Ihottumaa vai mitä? Auttakaa, järki menee..

Apuaapua

Mulla tuli talvella toiseen pakaraan kutiseva näppylä. Luulin ekaks et joku ötökkä syöny mutta sitten se muuttui äkkiä tosi kutisevaksi ja näytti että olis ollu jotain pieniä rakkuloita siinä? Raavin sen sitte verille ja tuli ruvet ja sitten se parani aika äkkiä. Parin viikon päästä se tuli kuitenkin uudestaa samaan kohtaan?? Sitten sekin parani ja pitkään aikaan ei mitään ollut, ja nyt on taas tullut viime yönä SAMAAN PAIKKAAN. Mitä helvettiä?

11

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemuli2

      oiskohan märkärupi?

    • Se on herpes

      Olet saanut herpesvirustartunnan. Googlaa herpes genitaalialueella. Esim. YTHS:n sivulla on hyvin tietoa.

      Virus säilyy elimistössäsi lopun elämää, mutta on yksilöllistä, miten usein se aktivoituu aiheuttaen kuvailemasi oireet samassa paikassa. Raapimalla rakkuloita on vaara levittää virus muualle elimistöön. Silmässä herpes on tosi ikävä vaiva. Herpeksen aktiviivivaiheessa vältä raapimista ja pese käsiä tiuhaan.

      • Aloittajafgh

        Voi helvetti.. Mutta tuleeko se sit aina tuohon samaan kohtaan?


      • Se on herpes
        Aloittajafgh kirjoitti:

        Voi helvetti.. Mutta tuleeko se sit aina tuohon samaan kohtaan?

        Kyllä tulee juuri saman hermon hermottamalle alueelle eli joko ihan samaan paikkaan tai siihen lähelle. Tosin, jos raapimalla levität herpes-virusta muualle, kuten huuliin tai silmiin, oireita tule sinnekin. Ole varovainen.


      • Apuaapua
        Se on herpes kirjoitti:

        Kyllä tulee juuri saman hermon hermottamalle alueelle eli joko ihan samaan paikkaan tai siihen lähelle. Tosin, jos raapimalla levität herpes-virusta muualle, kuten huuliin tai silmiin, oireita tule sinnekin. Ole varovainen.

        Jees...sit jää vissiin kiva arpi peppuun :D vaikka en sitä raapis..? Yritin eilen lukea tosta ja vissiin aika yleinen on? Eikä se mulla välttämättä niin usein oireile tai sit ei enää iki ehkä..:) Noh, positiivista asennetta vaan, on niitä pahempiakin tauteja. Elämä jatkuu..


      • Apuaapua
        Apuaapua kirjoitti:

        Jees...sit jää vissiin kiva arpi peppuun :D vaikka en sitä raapis..? Yritin eilen lukea tosta ja vissiin aika yleinen on? Eikä se mulla välttämättä niin usein oireile tai sit ei enää iki ehkä..:) Noh, positiivista asennetta vaan, on niitä pahempiakin tauteja. Elämä jatkuu..

        Siis niin se vielä! Mistä tommonen tarttuu? Kun mulla ei sen ekan näppylän aikana moneen kuukauteen ollut mitään seksiä. Luin että oireet alkaa n. Viikon kuluttua tartunnasta.


      • Se on herpes
        Apuaapua kirjoitti:

        Siis niin se vielä! Mistä tommonen tarttuu? Kun mulla ei sen ekan näppylän aikana moneen kuukauteen ollut mitään seksiä. Luin että oireet alkaa n. Viikon kuluttua tartunnasta.

        Ei heepeksestä mitään arpia jää vaan iho on normaali viruksen aktiivivaiheiden välillä.

        Etkö todellakaan ole harrastanut seksiä kuukausiin ennen ensioireita? Virukset eivät elä kuin lyhyen ajan esineiden pinnoilla, mutta teoriassa olet voinut saada tartunnan wc-istuimen kautta, jos herpesrakkulainen on istunut siinä juuri sinua ennen. - Esiintyykö sinulla yskänrokkoa eli huuliherpestä. Jos esiintyy, olet vaikka nukkuessa saattanut raapia huulia ja pakaraa.


      • Apuaapua
        Se on herpes kirjoitti:

        Ei heepeksestä mitään arpia jää vaan iho on normaali viruksen aktiivivaiheiden välillä.

        Etkö todellakaan ole harrastanut seksiä kuukausiin ennen ensioireita? Virukset eivät elä kuin lyhyen ajan esineiden pinnoilla, mutta teoriassa olet voinut saada tartunnan wc-istuimen kautta, jos herpesrakkulainen on istunut siinä juuri sinua ennen. - Esiintyykö sinulla yskänrokkoa eli huuliherpestä. Jos esiintyy, olet vaikka nukkuessa saattanut raapia huulia ja pakaraa.

        Siis en moneen kuukauteen ollut mitään harrastanut. Pussaillut neitsyen pojan kanssa. Eikä oo ikinä ollu huuliherpestä :D kummallista taas


    • Se on herpes
    • Keliaakikko

      Kannattaa googlata myös ihokeliakia. Sekin voisi tulla kyseeseen.

      • Se on herpes

        Aloittajan oireet ovat niin selvät herpeksen oireet ja ihokeliakia esiintyy ennemmin taipeissa tai ristiselässä kuin toispuoleisesti pakarassa, että tuskin on keliakiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe