Nyt olis tarvetta hyville neuvoille! Eli itse oon nyt 26-vuotias nainen ja söin e-pillereitä 15-vuotiaasta asti. Kunnes n. Puoli vuotta sitten lopetin ne. Aina nuoresta asti kärsinyt akneihosta. Naama ja selkä pahimmat. Nyt kuitenkin aloitin uuden parisuhteen ja päätin aloittaa pillerit uudestaan. Otin käyttöön yaz-pillerit jotka minulla olivat useita vuosia ennen lopettamistakin. Tällöin iho oli hyvänä, vain satunnaisia finnejä sillointällöin. Viimeisen kuukauden aikana kun en syönyt pillereitä ihoon ilmestyi muutamia näppyjä selkään ja kasvoihin. Etenkin suun ympäristöön. Noh, ajattelin aloittaa yazit uudestaan koska ehkäisylle oli tarvetta ja jos ihokin rauhottuisi.Mutta ei mennyt hyvin tämä aloitus; kuukautiset eivät ottaneet loppuakseen ja ihokin reagoi päinvastoin kuin odotin; lisää finnejä. Lompsin lääkäriin ja lopetin yazit ja sain tilalle cypretyl-pillerit, jotta iho paranisi. Vuoto loppui, ja iho rauhoittui hetkeksi pillereiden vaihdon välillä. Mutta nyt syönyt hiukan reilun kuukauden ja naama on täynnä pientä ihonalaista näppyä! Parina ekana viikkona muutama isompi.Ja jos jokunen finniksi muuttuu jättää se jälkensä kasvoihin (tumma läikkä, ei niinkään punaisia) ei pahemmin kuoppamaisia arpia kuin muutama lievä. Suun ympäristö on pahin. Sain myös tetracyklin- kuurin jota syönyt nyt viikon. Ei siis pahoja paiseita enää, vaan pientä näppyä putkahtelee iholle, ei pysty puristamaan. Ovat siis ihon alla. Joten kertokaa mitä nyt tehdä? Ei tälläistä finniongelmaa ollut ennen pillereitä, että jättäisivät jälkiäkin kasvoihin. Onko syy pillereissä, että finnit jättävät jälkiä? Lääkäri ei oikein kommentoinut asiaa kummemmin. Kannattaisiko jättää koko pillerit popsimatta jos iho reagoi akneenkin tarkoitettuihin pillereihin näin? Olen aika hukassa ja ahdistunut asiasta. Vai räjähtääkö iho käsiin kun on pumpannut reilun kuulauden hormonia itseensä ja jättääkin pois.? Olisin todella kiitollinen kun kertoisitte kokemuksistanne ja neuvoja otetaan vastaan!
diane novat ja aknen paheneminen. Auttakaa viisaammat!
3
87
Vastaukset
- lekurillehetiiii
Mulle määrättiin vuosia sitten Cypretylit ilman että mulla edes oli tarvetta niin vahvoille pillereille! Nyt kun ne lopetin, helvetti irti! Sain vaikean aknen ja itsetunto maassa ja naama pilalla!
Mee heti jollekkin toiselle lääkärille ja selitä koko kuvio! Nuo valkoiset näpyt kuulostaa miliumeilta..- epätoivoinen aknetaistel
Miliumeilta? Mitä ne mahtaa olla? Kun tosiaan ihoon vaan tulee näitä pieniä vaaleitä näppyjä, joita ei voi kyllä lähteä puristelemaan,ovat niin syvällä. Myös mustapäitä paljon ilmestynyt. Onko mäille mitään tehtävissä?
- hkoyufgj
epätoivoinen aknetaistel kirjoitti:
Miliumeilta? Mitä ne mahtaa olla? Kun tosiaan ihoon vaan tulee näitä pieniä vaaleitä näppyjä, joita ei voi kyllä lähteä puristelemaan,ovat niin syvällä. Myös mustapäitä paljon ilmestynyt. Onko mäille mitään tehtävissä?
Answer lies within the question...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284