Miten käyttää Googlen Picasaa?

Tolkuttoman hankala

Kysymys ei liity suoraan kuvankäsittelyyn eikä silloin tähän alueeseen. Toki Picasasta jotakin kuvien muokkaustoimintoja löytyykin, ja jossakin aikaisemmassa vietissä asiaa oli käsitelty.

Mutta kysymys kuulu että osaisiko joku täällä käyttää Picasa Web albumia http://picasa.google.com/
Kyse on siis Windows-koneella olevasta Picasa-ohjelmasta, jonka kautta kuvat uploadataan Googlen palvelimelle.

Itsekin osasin vielä 2011 käyttää Picasaa, ja sain parin kuukauden välein pari ihan kelvokasta kuva-albumia uploadattua tuonne. Mutta nyt en enää saa, enkä osaa.

Työkseni puuhaan IT-asioiden parissa, mutta Googlen kiva-albumia en saa tottelemaan. Aikaisemmin lähetin vain albumin linkin e-mailitse sukulaisille, ja saattoivat saman tien katsella kuvia.

Vaikeus ilmeisesti tuli Google palvelun myötä. Nyt valikoissa kysytään tämän tästä että “haluatko jakaa kuvasi Google pakvelussa”, jota en halua. Pelkään että jaan valokuvat vahingossa koko Google käyttäjäkunnalle tai koko internetille. Yksinkertainen tarve olisi saada samanlainen, tutulle käyttäjäkunnalle jaettavissa oleva Web-albumi luotua kuin mikä onnistui vielä 2011.

Windows-Picasa kyllä nytkin uploadaa kuvat jonnekin, ja sanoo että 20 kuvaa siirretty. Kun yritän klikata että näytä kuvat verkossa, tulee Googlen herja
“404. That’s an error. The requested URL was not found
on this server. That’s all we know.”

Miten hitsissä saman firman, Googlen oma Picasa-ohjelma ei osaa antaa kelvollista ja toimivaa osoitetta noihin kuviin? Ei pitäisi olla liian vaikeaa.

Mikähän tässä nyt olisi ratkaisuna. Minkä Picasa-valikon takaa saan kuvat webbiin? Ja minkä valikon takaa saan avoimen, sisäpiirin web-linkin jolla kuvia pääsee katselemaan kuka tahansa linkin saaja. En halua pakottaa sukulaisia kirjautumaan Google palveluun, pelkästään että voisivat katsella hautajaisvalokuvat lävitse.
__
Kele kun ottaa itse pattiin. Olen kolmena eri päivänä tapellut tämän asian kanssa ainakin kymmenkunta tuntia kaikkineen.

Miten kummassa maailmanlaajuinen Googlen Picasa-palvelu voi olla näin kehno, ja epälooginen ja epäselvä? Ei vaan avaudu tuon kikkareen logiikka minulle.

6

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 404. That’s an error

      Miten kummassa maailmanlaajuinen Googlen Picasa-palvelu voi olla näin kehno, ja epälooginen ja epäselvä?

      Minusta varsinainen ihme on se kun Googlen Picasa-palvelu on hyvä ja selvä muille kuin sinulle.

      • Oikeita apuja please

        >>Minusta varsinainen ihme on se kun Googlen Picasa-palvelu on hyvä ja selvä muille kuin sinulle.>>

        Mahdatko olla Googlen nettipäivystyksellä hommissa? Heität kyllä nopeasti ja ärhäkästi kommentin, mutta et sanallakaan koeta auttaa tilanteessa.

        Tiedän että tuo "404. That’s an error" herja liittyy siihen että yritetään tavoittaa URL:ia joka ei ole tavoitettavissa.

        Mutta herja syntyy kun Picasa ohjelmalla juuri uploadasin 20 kuvaa Picasa kuvapalveluun, ja se kuvamäärä ilmoitetan vastaanotetuksi. Sen perään yritän painaa samassa Picasa-ohjelmassa olevaa “Näytä verkossa” –painiketta, jolla nuo netissä olevat kuvat pitäisi pystyä katselemaan, ja tässä vaiheessa tulee tuo herja.

        Miksei siis Picasa osaa avata toimivaa linkkiä niihin kuviin, jotka juuri sillä uploadasin? Tätä ja muutamia muita asioita olen ihmetellyt sen 10 h verran kaikkiaan.
        Eikä asia minulle avaudu, eikä tätä ole kirjoitettu Googlelle pottuilun mielessä. Toivottavasti joku oikeasti osaisi jeesiä.


      • 404. That’s an error
        Oikeita apuja please kirjoitti:

        >>Minusta varsinainen ihme on se kun Googlen Picasa-palvelu on hyvä ja selvä muille kuin sinulle.>>

        Mahdatko olla Googlen nettipäivystyksellä hommissa? Heität kyllä nopeasti ja ärhäkästi kommentin, mutta et sanallakaan koeta auttaa tilanteessa.

        Tiedän että tuo "404. That’s an error" herja liittyy siihen että yritetään tavoittaa URL:ia joka ei ole tavoitettavissa.

        Mutta herja syntyy kun Picasa ohjelmalla juuri uploadasin 20 kuvaa Picasa kuvapalveluun, ja se kuvamäärä ilmoitetan vastaanotetuksi. Sen perään yritän painaa samassa Picasa-ohjelmassa olevaa “Näytä verkossa” –painiketta, jolla nuo netissä olevat kuvat pitäisi pystyä katselemaan, ja tässä vaiheessa tulee tuo herja.

        Miksei siis Picasa osaa avata toimivaa linkkiä niihin kuviin, jotka juuri sillä uploadasin? Tätä ja muutamia muita asioita olen ihmetellyt sen 10 h verran kaikkiaan.
        Eikä asia minulle avaudu, eikä tätä ole kirjoitettu Googlelle pottuilun mielessä. Toivottavasti joku oikeasti osaisi jeesiä.

        Mahdatko olla Googlen nettipäivystyksellä hommissa?
        —No en ole, mutta hämmästelen kun työksesi puuhaat IT-asioiden parissa ja olet tietävinäsi, että ”Googlen Picasa-palvelu voi olla näin kehno, ja epälooginen ja epäselvä?”

        Voiko olla niin, että Google kohtelee sinua kiusallaan eri tavalla kuin minua kun minulle tuo Picasa on toimiva, looginen ja selvä?”

        Ajattelen ettei sinua voi auttaa niinkauan kuin tiedät, että vika on Googlessa joka ei anna sinulle mitä haluat.


    • Hyvin on ainakin minulla toiminut joskaan tänään en ole sinne mitään ladannut.

      Aikoinaan liityin Google joukkoon mutta palasin takaisin tavallisten ihmisten luokse koska tuo plussa aiheutti joitain ongelmia joita en enää edes muista.

      Vajaa pari viikkoa sitten latasin rajatulle joukolle yli 50 kuvaa eikä ollut mitään ongelmaa.

      Laitan tähän julkisen albumini osoitteen jota voit kokeilla.

      https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro

      Mielestäni Picasa albumini on toiminut vallan mainiosti. Jos ongelma on tuossa plussassa niin avaa uusi email tili ja sen jälkeen sitä käyttäen tavallinen albumi Googleen. Sillä pystynet kiertämään tuon plussahaitan.

    • Väsähtänyt uploadaaja

      >>Vajaa pari viikkoa sitten latasin rajatulle joukolle yli 50 kuvaa eikä ollut mitään ongelmaa.

      Käytitkö Picasa-Windows ohjelmaa, vai uploadasitko suoraan Web-interfacella kuvia tuonne palveluun?

      >> Laitan tähän julkisen albumini osoitteen jota voit kokeilla.

      Albumisi avautuu ihan OK, ja omatkin 2011 vuoden albumit avautuu. Uusia en ole saanut 3 pv tappelemisellakaan luotua uusia kansioita.

      >Mielestäni Picasa albumini on toiminut vallan mainiosti.

      Tarkoitatko tuolla nyt tosiaan sitä Windows-kikkaretta vaiko Web-käyttöliittymän kautta kuvien lataamista?

      Kolme päivää taistelin tosiaan Win-version kanssa, mutta en saa kuvia Picasaan webbiin.

      Nyt pari tuntia yritin suoraan Web-käyttöliittymän kautta. Saan uploadattua kuvia vanhoihin olemassa oleviin Albumerihin. Uudenkin albumin Web-käyttöliittymä antaa muka luoda, ja ottaa sinne kuvatkin vastaan. Kun yrittää katsella niitä, koko albumia tai kuvia löydy enää mistään.

      Kokeilin sekä Firefox 22 versiolla että Operalla. Firefoxin uploadauspalkki ei koskaan tule täyteen, vaan pari prosenttia jää Web-käyttöliittymässä aina puuttumaan. Pakko keskeyttää lopulta väkisin uploadaus, ainakin osa kuvista silti siirtyi, juuri noihin vanhoihin kansioihin.

      Operalla ei tule yhtään valmiimpaa, sekin näyttää kuin uusi Albumi olisi luotu. Sitten kuvat alkavat kummallisesti täyttää koko kuvaruudun, ja Web-Picasan kaikki menuvalinnat katoavat.

      ___
      Olen kyllä toisaalta tottunut tällaiseen taisteluun töissä, kun Google Adwordsia koetan käytellä. Perusjutun saa siellä tehtyä, mutta mitkään monimutkaisemmat mainosasetukset eivät onnistu.

      Harmittaa se kun Picasalla sain aikaisemmin luotua niitä albmeita suht siedettävästi, ja nyt en saa ainoatakaan uutta Web-albumia enää aikaiseksi.

      • Lataan aina kuvat albumiini Picasan ohjelmalla, en ole edes muuta tapaa kokeillut.

        Katselen niitä tällä koneella Googlen Chromella tai toisella koneella Firefoxilla tai Chromella. Tällä koneellä Firefox lakkasi toimimasta, syytä en tiedä mutta olen sen poistanut pari kertaa ja ladannut uudelleen ilman näkyvää tulosta. Joku tiedosto lienee vahingoittunut jossain.

        Sillä Picasan ohjelmalla saan ladattua vanhoihin kansioihin sekä tehtyä uusia kansioita halutessani.

        Tässä muutama tai pari vuotta sitten Picasa ilmoitti sen ilmaisen osuuden olevan kohta täynnä ja niinpä olen ostanut noin 2,5€/kk hintaan lisätilaa jonne toistaiseksi ovat mahtuneet. Olisikohan sinulla sen ensimmäisen gigan historia ohi ja tarvitset lisätilaa etkä ole huomannut sitä kehoitusta tilan ostamisesta. Onhan se email saattanut mennä vaikka roskiin, sitä minullekin on sattunut.

        En tiedä koska olet pivittänyt Picasasi, Minulla on 3.9 menossa. Saattaa olla jotta kannattaa ladata ja asentaa se Picasa uudelleen jos jokin bitti on asettunut johtoon poikittain. Jokin sinulla mättää mutta en osaa edes arvata mikä? Onnea ja menestystä kun kokeilet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe