Hankoon naturistiranta loppukesäksi

Hangon Tulliniemeen on tulossa oma ranta-alue naturisteille. Alue on luonnostaan suojainen sitä ympäröivien hiekkadyynien ansiosta. Hangon matkailutoimisto uskoo alueen houkuttelevan varsinkin ulkomaalaisia matkailjoita.
Tulliniemen ranta on ennestään muun muassa koiranulkoiluttajien suosiossa. Kaupungin säännöt naturistirannalle
- Alueella ei saa telttailla eikä yöpyä
- Avotulen teko ja roskaaminen on kielletty
- Toiminta ei saa häiritä lähialueen muuta käyttöä
- Alueen luonnon ja kasvillisuuden vahingoittaminen on kielletty
- Rannan pintamaata ei saa muokata

Hangosta on etsitty paikkaa naturistirannalle noin vuoden päivät. Aikaisemmin esillä ollut Gåsörsbuktenin ranta Tulliniemen pohjoispuolella on osoittautunut sopimattomaksi uuden luontopolun avaamisen jälkeen. Niemen etelärannalla on sen sijaan sopiva hiekkadyynien ympäröimä alue naturistien käyttöön.

Hangon matkailutoimisto suhtautuu naturistirannan perustamiseen myönteisesti. Muualla Euroopassa naturistirannat ovat huomattavasti yleisempiä kuin Suomessa, joten matkailutoimisto uskoo alueen houkuttelevan varsinkin ulkomaalaisia matkailijoita.

Naturistien käyttöön osoitettava rantakaistale sijaitsee suurin piirtein Tulliniemen hiekkaranta-alueen puolessa välissä. Alueelle ei tule sen kummempia palveluita, vaan kaupunki luovuttaa pelkän maa-alueen naturistien käyttöön.

Hangon tekninen lautakunta päättää naturistirannan käyttöönotosta keskiviikkona. Rannan tulevaisuutta pohditaan erikseen kuluvan kesän aikana kertyvien kokemusten jälkeen. Aloite ranta-alueen osoittamisesta naturistien käyttöön on tullut kolmelta naturistiyhdistykseltä.

21

872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jyst.

      Kiitos.

      Nyt tästäkin asiasta tuli luotettavaa tietoa.

      • Tiedän kaiken

        Luonnonmukaisten jäsenenä olisit tiennyt asian koko ajan.


      • Jyst.
        Tiedän kaiken kirjoitti:

        Luonnonmukaisten jäsenenä olisit tiennyt asian koko ajan.

        Miten niin?

        Kaupunkihan tuon asian päättää.


      • tuohitossu.
        Jyst. kirjoitti:

        Miten niin?

        Kaupunkihan tuon asian päättää.

        Kyseisestä naturistirannasta tulee yhteinen miehille sekä naisille tämä TIEDOKSI NATURISTINAISELLE.


      • ????????????????????
        tuohitossu. kirjoitti:

        Kyseisestä naturistirannasta tulee yhteinen miehille sekä naisille tämä TIEDOKSI NATURISTINAISELLE.

        Voiko olla että on eri ranta miehille ja naisille mutta silti on naturistiranta?


      • Hyvinkin
        ???????????????????? kirjoitti:

        Voiko olla että on eri ranta miehille ja naisille mutta silti on naturistiranta?

        Voi.


    • Aurinkopatja

      Hyvä että tästä asiasta saatiin varmaa ja uskottavaa tietoa.

      • Tiedän kaiken

        Varma tieto on vain se, että asia esitellään lautakunnassa. Ja se on ollut varma asia pitkin kevättä, tämähän on jo neljäs kerta lautakunnassa. Huomenna tiedetään, mikä on päätös.


      • umpiperä
        Tiedän kaiken kirjoitti:

        Varma tieto on vain se, että asia esitellään lautakunnassa. Ja se on ollut varma asia pitkin kevättä, tämähän on jo neljäs kerta lautakunnassa. Huomenna tiedetään, mikä on päätös.

        Kait sitten tiedät varman tiedon, muuten ei kannata kirjoitella!
        Täällä pitää kirjoittajilla olla varmaa tietoa, muuten ovat ahdingossa!
        Tai sanotaanko, tietämättömät sorvailee mielipiteitä!

        naturisti luulen olevan oikeassa!


      • Hankolainen
        Tiedän kaiken kirjoitti:

        Varma tieto on vain se, että asia esitellään lautakunnassa. Ja se on ollut varma asia pitkin kevättä, tämähän on jo neljäs kerta lautakunnassa. Huomenna tiedetään, mikä on päätös.

        Varma asia oli pitkin kevättä, että esitys hylätään.

        Parin viime viikon aikana on ollut käynnissä melkoinen lobbaus. Etenkin matkailu. ja talouspuolen tahot ovat voimakkaasti esittäneet rannan tuottoja kaupungille. Saa siis sanoa, että mielipide on muuttunut kalkkiviivoilla.

        Niin se on, hukkuva tarttuu vaikka ohjen korteen. Hangolla menee nyt tosi heikosti. Teollisuutta lähtenyt, kauppa pienentynyt eikä satamakaan tuota. Yritetään havitella joka roposta mistä vaan.


      • umpiperä.
        Hankolainen kirjoitti:

        Varma asia oli pitkin kevättä, että esitys hylätään.

        Parin viime viikon aikana on ollut käynnissä melkoinen lobbaus. Etenkin matkailu. ja talouspuolen tahot ovat voimakkaasti esittäneet rannan tuottoja kaupungille. Saa siis sanoa, että mielipide on muuttunut kalkkiviivoilla.

        Niin se on, hukkuva tarttuu vaikka ohjen korteen. Hangolla menee nyt tosi heikosti. Teollisuutta lähtenyt, kauppa pienentynyt eikä satamakaan tuota. Yritetään havitella joka roposta mistä vaan.

        Nakurannat eivät kyllä tuota jeniäkään hangolle,

        - Nakurannan väkimäärä tulee olemaan hyvin pieni kuten on muissakin nakurannoissa vs uimapukurannat

        - Nakurannan käyttäjät ovat pääsääntöisesti alemman sosiaaliluokan väkeä kantavat eväänsä kotoa mukanaan eivätkä näin jätä rahaa hangon kauppoihin/muihin palveluihin

        -Hangon ainoa mahdollisuus saada tuosta rannasta edes pienenpieni rahallinen hyöty olisi aidata se ja myydä muille turisteille pääsylippuja millä pääsisi katsoman näitä eläkeikäisiä rupsahtaneita kummajaisia aidantakaa kuten eläintarhassakin.


      • ei rahasampo mutta
        umpiperä. kirjoitti:

        Nakurannat eivät kyllä tuota jeniäkään hangolle,

        - Nakurannan väkimäärä tulee olemaan hyvin pieni kuten on muissakin nakurannoissa vs uimapukurannat

        - Nakurannan käyttäjät ovat pääsääntöisesti alemman sosiaaliluokan väkeä kantavat eväänsä kotoa mukanaan eivätkä näin jätä rahaa hangon kauppoihin/muihin palveluihin

        -Hangon ainoa mahdollisuus saada tuosta rannasta edes pienenpieni rahallinen hyöty olisi aidata se ja myydä muille turisteille pääsylippuja millä pääsisi katsoman näitä eläkeikäisiä rupsahtaneita kummajaisia aidantakaa kuten eläintarhassakin.

        Toisaalta myös rannan kustannukset lienevät pienet.


      • Naturistijäsen
        umpiperä. kirjoitti:

        Nakurannat eivät kyllä tuota jeniäkään hangolle,

        - Nakurannan väkimäärä tulee olemaan hyvin pieni kuten on muissakin nakurannoissa vs uimapukurannat

        - Nakurannan käyttäjät ovat pääsääntöisesti alemman sosiaaliluokan väkeä kantavat eväänsä kotoa mukanaan eivätkä näin jätä rahaa hangon kauppoihin/muihin palveluihin

        -Hangon ainoa mahdollisuus saada tuosta rannasta edes pienenpieni rahallinen hyöty olisi aidata se ja myydä muille turisteille pääsylippuja millä pääsisi katsoman näitä eläkeikäisiä rupsahtaneita kummajaisia aidantakaa kuten eläintarhassakin.

        Ei ne naturistit raha Hankoon tuo vaan ne kaikki kyttääjät pusikoissa tuovat. Ja se liikenne sinne rantaan tulee olemaan melkoinen kun koko Suomesta tullaan katsomaan miltä ihminen näyttää ilman vaatteita.

        Tänään oli uutisissa että ranta on saanut käyttöluvan vuodeksi 2014. Sen jälkeen katsotaan onko jatkoa.


      • Jyst.
        Naturistijäsen kirjoitti:

        Ei ne naturistit raha Hankoon tuo vaan ne kaikki kyttääjät pusikoissa tuovat. Ja se liikenne sinne rantaan tulee olemaan melkoinen kun koko Suomesta tullaan katsomaan miltä ihminen näyttää ilman vaatteita.

        Tänään oli uutisissa että ranta on saanut käyttöluvan vuodeksi 2014. Sen jälkeen katsotaan onko jatkoa.

        Kyllä se on niin, että tuohon "naturistin" puheisiin voi aina luottaa.
        Kuten nytkin.


    • Tiedän kaiken

      Tiedoksi kaikille:
      Hangon tekninen lautakunta hyväksyi eilen esityksen naturistirannan osoittamiseksi Tulliniemesst meritien korkean linjamerkin kohdalta.
      Päätös saa lainvoiman valitusajan jälkeen heinä-elokuun vaihteessa.

    • Olisiko avajaiset sitten ensi kesänä?

    • Tiedän kaiken

      Hangon kaupunki piti naturistirannan avaamista koskevan tiedotustilaisuuden tulevalla naturistirannalla 4.7. Paikalla oli Hangon matkailupäällikkö, kolme lehteä ja kaksi radiota sekä 13 naturistia edustaen SNLää, LMää ja SNCtä.
      Niin, että avaus on pidetty, valitusaika ummessa, alue kyltitetty ja käyttäjämäärä nousussa.

      • tuohitossu.

        Käytiin tänään paikalla oli kivasti väkeä ja aidattu alue naturistinaiselle hän kun ei voi sietää miehiä.

        Lähtiessä teimme kuten monet muutkin ja heitimme naturistiN karsinaan loput eväämme joita emme jaksaneet syödä kun köyhäkin tuo tämän palstan lesbo-syöpä kuulema on.


      • utanbyksor

        Mikä on SNL?....jos tarkoitat Suomen Naturistiliittoa, niin mitä nuo LM ja SNC sitten edustivat, kun molemmat ovat SNL jäseniä (johon ei kuulu henkilöjäseniä lainkaan)


    • Kullstrand

      Saadaankohan Hangon naturistirannalle lupa jatkaa myös kesällä 2015? Toivottavasti, sillä paikkahan on hieno ja ei liian pitkän ajomatkan päässä esim. Helsingistä.

      • tuohitossu.

        Lupa on myönetty vuodelle 2017 asti tämänpäiväisessä kokouksessa.

        NaturistiN tullaan rakentamaan tiiliverhoiltukarsina mihin rakennetaan tirkistelyaukot joista näkee ulos muttei sisälle.

        NaturistiN vaati rannalle aitauksen ja naisille ja miehille omat vuorot seurasaaren tavoin mutta tämä ehdotus hylättiin kokouksessa äänin 12-0 ja samalla päätettiin rakentaa tuo karsina ettei päästä jälkeenpäin sanomaan ettei seksuaalivähemistön edustajaa otettu huomioon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe