Tapaus motonet

BRG

Tällä palstalla kysellään todella usein paikkoja, mistä kannattaa kysellä Jaguar osia. Vastauksena tulee aina sama Karaasi, Triangle, Laatuvaunu jne. luettelo.

Sitten täällä joku mainitsi vähän aikaa sitten Motonetin ja kas. kun menee ko. firman sivuille ja valkkaa varaosat niin johan alkaa Jaguar osia löytymään ja tavalliseen tarvikeosa hintaan. Ostin tänään ilmansuodattimen 5.90e. Maksoin vähän aikaa sitten tojotani ilmansuodattimesta enemmän!

Onko ko. paikan varaosissa jotain vikaa, kun se tuntuu olevan täällä niin 'firma non grata'. Edes (joku hyvä superlatiivi) HJK:n linkkisivuilla ei siitä hiiskuta, vaikka linkkiä vähänkään etäisesti Jaguariin viittaaviin sivustoihin löytyy massiivinen määrä.

Tiedän kyllä, että se hinta muodostuu osittain (ja vain osoittain) myös laadusta, mutta 5.90e ilmansuodattimen voi kyllä vaihtaa 20 kilomailin sijasta 10 kilomailin välein tai vaikka useammin.

Onko minulla taas vähän lääkitys pielessä vai onko tämä salaliittoteorian paikka ;-).

13

4523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjj

      Kiitos palautteesta.

      • BRG

        Paljon on linkkejä, täytyy sanoa. Tuo jaottelu on aina hieman hankala asia, ehkä kategoriat voisivat olla hieman tarkempia. Eli enemmän otsikoita ja vähemmän linkkejä niiden alla.

        Mutta selvää on, että eihän yhden miehen aika riitä tutkimaan, selvittämään ja ylläpitämään kaikkea. Parempi näin kuin muutama kuukausi sitten, kun työkaluna oli pelkkä google. Kyllä tuosta linkkisivusta on tullut yksi aloituspaikka, kun rupean Jaggetietoa etsimään.

        Ehkä tuo Sakun mainitsema www.hessumobiili.fi kuuluisi myös joukkoon.


      • BRG
        BRG kirjoitti:

        Paljon on linkkejä, täytyy sanoa. Tuo jaottelu on aina hieman hankala asia, ehkä kategoriat voisivat olla hieman tarkempia. Eli enemmän otsikoita ja vähemmän linkkejä niiden alla.

        Mutta selvää on, että eihän yhden miehen aika riitä tutkimaan, selvittämään ja ylläpitämään kaikkea. Parempi näin kuin muutama kuukausi sitten, kun työkaluna oli pelkkä google. Kyllä tuosta linkkisivusta on tullut yksi aloituspaikka, kun rupean Jaggetietoa etsimään.

        Ehkä tuo Sakun mainitsema www.hessumobiili.fi kuuluisi myös joukkoon.

        Kirjoitusvihre, ja vielä otsikkoon. No onhan ihan hyvä, jos maailmaan kollektiivinen naurumäärää tästä lisääntyy...


      • BRG

        Muistaakseni ainakin nimimerkki XJR-98 on kaipaillut lisää tehoa "jota ei koskaan ole tarpeeksi". Tämä linkki on varmaankin viritysavuksi kaikille XJR "nuhapumpuille".

        http://www.matmoranmotorsports.com


      • xjr-98
        BRG kirjoitti:

        Muistaakseni ainakin nimimerkki XJR-98 on kaipaillut lisää tehoa "jota ei koskaan ole tarpeeksi". Tämä linkki on varmaankin viritysavuksi kaikille XJR "nuhapumpuille".

        http://www.matmoranmotorsports.com

        Harisen Autosähkö Valkeakoskella auttaa. Sinne olen menossa todennäköisesti tammikuussa.

        Remmiahdinta pitänee hieman rustailla paremmaksi....


    • HEE

      Erikoista totta tosiaan!
      Tuo sinun viestisi on ollut täällä jo puoli vuorokautta. Kello on nyt 12:17, 9.10.2004 ja kukaan ei ole vielä alkanut huutamaan täällä että; "Mitä valitat varaosien hinnoista kun olet kerran ostanut noin kalliin auton!" ?

      :D :D

      Olen itsekkin kartotellut noita hintoja, tosin lähinnä ulkomailta osia tilatessa. Luulin jo tuossa keväällä että mun hydraulipumppu oli mennyt rikki (XJ40) mutta siellä olikin vain letku haaroituskappale halki. Kysyin jo kuitenkin uusien pumppujen hinnat. Jaguar Espoon ja jenkeistä tilatun alkuperäisen Jaguar varaosan hintaero oli n. 800€. ?

      Vain nuija maksaa liikaa, vai miten se nyt menikään - vaikka gigantista en kyllä ostakkaan mitään.

      P.S. Musta näyttäis ihan siltä että lääkitys on kunnossa - joten älä huoli! ;)

      • XJ6XJ12

        Niinpä,edelliseen viestin mukaisesti:
        Jouduin ostamaan bensiinipumpun omaan XJ6:ni,ja
        kiireen ollessa kova ostin ko.osan suoraan
        Bosch-huollosta(220 euroa) ja kysäisin osaa vasta
        jälkikäteen motonetistä,jossa se maksoi 140 euroa.
        kyseessä on sama Boschin pumppu,ei muun merkkinen.
        Ei kieltämäti voi kun ihmetellä,mistä tuo 80 euron ero syntyy...


    • Saku

      Luulen että syy Motonetin edullisiin hintoihin on hyvin yksinkertainen.Pojat tiskin takana osaavat lukea!.Jagge ei varsinaisesti kuulu ns. badge-engineer tuotteisiin mutta kuitenkin sen varaosat ovat yhteensopivat monien Brittivekottimien kanssa.Tätä tietoa Motonetin kaverit käyttävät hyväkseen.Jos menet Suomenojan päämajaan vonkumaan jotain osaa he joko kaivavat sen hyllystä tai tilaavat Coventrystä.Usein ainoa ero Motonetin tai vst.kauppoihin on nätti paketti ja huima hintaero.Motonetissa ukot lukee paketin kyljestä mihin kaikkiin vekottimiin ko. osa sopii.Esim.E-typen laturi Lucas c-42.Osta kissan kuva kyljessä ja maksa 250 E. tai osta Agrimarketista Massey-Fergusonin osana,hinta tippuu puoleen.Toinen esimerkki:E-typen ilman suodatin,Alkuperäinen hinta parikymppiä,Manne-mersun (124)osana joku 12 ecua.Valmistajina samat pajat,Framm,Crossland,Lucas ym.ym.En saa seuraavasta senttiäkään kun kehoitan kaikkia äijiä suuntaamaan mm. Motonetin tai Hessumobilin nettisivuille ja tsekkaamaan mitä kaikkea Jaguareihin on tarjolla.Ottakaa myös huomioon Motonetin ja Hessumobilin harrasteauto-ystävällisyys.

      • BRG

        Vaihdoin vähäsen aikaa sitten laatikkoöljyt ja kyselin suodatinta ZF:n laatikkoon. Täältä saamani vihjeen mukaan kyselin hintaa eräältä brittiautojen osiin erikoistuneelta yritykseltä, hinta 50e. Sitten kyselin paikalliselta laatikkoasentajalta. Koska kyseessä ei enää ollutkaan Jaguar suodatin vaan ZF suodatin, niin hinta oli 30e. Motonet hinta 18.50e. En tiedä, mutta veikkaan, että samalta liukuhihnalta ovat kaikki 3 kotoisin.

        Niin ja tosiaan, enhän minä mitään Jaguar ilmansuodatinta ostanut. Hyllyssä luki Volvo turbo diesel ja Audi.

        Olisi kyllä kiva kuulla, onko joku sitä mieltä, että nämä motonet osat olisivat laadullisesti heikompia kuin muut.


      • Jussi
        BRG kirjoitti:

        Vaihdoin vähäsen aikaa sitten laatikkoöljyt ja kyselin suodatinta ZF:n laatikkoon. Täältä saamani vihjeen mukaan kyselin hintaa eräältä brittiautojen osiin erikoistuneelta yritykseltä, hinta 50e. Sitten kyselin paikalliselta laatikkoasentajalta. Koska kyseessä ei enää ollutkaan Jaguar suodatin vaan ZF suodatin, niin hinta oli 30e. Motonet hinta 18.50e. En tiedä, mutta veikkaan, että samalta liukuhihnalta ovat kaikki 3 kotoisin.

        Niin ja tosiaan, enhän minä mitään Jaguar ilmansuodatinta ostanut. Hyllyssä luki Volvo turbo diesel ja Audi.

        Olisi kyllä kiva kuulla, onko joku sitä mieltä, että nämä motonet osat olisivat laadullisesti heikompia kuin muut.

        Terve,

        vuosien varrella on oppinut erilaisia asioita, esim, että XJ40:n ruiskuosat ovat samat kuin Volvon ´740 2,3 kone ja Audin 100:n 2,2. Siis bensansuodatin, myös ilmansuodatin sekä esim.nonreturn-valve ja ruiskupaineen säätimet. Myös esim. konepellin kaasupumput löytyy ihan Biltemasta tms. Niin ZF:n laatikon suodatinhan oli pestävää mallia. Kyllä Jaggea voi ylläpitää myös inhimillisin kustannuksia, kun hieman näkee vaivaa ja euroopastahan tulee kaikki varaosat melkein puoleen hintaan.

        Että silleen on menty jo 10 vuotta....

        Jussi


      • HEF
        Jussi kirjoitti:

        Terve,

        vuosien varrella on oppinut erilaisia asioita, esim, että XJ40:n ruiskuosat ovat samat kuin Volvon ´740 2,3 kone ja Audin 100:n 2,2. Siis bensansuodatin, myös ilmansuodatin sekä esim.nonreturn-valve ja ruiskupaineen säätimet. Myös esim. konepellin kaasupumput löytyy ihan Biltemasta tms. Niin ZF:n laatikon suodatinhan oli pestävää mallia. Kyllä Jaggea voi ylläpitää myös inhimillisin kustannuksia, kun hieman näkee vaivaa ja euroopastahan tulee kaikki varaosat melkein puoleen hintaan.

        Että silleen on menty jo 10 vuotta....

        Jussi

        Esimerkiksi suurin osa eri vuosimallien pyörä - perä ym laakereista on ihan peruskamaa, jota saa murto-osa hintaan tavallisesta laakerikaupasta.
        Laseja tekee Kuttila, joilla on valmiit muotit aika moneen Jaggen malliin, ja edelleenkin mainittakoon VSE Englannissa joka on eräs edullisimmista XK - moottorien osatoimittajista ilman että tarvitsee pelätä laatuongelmia.
        Olisikohan muuten missään kattavaa rekisteriä, missä olisi luetteloitu Jaggen ja muiden valmistajien osien yhteensopivuus.
        Tässäpä olisi muuten oiva työmaa sellaiselle, jolla on vapaa ajan ongelmia.


      • Jussi
        HEF kirjoitti:

        Esimerkiksi suurin osa eri vuosimallien pyörä - perä ym laakereista on ihan peruskamaa, jota saa murto-osa hintaan tavallisesta laakerikaupasta.
        Laseja tekee Kuttila, joilla on valmiit muotit aika moneen Jaggen malliin, ja edelleenkin mainittakoon VSE Englannissa joka on eräs edullisimmista XK - moottorien osatoimittajista ilman että tarvitsee pelätä laatuongelmia.
        Olisikohan muuten missään kattavaa rekisteriä, missä olisi luetteloitu Jaggen ja muiden valmistajien osien yhteensopivuus.
        Tässäpä olisi muuten oiva työmaa sellaiselle, jolla on vapaa ajan ongelmia.

        Niin, unohtui tuossa yksi tosihyvä ja edullinen vihje eli muutamissa kallimman luokan autoissa (BMW, Audi, Jagge)on ns. paineakku jarrujärjestelmässä, jonka uusinta maksaa maltaita, jopa tonnin erkeissä. Lauttasaaressa on firma Oiltech Hydraulics, josta saa monenlaisia uudelleentäytettäviä sveitsiläisiä paineakkuja. Hintakin oli kohtuullinen, muistaakseni reilusti alle 100 euroa. Laiton Jaggeeni sellaisen ja hyvin on pelittänyt jo pari vuotta.

        Jussi


      • Bunny
        HEF kirjoitti:

        Esimerkiksi suurin osa eri vuosimallien pyörä - perä ym laakereista on ihan peruskamaa, jota saa murto-osa hintaan tavallisesta laakerikaupasta.
        Laseja tekee Kuttila, joilla on valmiit muotit aika moneen Jaggen malliin, ja edelleenkin mainittakoon VSE Englannissa joka on eräs edullisimmista XK - moottorien osatoimittajista ilman että tarvitsee pelätä laatuongelmia.
        Olisikohan muuten missään kattavaa rekisteriä, missä olisi luetteloitu Jaggen ja muiden valmistajien osien yhteensopivuus.
        Tässäpä olisi muuten oiva työmaa sellaiselle, jolla on vapaa ajan ongelmia.

        jag-lover.org:ssa tälläistä listaa jo
        kerätään, sinne vaan tallentamaan omat
        löydöt.

        http://www.jag-lovers.org/interchange/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe