Noniin, kaikki nuorena kotootaan muuttaneet opiskelijat auttakaa minuu, Mulla alkaa 9lk tässä kesäloman jälkeen ja talvella yhteishaku. Oon ala-asteelta asti haaveillu että mä muutan täältä helvetin kauas ja Turku on aina ollu mun lemppari kaupunki ehkä koska pienenä siellä asuin. Oon miettiny kaikki raha-asiat, kirjottanut muistiin ja arvioinnu että kuinka kallista siellä on sitten asua ja että mistä helkkarista minä ne rahat repäsen. Jos mä talvella alan hakemaan Turkuun töihin, ihan sama että mihin hanttihommiin kunhan pääsisin johonkin ja alkaisin opiskelemaan ammattikoulussa ni kuinkakohan hyvin mä siellä pärjäisin yksikseni? Jos en minnekkään turun seudulta pääse tai saa työpaikkaa niin mää joudun varmaan ottamaan välivuoden ja hakee töitä sieltä turusta sitten siinä välissä.. Voisko joku jeesiä muo ja kertoo vähän et miten on ite saanu rahahommat yms. muut jutut hoidettuun nuorena?
turkuun opiskelemaan työttömänä ??
3
133
Vastaukset
- olö
Niin, ja sitten että millasia kokemuksia opintolaintasta, kannattaako ja saako 16-vuotiaana?
- ---
Saa, jos vanhemmat suostuvat lapselle lainaa ottamaan (ja muut ehdot täyttyvät). Alaikäinen ei itse voi lainapapereita tehdä. Jos vanhemmilla on yhtään älyä päässä, ei 16-vuotiaan anneta tehdä velkaa opintojen takia. Ei kannata.
- tyttsy
Toivon todella että et muuta turkuun, voin luvata että täältä ei töitä saa helpolla etenkään jos alaikäinen,(veloissa koko kaupunki!) ja ihmiset suurimmaksi osaksi töykeitä, vaikka kuinka hyvällä asenteella likenteessä olisi!
Kannattaa miettiä, että pitäiskö vaan jäädä kotiseudullesi ihan siihen saakka kunnes täytät 18 jolloin maailmankuvasi saattaa olla laajempi.
En tarkoita tätä huonolla tavalla mutta itse olen asunut täällä turussa 16 vuotta ja tiedän miten kaupunki tuntuu ja kuinka vaikeaa itsellenikin on saada töitä vaikka olen jo 20 vuotias.
Kesiä! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875