Elämää eläkkeellä

eläke ja ikä

Onko muita alkukesästä eläkkeelle jääneitä, itse jäin työeläkkeelle 53 vuotiaana.
Minkä ikäisenä jäitte eläkkeelle.

22

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikea päästä

      Saako kysyä että millaisesta sairaudesta pääsee eläkkeelle noin nuorena.Monet roikkuu vuosia monien sairauksien kanssa ja ei pääse eläkkeelle.

      • eläkevaari

        Saa kysyä, eri asia vastaanko, sillä ei ole väliä mikä sairaus on ja onhan noita 20 vuotiaitakin eläkkeellä.


      • Miksi näin kävi?
        eläkevaari kirjoitti:

        Saa kysyä, eri asia vastaanko, sillä ei ole väliä mikä sairaus on ja onhan noita 20 vuotiaitakin eläkkeellä.

        Itse "jäin" vuosi sitten 34 vuotiaana toistaiseksi voimassa olevalle eläkkeelle. Sitä ennen 3v kuntoutustuella ja vielä sitä ennen se n. 300 päivää sairauspäivärahalla pätkissä.

        Tiettyjä asioita tää helpotti, mutta ei tää kivaa ole. Kaikki sosiaaliset suhteet menneet ja elämässä pelkkää tyhjyyttä vaan.


    • uus eläkeläinen

      52 vee ja kolmas hakemus osallistu arvontaan ja työkyvyttömyyseläke myönnetty,mukavaa aikaa saa tehdä mitä haluaa tai olla tekemättä ja levähdellä päälle,laatuaikaa kaikinpuolin nautin täysillä.

      • kohta vaari

        Hyvin menee täälläkin ja nyt on aikaa harrastaa kaikenlaista, toki pitää parjätä kohtuueläkkeellä, mutta ei ne menotkaan ole suuria.


      • keskieläke

        Joo, ei ole vapaa-ajanongelmia. Harrastuksia moottoripyöräily, kitaransoitto ja urheilua monessa muodossa.


    • eläkeläinen 38 v.

      v.2011 35 vuotiaana pääsin pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle psyykkisistä syistä.7 vuotta yritettiin kuntouttaa mutta tuloksetta.riippuu myös lääkäristä että millaisen lausunnon tekee.itselläni diagnooseja liioiteltiin jotta hakemus menee kelassa läpi.olen nauttinut elämästäni sen jälkeen kun pääsin eläkkeelle.ja koen olevani suhkoht terve,mutta työhön en kykene.sen verran tunnen itseäni että tiedän voimavarani.

    • kivun kanssa

      Minä olen ollut vuoden alusta alkaen kuntoustuella, sitä ennen vuoden saikulla. Ikää on 60v. Takaisin oravanpyörään en enää palaa, vaikka eivät kuntoutustuelle jatkoa myöntäisikään, saati päästäisi eläkkeelle. Olen pikkuhiljaa realisoinut vähäistä omaisuuttani ja aion kadota erämaamökkiin loppuelämäksi ensi keväänä. Kun elän nuukasti, pärjään siihen asti, kun vanhuuseläkeikä täyttyy. Kalastelen ja elelen omissa oloissani.Minun hyppyytys loppuu.

    • Elämän parasta aikaa

      Pääsin työkyvyttömyyseläkkellle 56-vuotiaana. Mahtavaa :)

    • Raihanainen

      JOUDUIN työkyvyttömyyseläkkeelle 10/2013 ! Etenevä, hermojuuria rassaava selkäsairaus sai tämän aikaan. Työhaluja olisi ollut,vaikka muille jakaa,mutta selkä ja jalat sanoivat stop !
      Tämä on nyt tilanne ja 58 vuotiaana työkyvyttömyyseläkepaperit tulivat 14 vrk:ssa Kevalta. Ensin tuli eläkekortti ja parin päiviän päästä eläkepäätös.
      Opetellaan siis olemaan eläkeläisenä - alkuun tuntui kuin jäitä polttelisi, niin kovasti ja syvältä eläkkeelle joutuimen kirpaisi.
      Mutta pakkohan tähän on tottua,kun ei muukaan auta.

      Työhistoriaan on takana yli 40 vuotta raskaassa hoitotyössä 3-vuorotyötä tehden.

      • Ei vaihtoehtoa

        Ikävä asia tämä työkyvyttömyys, säryt ja kivut, ja vielä tulot romahtaa. Nyt pärjättävä 1000 eurolla puhtaana kuussa. : (
        Vajaa 60 v.


      • kunto +

        Mulla on muuta vaivaa, mutta kunto ja selkä vielä hyvät, rautaa selällä,eli maastavedolla nousee vielä likemmäs 200 kiloa ja käyn pitkiä lenkkejä, milloin pyörällä, suksilla.


    • mitävalitatte

      Monet sairaat sinnittelevät alennetulla toimeentulotuella joka on 280€kk!
      Kun ei jaksa enää perätä omia oikeuksiaan sairaana niin karenssille joutuu.

    • valitan vääryyttä

      Myönnettiin vain osatyökyvyttömyyseläke jolla edelleen olen. Onnistuin myös tekemään jonkin verran töitä ja se toimi ihan hyvin kunnes sairaudet paheni ja töistäkin tuli potkut. Uusi hakemus on sisässä, vastausta ei ole vielä tullut joten löysässä hirressä roikutaan.
      Hirvittää vaan ajatus että täyttä eläkettä ei myönnettäisi eli arpa ei suosisi.
      Työkkärissäkin nauroivat, 50 ja parantumattomasti sairas työnhakija...

    • trhjui7io

      50 v tulee elokuussa täyteen ja eläke alkoi vuosi sitten kesäkuussa. :)

    • fgfgfgfgf

      unohtakaa ne lautakunnat. Itselläni oli aivan selvä tapaus yhdessä 1.3 vuotta eli
      15 kuukautta odottelin tyhjää paperia sieltä. Lukekaa näitä juttuja ja hankkiutukaa
      hoitavan lääkärinne pakeille saadaksenne oikeat tarvittavat tutkimus kliminikat.
      Uutta hakemusta uusilla tuoreilla, paremmin testatuilla, kuvatuilla todistuksilla
      mennään eteenpäin kukin vivansa mukaan. Työihin lähtisin, mutta kun on
      mittava määrä noita RAJOITTEITA.! Eli jos tulee hylkäys hakekaa uudelleen ja mahdollisimman perusteelliset lääkärintodistukset. Toistakaa juttu kunnes saatte.

    • Näin minä

      58-vuotiaana jäin ensin sairauslomalle, joka vuoden kuluttua muuttui kuntoutustueksi ja nyt olen 61-vuotiaana pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä. Saan n.1600e/kk brutto, n. 1300e/kk netto. Lisäksi myin asuntoni, jota olin jo pikkasen alkanut "syödä" käänteisen asuntolainan merkeissä. Maksoin 69,000e lainan pois ym. juoksevia maksuja ja nyt minulla on tililläni 54.000e puhtaana käteen vuokran maksuun ja elämiseen tuon eläkkeen lisäksi. Uskoisin rahan riittävän loppuelämäkseni, niin olis ainakin tarkoitus. Perillisiä ei ole.

    • onniitä

      Itse en ole eläkkeelle päässyt, mutta 53-vuotiaan, joka pääsi äskettäin eläkkeelle. Sillä oli harmillisesti peukalo kipeä vuosia. Lääkärit ei mahtanu asialle mitään. Mutta enää ei ole kipeä. Nyt pystyy mihin vain. Eläkkeen määrää en tiedä, mutta ei kai ole hirveän paljon.

    • Nyt osui

      Tässä tuore eläkelainen 55v. Kolmas arvonta tuotti toivotun tuloksen joten asiat ovat mallillaan. Kannatti kyllä sitkeästi yrittää ja useamman lääkärin näkemykset ja lausunnot hankkia. Oikeus voitti. Ei siis kannata luovuttaa.

    • nainennnn

      Jäin pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle 34-vuotiaana ja siitä lähtien nukahtanut iltaisin ilman lääkettä. :-)

    • aika ei käy pitkäks

      62 vuotiaana olin vielä työtön työhakija, ja 63v työ ja vanhuuseläke alkoi,töissä olin 15v-58v ja perheen hoidin myös, nyt hoidan lapsenlapsia ja omia vanhempia.

      • eläkeukko

        Olen ollut eläkkeellä kolme vuotta.
        Nyt joutuu käyttämään harrastuksiin aina kaiken vapaa-aikansa.
        Työelämässä ollessani ei ollut tuota ongelmaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      383
      3856
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      211
      1905
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1434
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      930
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe