human and worker rights as well and instead of fighting them on this " image" weakness he goes and follow their lead. You must be an idiot to set up such a complicated gig ( contract in Singapore, based in Thailand , Norwegian registered aircraft, Thai cabin crew, EASA licensed pilots ) to avoid paying taxes. The result is that they will get the "discards" and few cheap retired mercenaries with no loyalty if not may be the bond that anyway any court in Europe will tell you is an illegal practice."

        Ei sinne kuule ketään ole ase ohimolla pakotettu! Ymmärtääkseni sinne on mennyt paljon suomalaisiakin ja jonoksi asti ulkopuolella odottelemassa. Näin tuskin olisi, jos ehdot olisivat tosi huonot!


      • väärä logiikka
        VilleV62 kirjoitti:

        Ei sinne kuule ketään ole ase ohimolla pakotettu! Ymmärtääkseni sinne on mennyt paljon suomalaisiakin ja jonoksi asti ulkopuolella odottelemassa. Näin tuskin olisi, jos ehdot olisivat tosi huonot!

        Muna vai kana?

        Syy on se, että lentäjiä alkaa olla liikaa eikä kaikille riitä töitä. Siksi epätoivoisimmat tarttuvat edes johonkin työhön eli nämä halpikset käyttävät hyväksi ihmisiä, joilla on ase ohimolla.

        Kumpi on halveksuttavampaa uhata aseella vai käyttää hyväksi uhattua?


      • Lainat maksettava
        väärä logiikka kirjoitti:

        Muna vai kana?

        Syy on se, että lentäjiä alkaa olla liikaa eikä kaikille riitä töitä. Siksi epätoivoisimmat tarttuvat edes johonkin työhön eli nämä halpikset käyttävät hyväksi ihmisiä, joilla on ase ohimolla.

        Kumpi on halveksuttavampaa uhata aseella vai käyttää hyväksi uhattua?

        Se on kova houkutus ottaa vastaan edes joku lentäjän työ vaikka riistopalkalla ja ehdoilla - jos ei muutakaan saa, kun toisella puolella vaakakupissa painaa sadan tonnin lainat joilla lentäjäksi opiskelu on rahoitettu.


      • AY-itkua
        kusettajia. sori. kirjoitti:

        Laitetaan sinun (kuvitteellinen) duunisopimus singaporen pykälillä, majoitetaan sinut Thaimaahan mutta teet duunisi jossain päin Eurooppaa.

        Pelleilyä.

        Laitonta Norjassa ja siksi Norwegian yrittää saada luvat heikkojen työehtojen Irlantiin.

        Tässä pilottien mietteitä:
        "Mr Norwegian ( an ex military pilot and lawyer with a face that doesn't really inspire..) is betting that the system will not change and this globalized **** up will carry on forever. Well sorry to say it will not because the people who are paying the price with unemployment in EU are getting to their limit and serious unrest will start soon if things don't change. He wants to compete with EK and Qatar and the like. as they don't bear social cost. Well they are negating human and worker rights as well and instead of fighting them on this " image" weakness he goes and follow their lead. You must be an idiot to set up such a complicated gig ( contract in Singapore, based in Thailand , Norwegian registered aircraft, Thai cabin crew, EASA licensed pilots ) to avoid paying taxes. The result is that they will get the "discards" and few cheap retired mercenaries with no loyalty if not may be the bond that anyway any court in Europe will tell you is an illegal practice."

        Norjassa ja Suomessa nykyiset sopparit ovat täysin laillisia. Samoin ilmeisesti siis Irlannissa. Se että käytetään muita kuin norjalaisia sopimuksia närästää norjalaisia pilotteja.

        Ihan samalla tavalla kuin suomalaisia okyemäntiä finnairin ulkomainen matkustamohenkilökunta.


      • sianreiät
        AY-itkua kirjoitti:

        Norjassa ja Suomessa nykyiset sopparit ovat täysin laillisia. Samoin ilmeisesti siis Irlannissa. Se että käytetään muita kuin norjalaisia sopimuksia närästää norjalaisia pilotteja.

        Ihan samalla tavalla kuin suomalaisia okyemäntiä finnairin ulkomainen matkustamohenkilökunta.

        On käsittääkseni ihan ok palkata henkilökunta kummasta päästä lentoreittiä tahansa.

        Irlannissa työlait ovat heikkoja ja siellä sallitaan ilmeisesti palkata halvasta Aasian maasta henkilökuntaa ja teettää työ Irlannista käsin. Aika erikoista.

        Norwegianin kaukolentokuvio on siis Norwegian Air International
        - brändinä kuulostaa skandinaaviselta yhtiöltä, kiva
        - firma ei ole kuitenkaan Norjassa vaan Irlannissa
        - firma ei kuitenkaan aio lentää Irlannista
        - henkilökunnan base on Thaimaa, mutta työ tehdään Euroopan ja Yhdysvaltain välillä
        - palkkaus kuitenkin singaporelaisella sopimuksella, henkilökohtaiset vuokrasopimukset

        Ei kiitos. Ei näitä.


      • Minä vaan mietin
        Lainat maksettava kirjoitti:

        Se on kova houkutus ottaa vastaan edes joku lentäjän työ vaikka riistopalkalla ja ehdoilla - jos ei muutakaan saa, kun toisella puolella vaakakupissa painaa sadan tonnin lainat joilla lentäjäksi opiskelu on rahoitettu.

        Aivan sama tilanne mulla, tekisin lentäjän duunia vaikka halvemmalla kuin nykyistä hanttihommaa. 2000€/kk kun tarjottais irtisanoutuisin ja lähtisin lentämään. Nykyinen palkka 2700€/kk.

        Se on kun on lainaa tukku ja sitten pakko saada lentotunteja ja kokemusta niin itseään sitä on myytävä.


    • paljon melua

      "henkilökunnan base on Thaimaa, mutta työ tehdään Euroopan ja Yhdysvaltain välillä"

      Thaimaa on aika iso käsite, ei base voi olla yksi maa! Ja muita baisseja löytyy mm ARN, OSL, LAX, ja käsittääkseni joku myös floridan kohteista on virallinen base JFK en ole varma.

      Paljon melua vähän tietoa.

      Ja nämä "riistetyt" virolaiset omaavat kaikki suomalaisen sosiaaliturvatunnuksen, maksavat verot suomeen ja heillä on virallinen osoite suomessa. Liput kotimaahansa joutuvat kyllä maksamaan itse, mutta niinhän suomalaiset eläkeläisetkin joutuvat jotka ovat päättäneet muuttaa Espanjan aurinkorannikkolle...

      • NAI NEJ

        Niin kun eivät saa amerikkalaisilta lupaa kiertää työlakeja XD


    • 10+17

      Näyttää siltä että nämä norgwegian-valitukset ovat täysin katteettomia.

    • a star

      Norski on ollut ihan paras! Olen lentänyt puna-valkein siivin pari reissua kotimaassa, sitten meno-paluut Lontoo, Rooma, Barcelona ja Nizza. Nyt kun kattelin ensi kevään hintoja niin olivat joihinkin kohteisiin hiukan nousseet. Mutta eipä kai tuo ihme ole.

    • 2+1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe