Mitä pitäisi tehdä yörauhan palauttamiseksi, kun yläkertaan on muuttanut toisesta asunnosta häädetty tai kotoaan vanhempien pois potkima kakara?
Mokoma omistaa kaksi yötä myöten riehuvaa koiraa - koirista lähtee ääntä aivan kuin kaksi juoppoa painisi. Koirien ulkoiluttaminen tapahtuu yökyöpelille sopivaan aikaan: äskettäin klo 1.56 lähdettiin ovet paukkuen lenkille ja takaisin tultiin 2.09 ovet paukkuen. Miksi ihmeessä tuollaisille ihmisille edes myydään koiria? Kun ei säännöt kiinnosta, niin tuskin kiinnostaa velvollisuus huolehtia koiristakaan.
Kotikasvatuksena on tainnut oppinut tavan heitellä tavaroita ja Ilmeisesti rikkaat vanhemmat ovat aina ostaneet uudet tavarat rikkoutuneiden tilalle. Vaikka koko ajan on jotakin kolinaa tai jyrinää, niin välillä säikähtää kun pamahtaa suoraan pään yläpuolella.
Miksi ihmeessä aso-asuntoihin otetaan tuollaisia ongelmanuoria? Yleensä aso-asuntoihin hakeudutaan paremman yörauhan vuoksi. Jos aso-asunnoissa ei ole yörauhaa, niin aso-asuntoja on jatkossa yhä enemmän tyhjillään. Vuokrataso aso-asunnossa ei ole kovin paljon vuoka-asuntoa edullisempi ja irtisanomisaika on kolme kuukautta, joten se viimeinenkin myyntivaltti vesitetään huonolla asukasvalinnalla.
Uusi naapuri on häirikkö
50
2681
Vastaukset
- ratkaisu.
Osta ok-talo.
- asossa valvotaan
Harva suomalainen valitsee kerrostalon asunnokseen.
Useimmilla kerrostalossa asuminen on taloudellinen pakko, koska omakotitaloon ei ole varaa.
Aso-asunnossa oletetaan asuvan hieman hiljaisempia naapureita, kun aso-maksuun ei kaljanostajilla jää rahaa - sitä kun on koko ajan saatava enemmän ja kavereitakin pistäytyy kylässä kaljatilanteen mukaan. - sääliksi käy...
asossa valvotaan kirjoitti:
Harva suomalainen valitsee kerrostalon asunnokseen.
Useimmilla kerrostalossa asuminen on taloudellinen pakko, koska omakotitaloon ei ole varaa.
Aso-asunnossa oletetaan asuvan hieman hiljaisempia naapureita, kun aso-maksuun ei kaljanostajilla jää rahaa - sitä kun on koko ajan saatava enemmän ja kavereitakin pistäytyy kylässä kaljatilanteen mukaan.Ok-talojen hinnat on rajussa syöksykierteessä. Lisäksi niitä on tarjolla enemmän kuin on kysyntää. Niiden myyntiajat on nyt ihan järkiään yli vuoden, ja siltikin niistä jää myymättä joillakin paikkakunnilla jopa 70 prosenttia. Myyjät ottaa pikkuhiljaa talonsa pois myynnistä ja tyytyy kohtaloonsa. Myyntihaluja on, muttei kenelläkään ostohaluja.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kaupunkiseutujen-omakotitaloista-60-prosenttia-ei-mennyt-vuodessa-kaupaksi/3436960
- hylyp
Saman laisia köyhiä asuu asoissa kun vuokrakämpissäkin, tuurista kiinni mitä saa seinän taakse. Huvittaa nämä aso asujat, luulevat olevan parempaa väkeä. Eikä ne asot ole vuokra kämppiä halvempia, itse asun stadilla uudehkossa talossa ja naapurissa asossa kalliimpi neliö hinta, eikä asunnoissa eroja, samat halvat laminaatit ja lattialämmitykset.
- tyytyväinen asokas
Tämä on juuri oikea palsta tuollaiseen ongelmaan. Älä vain missään nimessä mene soittamaan isännöitsijälle.
Todellisuudessa sinä olet kunnan vuokraläävässä tuhnuttava pitkäaikaistyötön, joka haaveilee asosta. Haaveile pois, se ei maksa mitään. Asoon sinä et tule koskaan pääsemään. Jos sinulla olikeasti olisi mainitsemasi ongelma, olisit jo soittanut isännöitsijälle. Ei kukaan aikuinen ole niin imbesilli, että yrittää ratkaista tuollaisen ongelman tämän palsta kautta. Säälittävä trollipelle. Mene nyt sinne lähikauppaan hakemaan sitä rapakaljaa lisää, ja vietä kunnon sossuasukkaan juhannus siellä hikisessä vuokraläävässä.
BUAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!! - asossa valvotaan
Ja, mitä se isännöitsijä voisi tehdä? Laittaa kirjallisen varoituksen ja meno jatkuu ennallaan.
Kun omalle kohdalle osuu moniongelmainen naapuri, niin muista kommenttisi.
Onhan joku voinut keksiä isännöitsijän turhaakin turhempaa lappusta paremman ratkaisun.- meillä nukutaan
Asosta kyllä lentää pihalle, jos siellä alkaa häiriköimään. Se on saletti fakta. Asomaksu palautetaan sen jälkeen sille, joka sen on maksanut, ja asunto laitetaan tarjolle seuraavalle halukkaalle. Ei asofirma ota sitä riskiä, että muut naapurit irtisanoo asuntonsa yhden häirikön takia. Asosta kun on helppo lähteä, toisin kuin velkaisesta omistusasunnosta. Asosta saa aina vähintään omat pois, omistusasunnossa se ei ole lakiin kirjattu. Siitä saa vain sen, mitä joku suostuu maksamaan, jos edes suostuu maksamaan yhtään mitään. Häiriköivä asukas omistustalossa ei ole myyntivaltti.
- Kolme yötä valvottu
meillä nukutaan kirjoitti:
Asosta kyllä lentää pihalle, jos siellä alkaa häiriköimään. Se on saletti fakta. Asomaksu palautetaan sen jälkeen sille, joka sen on maksanut, ja asunto laitetaan tarjolle seuraavalle halukkaalle. Ei asofirma ota sitä riskiä, että muut naapurit irtisanoo asuntonsa yhden häirikön takia. Asosta kun on helppo lähteä, toisin kuin velkaisesta omistusasunnosta. Asosta saa aina vähintään omat pois, omistusasunnossa se ei ole lakiin kirjattu. Siitä saa vain sen, mitä joku suostuu maksamaan, jos edes suostuu maksamaan yhtään mitään. Häiriköivä asukas omistustalossa ei ole myyntivaltti.
Kävin uudelleen naapurin ovella, ja tällä kerralla hän aukaisi oven. Edellisenä yönä kävin koiran ulkoiluttamisen aikoihin.
Neiti kertoi ettei hän ole huutanut ja oli kovasti imeissään, kun tulin ovelle valittamaan. Nuori neiti on kuulemma asunut useissa kerrostaloissa eikä kukaan ole koskaan valittanut. Oli vain pikkaisen siirtänyt yöllä tuolia. Eikä hänen tarvitse kuulemma yöllä nukkua vaan hän saa valvoa.
Yritin kertoa neidille, että tämä talo ei ole mikään bunkkeri... ja neiti esitteli pientä hoikkaa olemusta ja kysyi: Näytänkö bunkkerilta. Ilmeisesti kantapääpaukuttelusta on ollut keskustelua aikaisemmin jossakin asunnossa. Minä kuitenkin selitin, että bunkkerilla tarkoitetaan yleensä paksuseinäistä betonirakennusta. Minä en edes muistanut mainita kantapäiden hakkaamisesta, koska menin valittamaan hänen kovemmista kolinoista. Olen kuitenkin melkoisen varma, että neiti ei vieläkään ymmärä, mitä runkoäänet tarkoittaa.
Ja kun neiti kertoin vain vähän siirtäneensä tuolia, niin se tarkoitti putkijalkaisen tuolin raahaamista lattiaa pitkin, koska neiti ei jaksanut nostaa tuolia sen päällä olevan vanhanaikaisen putkitelevision vuoksi. Putkijalkaisen tuolin muovitetut jalat sitten tassuttelivat eteenpäin aiheuttaen mukavan herättävän runkoäänen.
Ainoa asia, minkä neiti tuntui ymmärtävän oli hänen yöllä kahden aikaan tapahtuva koirien ulkoiluttaminen. Siis se, että neiti ulkoiluttaa koiriaan kello kaksi yöllä. Yritin neuvoa, että oven voi yöllä kahdelta napsaista kiinni eikä sitä välttämättä tavitse paukauttaa kiinni. Hän sanoi sulkeneensa oven aivan normaalisti, joten jatkossakin on luvassa kello kahden yöherätys.
Ellen olisi nukkunut viimeisiä öitä huonosti, niin tilantessa olisi ollut paljon koomisia piirteitä. Nyt ne vain ärsytti: Kuinka h******* tyhmä ihminen voi olla. - asossa valvotaan
meillä nukutaan kirjoitti:
Ainakin meidän kerrostalossa on tyhjillään useita huoneistoja ja luultavin syy on koirien haukunta, koska tyhjät huoneistot keskittyvät pahimman haukkujan häiriöetäisyydelle.
Asukkaat muuttaa pois ja koirien haukunta jatkuu. Ja ihan turha valittaa isännöitsijälle edes pahemista ongelmista, sillä isännöitsijä lähettää sen turhaakin turhemman lappusen ja sama meno jatkuu hämeen tivolissa. - hallituksen puh.joht
Kolme yötä valvottu kirjoitti:
Kävin uudelleen naapurin ovella, ja tällä kerralla hän aukaisi oven. Edellisenä yönä kävin koiran ulkoiluttamisen aikoihin.
Neiti kertoi ettei hän ole huutanut ja oli kovasti imeissään, kun tulin ovelle valittamaan. Nuori neiti on kuulemma asunut useissa kerrostaloissa eikä kukaan ole koskaan valittanut. Oli vain pikkaisen siirtänyt yöllä tuolia. Eikä hänen tarvitse kuulemma yöllä nukkua vaan hän saa valvoa.
Yritin kertoa neidille, että tämä talo ei ole mikään bunkkeri... ja neiti esitteli pientä hoikkaa olemusta ja kysyi: Näytänkö bunkkerilta. Ilmeisesti kantapääpaukuttelusta on ollut keskustelua aikaisemmin jossakin asunnossa. Minä kuitenkin selitin, että bunkkerilla tarkoitetaan yleensä paksuseinäistä betonirakennusta. Minä en edes muistanut mainita kantapäiden hakkaamisesta, koska menin valittamaan hänen kovemmista kolinoista. Olen kuitenkin melkoisen varma, että neiti ei vieläkään ymmärä, mitä runkoäänet tarkoittaa.
Ja kun neiti kertoin vain vähän siirtäneensä tuolia, niin se tarkoitti putkijalkaisen tuolin raahaamista lattiaa pitkin, koska neiti ei jaksanut nostaa tuolia sen päällä olevan vanhanaikaisen putkitelevision vuoksi. Putkijalkaisen tuolin muovitetut jalat sitten tassuttelivat eteenpäin aiheuttaen mukavan herättävän runkoäänen.
Ainoa asia, minkä neiti tuntui ymmärtävän oli hänen yöllä kahden aikaan tapahtuva koirien ulkoiluttaminen. Siis se, että neiti ulkoiluttaa koiriaan kello kaksi yöllä. Yritin neuvoa, että oven voi yöllä kahdelta napsaista kiinni eikä sitä välttämättä tavitse paukauttaa kiinni. Hän sanoi sulkeneensa oven aivan normaalisti, joten jatkossakin on luvassa kello kahden yöherätys.
Ellen olisi nukkunut viimeisiä öitä huonosti, niin tilantessa olisi ollut paljon koomisia piirteitä. Nyt ne vain ärsytti: Kuinka h******* tyhmä ihminen voi olla.Jos ei pysty nukkumaan pienistä äänistä johtuen niin silloin ei ole niin väsynyt, että unta tarviikaan.
Toisaalta, järjestyssäännöissä on määritelty hiljaisuus, sitä on kaikkien noudatettava. Laita isännöitsijä tai hallituksen puheenjohtaja (onko sellaista aso taloissa?) hommiin ja tämä meluava neitokainen kuriin ja herran nuhteeseen. Hyvä jos sinulla on joku nauhoite todisteeksi neitokaisen aiheuttamista äänistä.
Kaikki kirjallisena mustaa valkoisella jotta tiedetään mistä on puhuttu.
- nyrkkikyllikki
No mitä jos otat järjen käteen ja seuraavan kerran kun ryntää kolistellen yöllä ulos niin meet piekseen paskiaisen. Läpsit avareilla kunnes väsyt niin ei tule laskuakaan.
- Kolme+ yötä valvottu
Tuo ei ole vaihtoehto.
...mietiskelin kyllä luvattoman toiveikkaana todennäköisyyksiä joutua näillä nurkilla uhriksi kun menee yöllä kahden aikaan lenkille
- TaiMuutaPois
Osta korvatulpat niin ei tarvitse pikkuasioista välittää.
- muuta sinä pois
Korvatulpat eivät juurikaan auta koviin runkoääniin.
- voi luoja
Täällä on taas asoaasit vauhdissa
- 666...
Eiköhän suomi 24:n keskustelupalstalta löydy ihan omat palstat uskovaisille, siellä voit hieman ymmärtäväisemmässä seurassa hoilata luojaa ja Marian aasia.
- tyytyväinen asokas
Kato, onhan täällä näköjään yksi kunnan vuokraläävässä tuhnuttava ikivuokralainenkin. Etkö saa asomaksua kasaan, ja se saa sinut raivon partaalle? Asoon tekee mieli niin vietävästi...
- ei enää Avaimeen
tyytyväinen asokas kirjoitti:
Kato, onhan täällä näköjään yksi kunnan vuokraläävässä tuhnuttava ikivuokralainenkin. Etkö saa asomaksua kasaan, ja se saa sinut raivon partaalle? Asoon tekee mieli niin vietävästi...
Otan osaa. Meilläkin samanlainen tapaus. Koko talo muuttanut pois tämän hullun takia. Isännöitsijä ei tee mitään. Tupakantumpit vaan viuhuu. Minäkin muuten nyt pois. Ihmisellä on vain yksi elämä.
- useita öitä valvottu
ei enää Avaimeen kirjoitti:
Otan osaa. Meilläkin samanlainen tapaus. Koko talo muuttanut pois tämän hullun takia. Isännöitsijä ei tee mitään. Tupakantumpit vaan viuhuu. Minäkin muuten nyt pois. Ihmisellä on vain yksi elämä.
Meidän talossa olen nähnyt kun viuhuu tupakan tumpit ja perässä räkälimpit. Nuo ovat selkeimmät merkit ulkopuolisille, että talo rauhaton (vaikka näin ei olisikaan). Luultavasti samaa tapahtuu myös minun yläpuolella, joten kaiteen yli ei kannata päätään työntää.
Ilmeisesti minun yläkerran naapurilla on kokenut ohjeiden antaja. Kun olin käynyt hänen ovellaan, niin seuraavana päivänä alkoi vessanpytyn kansi paukkua. Eihän ketään voi kieltää käymästä vessassa, vaikka kummasti se virtsaamistiheys lisääntyi yöaikaan.
Joku ehdotti yhteydenottoa isännöitsijään, joten tein kirjallisen häiriöilmoituksen. Luultavasti henkilö on saanut hänelle lähetetyn huomautuksen.
Tänään oli mestari opettanut hänelle uusia temppuja. Kun hän lähti yöllä ulkoiluttamaan koiria, niin hän kantoi kengät makuuhuoneeseen ja tipautti lattialle. Saahan ihminen pistää kegät jalkaan kun menee ulos. Tosin olin jo herännyt aikaisempiin kolinoihin, joten kengien tipauttaminen lattialle ei herättänyt minua, mutta nosti sykettä aika mukavasti.
Aika näyttää, mitä konsteja mestarilta vielä löytyy opetettavaksi tälle loistavalle opetuslapselleen.
Eli ainoat vaihtoehdot on minun pois muuttaminen tai hänen häätö. Siihen taas vaaditaan useampien naapureiden allekirjoitukset....
Tällaisessa tilanteessa aso on todella huono asumismuoto, tarjottu asunto pitää ottaa vastaan nopeasti ja ason vuokraa on maksettava 3 kuukautta eteenpäin irtisanomisen jälkeen.
- onko tietoa
mitenkähän tuon parvekkeelta räkimisen sais loppumaan,ja tupakantumppien heiton
- sietää
Ainoa, joka voisi tehdä asialle jotain on isännöitsijä, mutta kun ei kiinnosta. Oma palkka juoksee ja aina parempi, mitä vähemmän sen eteen joutuu näkemään vaivaa.
Isännöitsijä voisi lähettää jokaiseen asuntoon lappusen, jossa kielletään tupakantumppien, räkälimppien ja kaiken mahdollisen tomun siivoaminen kaiteen ylitse. Mukaan voisi laittaa uhkauksen, että sääntöjen rikkoja maksaa kaikkien alakertojen asuntojen ikkunoiden pesun ja parvekkeiden siivoamisen.
Pari asukasta kun makselee siivouskuluja, niin loppuu sikailu ja tyhjät alakerran asunnot saavat asukkaita. - 1712
sietää kirjoitti:
Ainoa, joka voisi tehdä asialle jotain on isännöitsijä, mutta kun ei kiinnosta. Oma palkka juoksee ja aina parempi, mitä vähemmän sen eteen joutuu näkemään vaivaa.
Isännöitsijä voisi lähettää jokaiseen asuntoon lappusen, jossa kielletään tupakantumppien, räkälimppien ja kaiken mahdollisen tomun siivoaminen kaiteen ylitse. Mukaan voisi laittaa uhkauksen, että sääntöjen rikkoja maksaa kaikkien alakertojen asuntojen ikkunoiden pesun ja parvekkeiden siivoamisen.
Pari asukasta kun makselee siivouskuluja, niin loppuu sikailu ja tyhjät alakerran asunnot saavat asukkaita.Hulluilla on hullun huvit. Eräässä tapauksessa asukas piikkasi piikauskoneella eteisen seiniä pikku hiljaa pois yökaudet. Lattiat täynnä irtobetonia. Valittajan vaimolle näytettiin kirvestä rapussa. Häädettiinkö häirikkö? Ei tietenkään, valittajat muuttivat pois.
- useita öitä valvottu
1712 kirjoitti:
Hulluilla on hullun huvit. Eräässä tapauksessa asukas piikkasi piikauskoneella eteisen seiniä pikku hiljaa pois yökaudet. Lattiat täynnä irtobetonia. Valittajan vaimolle näytettiin kirvestä rapussa. Häädettiinkö häirikkö? Ei tietenkään, valittajat muuttivat pois.
Näinhän se on...
Pois muuttaminen on helpompaa ja ehdottomasti nopeampaa.
Eikä tunnu mukavalta etsiä naapureista lynkkausporukkaa, koska muuttaminen tuntuu turhan vaivalloiselta. Muuten ihan hyvä asunto, mutta ei sitä pitkälle jaksa näin surkeilla yöunilla.
- korvatulpat pah
Yleensä se menee niin, että viisaammat väistää. Eli muuttaa pois. Tavallinen työssäkäyvä ei voi valvoa öitä. Kotona on saatava nukkua silloin, kun haluaa ja nykyään työelämä on niin rankkaa, että väsyneenä ei jaksa. Mutta eihän sitä nämä yhteiskunnan lusmut, jotka voivat yöt lipitellä telkun edessä olutta ja päivät nukkua, tajua.
- koita kestää
Älä vielä muuta pois. Tee nyt ainakin isännöitsijälle se valitus. Häiriköt on aika sitkeitä, mutta sitten kun maine leviää, ei ole enää niin helppo elää siellä talossa. Yhdessäkin talossa rymyporukka lähti kk. Sen jälkeen, kun kunnollinen lähti.
- Ketjun aloittaja,
Nyt on kolme yötä ollut yörauha. Pari ensimmäistä yötä meni oikeastaan odotellessa, että kohta kolisee ja kunnolla.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että yläkerran asukas olisi oppinut noudattamaan talon järjestyssääntöjä... vaan hän ei ole ollut asunnossaan.
Neljä yötä sitten hän oli vielä kotona ja päätti aloittaa uuden harrastuksen, hyppynarulla hyppimisen kello kymmenen jälkeen. Ajattelin karjaista katon läpi, että neiti huomaa kuinka huonot äänieristeet talossa on, mutta hän kuitenkin jatkoi hyppynarulla hyppimista niin kauan kuin jaksoi. Onneksi lähinnä talon ympäri koiriaan ulkoiluttavalla ei ole kovinkaan hyvä kunto ja hyppely päättyi varsin lyhyeen.
Näin siinä käy kun kitukasvuiset lapset saavat sysätä kaikki syyt pidemmille ja nuoremmille lapsille: Kasvaa todella pirullinen aikuinen, joka on täysin vastuuton.- Onnea ap:lle
Edellisessä asunnossa oli kolistelija yläkerrassa. Omistaja ja kaksi koiraa. Se oli vuorotyöläiselle kamala kokemus. Vielä poismuuton jälkeen, puolisen vuotta meni, ennenkuin osasin käydä nukkumaan, ilman että odotin taas jotain valtavaa rysähdystä ja koirien riehumiskohtausta. Yläkerran pojan kuseminen oli niistä ehkä järkyttävin kuuntelukokemus.
Olen kolmisen vuotta kuunnellut tässä kuinka väliseinääni paiskotaan kuten teillä kattoa.
Tää asunto on sikäli asumiskelvoton. Heidän mielestään mä en tarvitse asumisrauhaa. Asiasta on keskusteltu. Isännöitsijä ei tee mitään. Teen välillä töitä kotona (kirjoitan) joten olisin kiitollinen jos kukaan ei ryskäisi seinään noin.
Mua ei edes kiinnosta mitä kaikkea ne tekee tuota seinää vasten.
Ei ihmisistä vaan enää tiedä - äänieristelevyt ei auta jos seinä on jo hajoitettu. Tuota ääntä ei voi sanoin kuvailla.
Sunnittelen poismuuttoa. En vaan tajua minne. Omakoti ei tuo autuutta (on kokeiltu) ja asossa oli nimeomaan tarkoitus, ettei tässä tarvitse tehdä pihatöitä. Senkun asuu, tekee tötiä ja maksaa huollosta. Odotin, että kun itse elää asiallisti ja kohteliaasti, että saisi itse sitä samaa kohtelua.
Toivottavasti siellä menee jo paremmin. - Ketjun aloittaja,
Onnea ap:lle kirjoitti:
Edellisessä asunnossa oli kolistelija yläkerrassa. Omistaja ja kaksi koiraa. Se oli vuorotyöläiselle kamala kokemus. Vielä poismuuton jälkeen, puolisen vuotta meni, ennenkuin osasin käydä nukkumaan, ilman että odotin taas jotain valtavaa rysähdystä ja koirien riehumiskohtausta. Yläkerran pojan kuseminen oli niistä ehkä järkyttävin kuuntelukokemus.
Olen kolmisen vuotta kuunnellut tässä kuinka väliseinääni paiskotaan kuten teillä kattoa.
Tää asunto on sikäli asumiskelvoton. Heidän mielestään mä en tarvitse asumisrauhaa. Asiasta on keskusteltu. Isännöitsijä ei tee mitään. Teen välillä töitä kotona (kirjoitan) joten olisin kiitollinen jos kukaan ei ryskäisi seinään noin.
Mua ei edes kiinnosta mitä kaikkea ne tekee tuota seinää vasten.
Ei ihmisistä vaan enää tiedä - äänieristelevyt ei auta jos seinä on jo hajoitettu. Tuota ääntä ei voi sanoin kuvailla.
Sunnittelen poismuuttoa. En vaan tajua minne. Omakoti ei tuo autuutta (on kokeiltu) ja asossa oli nimeomaan tarkoitus, ettei tässä tarvitse tehdä pihatöitä. Senkun asuu, tekee tötiä ja maksaa huollosta. Odotin, että kun itse elää asiallisti ja kohteliaasti, että saisi itse sitä samaa kohtelua.
Toivottavasti siellä menee jo paremmin.Olisikohan sama yläkerran asukas - vai voiko noita olla useitakin?
Koko aikuisikäni olen asunut kerrostalossa, joten luulin jo tunteneeni kaikki mahdolliset häirikkönaapurityypit.
Yhdessä asunnossa seinänaapurin teini-ikäinen poika harjoitteli sählyä tai jääkiekkoa asunnon pitkässä eteisessä ja se pallo/kiekko kumahti mukavasti asunnon ulkoveen. Onneksi äiti oli moniongelmainen ja häädettiin lopulta vuokrarästien vuoksi. Remonttimiehet olivat kuulemma ihmetelleet asunnosta löytyneitä jälkiä..
Onhan niitä kolinoita kuultu naapurista ennenkin, mutta on aivan uskomatonta, että jonkun aikuisen "NORMAALI" asuminen tuottaa enemmän kolinaa kun asunnon remontointi.
Jos isännöitsijä ei tee mitään kun yksi asukas pistää asuntoaan päreiksi, niin pois muuttaessa isännöitsijän pitäisi hyvittää naapureille maksettuja vuokria häirikön asunnossa havaittujen korjaustarpeiden mukaan.
Minä muuttaisin mielelläni omakotitaloon, mutta taloudellisesti se ei ole mahdollista.. jopa pois muuttaminen pistää kukkaron nyörit turhan tiukille. - neuvosta vaari
Hassu provoilija. Hanki sinäkin ammatti ja mene vaikka töihin.
- Mikä mättää?
neuvosta vaari kirjoitti:
Hassu provoilija. Hanki sinäkin ammatti ja mene vaikka töihin.
Mistä näitä vähättelijöitä löytyy?
Onko toisen elämä tai kokemus oikeasti noin paljon vähemmän kuin oma maailma?
- neuvoton ja surull
Mitä järkeä on rivi- tai luhtitalossa , ja varsinkin jos asunto suunnitellaan näin ja materiaalit ovat tätä luokkaa?
Päivä alkaa parhaimmillaan näin. Ensin seinään/ kattoon rysähtää jotain ja kovaa, sitten joku tulee ikkunan alle lastaamaan autoaan. Autoon lastataan kaikemaailman pikkunippeliä irtona, niitä ei voi laittaa isoon kassiin ja viedä parkkipaikalle. Aivan sama minkä ikkunan tai oven avaa, sisälle tulee joko tupakan tai grillinsavut.
Takapihan kautta pyörätiellä ajelee nuoret mopoilla, skoottereilla, nuorisoautoilla ja vanhemmat autoillaan. Uutuutena, nyt ne ajelee mopoilla taloa ympäri.
Juttu on niin, että mä kerron seuraavalle asukkaalle just eikä melkein, millaista elämää tässä on. Edellinen asukas meni oudon hiljaiseksi kun kysyin naapureista ja melusta. Sitten hän totesi ".....ei...täällä ...ihan vähän vaan...".
Mä en valehtele enkä kiertele.
Ennen se oli niin, että joka talossa oli se yksi pakollinen mekastaja. Nyt se on niin, että talossa on yksi hiljainen ja kaikki muut tekee naapureilleen kiusaa minkä ehtivät. Tarkoitan melua ja kaikenlaista "minä otan tilan itselleni näin" - savu, melu, autoilla ja mopoilla ajellaan JUST siellä missä kukin tykkää.
Jokaisen toimitettava "asia"- on niin planeetan tärkein, että se oikeuttaa siihen käytökseen. Naapureista viis.
Olen asunut myös huomattavasti laadukkaammissa asunnoissa.
Pitäisi olla aikaa ja rahaa valita laadukas kerrostaloasunto.
Rivarista ei saa ystävällistä mitenkään. Luhtitalojen rakenteiden laatu on ....***. Se on kerrostalo.
Omakotitaloissa on ongelmana jatkuvat rempat, pihatyöt, lämmitys, laskut, verot, naapurit sekoaa ihan takuulla jossain vaiheessa. Siellä sitä vasta otetaankin miehestä/ naisesta mittaa miten toisen puunoksat voiki häiritä omaa maisemaa.
Ennen se oli niin, että mitä syvemmälle suomeen muutat, sitä ahdasmielisempiä ihmisiä ja kiusaaminen oli sen voimallisempaa. Nykyään näitä löytyy joka paikasta. Juoppous ja röyhkeys lisääntyy. Ratti- ja tankojuoppous lisääntyy, eikä poliisia näy. Ne riehuu just siksi, että tietävät, ettei poliisia ole. Tämähän on hyvää ja rauhallista aluetta.
Pitääkö suomeen rakentaa jokin uudenlainen asumismuoto, missä seinät on oikeaa materiaalia ja josta jupot ja häiriköt heitetään oikeasti he_vettiin?
Eikä tässä auta pelkkä poliisien lisääminen, jos kerran ihmisiä ei ole kasvatettu. Kasvatuksen puutteen satoa kerätään kohta vielä enemmän. - liikaa viinaa
Tämä näkyy koko suomen alueella
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012070515804370_tr.shtml
Kun lisätään juomiseen huono itsetunto, minä-minä - asenne, väkivaltaa ja kasvatuksen puute.
Ihmiset on kasvanu niin yksin, kaikenlainen inhimillisyys ja rauhallisuus on nykyään aliarvostettuja. - ASOT-talot ja TA
ASot-asumiset ja TA-talot. Niihin haetaan kaupungin asuntotoimistosta järjestysnumero ja sen mukaan tarjotaan asunto. Asumana pääsee "kynnysrahalla" n. 10.000 - 22.000e, niin pääsee jo 2 h k p ja sauna. Neliöt on n. 50-60,2m2. Käyttövastike on n. 500-700e/kk lisäksi. voi olla jokin takuuvuokrakin 1-2kk vielä, mutten ole varma.Se pitää kysyä asuntotoimistosta. jos lähtee pois niin saa tuon takuuvuokran pois lähtiessä. Kaikista kirjallinen sopimus. Muutoin on helppoa asumista. Oletan myös, että jos jääkaappi tms. menee rikki niin taloyhtiö tuo uuden tilalle. Kysyttävä? Kun myy asuntoa, niin asunnon myy ASOt tai Ta. Itse ei tarvii siitä huolehtia. Monet Asumisoikeustalot vapautuu aika nopeasti, jopa hakemuksen laittamisesta menee 1 - 2 kk, niin joku tieto jo tulee.
- 9+2
Joo... järjestysnumeron mukaan valitaan asukas, mutta eihän kukaan pakota tarjoamaan aso-asuntoa selkeästi ihmisasuntoon kelpaamattomalle henkilölle?
Onhan se selvää, että aso-asunto täytyyy tyhjistä asunnoista kun talon rauhaton maine leviää.
- Ketjun aloittaja,
Kyllä oli ihana herätä tänä aamuna unettoman yön jälkeen...
Eli neljä rauhallista yötä ja yläkerran neiti palasi takaisin uusin opein.
Ilalla yhdentoista jälkeen tyttö rupesi siivoamaan ja tietenkin parvekkeen kaiteen yli tomuuttaen. Minä ryntäsin karjumaan parvekkeelle ettei niin saa tehdä... No, se oli typerästi tehty, sillä neiti oli vain tikahtua nauruun.
Otin toisen kerran yhteyttä isännöitsijään ja saa nähdä tapahtuuko mitään...- loputon suo
Sitä ei ole kasvatettu ja nyt se kasvatusvastuu on esimerkiksi sinulla.
Onhan se väsyttävää,
Missä suomalaiset on kasvanut? Yksin jossain ...pistää sanattomaksi, jos toisen kiusaaminen on noin hauskaa.
Jos ole päijät-hämeessä, niin tuo ei lopu vaan jatkuu.
Täällä naapuri tekee samaa. Se on muutaman päivän asiallisesti ja riehuinen vähenee, juuri kun melkein jo unohdan riesan, se rysäyttää tai paukutus alkaa uudelleen. Aina jollain ekstralla.
- Yölintu
Olisikohan tuossa aloittajan asumassa talossa eristeet jääneet liian vähäisiksi kerrosten välillä? Useissa 1990-luvun laman aikaan tehdyissä tuntuu niin käyneen.
Asuin itse pk-seudulle muualta muuttaneena muutaman kuukauden ajan vuokralla VVO:n kerrostalossa hyvällä ja rauhallisella alueella. Itse talo vaan oli niin huonosti eristetty, että tuntui kuin ei koskaan olisi asunnossaan 'yksin'. Yläkerrassa kun lapsiperhe omassa makkarissaan heräsi aamulla klo 7.00 niin itse heräsin pakostakin samaan aikaan alakerrassa - vaikka oli korvatulpat korvissani. Eivät he huutaneet, puhuivat vaan kuuluvalla lapsen äänellä huoneesta toiseen, kolistelivat laminaattilattioilla tuoleilla ja leluillaan.
Samoin päivisin/iltaisin lasten leikkien lisäksi esim. imurin äänet kuuluivat todella kovana kolinana, leluilla leikkiminen pitkin lattiaa puolestaan kuulosti siltä, että lapset olisivat leikkimässä alakerrassa omassa asunnossani. Kerran muistan kylppärissä ollessani melkein vaistomaisesti vastanneeni "Äitii!"-huudahdukseen, joka tuli yläkerrasta!
Laminaattilattiaa ei saisikaan missään nimessä huonosti eristettyyn kt-lattiaan koskaan laittaakaan. Parketti on huomattavasti hiljaisempi ja muovimatto (muuten ei niin kiva) on kaikista hiljaisin kerrosten välillä.
Toki hyvin rakennetussa talossa ei kuulu laminaatinkaan kautta kolinat alakertaan.
Minkäälaisia eristeitä ei tuossa VVO:n talossa ollut, sillä kerrosten välillä kulkevien lämpöputkien kohdalla ylöspäin katsellessa näki toisen kerroksen valoja. Talonmiehen neuvo olikin jollain tyynyillä tms eristää nuo patteriputket, jotta edes hieman olisi yksityisyyttä asuntojen välillä.
Myöskin keittiössä liesituulettimen kautta kuului puheet selvästi, kun itse olin lieden ääressä ruokaani laittamassa.
Muutinkin tuosta asunnosta pois vajaan puolen vuoden asumisen jälkeen 1950-luvulla rakennettuun kt-asuntoon, jossa taas ei kuulunut mitään ääniä naapureista.
Itsekin muuten valvon aika myöhään, koska teen jatkuvaa iltavuoroa. Koiraanikin ulkoilutan vielä keskiyöllä, mutta liikun käytävässä niin hiljaa, etten ole kenellekään varmaan häiriöksi.
Lisäksi saatan hiljaa siivoillakin, kuten pyyhkiä pölyjä tai staattisella liinalla hiljaa lattioita. Suihkussakin käyn joskus vielä keskiyöllä, hiljaa ja kolistelematta tietenkin.
Voihan olla, että tuossa aloittajankin tapauksessa myöskin asuntokin on äärimmäisen huonosti eristetty jo rakennusvaiheessa ja siksi kaikki elämisen äänet kuuluvat alakertaan.
Totuushan on, että meillä ihmisillä on eri aikataulut ja vuorokausirytmit ja jokaisella on kuitenkin oikeus elää omassa kodissaan, kunhan ei öiseen aikaan mitään suurempaa meteliä aikaansaa. Hiljaa saa vaikka yölläkin touhuilla, sitä ei mikään lakikaan kiellä. - Hyvä huomio
Vihdoin asiallista keskustelua talojen rakenteiden laadusta. Tähän asti tällaiset keskustelut ovat keskittyneet syyllistämään niitä, jotka haluasivat asua ilman naapureiden jatkuvaa kuulemista.
Edellinen asuntomme talo, jonka toinen pää oli rivari ja toinen pää oli kaksikerroksinen. Sen talon rakennusmateriaalit olivat ala-arvoiset. Naapureiden KAIKKI elämä kuului sekä vaaka- että pystysuunnassa. Tämän lisäksi ulkoseinistä kuului kaikki sisälle ja ulos.
Sitten yläkerran poika laittoi laminaatin. Jonka jälkeen kuulin sieltä jopa nuppineulan putoamisen lattialle, puhelimen värinähälytyksen pöydällä ja siitä ylöspäin KAIKEN. Toinen seinänaapuri oli vanhempi holistipariskunta joista toinen joi itsensä hengiltä, sen jälkeen sureva aloitti kaatokännäyksen...pitkä tarina. Voisin kertoa kaikista naapureista kaiken. Talo oli rakennettu 90-luvun puolivälissä.
Se on raskasta asua koko talollisen kanssa. Kaikilla eri menoajat ja tavat elää.
Eikä vähiten suututtanut se että sen asunnon sähköt oli sököt, vesijohdot ja lopulta kosteus tuli seinistä ja katosta läpi. Eikä ollut edes vanha talo.
TÄMÄ on nykyinen rakentamisen taso.
Mikä on tällaisen talon käyttöikä, ennenkuin siitä joudutaan remontoimaan kaiken? Miten asokodit on aikoinaan kelpuuttanut tuollaisen rakentamisen tason? - Ketjun aloittaja,
Niin... kyllähän ne äänieristykset ovat puutteelliset.
On kuitenkin ihmeellistä, että joillekin häiriköille ei riitä mitkään eristeet. Edelliset naapurit ovat pystyneet asumaan normaaleilla äänillä eikä heidän takiaan ei tarvinnut öitään valvoa. Tietenkin joitakin pikkutunneille valvottuja öitä on ollut, mutta ne eivät tapahdu joka ainoa yö, joten ne kestää ja unohtaa hieman paremmin.
Kuten Yölintu kirjoitti, niin yöllä voi tehdä "hiljaa" lähes mitä vaan häiritsemättä naapureita. Kun asenne on väärä, niin...- Höpö höpö
Enpä usko tuota talon syyttelyä, sori. Minulta ei kuulu viereisistä asunnoista mitään, mutta alakerran akan ulina kuuluu, kun ei koskaan nukuta. Hyppiköön vaikka päällää päivällä, mutta yöllä nukutaan. Piste.
- 14+5
Höpö höpö kirjoitti:
Enpä usko tuota talon syyttelyä, sori. Minulta ei kuulu viereisistä asunnoista mitään, mutta alakerran akan ulina kuuluu, kun ei koskaan nukuta. Hyppiköön vaikka päällää päivällä, mutta yöllä nukutaan. Piste.
... sehän on ihan yksi lysti milloin naapuri nukkuu, mutta yöllä on oltava hiljaa ja annettava naapureille mahdollisuus nukkua. PISTE.
Naapuri saa ihan rauhassa kukkua vaikka koko yön, mutta minun asuntoon sitä kukkumista ei saa kuulua.
- paperiseinät
Kyllä taloa saa syyttää.
Teen kotona töitä ja laitan korvatulpat tai kuulokkeet (päivällä ja yöllä), jotta en kuulisi naapurin siivousta, paukuttelua, heittelyä tai muuta jyskettä. Tupakan- ja grillin savuille en voi muuta kuin sulkea ikkunat ja ovet.
Se vaan on niin, että toiset VAATIVAT ja OTTAVAT sen tilansa ja jos menet huomauttamaan, he vetoavat oikeuteensa ELÄÄ, kuten tahtovat. Heidän melulla on etuajo-oikeus, ei sillä joka pyytää hiljaisuutta.
Toiset osaavat elää niin, ettei naapurissa tarvita korvatulppia toiset eivät.
Sitten on naapureita, jotka nauttivat seinään hakkaamisesta.
Jos talo olisi laadukas, niin kovakaan elämä ei kuulu.
Sellaisia ei enää rakenneta, vaikka olisin valmis maksamaan sellaisesta.
Etsin laadukkaampaa kerrostaloasuntoa. Rivitalo on periaatteessa hyvä idea, mutta käytännössä tää mahdollistaa tolkuttoman kiusaamisen ja epämukavuuden.
Olen järkyttynyt.- Koettu on
Suosittelen Ullanlinnan kivitaloja. Siellä ei kuulu, vaikka naapurissa makaisi ruumis pari vuotta.
- Laadukasta menoa
Koettu on kirjoitti:
Suosittelen Ullanlinnan kivitaloja. Siellä ei kuulu, vaikka naapurissa makaisi ruumis pari vuotta.
Ullanlinna periaatteessa kyllä, mutta sen sijainti on meille nyt todella epäkäytännöllinen ja hinnat on kovat.
Muuten kiitos ideasta.
Ja jollekin rakennuksen laadusta kiinnotuneelle: tänne saa tulla mittaamaan ja havainnoimaan, miten naapurin kalusteet, elämä ja runkoäänet voivat tehdä toisen asunnosta lähes kelvottoman.
Tässä on ihan turha vaihtaa asukasta, kun ei tämä melu ja savu voi sopia juuri kenellekkään. Savu ja melu pitää mainita asunnon myynti-ilmoituksessa. Ja naapureiden laatu.
- Ketjun aloittaja,
Kuukauden bileet jäi ihan huomaamatta juhlimatta....
Kaksi kertaa otettu yhteyttä isännöitsijään ja yläkerran asukas vain kehittää herättämistekniikkaansa. Nopea kolina tunnin välein näyttää olevan kokeilussa .....
Taitaa saada joltakin ihan asiantuntevia vinkkejä kuinka naapurin yöunia saadaan häirittyä.- Kamera ja mikki
Tähän se johtaa kun mt- palvelut lakkautetaan. Ne laitetaan kotihoitoon.
Kuulostaa meidän naapurilta, kiusaa ihan ajankulukseen.
Kun ei ole muutakaan tekemistä.
Sitten kun ne velloo itsensä tiettyyn pisteeseen, niin ne pääsee päivystykseen ja takaisin kotiin.
Odotan milloin meidän naapurit siirtyy seuraavaan vaiheeseen.
Isännöitsijä ei osaa/ uskalla , saa asukkaan käytökseen muutosta.
Poliisi ei voi mitään.
Yksi keino on äänittää ja kuvata hänen käytös.
- Inka1
Valitettava tosiasia on ettei naapureitaan voi valita. On onnekauppaa jos saa hyvät naapurit. Isännöitsijä voi antaa huomautuksen. Tulos on yleensä se että häiriköinti lisääntyy mutta saa toisia muotoja. Eli, tulos on plus miinus nolla. Omakotitalo on paras ratkaisu niin koti tuntuu kodilta. Häiriköinti on todella stressaavaa.
- AINA melua!
On tullut asuttua omistus-, aso- ja vuokra-asunnoissa, aina kerrostalossa. Syynä raha tai sen vähyys.
Omistusasuntoni oli 78 rakennetussa elementtitalossa, yksiö. Seinät/eristeet pahvia, kaikki kuului naapureista. Yläkerran yksiö oli kaupungin sosiaalitoimen omistama ja tarkoitettu vapautuneelle vangille! Siinä ehti asua yksi pitkätukka-sekakäyttäjä joka huudatti mm stereoistaan Irwin Goodmania 2.00 yöllä siten että se kuului 500 metrin päähän talosta parvekkeensa ovi auki ollen. Toka asukas aikanani siinä oli kalju skini jonka luokse majoittui usein varmasti 10-15 nahkapäätä, soittivat kovaa musaa, remusivat, kusivat parvekkeelta alas ja särkivät usein alakerran oven lasin.
Aso-asunto oli 1999 rakennettu ja sinne kuului etenkin alapuolen perheen lapsen leikkikalujen paiskominen lattialle aivan kuin kymmenkertaisena. Kusen lorotus kuului kuin meidän asunnossa kustaisiin, ja vauvan itku kuului seinän takaa ikään kuin se itkisi meillä. Korvatulppia kokeiltiin mutta eihän ne päässä osannut nukkua.
Nyt 1978 rakennettu elementtikerrostalo, ison eläkevakuutusyhtiön omistama. Osa naapureista asialllisia työssä käyviä, mutta seinän takaisessa yksiössä on asunut 9,5 vuoden asumisajan aikana pari nuorta likkaa jotka huudatti alussa musaa ja pitivät bileitä. Vasta huomauttamalla loppui. Silti äänieristys surkea; kaikki normaalit elämisäänet kuuluvat meille: suihku, kuseminen, tiskaus, monitoimisekoittimen hurina tiskipöydällä, lapsen itku, koiran haukkuminen, lievälläkin volyymilla oleva radio tai tv. Myös normaali puhe kuuluu, etenkin matala miehen ääni ja naisten naurahtaminen, ja toki yskiminen tai aivastelu. Nukkumisen avuksi keksittiin muutama vuosi sitten iso korkea tuuletin, sen hurina peittää sopivasti muiden asuntojen hälyääniä ja tasainen hurina nukuttaakin. Muutoin tämä talo on mainio eli puita on maisemassa, pikkulintuja on kiva katsella ja ruokkiakin talvella tontin reunalla, parkkihalli on autolle ja julkiset juna/bussilinjat aivan lähellä. Siksi ei mielellään muutettaisi tästä ellei naapuriin jatkossa muuta joku aivan hullu häirikkö.
Mutta: trendi on kasvava häiriköinnin suhteen. Vapaan kasvatuksen kakarat, uusavuttomat, ja itsekkäät sekä Duudsoneiden jäynähenkisyyden imeneet. Sellainen kun asettuu naapuriksi niin helvetti on irti. Ja lapsiperheet alkaa olla sama homma, vanhemmat eivät ole auktoriteettisia kypsiä aikuisia vaan kakaramaisia itsekin. - Anonyymi00049
Meidän naapurissa oikein siistinoloinen venäläis-suomalainen senioripari. Ulkonäkö pettää. Valvovat joka yö kello viiteen, pesukone linkoaa ja rottamainen ukko valehtelee joka suumtaan, että "meillä nukutaan yöt". Kaikkea paskaa sitä naapuriinsa saa. Ilmeisesti rahat vähissä ja siksi pesukoneet pyörivät öisin.
- Anonyymi00050
Täällä myös pk-seudulla ja isännöinti suosii meluavaa muualta tulluttu ainetta käyttävää bile
naista . Joskus ovi auki ihmiset siellä vaihtuu. Ei tehoa ilmoitus isännöinti ei piittaa koska tykkää tuollaisista tässä. Otan yhteyttä kkv kannattaa muidenkin. Ja tietysti kova vuokra vaikka häiriötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933554Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562526Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla152438Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi682302Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162181Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021242Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671107Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611016Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001015Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142979