Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaksi unta

Unikko

Näin unta, jossa olivat molemmat sisareni, sekä toisen sisareni tytär noin 8-vuotiaana (on oikeasti nyt 5). Olimme asunnossa, jossa asuin vielä kolme vuotta sitten vanhempieni kanssa. Unessa oli sisarentyttäreni lisäksi toinenkin lapsi, noin 2-vuotias poika, jolla oli nimi, jonka muistan yhä. Hän oli pellavapäinen ja hänellä oli maailman ihanin hymy, kun nostin hänet ilmaan kasvojeni eteen. Hänen ympärillään oli valoisaa. Muistan edelleen kuinka itsestäänselvyys minulle oli, että hän oli olemassa ja kuinka paljon häntä rakastin unessani. Olin äärimmäisen onnellinen vielä herätessänikin. Mitä ihmettä tämä uni merkitsi? Oletan, että unessa lapsi oli minun, sain sellaisen käsityksen asiasta. Unen näkemisestä on nyt kulunut jo puoli vuotta tai vuosi, mutta muistan unen yhä ja muistan uneni voimakkaan tunteen. Onko tulkintoja?

Toinen uni, joka vaivaa on eräs jonka näin maaliskuun alussa. En oikein tiedä kutsuisinko sitä uneksi vai miksi, mutta pelottava se oli. Näen normaalisti unet hieman sumeina, mutta värillisinä. Tämä uni oli kuitenkin pimeä, juuri sellaista pimeää kuin normaalisti yöllä on pimeää asunnossa ilman valoja, ehkä jopa asteen pimeämpää. Näin unessa oman huoneeni (erittäin realistisen näköisenä, ei sellaisena normaalisti sumeana, vain sumeana yön pimeydestä) tai lähinnä sänkyni, jossa olin vatsallani. Rimpuilin pitäen kiinni lakanasta, muistan kuinka katsoin nyrkkini puristavan lakanaa. Tunsin ihan konkreettisesti kuinka jokin repi minua irti ruumiistani ja yritin rimpuilla vastaan, sillä minusta tuntui, että se jokin halusi minulle pahaa. Olisin vain halunnut levätä, mutta aina kun yritin rentouttaa ruumiini, jokin alkoi repiä minua irti omasta ruumiistani. Rimpuilua kesti kauan ja olin todella väsynyt. Kun rimpuilu viimein loppui ja se jokin luovutti sain kuvan huoneeni katonrajasta, jossa mustaakin mustempi varjo lipui ylleni. En osaa edes kuvata sitä tunnetta, se oli kuin äärimmäisen puhdasta pelkoa. Ei ahdistusta kuten normi painajaisessa, vaan todellakin puhdasta pelkoa. Minulle tuli tunne, että varjo on karkotettava. Eli näin taas sänkyni ja lakanani allani. Keskityin ja yritän luoda valkoista valoa ympärilleni sieluni syövereistä, suojelevaa valoa. Tappelin vähän aikaa, kun varjo yritti tunkeutua valon läpi. Mutta minulla oli tunne, ettei riittäisi, että karkottaisin varjon huoneestani, halusin sen kauas alakerrassa nukkuvista vanhemmistani ja viereisissä asunnoissa nukkuvista naapureistani. Sain jostakin voimaa ja rohkeutta ja ennen kaikkea uskoa itseeni ja pinnistin ja valo räjähti valtavana pallon muotoisena aaltona kauas ja varjosta ei ollut enää huolta. Sen jälkeen en muista nähneeni mitään unia, mutta nukuin kyllä vielä sen jälkeenkin siitä olen varma. Muistan kuitenkin heränneeni sitten myöhemmin tosi väsyneenä, vaikka olin nukkunut yli kaksitoista tuntia. Olin koko päivän ja pari seuraavaa päivää sekä henkisesti, että fyysisesti tosi väsynyt. Mutta varjo ei ole enää tullut kummittelemaan. Kysymys on, että, mikä ihme tämä uni oli, kun se tuntui hieman pelottavan todelliselta? Näen kyllä aina toisinaan painajaisia ja vaikka minkälaisia, mutta tämä oli jotakin ihan toisenlaista.
Lisätietona sen verran, että kun minua pelottaa yöllä tai muutoin saatan todella kuvitella mielessäni valkoisen valokehän ympärilleni. Yllätyksekseni juteltuani äitini kanssa asiasta, hän kertoi tehneensä joskus samaa. Tuossa unessani onkin sitten kyllä ainoa kerta kun olen todella konkreettisesti nähnyt sen valon. Normaalistihan siis todellakin vain kuvittelen sen ympärilleni. Mutta, tulkintaa unesta?

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

        Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
        Ikävä
        83
        2112
      2. Tietysti jokainen ansaitsee

        Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
        Ikävä
        23
        1798
      3. Millä voin

        Hyvittää kaiken?
        Ikävä
        29
        1744
      4. 50+ naiset kyl

        Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
        Ikävä
        21
        1510
      5. Jotain puuttuu

        Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
        Ikävä
        65
        1461
      6. Haluan sut

        Haluatko sinä vielä mut?
        Ikävä
        76
        1378
      7. hieman diabetes...

        Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
        Pattaya
        20
        1354
      8. Välitän sinusta mies

        Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
        Työpaikkaromanssit
        6
        1312
      9. En voi sille mitään

        Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
        Ikävä
        12
        1284
      10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

        Ei tästä mitään tule koskaan.
        Ikävä
        72
        1261
      Aihe