Minulla on tuommonen 35 kw:n puukattila, ja kyllästyin siihen alkuperäiseen vesitermostaatti vedonsäätöön.
joten rakensin sähköisen ohjauksen vetoluukulle, termostaati avaa tai sulkee luukun täysin, näyttäisi toimivan aika hyvin, ainakin kattila tuntuu tykkäävän, ei pikeä.
kun luukku on kiinni niin kattila on täysin pimeä, vai muutama hiili kiiluu pohjalla, ja kun luukku avautuu niin palo on suorastaan raivoisaa, tästä kai johtuu kattilan puhtaus, ennen uunissa oli tolkuton pikikerros, johtui varmaan siitä että uunissa oli jatkuvasti pikku tuli.
mutta nyt sitten se kysymys, kun kattila on "lepotilassa" piipusta tulee vain hienoinen kytösavu, niin mitä aineita puusta poistuu tuossa hiiltymis vaiheessa, katoaako siitä esim. paljonkin lämmityksellisiä aineita, eli puun lämpöarvo pienenee. siinäpäs meillä kysymys....
Puu-uuni
puukaasu
1
104
Vastaukset
- Arska0132
Vesi lähtee ensin, sen jälkeen pusuta kuivatislautuu happoja, luonnontärpättejä ja muita kaasuuntuvia hiilivetyjä, juuri nämä sotkevat kattilan tiivistymällä tulipintoihin jos kattilaveden lämpötila on alle 75 astetta. Lämpöarvo tottakai huononee siitä kytevästä aineksesta, mutta se kerros on niin ohut, ettei lämpöenergiahäviö ole kovin suuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078