KYSELY SP:N OMISTAJILLE

kipale

Tässä muutama kysymys, kaikkiin ei tarvitse tietenkään vastata, jos ei halua.

1. Miksi valitsit juuri saksanpaimenkoiran?
2. Koiran sukupuoli, ikä ja koko?
3. Minkä värinen?
4. Mitä linjaa edustaa (näyttö, käyttö)?
5. Mistä kennelistä, vai jostain muualta? (luulen, että osa ei halua tähän vastata, mutta mielestäni täytyy pystyä seisomaan oman (osto)päätöksensä takana)
6. Harrastatko koiran kanssa? Mitä?
7. Käyttekö koirapuistoissa? Miten tulee toimeen toisten koirien kanssa?
8. Mitä vaivoja/sairauksia koiralla on ilmennyt? (saa kertoa myös edesmenneistä koirista)
9. Tuleeko mahdollinen seuraava koirasikin olemaan sp?

33

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina saku

      Ensimmäiseni tuli minulle viettämään eläkepäiviä,ja ne muutamat vuodet jotka yhdessä kerkisimme viettää,ratkaisi sen,että muuta rotua en voisi enään edes ajatella.minulla on ollut aiemmin kaksi muuta narttua,ja nyt 5v.uros,paino noin 55-58kg,säkä 68cm.Väri minulle perinteinen,musta ruskein merkein.Linjoiltaan kaikki ovat olleet käyttölinjaisia.Aivan omaksi iloksi harrastamme jälkeä,kuten myös pisemmät eräretket kuuluu harrastuksiin.Toisista koirista ei juurikaan välitä,paitsi kahdesta koirakaveristaan joiden kanssa leikkii.Sairauksia ei onneksi ole ollut,paitsi kova kutina pojalla,ja sekin hävisi raakaruuan myötä.Seuraava koira on varmasti saksanpaimen,mikäli terveys,ja kaikki muu elämässäni on kohdallaan silloin,kun seuraava koira olisi ajankohtainen.

    • 4 ever sakuja

      1) Sattumalta vuonna 1977
      2) Eka oli narttu sitten 3 urosta ja tämä nykyinen on uros myös.
      3)Todella hyvän värinen musta/kuparinruskea
      4) Näyttö
      5)Tunnetusta kennelistä,en mainitse nimeä kun tiedän että loanheitto alkaa heti;)
      6) Koti koira/karjapaimen ,mutta harrastetaan tottista ,lenkkeilyä.
      7)Käytiin aikaisemmin ,nyt ei olla käyty,toisten koirien kanssa lenkkeilään porukalla.
      8) Eiole ollut mitään ihmeempiä,joitakin korvajuttuja ja semmosta,yhdell' 2 kyynärät.
      9) Ehdottomasti KYLLÄ,mutta narttu luultavasti :)
      Kertomista olis vaikka kirjan verran näistä kaikista,mutta tämä vastaus koskee nykyistä koiraa...

    • .....

      1. Teininä naapurissa oli 2 sakemannia. Ihastuin niihin ja siitä se sitte lähti. Tosin,vasta aikuisiällä pystyin oman koiran ottaan

      2. Narttu,5v,kotimittauksella 62cm ja oisko siin 34-35kg tietämillä

      3. Perinteinen musta ruskein merkein

      4. Näyttis

      5. On kennelistä,mutta jätän kertomatta samasta syystä kuin edellinen,vaikka omani ny ei hirveen tunnetusta kennelistä olekaan

      6. Kotioloissa tottista ja silloin tällöin näyttelyitä

      7. Nuorempana käytiin. Nykyään ei,kun ei ole lähellä puistoa. Mutta tulee hyvin toimeen muiden koirien kans

      8.

      9. Aika näyttää

    • ???

      Miksi täällä kyselet? Voisitko antaa perustellun vastauksen?

      • kipale

        No nämä asiat nyt vaan sattuu kiinnostamaan. Varsinkin terveys asiat, kun itselläkin on saksanpaimenkoira. Muut kysymykset on siksi, että on kiva kuulla millaisia koiria muilla on. Pitihän se arvata, että joku tulee kitisemään. Kiitos muille vastanneille. Voin tietysti vastata tähän itsekin:

        1. Koiran ulkonäkö ja luonne miellyttää, sopivan kokoinen ja puolustushaluinen.

        2. Uros, 9kk, n.65cm ja 33kg

        3. Bicolor (enemmän mustaa, kuin ruskeaa)

        4. ja 5. Koira ei ole kennelistä, eikä sitä ole tehty selkeästi mitään linjaa varten, joten vaikea sanoa. Koira ei ole rekisterissä (koiran isä on, emä ei). Ulkonäöltä, luonteelta ja vietikkyydeltä enemmän käyttölinjaisen oloinen.

        6. Ei harrasteta, ulkoillaan paljon.

        7. Käydään koirapuistossa yleensä useasti viikossa. Tulee useimpien koirien kanssa hyvin toimeen, pieniä saattaa kiusata. Joitain uroksia yrittää alistaa, ei alistu muille.

        8. Ainoat vaivat on ollut vatsatauti ja silmätulehdus ( herkkä vatsa)

        9. Todennäköisesti tulevat koirat on saman rotuisia, nykyinen koira on ensimmäiseni.


      • Flick.
        kipale kirjoitti:

        No nämä asiat nyt vaan sattuu kiinnostamaan. Varsinkin terveys asiat, kun itselläkin on saksanpaimenkoira. Muut kysymykset on siksi, että on kiva kuulla millaisia koiria muilla on. Pitihän se arvata, että joku tulee kitisemään. Kiitos muille vastanneille. Voin tietysti vastata tähän itsekin:

        1. Koiran ulkonäkö ja luonne miellyttää, sopivan kokoinen ja puolustushaluinen.

        2. Uros, 9kk, n.65cm ja 33kg

        3. Bicolor (enemmän mustaa, kuin ruskeaa)

        4. ja 5. Koira ei ole kennelistä, eikä sitä ole tehty selkeästi mitään linjaa varten, joten vaikea sanoa. Koira ei ole rekisterissä (koiran isä on, emä ei). Ulkonäöltä, luonteelta ja vietikkyydeltä enemmän käyttölinjaisen oloinen.

        6. Ei harrasteta, ulkoillaan paljon.

        7. Käydään koirapuistossa yleensä useasti viikossa. Tulee useimpien koirien kanssa hyvin toimeen, pieniä saattaa kiusata. Joitain uroksia yrittää alistaa, ei alistu muille.

        8. Ainoat vaivat on ollut vatsatauti ja silmätulehdus ( herkkä vatsa)

        9. Todennäköisesti tulevat koirat on saman rotuisia, nykyinen koira on ensimmäiseni.

        Noniin, eli aloitus oli käyttiksen omistajan provo.

        Mulla on näyttis, joka on terveempi kuin käyttiksesi. Tulehan tänne sitten kertomaan minkä ikäiseksi käyttiskoirasi eli kun aika siitä on luopua.

        Näyttikseni on ollu täysin terve aina, lukuunottamatta herkkää vatsaa, joka on näiden geeninjalostajien tuotosta; he lisäilevät myös koiranruokiin jos jonkinnäköistä skeidaa, siksipä tulisikin pyrkiä mahdollisimman puhtaaseen ruokavalioon.


      • ................
        Flick. kirjoitti:

        Noniin, eli aloitus oli käyttiksen omistajan provo.

        Mulla on näyttis, joka on terveempi kuin käyttiksesi. Tulehan tänne sitten kertomaan minkä ikäiseksi käyttiskoirasi eli kun aika siitä on luopua.

        Näyttikseni on ollu täysin terve aina, lukuunottamatta herkkää vatsaa, joka on näiden geeninjalostajien tuotosta; he lisäilevät myös koiranruokiin jos jonkinnäköistä skeidaa, siksipä tulisikin pyrkiä mahdollisimman puhtaaseen ruokavalioon.

        Anteeksi näppäimistöni tuottamat kirjoitusvirheen, joilla ei pitäisi viestini sisällön kanssa olla kuitenkaan mitään tekemistä eli en kirjoita kännissä tai muutenkaan minkään lääkkeen vaikutuksen alaisena.

        Minulla ei myöskään ole koskaan todettu mitään mielisairautta ja muutenkin olen erittäin lääkevastainen.

        Eli tämä pienenä oikaisuna minusta liittyviin "huhuihin".

        Voisiko joku oikeasti kuvitella jonkin mielisairaan psykopaatin olleen pystyneen huolehtimaan saksapaimenkoirastaan YKSIN 11 vuotta ilman, että se voisi jotenkin todella huonosti tai virkavalta ei olisi puuttunut asiaan?

        Kohtuu typerää jengiä täällä, jotka levittelevät turhanpäiväistä propagandaa henkilöistä, joita eivät edes koskaan ole tavanneet.


      • hymiö
        ................ kirjoitti:

        Anteeksi näppäimistöni tuottamat kirjoitusvirheen, joilla ei pitäisi viestini sisällön kanssa olla kuitenkaan mitään tekemistä eli en kirjoita kännissä tai muutenkaan minkään lääkkeen vaikutuksen alaisena.

        Minulla ei myöskään ole koskaan todettu mitään mielisairautta ja muutenkin olen erittäin lääkevastainen.

        Eli tämä pienenä oikaisuna minusta liittyviin "huhuihin".

        Voisiko joku oikeasti kuvitella jonkin mielisairaan psykopaatin olleen pystyneen huolehtimaan saksapaimenkoirastaan YKSIN 11 vuotta ilman, että se voisi jotenkin todella huonosti tai virkavalta ei olisi puuttunut asiaan?

        Kohtuu typerää jengiä täällä, jotka levittelevät turhanpäiväistä propagandaa henkilöistä, joita eivät edes koskaan ole tavanneet.

        :DD


      • HAH HOH
        Flick. kirjoitti:

        Noniin, eli aloitus oli käyttiksen omistajan provo.

        Mulla on näyttis, joka on terveempi kuin käyttiksesi. Tulehan tänne sitten kertomaan minkä ikäiseksi käyttiskoirasi eli kun aika siitä on luopua.

        Näyttikseni on ollu täysin terve aina, lukuunottamatta herkkää vatsaa, joka on näiden geeninjalostajien tuotosta; he lisäilevät myös koiranruokiin jos jonkinnäköistä skeidaa, siksipä tulisikin pyrkiä mahdollisimman puhtaaseen ruokavalioon.

        Mukava kuulla että koirasi on terveempi kuin sinä,nimim.FLICK.
        Lukuunottamatta herkkää vatsaa ;D;D;D


      • kipale
        Flick. kirjoitti:

        Noniin, eli aloitus oli käyttiksen omistajan provo.

        Mulla on näyttis, joka on terveempi kuin käyttiksesi. Tulehan tänne sitten kertomaan minkä ikäiseksi käyttiskoirasi eli kun aika siitä on luopua.

        Näyttikseni on ollu täysin terve aina, lukuunottamatta herkkää vatsaa, joka on näiden geeninjalostajien tuotosta; he lisäilevät myös koiranruokiin jos jonkinnäköistä skeidaa, siksipä tulisikin pyrkiä mahdollisimman puhtaaseen ruokavalioon.

        Vituttaako noin paljon? Ei ole tapana "provoilla". Itsesi vain tollasella nolaat, mutta eipä taida olla eka kerta..


      • äly hoi!
        kipale kirjoitti:

        Vituttaako noin paljon? Ei ole tapana "provoilla". Itsesi vain tollasella nolaat, mutta eipä taida olla eka kerta..

        Eikö sinulla ole mitään muuta tekemistä kuin aukoa turhanpäiten turpaasi asiallisille kirjoittajille? Minua ei yhtään vituta, muttan ihmettelen suuresti, kuinka joku voikaan olla noin tyhmä? Jos esim. Flick sattuu olemaan hyvinhoidettu ja terve yksilö, et keksi muuta tapaa ilmaista itseäsi kuin herjata täällä Flickin omistajaa?


      • Niinpä niin
        äly hoi! kirjoitti:

        Eikö sinulla ole mitään muuta tekemistä kuin aukoa turhanpäiten turpaasi asiallisille kirjoittajille? Minua ei yhtään vituta, muttan ihmettelen suuresti, kuinka joku voikaan olla noin tyhmä? Jos esim. Flick sattuu olemaan hyvinhoidettu ja terve yksilö, et keksi muuta tapaa ilmaista itseäsi kuin herjata täällä Flickin omistajaa?

        Jaa,että Flick:kö täällä asiallisia kirjoittelee??
        Lueppas tuo sen txti,niin huomaat (jos älyät) kuka täällä on tyhmä ?


      • Ihmettelijä
        kipale kirjoitti:

        No nämä asiat nyt vaan sattuu kiinnostamaan. Varsinkin terveys asiat, kun itselläkin on saksanpaimenkoira. Muut kysymykset on siksi, että on kiva kuulla millaisia koiria muilla on. Pitihän se arvata, että joku tulee kitisemään. Kiitos muille vastanneille. Voin tietysti vastata tähän itsekin:

        1. Koiran ulkonäkö ja luonne miellyttää, sopivan kokoinen ja puolustushaluinen.

        2. Uros, 9kk, n.65cm ja 33kg

        3. Bicolor (enemmän mustaa, kuin ruskeaa)

        4. ja 5. Koira ei ole kennelistä, eikä sitä ole tehty selkeästi mitään linjaa varten, joten vaikea sanoa. Koira ei ole rekisterissä (koiran isä on, emä ei). Ulkonäöltä, luonteelta ja vietikkyydeltä enemmän käyttölinjaisen oloinen.

        6. Ei harrasteta, ulkoillaan paljon.

        7. Käydään koirapuistossa yleensä useasti viikossa. Tulee useimpien koirien kanssa hyvin toimeen, pieniä saattaa kiusata. Joitain uroksia yrittää alistaa, ei alistu muille.

        8. Ainoat vaivat on ollut vatsatauti ja silmätulehdus ( herkkä vatsa)

        9. Todennäköisesti tulevat koirat on saman rotuisia, nykyinen koira on ensimmäiseni.

        kipale : Miten voit sanoa koiraas sakemanniksi,jos sillä eikä emällä ole etes papereita? Millä todistat sen olevan juuri sakemanni? Silläkö,et se ny vaa näyttää sakemannilta?


      • kipale
        Ihmettelijä kirjoitti:

        kipale : Miten voit sanoa koiraas sakemanniksi,jos sillä eikä emällä ole etes papereita? Millä todistat sen olevan juuri sakemanni? Silläkö,et se ny vaa näyttää sakemannilta?

        Eipä minun tarvitse kellekään mitään todistella. Itse tiedän asian laidan ja se riittää minulle. Joten pitäisi riittää muillekin.


      • Toinen ihmettelijä
        Ihmettelijä kirjoitti:

        kipale : Miten voit sanoa koiraas sakemanniksi,jos sillä eikä emällä ole etes papereita? Millä todistat sen olevan juuri sakemanni? Silläkö,et se ny vaa näyttää sakemannilta?

        ...niin mistä tiedät että olet kaupasta ostanut kahvipaketin jos et saa kuittia,milläs todistat että se on kahvia...nimim: ihmettelijä.. .... oletko varma että se on kahvia
        Vaan tiedätkö asian..? On se vaikeaa ;)


      • Ihmnettelijä
        kipale kirjoitti:

        Eipä minun tarvitse kellekään mitään todistella. Itse tiedän asian laidan ja se riittää minulle. Joten pitäisi riittää muillekin.

        kipale : Eipä se sillo ole puhas sakemanni vaa sekarotuinen.

        No,sittenhän mulla onki puhas pystykorva,vaikka se musta onki ja sillä on luppakorvat. Tottakai se on puhas pystykorva,koska sillähän on kippurahäntä ja emässä on pystykorvaa! Väristä ja luppakorvista viis!


      • kipale
        Ihmnettelijä kirjoitti:

        kipale : Eipä se sillo ole puhas sakemanni vaa sekarotuinen.

        No,sittenhän mulla onki puhas pystykorva,vaikka se musta onki ja sillä on luppakorvat. Tottakai se on puhas pystykorva,koska sillähän on kippurahäntä ja emässä on pystykorvaa! Väristä ja luppakorvista viis!

        No kyllä se on, ei siihen mitään paperinpalaa tarvita. Että menkää nyt vaan ihan muualle lässyttään niitä mielipiteitänne. Aina löytyy teitä, jotka tulee kyselemään tyhmiä, että "milläs todistat ku ei oo rekattu" ja "sit se on kennelliiton mukaan virallisesti seropi". Siis anteeksi vaan kenelle? Kenelle mun pitäisi todistaa mitään? Ja ei kennelliiton höpinät heilauta mua millään tavalla. Koiran isä on sakemanni. Koiran emä on sakemanni. Millä tavalla tästä yhtälöstä tulisi sekarotuisia koiria? Me ei tarvita mitään paperinpalaa, me kun ei käydä missään virallisissa harrastuksissa. Te kenellä on paperilliset koirat: kenelle te niitä papereita näyttelette? Kannatteko ulkona mukana niitä että pystytte mahdollisille epäilijöille (eli ilmeisesti toisillenne) TODISTAMAAN että on varmasti puhdas?? Jospa keskittyisitte ihan niihin omiin koiriinne.


      • taidatolla sekapäine
        kipale kirjoitti:

        No kyllä se on, ei siihen mitään paperinpalaa tarvita. Että menkää nyt vaan ihan muualle lässyttään niitä mielipiteitänne. Aina löytyy teitä, jotka tulee kyselemään tyhmiä, että "milläs todistat ku ei oo rekattu" ja "sit se on kennelliiton mukaan virallisesti seropi". Siis anteeksi vaan kenelle? Kenelle mun pitäisi todistaa mitään? Ja ei kennelliiton höpinät heilauta mua millään tavalla. Koiran isä on sakemanni. Koiran emä on sakemanni. Millä tavalla tästä yhtälöstä tulisi sekarotuisia koiria? Me ei tarvita mitään paperinpalaa, me kun ei käydä missään virallisissa harrastuksissa. Te kenellä on paperilliset koirat: kenelle te niitä papereita näyttelette? Kannatteko ulkona mukana niitä että pystytte mahdollisille epäilijöille (eli ilmeisesti toisillenne) TODISTAMAAN että on varmasti puhdas?? Jospa keskittyisitte ihan niihin omiin koiriinne.

        Koko ajanhan sä yrität täällä todistella kaikille muille kirjottelijoille, jotka ovat eri mieltä kanssasi, koirasi rotupuhtaudesta.Ja jotka ovat eri mieltä ovat mielestäsi "lässyttäjiä".Taisi vaan totuus tehdä kipeää.Jos koiralla ei ole rekisteritodistusta, se on VIRALLISESTI sekarotuinen, koiran luonnetta, ulkomuotoa tai rakkautta koiraan se ei muuta, muttavirallinen status on SEKAROTUINEN.Sinä et millään pysty todistamaan koiran puhdasrotuisuutta

        Se mihin papereita tarvii, on viralliset kokeet, ja sitten on kiva kaivaa tietoja koiran isovanhemmista, niiden terveydestä ja muista jälkeläisistä.Sähän et tiedä onko veli astunut äitinsä tai siskonsa, mutta sillähän ei kaltaisillesi ole väliä, kunhan saat halvalla koiran.Köyhät ostaa ne rantarolexitkin etelänmatkoilta, kotimaassa ne ostaa rekkaamattomat rotukoirat, et saa halvemmalla, ja sit keulitaan pulinapalstoilla, että on rotukoira, vaikkei ole papereita.Eikä viisveisata koirien terveydestä tai narttujen pennutustiheydestä.Sakkaa olet.


      • kipale
        taidatolla sekapäine kirjoitti:

        Koko ajanhan sä yrität täällä todistella kaikille muille kirjottelijoille, jotka ovat eri mieltä kanssasi, koirasi rotupuhtaudesta.Ja jotka ovat eri mieltä ovat mielestäsi "lässyttäjiä".Taisi vaan totuus tehdä kipeää.Jos koiralla ei ole rekisteritodistusta, se on VIRALLISESTI sekarotuinen, koiran luonnetta, ulkomuotoa tai rakkautta koiraan se ei muuta, muttavirallinen status on SEKAROTUINEN.Sinä et millään pysty todistamaan koiran puhdasrotuisuutta

        Se mihin papereita tarvii, on viralliset kokeet, ja sitten on kiva kaivaa tietoja koiran isovanhemmista, niiden terveydestä ja muista jälkeläisistä.Sähän et tiedä onko veli astunut äitinsä tai siskonsa, mutta sillähän ei kaltaisillesi ole väliä, kunhan saat halvalla koiran.Köyhät ostaa ne rantarolexitkin etelänmatkoilta, kotimaassa ne ostaa rekkaamattomat rotukoirat, et saa halvemmalla, ja sit keulitaan pulinapalstoilla, että on rotukoira, vaikkei ole papereita.Eikä viisveisata koirien terveydestä tai narttujen pennutustiheydestä.Sakkaa olet.

        Joo joo mutta en minä tarvitsekaan koiraa, joka on virallisesti jotakin. Minä tiedän asian ja se on sillä sipuli. Muuthan täällä asiasta tulee vänkäämään. Mutta vängätkää ihan rauhassa..


      • kipale
        taidatolla sekapäine kirjoitti:

        Koko ajanhan sä yrität täällä todistella kaikille muille kirjottelijoille, jotka ovat eri mieltä kanssasi, koirasi rotupuhtaudesta.Ja jotka ovat eri mieltä ovat mielestäsi "lässyttäjiä".Taisi vaan totuus tehdä kipeää.Jos koiralla ei ole rekisteritodistusta, se on VIRALLISESTI sekarotuinen, koiran luonnetta, ulkomuotoa tai rakkautta koiraan se ei muuta, muttavirallinen status on SEKAROTUINEN.Sinä et millään pysty todistamaan koiran puhdasrotuisuutta

        Se mihin papereita tarvii, on viralliset kokeet, ja sitten on kiva kaivaa tietoja koiran isovanhemmista, niiden terveydestä ja muista jälkeläisistä.Sähän et tiedä onko veli astunut äitinsä tai siskonsa, mutta sillähän ei kaltaisillesi ole väliä, kunhan saat halvalla koiran.Köyhät ostaa ne rantarolexitkin etelänmatkoilta, kotimaassa ne ostaa rekkaamattomat rotukoirat, et saa halvemmalla, ja sit keulitaan pulinapalstoilla, että on rotukoira, vaikkei ole papereita.Eikä viisveisata koirien terveydestä tai narttujen pennutustiheydestä.Sakkaa olet.

        Tottakai jotkut on niitä pentutehtailijoitakin, mutta ei tosiaan kaikki. Ihan yhtälailla voisin nyt sanoa teidän rekatuista koiristanne: Kasvattajat väärentää papereita, vaihtaa pentuja, valehtelee tai jättää tärkeitä asioita kertomatta, ruokkii huonosti... Kyllä mätiä kasvattajiakin on. Eikö se ole tämänkin palstan kirjoituksista näkynyt. Enkä minä leiju koirallani, tehän niin taidatte tehdä. Ja teille pitäisi vielä todistaa jotain.. Eläinlääkäripapereissa lukee saksanpaimenkoira, lääkäri ei ole koskaan edes kysynyt rotua, lääkäri sanoi näiden kotikasvattien olevan USEIN terveempiä kuin kennelistä tulleet. Koirani sisaruksen lääkäri on varmistunut että koira on täysin seefferi. Kyseinen pentu on musta.


      • kyllä isä osaa
        kipale kirjoitti:

        Tottakai jotkut on niitä pentutehtailijoitakin, mutta ei tosiaan kaikki. Ihan yhtälailla voisin nyt sanoa teidän rekatuista koiristanne: Kasvattajat väärentää papereita, vaihtaa pentuja, valehtelee tai jättää tärkeitä asioita kertomatta, ruokkii huonosti... Kyllä mätiä kasvattajiakin on. Eikö se ole tämänkin palstan kirjoituksista näkynyt. Enkä minä leiju koirallani, tehän niin taidatte tehdä. Ja teille pitäisi vielä todistaa jotain.. Eläinlääkäripapereissa lukee saksanpaimenkoira, lääkäri ei ole koskaan edes kysynyt rotua, lääkäri sanoi näiden kotikasvattien olevan USEIN terveempiä kuin kennelistä tulleet. Koirani sisaruksen lääkäri on varmistunut että koira on täysin seefferi. Kyseinen pentu on musta.

        Miten ilman papereita on terveempi, jos molemmat on sakemanneja?Miten varmistettu että koira on "täysi seefferi"?Millä menetelmällä?Kirjota vähemmän tietämätöntä paskaasi, tai tee se jossain sekorotupalstalla, jossa muut tietää yhtä vähän kuin sinä.Vähempää ei voi tietää.


      • Tampere03
        kipale kirjoitti:

        Tottakai jotkut on niitä pentutehtailijoitakin, mutta ei tosiaan kaikki. Ihan yhtälailla voisin nyt sanoa teidän rekatuista koiristanne: Kasvattajat väärentää papereita, vaihtaa pentuja, valehtelee tai jättää tärkeitä asioita kertomatta, ruokkii huonosti... Kyllä mätiä kasvattajiakin on. Eikö se ole tämänkin palstan kirjoituksista näkynyt. Enkä minä leiju koirallani, tehän niin taidatte tehdä. Ja teille pitäisi vielä todistaa jotain.. Eläinlääkäripapereissa lukee saksanpaimenkoira, lääkäri ei ole koskaan edes kysynyt rotua, lääkäri sanoi näiden kotikasvattien olevan USEIN terveempiä kuin kennelistä tulleet. Koirani sisaruksen lääkäri on varmistunut että koira on täysin seefferi. Kyseinen pentu on musta.

        Miksi aihe pitää viedä aina jonnekkin provo/vattuilulinjalle. Minä olisin myös ollut kiinnostunut milloin ihmiset on innostuneet saksanpaimenkoirista ja millaisia koiria muilla on!
        Ei ketjun aloittajan tarvitse perustella miksi hänen koira on saksanpaimenkoira. Noista asioista on omat ketjut.

        Kiitos ketjun aloittaja mielenkiintoisestä kyselystä ja kiitos vastanneille! Teille muille aiheesta poikkeaville ei voi muuta sanoa kuin, että aloittakaa omat provoketjut!

        Minulla itsellä on ensimmäisenä koirana saksanpaimenkoira narttu. Nyt vuoden ikäinen ja painoa 33kg. Ihana perhekoira. Nytkin istun häissä pihalla, ja koira ollut päivän vapaana pihalla! Ihanan tottelevainen ja leikkii nätisti lasten kanssa!

        Seuraavaksi haluaisin saksanpaimenkoira uroksen!


    • spk

      1.Rakkaus koiraan jo lapsena, kotona oli isällä kisakoirana.

      2.Elämän aikana ollut kumpiakin, useimpia, nykyinen kohta 13v uros.

      3.Musta ruskeinmerkein.

      4.Näyttö.

      5.No, jos kysyjällä on sekarotuinen, eikä papereilla ole väliä, niin miksi se sinua kiinnostaa mistä kennelistä muiden koirat ovat.Seison valintani takana, joka on aina REKISTERÖITY koira.

      6.Tuon kanssa on harrastukset harrastettu, mutta pari SFKVAta ja SFMVAta on.Lisäksi olen kisannut jäljillä, haulla, viestillä ja suojelussa, ilman KVA tuloksia.

      7.En käy koirapuistoissa.

      8.Nykyinen koiranion sairastanut parvon, sen häntä on murtunut ja kerran oli ripuli.Kaikki koirani(nopean laskutehtävän mukaan niitä on ollut 12) ovat olleet terveitä lonkiltaan, yhtä lukuunottamatta ja siitä asti kun etupäitä on kuvattu kaikilla on ollut terve etuosa.Yhdellä käyttölinjaisella oli korvatulehduksia vähän väliä.

      9.Seuraava koirani ei tule olemaan saksanpaimenkoira, mutta puolisoni koira tulee, eli perheessä tulee olemaan saku, ja ehkä mali.

      • kipale

        Ei olisi näköjään pitänyt laittaa tuota kenneli kysymystä, kun näyttää olevan kauhea tabu. Mutta miksi se on tabu? Ja miksi ei voi netissä kertoa kenneliä? Eihän kukaan edes tiedä keitä te olette :D tai jos joku kadulla ihailee koiraanne ja kysyy mistä se on, niin ettekö kerro?? Olisinhan minäkin voinut vaan sanoa etten kerro mistä koira on, tai onko rekattu tai ei, mutta minäkin seison päätökseni ja mielipiteeni takana. Sain hyvän koiran, joka sopii itselleni. Minut murskataan täällä mielipiteeni ja koirani takia, todella aikuismaista käytöstä (tarkoitan aikaisempia kommentoijia).


    • 4 ever sakuja

      Älä anna noiden Kusi***den pilata päivääsi ja kysymystäsi,täällaista se on aina täällä jos jotain asiallista kysyy,heti hyökkäävät hyeenat paikalle repimään kappaleiksi. Aurinkoista kesää sinulle ja koirulillesi

      • kipale

        Kiitos! Hyvää kesää teillekin! Kiva, että on vielä normaalejakin koiraihmisiä :)


      • olet riidanhaastaja
        kipale kirjoitti:

        Kiitos! Hyvää kesää teillekin! Kiva, että on vielä normaalejakin koiraihmisiä :)

        Niin, sinun kohdallasi niin ei ole-


      • kipale
        olet riidanhaastaja kirjoitti:

        Niin, sinun kohdallasi niin ei ole-

        No voi että, samat sanat


      • oletko idi
        kipale kirjoitti:

        No voi että, samat sanat

        Juu, ethän sinä halua riitaa.Kyselet koirien kasvattajien kennelnimiä ja väität sekarotuisia rotukoiriksi.Muttet sinä riitaa halua....nauraa ittensä tärviölle.


      • Olet juuri se idi
        oletko idi kirjoitti:

        Juu, ethän sinä halua riitaa.Kyselet koirien kasvattajien kennelnimiä ja väität sekarotuisia rotukoiriksi.Muttet sinä riitaa halua....nauraa ittensä tärviölle.

        Itselleen nauraminen on terveellistä,samalla kun viilaat sitä pilkkua..;D


      • todistetustioletidi
        Olet juuri se idi kirjoitti:

        Itselleen nauraminen on terveellistä,samalla kun viilaat sitä pilkkua..;D

        Niin, muttei se sitä poista, että haastat riitaa, ja se on ihan eri asia, kuin viilata pilkkua.


    • ent.saku + nyk.saku

      1. Miksi valitsit juuri saksanpaimenkoiran?
      - olin lapsesta asti haaveillut omasta koirasta ja saksanpaimenkoirasta, ensimmäinen saksanpaimenkoirani tuli minulle 2009 (ensimmäinen 2008)
      2. Koiran sukupuoli, ikä ja koko?
      - narttu, 5-vuotta, 63cm (narttu, 4-vuotta 4kk)
      3. Minkä värinen?
      - perinteinen eli musta ruskein merkein (musta ruskein merkein)
      4. Mitä linjaa edustaa (näyttö, käyttö)?
      - näyttely (näyttely)
      5. Mistä kennelistä, vai jostain muualta? (luulen, että osa ei halua tähän vastata, mutta mielestäni täytyy pystyä seisomaan oman (osto)päätöksensä takana)
      - on kennelistä. ja en ala nimeä kertomaan, kun minusta se on jokaisen oma asia haluaako sitä kertoa vaiko ei. olen erittäin tyytyväinen koiraani. (ei ollut kennelistä. kotikasvattaja).
      6. Harrastatko koiran kanssa? Mitä?
      - toko, haku, jälki, lenkkeily, uiminen
      7. Käyttekö koirapuistoissa? Miten tulee toimeen toisten koirien kanssa?
      - en. erittäin hyvin.
      8. Mitä vaivoja/sairauksia koiralla on ilmennyt? (saa kertoa myös edesmenneistä koirista)
      - vakava-asteinen spondyloosi ja AA/02
      9. Tuleeko mahdollinen seuraava koirasikin olemaan sp?
      - jätän kertomatta

    • vastauksia999

      1. Miksi valitsit juuri saksanpaimenkoiran?
      - halusin pk-lajeihin soveltuvan harrastuskoiran
      2. Koiran sukupuoli, ikä ja koko?
      - narttu, 4 vuotta, 62cm 35kg
      3. Minkä värinen?
      - harmaa
      4. Mitä linjaa edustaa (näyttö, käyttö)?
      - käyttö
      5. Mistä kennelistä, vai jostain muualta? (luulen, että osa ei halua tähän vastata, mutta mielestäni täytyy pystyä seisomaan oman (osto)päätöksensä takana)
      - pienimuotoisesti kasvattavalta
      6. Harrastatko koiran kanssa? Mitä?
      - suojelu, jälki, valjakkohiihto, vesipelastus
      7. Käyttekö koirapuistoissa? Miten tulee toimeen toisten koirien kanssa?
      - en. Lähtökohtaisesti ei tule toimeen vieraiden narttujen kanssa, sietää niitä kun olen itse paikalla.
      8. Mitä vaivoja/sairauksia koiralla on ilmennyt? (saa kertoa myös edesmenneistä koirista)
      - ollut aina terve
      9. Tuleeko mahdollinen seuraava koirasikin olemaan sp?
      - nuorempi koirani on eri rotua, voisin ottaa vielä sakemannin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27890
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17807
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      354
      9341
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4183
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3781
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      32
      1925
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1177
    Aihe