Ajattelin lainata mielenkiintoisia otteita 1900-luvun alkupuolella islamin uskoon tulleen englantilaisen lordi Headleyn kirjasta: "Heräämiseni Islamiin".
Mm. näin tämä kunnianarvoisa lordi luonnehtii Islamia:
"Muslimit eivät KOSKAAN yrittäisi saattaa islamia voimaan väkivaltaisin keinoin, vaikka kykenisivätkin siihen, sillä kapina ja kumous ovat jyrkästi kielletyt Koraanissa."
"Islamissa ei ole mitään luokkaa, joka pyytää maallista valtaa. Tuollaiset matalat näkökohdat eivät ole vaikuttaneet Islamin suuruuteen. Jokainen Pyhän Profeetan vilpitön seuraaja odottaa palkkaa, joka on yhtä paljon yläpuolella pelkkien maallisten etujen kuin auringon valo on virvatulta ylempänä."
"Islamin henki on paljon yläpuolella raastavaa kateellisuutta ja Idän ja Lännen ristiriitaa; ja jos Nasaretin suuren profeetan ohjaajana itämainen kristinusko on voinut niinkin suuresti valaista ihmiskuntaa, niin näyttää tuskin olevan pätevää syytä, jonka nojalla Arabian Suuren Profeetan julistama islamin usko ei voisi jatkaa hyvää työtä."
"Tekopyhyys ja kiihko ovat tehneet tuhoa taistelevissa kristikirkoissa mutta samaa ei voi sanoa islamista, joka on yhtenäinen lukuunottamatta muutamia vähäisiä riitoja kuten esim. Muhammedin jälkeläisiä koskevat. Kuinka paljon parempi siis olisikaan, jos me länsimaitten asukkaat muuttaisimme mielemme, hylkäisimme nykyisen uskonnon monimutkaiset muodot ja sen sijaan hyväksyisimme Islamin!"
NAISEN ASEMA ISLAMISSA
Yleinen väärinkäsitys on sekin, että naisen asema Islamissa olisi jotenkin erityisen huono.
1900-luvun alkupuolella islamin uskoon kääntynyt englantilainen lordi Headley luonnehtii islamin naisen asemaa kirjassaan "Heräämiseni Islamiin", seuraavasti:
"Minä olen islamilainen ja tunnen jotensakin hyvin uskontoni periaatteet; ja tiedän, että Islam ei ole esittänyt mitään ohjeita, ei mitään kaavoja, ei mitään vaatimuksia, jotka voisivat heikomman sukupuolen asemaa millään tavalla halventaa. Päinvastoin Islam on myöntänyt naisille oikeudenmukaisen ja hyvän aseman, johon he ovat kaikin tavoin oikeutettuja. Islam ei ainoastaan nostanut naissukua siitä alennuksen syvyydestä, johon se oli vaipunut esi-islamilaisella ajalla, vaan se myönsi naisille myös erikoisen oikeudellisen aseman. Islam paheksuu sitä naisten julmaa kohtelua, joka vallitsi ennen Suuren Profeetan tuloa, sillä Profeetta velvoitti seuraajiaan kohtelemaan naissukua kunnioituksella. Ja eikö Koraani sanokin: 'Nainen on miehen koristus ja mies naisen.'"
"Todellisuudessa kaikki uskontoamme vastaan tähdätyt väärät syytökset, jotka ovat yleistyneet, aiheuttaa Pyhän Profeettamme (ylistetty olkoon hänen nimensä!) opetusten syvä tuntemattomuus. Islamin historia on täynnä lukemattomia esimerkkejä siitä, että islamin naiset ovat ainoastaan pyhän uskontonsa rohkaisemina saavuttaneet korkean sivistyksen ja hienostuksen. Nämä naiset ovat hyvin eteviä lakitieteessä, jumaluusopissa ja taiteissa ja ovat jättäneet jälkeensä niin jaloja todisteita oikeamielisyyden ja uljauden töistään, että sellaisia ei löydä minkään muun kansan historiasta. He lukivat syvästi vaikuttavia, pyhiä sanoja saarnastuolista; he pitivät jumaluusopillisia luentoja yliopiston saleissa; heillä oli huomattava osa maan politiikassa, ja kelpo neuvoillaan he vaikuttivat todella maan hallintoon ja yleiseen politiikkaan. Taistelukentällä islamin naiset ovat hoidelleet sairaita ja haavoittuneita, rohkaisseet sotilaita puolustamaan maansa kunniaa, ja ehkä te tiedättekin, että he ovat monesti sotineet uskollisesti vieri vieressä miesten rinnalla"
Näin siis kunnianarvoisa lordi Headley.
Ja kirja oli "Heräämiseni Islamiin". Kustantaja Z.I.Ahsän, Tampere, 1931
K.T.S.
Kristuksen Tosi Soturi
Lordi Headley Islamista
11
256
Vastaukset
- totuuden puolesta
Eliköhän Lordi siellä omassa Lordin Linnassaan kuvitellen eettisesti mukavia tarinoita, kohtaamatta koskaan muuta todellisuutta kuin ympärillään humisevan metsän. Eihän tuollaista fantasia todellisuutta kukaan täysipäinen nykypäivänä elävä sekä asioista perillä oleva ihminen yksinkertaisesti voi uskoa. Vähän samankaltaista tekstiä tuli Kremlistä, Moskovasta aikoinaan: " kaikki on niin hyvin meillä, mutta muualla on huonosti kun Lenin meitä johtaaa....Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto....". Joten pysytään nyt ihan vaan näissä islamin opeissa ja tapahtumissa, ja jätetään lordit Lordejen linnoihin.
- mies -81
Kerro nyt minullekin sitten mitä vikaa oli LENININ johtamassa Neuvostoliitossa? Lenin ensinnäkin johti erityisen sorretun työväestön uuteen aikakauteen ja toiseksi Lenin tajusi irrottaa Venäjän I. maailmansodasta. Lenin myös vakiinnutti kansan oloja, paransi terveydenhuoltoa, lakkautti sorron, takasi palkan ja työn kaikille sekä uudisti korruptoituneen hallintojärjestelmän. Vain talouspolitiikassa meni metsään sen verran, että Lenin joutui astumaan matkalla sosialismiin pari askelta takaisinpäin noin yksityisomistusta koskien. Muutoin olot Venäjällä menivät kaikkiaan parempaan päin Leninin kaudella.
Sinä sotket nyt keskenään Leninin ja häntä seuranneen Stalinin aikakaudet. Stalin teki Neuvostoliitosta maanpäällisen helvetin. NL ei ikinä toipunut Stalinin hirmuhallinnon ajasta, koko systeemi romahti lopulta 80-luvun lopulle tultaessa ja lopullisesti NL:n lippu laskettiin tangosta jouluna -91. Muistan elävästi edelleen uutisväläyksen jossa neuvostolipun tilalle nousi Venäjän lippu. Yksi aikakausi oli päättynyt, toinen alkamassa.
Itse jäin kaipaamaan Neuvostoliittoa. NL merkitsi maailmalle vakautta ja rauhaa koska se piti yllä jaon maapallon blokkien kesken ja toisaalta vahva NL piti islamin kurissa hyvin tehokkaasti. Maailma kulki yleisesti parempaan suuntaan kun NL oli vielä olemassa. Nykyinen heikko ja mureneva Venäjä ei palvele ketään, ei edes muuten muslimien etua. Venäjän rapistuva infastruktuuri on saatava uudistettua ja se maa on saatava nousemaan uudelleen maailman toiseksi suurvallaksi USA:n rinnalle. Nyt ei vihollisena, vaan kauppakumppanina ja ystävänä. Ja tähän suuntaan presidentti Putin on Venäjää myös meidän kaikkien onneksi viemässä.
- Anonyymi
Idea oli varmaan hyvä, mutta taas jätkät pilas...
- Anonyymi
No, eipä loordi sitten kovin hyvin tuntenut "omaa" Islamiaan.
Aika pahasti oli pielessä kyllä käsitys ideologiasta johon meni liittymään.- Anonyymi
Arvon loordi syntyi 1855 ja kuoli 1935.
Sen jälkeen on aika paljon muuttunut. Kristinusko parempaan suuntaan sukupuolisen ja rodullisen tasa-arvon yms. suhteen, ja vastaavasti islam huonompaan suuntaan lukuisten jyrkkäasenteisten radikaaliryhmien syntymisen myötä..
Mutta tosiaan, en ole koskaan lukenut uutista missä äärikristitty syöksyisi pommivyö ympärillään tai puukko kourassa väkijoukkoon huutaen: "Kristus on Herra!"
Onko joku muu huomannut tuommoista uutista ??
- Anonyymi
Toisten leipä on tämän porukan herkua, niinkuin nyt suomesakin
- ja tuntematomuus, miten paljon no näiten tunistamispapruja välimeres - Anonyymi
Miksi rikkaat öljyvaltiot ottavat erittäin vähän muslimimatuja?
Saudi-Arabia 561 pakolaista.
Kuwait 614 pakolaista.
Qatar 133 pakolaista.
Bahrain 311 pakolaista.
Oman 151 pakolaista.
Yhdistyneet Arabiemiraatit 417.
Kyseiset valtiot ovat ottaneet yhteensä vähemmän kuin Suomi, näyttäisi siltä että ovat melko rasisteja uskonveljiään kohtaan.
Vais ee valtaus levitäytymistä ole , esitä sorretuu aina- Anonyymi
Se on Alahin armoa kun läpytelän suommeen valmiisiin pöytiin
- ja kaik kelat tyhjäten
saa noitten tyyleistä,,, siten kirjoitella mitä tykkää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on Alahin armoa kun läpytelän suommeen valmiisiin pöytiin
- ja kaik kelat tyhjäten
saa noitten tyyleistä,,, siten kirjoitella mitä tykkää2015 kakskymppisenä istuin tuskaisena vuoteeni reunalla. Tunsin itseni henkisesti kahlituksi. Ahdistus ja masennus olivat aiemmin samana vuonna syössyt mut kuilun reunalle ja jouduin psykoosiin.
Olin kauan suunnitellut tosissani itsemurhaa. Niin sekaisin olin itseni kanssa.
Mutta onneksi koskaan ei ole ollut liian myöhäistä pelastua.
Koin tuolloin sängyllä istuessani tunteiteni ristiaallokossa, yllättävän ja voimakkaan ahaa-elämyksen. Ilmeisesti se esti mua puristamasta liipaisinta pohjaan asti.
Jostain kumpusi yllättäen tunne, että ei hemmetti, ei tämä näin voi mennä.
Erilaisia tunteita syntyi, koska islamiin kuuluessani en pystynyt olemaan oma itseni. Elin lapsuuteni ja osan nuoruudestani islamin vankina.
Podin islaminuskoisena säännöllisesti helvetillistä tuskaa.
En tuntenut sitä järjettömän kahlitsevaa maailmaa omakseni, sisälläni syttyi kapinahenki. Aloin elää elämääni pitkälti sen kautta, ja oman itseni kehitys pysähtyi.
Islamilaisesta yhteisöstä pakeneminen on vaikeaa.Sitä se oli myös omalla kohdallanikin. Yhteisön sisäpiirin voiman ymmärtävät vain he, jotka ovat olleet osa sitä kaksinaismoralistista maailmaa.
Yksin jäädessäsi uuden identiteetin rakentaminen oli todella haastavaa.
En tuomitse kaikkia islaminyhteisöön kuuluvia ihmisiä, mutta se lähes kaikkea mahdollista kontrolloiva yhteisö on sairaalloinen.
Erityisesti naisten ja tyttöjen tekemisiä kontrolloidaan jatkuvasti. Ei saa tehdä sitä eikä tätä, ja jos ”sortuu” tekemään samaa kuin yhteisön ulkopuoliset nuoret, vaikkapa jättäessään pään paljaaksi, yhteisö tuomitsee sinut heti syntiseksi.
Jouduin kuunneltuani pelottavia saarnoja jonkinlaiseen psykoosiin. Saarnojen mukaan palan helvetin tulessa ”syntiin” sortuessani. Itkin usein öisin, vaikka en mielestäni ollut tehnyt mitään pahaa.
Ystävyyssuhteita meillä ei ollut lupaa solmia ulkopuolisten kanssa, koska meille opetettiin jo lapsena, että muut ovat vääräuskoisia ja he joutuvat helvettiin.
Painotan että se maailma ei ole ihmisiä varten.
Onneksi olen saanut elämäni takaisin ja raskas matka päättynyt osaltani.
- Anonyymi
Sääli, ettei Lordi Headley tuntenut Raamatun opetuksia.
- Anonyymi
Miten voivat muslimimaista tulevat pakolaaiset kolmekertaa hintavanmiksi mitä muualta tulleet pakolaiset, kunniakkuus pitää säilyttää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559