köyhän ei ole vara ostaa paskaa..
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288703750511.html?pos=ok-nln
Buah,,
12
104
Vastaukset
- arskaxx123
Ostin kuitenkin ja ihan kelpo auto tämä on :)
No, onhan tää jo viides Fiatti peräjälkeen, eikä ole laadussa ollut moittimista ainakaan vielä... Merkki kyllä vaihtuu, jos jotain ongelmia tulee, mutta siihen asti ajetaan fiiulla ;)
Eihän Fiattia oikeasti edes yritetä myydä suomessa.. Milloin on viimeksi ollut joku Fiat-mainos jossain lehdessä tai telkussa ???? - Äippäliini
Laitapas Minna-Marko se isin tietokone kiinni ja mene PaulaPettrin kanssa ulos leikkimään.
- tosi on
Ei ihme ettei myynti suju, viimeinkin jopa fanaattisimmat Fiatistit myöntävät että surkeampaa ja laadullisesti huonompaa autoa ei markkinoilta löydy.
- ei ole, mitä ostaa
Hah! T-Jet Bravo oli vallan erinomainen peli. Pesee muotoilultaan VW:n pakkilaatikot ja tollolootan rikkaimurit 6-0. Ja noiden tollootien kanssahan ei tarvi edes alkaa puhumaan suorituskyvystä tai ajettavuudesta... ne on takoitettu vain 60 dementikoille, joille riittää 80-luvun kyyti. Volkkarit on puolestaan rahamiesten juttu 2 v takuun päätyttyä.
Alla olisi edelleen Bravo, lähes satavarmasti, jos olisi tullut automaattivaihteinen & kohtuullisesti varustettu versio myyntiin. Tässä kohtaa ryssivät sekä maahantuoja (AK:ta ei paljoa markkinointi napannut) että tehdas -> myytiin pelkkää karvalakkia, jos sitäkään, eikä tehokkaampia bensaturboja & dieseleitä, automaatteja eikä farkkuja tullut myyntiin. Vielä rajumpi pudotus oli B-segmentissä - Deltan aikaan Punto oli myydyimpiä automalleja.
Vaikeaa se on myyntitilastojen huipulla keikkia, kun fiman suuri johtajat ovat suuressa viisaudessaan supistaneet mallivalikoiman kahteen autoon, A-segmentrin pikkuauto ja siitä turvotettu tila-auto. Eli 500 500C.
- Vai ei löydy
Laadullisesti huonompia löytyy helposti, mm. VW. Tai jos jaksaa taistella jakoketjujen, DSG-laatikoiden, öljynkulutuksen ym. kanssa niin silloinhan VW on toki aivan oiva valinta.
- GP 1.2 Air
Loistavasti pelannut Grande Puntoni! Oli ilmeisesti hyvä ostos keväällä 2011 n. 400 km ajetun Punton ostaminen. Nyt mittarissa 85 000 km..
Jos nyt ajattelen mitä tuolla alle 12 000 €:lla (sis. aluvanteet, 2 renk., ilmastointi, ESP mäkilähtöavustin, saattovalot jne.) olisi saanut. Täysin ajamattoman vielä astetta pienemmän ns. A-segmentin autoluokasta jonkin mallin esim. Alton, Aygon, C1:n, 107:n tms.
Noissa em. ehkä kulutus olisi ollut litran pienempi (tämän keskikulutus on siinä 6-6,5 l/100 km). Mutta nuo pienemmät olisi vaan olleet tiloiltaan liian pieniä käyttöömme.
Tai sitten vanhemman isomman auton,jossa kenties kallita korjauksia edessä. Tätä ei ole tarvinnut korjailla vielä. Vasta kerran on tarvinnut katsastaakin ja läpi meni huomautuksitta. Ensi vuonna välivuosi katsastuksessa.
Kylläpä noita remppoja noissa lähipiirin paljon ajetuissa "huolettomissa" Toyotissa tai VAG-konsernin autoissa on ollut. Mulla on ainakin vielä ollut huolettomampaa autoilua mutta onhan tää uudehko ja tuttavien autot jo vähän enemmän ajettuja ja vanhempia.
- Esimerkiksi lähipiirissä Toytoa Versoon -08 (joo on melko paljon ajettu jo, olikohan jotain 300 tkm), on vaihdettu vetoakselit ainakin kerran ellei peräti kahdesti, ilmastointilaitteen korjaus jne.Tuttavani Versoon ei ole tarvinnut vielä kannentiivistettä vaihtaa vaikka onkin siinä kait tyyppivika ainakin joissakin malleissa (ja onhan se kyllä tyyppivika myös joissakin Fiatin malleissakin, ainakin vanhemmissa Puntoissa ; )
- Eräässä Audi A6:ssa vm.05 oli tehty 5000 €:n koneremontti katkenneen jakoketjun takia. Kuulemma yleinen tyyppivika.
- Hiljattain kuulin sukulaismieheltä että hänen Skoda Octavia diesel vm. jotain 2006 jolla ajettu hieman yli 200 tkm, turbo hajosi kesken lomareissun viime talvena ja joutui tien päältä hinurilla hinaamaan. ja paljon kait joutunut uutta osaa uusimaan siihen.
Tuli vaan mieleen kun tuon Octavian ostohinnan kuulin että olisikohan ollut järkevämpää ostaa vaikka käytetty Croma JTD, jonka hinnat edullisemmat ja Croma dieselin koeajaneena voin sanoa että laadukkaan oloinen auto!
Joo, mainitsin vaan nuo em. automallien ongelmat sen vuoksi koska tuntuu että täällä jotkut mollaavat tietämättään Fiatia ja muut merkit on niiiin hyviä ja ongelmattomia!
Voi tähän Fiatiinkin ongelmia tulla kun kilsoja ja ikää tulee lisää mutta toivon että palvelisi vielä pitkään ja ei jättäisi koskaan tielle.
Jos hyvin pelaa, pysyn ehdottomasti merkissä!- GP 1.2 Air
Siihen tuttavan Audi A6:een oli kuulemma tehty se kallis koneremppa aikasemman omistajan aikaan n.100 tkm:n kohdalla.
- 5 -Fiattia riitti
Montako litraa öljyä menee 10tkm. Mulla oli 2008 vm. Grande ,hyvännäköinen ,hyvät jalkatilat edessä. Eka vuosi meni vesipumppu, kolmas vuosi huohotinletku 3 kertaa ,koiranluut , päästöt pielessä,iskarit ,joka kolisi jo uutena.Takuu kun loppui vaihdoin Yarikseen jossa ei vikoja,eikä kutsujakaan.
- Autoinsinööri
5 -Fiattia riitti kirjoitti:
Montako litraa öljyä menee 10tkm. Mulla oli 2008 vm. Grande ,hyvännäköinen ,hyvät jalkatilat edessä. Eka vuosi meni vesipumppu, kolmas vuosi huohotinletku 3 kertaa ,koiranluut , päästöt pielessä,iskarit ,joka kolisi jo uutena.Takuu kun loppui vaihdoin Yarikseen jossa ei vikoja,eikä kutsujakaan.
"Yarikseen jossa ei vikoja,eikä kutsujakaan." Eikä ajo-ominaisuuksia, tilaa, fiilistä...pelkkää harmautta ja tylsyyttä, sekä essonbaarilaisten arvostusta.
Et ilmeisesti ole penalin terävin kynä (kirjoituksestasikin tämän voi päätellä) kun 5 kpl noinkin surkeaa autoa ostit.Yleensä johtopäätökset tehdään ensimmäisestä maanantaikappaleesta. - GP 1.2 Air
5 -Fiattia riitti kirjoitti:
Montako litraa öljyä menee 10tkm. Mulla oli 2008 vm. Grande ,hyvännäköinen ,hyvät jalkatilat edessä. Eka vuosi meni vesipumppu, kolmas vuosi huohotinletku 3 kertaa ,koiranluut , päästöt pielessä,iskarit ,joka kolisi jo uutena.Takuu kun loppui vaihdoin Yarikseen jossa ei vikoja,eikä kutsujakaan.
En tiedä olenkohan vähän liian harvoin huollattanut tätä, kun olen niin kiireinen ihminen ja ajan Puntollani paljon. Viimeksi huollon väli taisi venyä lähes 30 tkm, enkä vaihattanut välillä öljyjä. Pidän vuosittaista (ohjekirjan mukaista) tulppien ja ilmanputsarin/raitisilmansuodattimen vaihtoa vähän turhana, vaikka ajankin lähes 30 tkm vuodessa. Jätin ne viimeksi teettämättä ja hyvinhän tämä pelaa vaikka Deltassa huollatin plus-huoltotarjouksen mukaisesti vain öljyt suodatin /ilmastointihuollon kevättalvella. Varsinainen määräaikaishuolto olisi ollut siis laajempi/kalliimpi. En teettänyt. Edellisenä vuonna kyllä teetin määräaikaishuollon (en merkkiliikkeessä), johon kuului tulpat, suodattimet ja jarruneste.
Öljyä joutuu lisäämään vaihtovälillä noin litran eli siinä 12-15 tkm:n paikkeilla kun mittatikku yleensä alkaa lähestyä minimiä. Melko olematon öljynkulutus ja aivan normaalia.
Ainoa takuukorjaus oli kun takaoven ikkunanavausmekanismi (takana veivillä) hajosi pakkasella, kun yritin sitä väkisin aukaista. Syy miksi yritin aukaista, johtui oven suunnalta tulleesta kitinästä. Pieni heikkous laatuvaikutelmasta on ajoittainen kitinä kovilla pakkasilla. Lauhemmilla ilmoilla ei natise eikä kitise eikä aina pakkasillakaan vaan ajoittain. Etusähkölasit kyllä toimii kiitettävästi myös pakkasella eikä tiivisteet jäädy.
Kaikki nivelet, koiranluut, huohotinputki, vesipumppu, iskarit, jarrupalat, jakohihnat sun muut ovat vielä alkuperäisiä ja auto meni huomautuksitta viime talvena eka katsastuksesta läpi!
Eli tosi hyvin toiminut GP! Johtuneeko siitä kun ajan paljon ja silloinhan auto yleensä pysyy kunnossa.
Voisi mulla olla tuolla autossa huoltokuititkin tallessa, jossa näkyy hinta paljonko mennyt huoltoihin rahaa. En nyt jaksa mennä katsomaan. Muistelen ja laitan arvion tähän, jossa kaksi ensimmäistä huoltoa on noin hintoja koska en muista tarkalleen niitä. Viimeisestä on niin vähän aikaa että sen muistan. Eli;
1. vuosihuolto v.2012 oli noin 300 €
2. vuosihuolto v.2013 (laajempi mutta ei merkkiliikkeessä) olikohan noin 330 €
3. vuosihuolto Deltassa (lähinnä öjyt suod ja ilmastointilaite) 188 €.
Lisäksi mennyt rahaa pesuihin ja vahauksiin noin 100 € (yleensä pesen itse käsin, muutaman kerran olen koneessakin käyttänyt.)
Polttimoihin ja lasinpesunesteeseen olisikohan mennyt muutama kymppi. Öljynlisäysöljyyn muutama kymppi myös. Huoltoihin/ korjauksiin/ pesuihin siis mennyt yhteensä reilun 3 vuoden/ 86 000 km:n aikana 1000 € tai hieman alle eli mielestäni melko vähän. Polttimonvaihtoja (vaihtanut itse) lukuunottamatta korjauksiin ei ole mennyt yhtään rahaa ja renkaatkin ovat vielä alkuperäiset.
- M.K.
Satusetä vauhdissa, tuo edellinen.
- GP 1.2 Air
Ei oo mitään satua. Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Kyllä yleensä jokainen auto kestää ensimmäisen 100 tkm ilman että edes ns.kulutusosiakaan tarvitse vaihtaa. Jos ajaa paljon maantieajoa, ei jarrupalojakaan tarvitsee vaihtaa. Todellinen kestävyys punnitaan suuremmilla km-lukemilla. Keväällä renkaanvaihdon yhteydessä tarkistin jarrupalojen kulutuspinnan, runsaasti oli pintaa jäljellä. Ajotyylini on ennakoiva ja käytän paljon moottorijarrutusta. Välillä kyllä käytän jarruja reippaastikin, pysyy jarrut paremmin kunnossa. Ajelee tai jarrutelee näillä paloilla vielä arviolta 100 tkm lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180