Yamaha Grizzly 550 - vaihteenvalitsin

nikoteemus

Mulla on työkäytössä kyseinen laite. Mahtava peli, kulkee vaikka puuhun! Eri kuin nuo kiinanrimpulat, joita myös on työpaikalla ollut kokeilla.

Nyt Jammuun on tänä keväänä tullut ongelma. On käynyt merkkihuollossakin, mutta eivät saaneet korjattua. Eli Vaihteenvalitsinvipu, joka on siinä keskellä, se välittää vaihteenvalinnan tangolla vaihdelaatikolle. Tankoon liitetty rautakappale on kiinni vaihdelaatikossa yhdellä ruuvilla n pakoputken takana ja ongelma on tuon ruuvin kehiäminen. Vaihteita ei voi vaihtaa kun ruuvi irtoaa.

Käytimme sitä merkkihuollossa ja tuli takaisin huollettuna ja ruuvi kiristettynä. Oli viikon päästä samanlainen. Turha viedä siis valohoitoon huoltoliikkeeseen. Kokeilin itse ruuvilukitteella kiertää ruuvin paikalleen, mutta aukesi taas. Ruuvi on ongelmallinen, koska se on osa vaihdelaatikon hammasrattaiden kannatusjärjestelmää, sitä ei voi ottaa kokonaan pois, tai edessä on koko vaihdelaatikon uudelleenkokoaminen.

Pitääkö turvautua vanhaan automiesten kikkaan ja puristaa putkipihdillä kierteitä vähän läjään, jotta "kehiäminen" loppuu. Huolto ei osannut auttaa kun eilen soittelin sinne.

2

3063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • montööri

Onko ruuvi käynyt irti? Jos on käynyt irti ja rikka kadonnut välistä, silloin pultti "kehiää" aina kun vipua liikutetaan.

• KOrjaaan

Tämä ei ole harvinainen vika. Onhan pultti alkuperäinen, eli ei saa olla korvike-pultti. Eli sisäpuolen helassa pitää olla uritus, tavallaan lukitus. Muuten aukeaa. Toinen tärkeä juttu on ajotapa. Jammun tulee olla täysin pysähtynyt ja muista polkea oikeanpuoleista jarrupoljinta samalla kun vaihdat, ei väkisin runnomista, silloin irtoaa helposti ruuvista.

Tässä linkki ruuviin, jollainen pitää olla. http://www.ebay.com/itm/Hex-Cap-Bolt-Serrated-Flange-Screw-Stainless-Steel-5-16-18-x-3-4-Qty-25-/400484253825

Toinen vaihtoehto on käyttää lukitsematonta ruuvia ja katkaistua lukitusprikkaa, sitä millin vahvuista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1496
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1325
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      927
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      75
      754
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe