Ihminen unohti elonkehän

Linkola on oikeassa

Olen itse syntynyt kaupungissa, ja elän kaupungissa. Olen lähes kokonaan erkaantunut luonnosta -siis lähes, koska kuitenkin olen jo lapsena ollut kiinnostunut luonto-ohjelmista ja linnuista. Olen samalla tavalla syyllistynyt luonnon tuhoamiseen kuten valtaosa nykyajan maapallomme ihmisistä: ajan autoa, syön tehotuotettua ravinneköyhää ruokaa, matkustan kerran vuodessa lentokoneella ulkomaille, kädessä on älykännykkä ja ostelen vaatteita.

Olen kuitenkin alkanut 2000-luvulla koko ajan yhä enemmän ajattelemaan teoissani -ja koko maailman teoissa eli päättäjien mukainen muka rajaton talouskasvu- maapallomme perustan eli luonnon tilaa. Ja luonto ei todellakaan voi enää hyvin. Metsät ja sademetsät hakataan yhä kiihtyvällä vauhdilla, eläinlajeja kuolee maailmasta joka minuutti, väestö kasvaa holtittomasti (nyt yli 7 mrd, vuonna 2050 yli 10 mrd) ja raaka-aineita ryövätään maaperästä. Ilmasto on jo nyt sekaisin ja pahemmaksi vain menee. Me tulemme jättämään jälkeemme raiskatun ja lähes aution kuumaisen planeetan. Planeetan, jossa aikoinaan rikas elämä kukoisti, ja josta tuli ahneen typerän ihmislajin takia autio. Tunnen oloni vaikeaksi ja masentuneeksi; en pysty rivikansalaisena tekemään maapallomme elonkehän puolesta paljoa. Voin ainoastaan tinkiä tavaroiden ostosta, antaa palkastani kuukausittain rahaa WWF:lle ja Birdlife Suomelle luonnonsuojelun tukeen, voin kierrättää jätteitä rajallisesti, luopua autostani, ja lopettaa lentomatkailut. Lapsia minulla ei ole, ja se on paras ekotekoni. Mutta, se on vähäistä, koska maapalloamme katsoen väestö päinvastoin hamuaa koko ajan lisää tavaraa ja mammonaa. Vaadittaisiin Pentti Linkolan ajattelun mukaisesti luonto etusijalla oleva diktaattori joka valtioon joka pakottaisi kansalaiset uuteen ajatteluun.

Katsokaapa ihan rauhallisesti ympärillenne, tarkkailkaa kaikkea. Huomaatte jo täältä suomi24-sivustoltakin ekan asia: Luonto-aiheet on laitettu harrastukset-otsikon alle! Luonto, asia jonka pitäisi olla kaikessa ensimmäisenä! Luonto ja sen suojelu on unohdettu tarkoituksella tai puolitarkoituksella -epämiellyttävänä faktana- syrjään joka median aihealueella. Talous ja sen kasvattaminen tai yltiöhumanistinen ihmislajin suojelu (kehitysapu, pakolaisten ottaminen länsimaihin nostamaan elintasoaan eli kuluttamaan luonnonvaroja) ovat pääasiat tänään.

Lainatkaa kirjastosta (tai ostakaa) tämän miehen, Linkolan, kirjoja:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_Linkola

Etenkin kirjat "Johdatus 1990-luvun ajatteluun" ja "Voisiko elämä voittaa" ovat parhaita elämässäni lukemiani kirjoja. Ne pistivät ajattelemaan, tiedostamaan, pitämään tärkeimpänä asiana maapallomme aidon luonnon säilyttämisen ja ihmiskunnan totaalisen pienenemisen. Ilman, että väestöräjähdystä ei saada kuriin ja kulutuskulttuuri alas, ei meillä ole lajina suuria mahdollisuuksia. Se on se maailmamme loppu. Planeettahan säilyy, elämä vaan hupenee.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka vaan

      MITÄHÄN JOS ALOITAT MAAILMAN MUUTTAMISEN ITSESTÄSI. Lopeta vaikka ne ulkomaan matkat ja vaatteiden ostelu ja siirry luomuruokaan, ja ennekaikkea syö kaikki, mitä ostat, vaikka se bansku olis hieman musta, leipä eilistä tai vanhempaakin ja vaikka perunoissa olisi itusetkin, siis älä haaskaa ruokaa, äl haaskaa vaatteita vaan pidä kaikki todella loppuun, paikkaa ja parsi ja köytä muiden hylkäämiä rytkyjä. Kyllä sitenkin pärjää, on pärjännyt jo 50 vuotta!

      • just joo

        Voisit säkin akka aloittaa saman mistä toi aloittaja kirjoittaa, ja myös kokonaisvaltaisen ajattelun. Mut eihän sellainen teiltä tolloilta onnistu, te vaan ootatte jatkuvaa mammonan lisääntymistä ja helppoa elämää. Kun pitää olla kivaa niinku. Koska sunlaisia luonnosta tippaakaan välittämättömiä piisaa suurin osa populasta, tää tellus tuhoutuu piakkoin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe