Isää ei kiinnosta tavata tytärtään

Kuutamolilja

Olen surullinen pienen tyttäreni puolesta, kun hänen isäänsä ei kiinnosta tavata häntä. Ehkä hän valitsi ikäänkuin "unohtamisen tien", koska asiat eivät menneet kuten hän olisi halunnut. Kaikki kun eivät suostu tanssimaan narsistin pillin mukaan! Haen yksinhuoltajuuden avioeron jälkeen.

52

1353

    Vastaukset

    • Lissufani

      Ehkä tytön isä on lukenut täällä Lissun juttuja, ja tullut siihen tulokseen, ettei lasta saa kuljetella paikasta toiseen.

      • lissu ry

        Olen aina sanonut, että täällä on paljon ihmisiä, jotka ajattelevat samoin, mutta pelkäävät sanoa, sillä täällä haukutaan toisin ajattelevaan ja rohkeesti oman mielipiteensä sanotvat hulluiksi, mielenvikaisiksi ym, täällä ei saa olla omaa mieltä vaan samaa mieltä kuin muut.

        Mutta hienoa, että otetaan opiksi toisten kokemuksista ja päätöksistä.


    • male.

      Ai,,sä vaan haet yksinhuoltajuuden,aika itse varmaa. Kukahan se Narsisti oikeasti on?

      • Kuutamolilja

        Tietämättä asioita tarkemmin en sanoisi noin.


      • male.
        Kuutamolilja kirjoitti:

        Tietämättä asioita tarkemmin en sanoisi noin.

        En voikkaan tietää ellet kerro.


      • Kuutamolilja
        male. kirjoitti:

        En voikkaan tietää ellet kerro.

        Tapaamisten pitää olla valvottuja, mutta mies ei niihin suostu.


      • mä äää
        Kuutamolilja kirjoitti:

        Tapaamisten pitää olla valvottuja, mutta mies ei niihin suostu.

        Minkä ikäinen tyttö on?


      • Kuutamolilja
        mä äää kirjoitti:

        Minkä ikäinen tyttö on?

        1 v.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä...lapsen vieroitusta isästä...henkistä pahoinpitelyä lasta kohtaan


    • narsisti?!

      Ai senkö takia pitää olla valvottuja kun on narsisti?
      Se mitä täällä lukee aina niin se mies on aina erotessa ihmeellisesti narsisti?

      • .......

        Se on kato muotia sanoo exiä narsisteiksi. Samalla saa kivasti säälipisteitäkin marttyyriudesta.


      • pf'e

        No höh. Ei tapaamisia saa valvotuksi, kun väittää toisen olevan narsisti...


      • Kuutamolilja

        Ajoittaisen päihteiden käytön takia ja välini ovat ajoittain kireät hänen kanssaan, en siksi halua itse järjestää tapaamisia jatkossa.


      • fghjkliookk
        Kuutamolilja kirjoitti:

        Ajoittaisen päihteiden käytön takia ja välini ovat ajoittain kireät hänen kanssaan, en siksi halua itse järjestää tapaamisia jatkossa.

        Ajoittainen päihteiden käyttö? Siis suomalainen joka juo joskus kaljaa? Vai juoko jos huolehtii lapsesta? Vai onko kyse muista päihteistä?

        Se että sinun välisi ovat kireät häneen on ymmärrettövää, jos kyseessä on mulkvisti, mutta siitä huolimatta sen perusteella et mitään yksinhuoltajuutta avioliitossa syntyneeseen lapseen saa.

        Ja jos exäsi todella on narsisti, niin varoitus: tulee hemmetinmoinen oikeustaistelu.


      • Anonyymi
        Kuutamolilja kirjoitti:

        Ajoittaisen päihteiden käytön takia ja välini ovat ajoittain kireät hänen kanssaan, en siksi halua itse järjestää tapaamisia jatkossa.

        Sinun välit...nyt on kyse lapsista..kyllä olet todella narsisti äiti


    • m a l e

      Tapaamiset saa valvotuiksi kun niille on riittävät perusteet,lapsen ikä on ensimmäinen ja sitten tapaavan osapuolen tila.

    • etäisä

      En kyllä tajua miten yksikään isä voi lapsensa hylätä. Itse taistelin vuosia oikeudessa saadakseni heitä tavata. Eikö tuohon saada tapaamiset valvotuksi tai jotenkin isä velvoitettua niihin? Muistaakseni kaverini velvoitettiin tapaamisiin, kun hän hylkäsi kaikki lukuisat lapsensa ja samalla hänestä tuli entinen kaveri minulle.

      • umpikujan isä

        Meillä tuli ero kun lasteni äiti oli työttömänä kotona ja löysi netin kautta kuulemma elämänsä rakkauden.
        Muutti tuon rakkautensa luokse usean sadan kilometrin päähän ja vei tosi vastahakoiset kaksi lastamme mukanaan vaikka minä halusin pitää heidät luonani. Jouduin itse noihin aikoihin vakavaan työtapaturmaan jonka seurauksena tulot tippuivat hirveästi alaspäin.
        Yritin toipua tapaturmasta ja samalla yritin saada lasteni lähihuoltajuutta itselleni, kuukausia kestäneen prosessin jälkeen oikeudessa lopulta tehtiin huoltajuuspäätös ja eihän siellä minun tai lasten tahto vaikuttanu mitenkään.
        Lasten äiti sai lähihuoltajuuden ja lasten ja minun tapaamiset joka toinen viikonloppu. yhden kerran tapaaminen onnistui kun lainasin rahaa tutulta jotta sain haettua ja vietyä lapset takaisin junalla.
        sen jälkeen tapaamisiin ei ole ollu rahaa kun minun yksin on maksettava kaikki kuljetuskulut ja millä maksan kun on elatusmaksut ja muut oman elämän pakolliset kulut.
        Nyt kuulemieni puheiden mukaan lasten äiti on kovasti hakemassa yksinhuoltajuutta kun en kuulemma välitä lapsista ja en pidä edes yhteyttä lapsiin. vaikea on pitää edes yhteyttä kun lapsilla ei puhelinta ja äidillä salainen numero. osoitetietojakaan en saa mistään kun kuulemma se elämän rakkaus on vaihtunut seuraavaan sellaiseen.
        Lasteni äidin suvun kautta sain lähetettyä joululahjat ja synttärilahjat lapsille, tai ainakin oletan että ne ovat saavuttaneet lapset.
        Katkera olen, sille en voi mitään. on tämä yhteiskunta kaukana lapsen parhaasta ja isä ei ole yhtään mitään.


      • Kokemus..
        umpikujan isä kirjoitti:

        Meillä tuli ero kun lasteni äiti oli työttömänä kotona ja löysi netin kautta kuulemma elämänsä rakkauden.
        Muutti tuon rakkautensa luokse usean sadan kilometrin päähän ja vei tosi vastahakoiset kaksi lastamme mukanaan vaikka minä halusin pitää heidät luonani. Jouduin itse noihin aikoihin vakavaan työtapaturmaan jonka seurauksena tulot tippuivat hirveästi alaspäin.
        Yritin toipua tapaturmasta ja samalla yritin saada lasteni lähihuoltajuutta itselleni, kuukausia kestäneen prosessin jälkeen oikeudessa lopulta tehtiin huoltajuuspäätös ja eihän siellä minun tai lasten tahto vaikuttanu mitenkään.
        Lasten äiti sai lähihuoltajuuden ja lasten ja minun tapaamiset joka toinen viikonloppu. yhden kerran tapaaminen onnistui kun lainasin rahaa tutulta jotta sain haettua ja vietyä lapset takaisin junalla.
        sen jälkeen tapaamisiin ei ole ollu rahaa kun minun yksin on maksettava kaikki kuljetuskulut ja millä maksan kun on elatusmaksut ja muut oman elämän pakolliset kulut.
        Nyt kuulemieni puheiden mukaan lasten äiti on kovasti hakemassa yksinhuoltajuutta kun en kuulemma välitä lapsista ja en pidä edes yhteyttä lapsiin. vaikea on pitää edes yhteyttä kun lapsilla ei puhelinta ja äidillä salainen numero. osoitetietojakaan en saa mistään kun kuulemma se elämän rakkaus on vaihtunut seuraavaan sellaiseen.
        Lasteni äidin suvun kautta sain lähetettyä joululahjat ja synttärilahjat lapsille, tai ainakin oletan että ne ovat saavuttaneet lapset.
        Katkera olen, sille en voi mitään. on tämä yhteiskunta kaukana lapsen parhaasta ja isä ei ole yhtään mitään.

        Mä en ymmärrä miten kukaan nainen voi toimia noin! Jos olet oikeasti hyvä isä joka välittää lapsistaan ja oikeasti haluaa lapsiaan tavata, niin tuollainen vierottaminen on järkyttävää! Olen syvästi ihmetellyt tätä kanssa sisarien toimintaa ja miettinyt että mitä v*ttua he ajattelevat?! Itsellä on lapsi jota isä ei koskaan tapaa ja hitto se telee kipeää. Se ajatus siitä että minun lapsi jota niin paljon rakastan joutuu elämään ilman oman isänsä tapaamista, tietäen että isää ei vain kiinnosta. Olen ehdottanut kaiken mahdollisen lapsen isälle ja antanut vaikka mitä vaihtoehtoja tapaamisiin, mutta ei niin ei. Luulisi että jokaisella äidillä (ja miksei isälläkin) olisi tälläinen tuska siitä toisen vanhemman puuttumisesta, tai ainakin pitäisi olla.

        Ymmärrän kyllä kun toinen vanhempi on kykenemätön vanhemmuuteen, esim alkoholisti yms. Niin silloin estetään tapaamiset. Kuitenkin iso osa on näitä perus jamppoja jotka oikeasti haluaa olla lapsensa kanssa tekemisissä ihan ilman taka-ajatusta siitä että saa kiusata lapsen toista vanhempaa.

        Mutta miksi tällä palstalla on aina oletus siitä että naiset ovat vierottajia? Sitä tosiasiaa että osa miehistä hylkää lapsensa tai ovat vaikka väkivaltaisia ei suostuta hyväksyyn. Aina on nainen se syyllinen ja jos nainen vaikka kertoo miehen olleen alistava suhteessa, niin samantien akka on vaan se yhäriruikku tai provo. Tämä palsta ajaisi asiansa niin paljon paremmin jos oikeasti kanssa ihmiset tukisi toisiaan eikä olisi tälläistä äidit vs isät asetelmaa jossa molemmat vaan haukkuu toisiaan.


      • ....
        Kokemus.. kirjoitti:

        Mä en ymmärrä miten kukaan nainen voi toimia noin! Jos olet oikeasti hyvä isä joka välittää lapsistaan ja oikeasti haluaa lapsiaan tavata, niin tuollainen vierottaminen on järkyttävää! Olen syvästi ihmetellyt tätä kanssa sisarien toimintaa ja miettinyt että mitä v*ttua he ajattelevat?! Itsellä on lapsi jota isä ei koskaan tapaa ja hitto se telee kipeää. Se ajatus siitä että minun lapsi jota niin paljon rakastan joutuu elämään ilman oman isänsä tapaamista, tietäen että isää ei vain kiinnosta. Olen ehdottanut kaiken mahdollisen lapsen isälle ja antanut vaikka mitä vaihtoehtoja tapaamisiin, mutta ei niin ei. Luulisi että jokaisella äidillä (ja miksei isälläkin) olisi tälläinen tuska siitä toisen vanhemman puuttumisesta, tai ainakin pitäisi olla.

        Ymmärrän kyllä kun toinen vanhempi on kykenemätön vanhemmuuteen, esim alkoholisti yms. Niin silloin estetään tapaamiset. Kuitenkin iso osa on näitä perus jamppoja jotka oikeasti haluaa olla lapsensa kanssa tekemisissä ihan ilman taka-ajatusta siitä että saa kiusata lapsen toista vanhempaa.

        Mutta miksi tällä palstalla on aina oletus siitä että naiset ovat vierottajia? Sitä tosiasiaa että osa miehistä hylkää lapsensa tai ovat vaikka väkivaltaisia ei suostuta hyväksyyn. Aina on nainen se syyllinen ja jos nainen vaikka kertoo miehen olleen alistava suhteessa, niin samantien akka on vaan se yhäriruikku tai provo. Tämä palsta ajaisi asiansa niin paljon paremmin jos oikeasti kanssa ihmiset tukisi toisiaan eikä olisi tälläistä äidit vs isät asetelmaa jossa molemmat vaan haukkuu toisiaan.

        Kas kun kukaan ei ole tähänkin vastannuy tuttua "traumatisoitunut yhäriruikkuluuserivierottaja" mantraa. Ihmettelen syvästi.

        Hieno teksti, ehkäpä se antoi eräille rääkyille ajateltavaa


      • ex isukki
        Kokemus.. kirjoitti:

        Mä en ymmärrä miten kukaan nainen voi toimia noin! Jos olet oikeasti hyvä isä joka välittää lapsistaan ja oikeasti haluaa lapsiaan tavata, niin tuollainen vierottaminen on järkyttävää! Olen syvästi ihmetellyt tätä kanssa sisarien toimintaa ja miettinyt että mitä v*ttua he ajattelevat?! Itsellä on lapsi jota isä ei koskaan tapaa ja hitto se telee kipeää. Se ajatus siitä että minun lapsi jota niin paljon rakastan joutuu elämään ilman oman isänsä tapaamista, tietäen että isää ei vain kiinnosta. Olen ehdottanut kaiken mahdollisen lapsen isälle ja antanut vaikka mitä vaihtoehtoja tapaamisiin, mutta ei niin ei. Luulisi että jokaisella äidillä (ja miksei isälläkin) olisi tälläinen tuska siitä toisen vanhemman puuttumisesta, tai ainakin pitäisi olla.

        Ymmärrän kyllä kun toinen vanhempi on kykenemätön vanhemmuuteen, esim alkoholisti yms. Niin silloin estetään tapaamiset. Kuitenkin iso osa on näitä perus jamppoja jotka oikeasti haluaa olla lapsensa kanssa tekemisissä ihan ilman taka-ajatusta siitä että saa kiusata lapsen toista vanhempaa.

        Mutta miksi tällä palstalla on aina oletus siitä että naiset ovat vierottajia? Sitä tosiasiaa että osa miehistä hylkää lapsensa tai ovat vaikka väkivaltaisia ei suostuta hyväksyyn. Aina on nainen se syyllinen ja jos nainen vaikka kertoo miehen olleen alistava suhteessa, niin samantien akka on vaan se yhäriruikku tai provo. Tämä palsta ajaisi asiansa niin paljon paremmin jos oikeasti kanssa ihmiset tukisi toisiaan eikä olisi tälläistä äidit vs isät asetelmaa jossa molemmat vaan haukkuu toisiaan.

        Ootko koittanut et lapset asuvat isällä, isällä yksinhuolto ja sä vain tapaat
        lastasi ja maksat isälle elareita 500 euroa/ kk ?


      • Kokemus...
        ex isukki kirjoitti:

        Ootko koittanut et lapset asuvat isällä, isällä yksinhuolto ja sä vain tapaat
        lastasi ja maksat isälle elareita 500 euroa/ kk ?

        Et varmaan ymmärtänyt tekstiäni? Kerroin kyllä että mies ei halua tavata vaikka mitä tekisin, niin miksi luulet että hän haluiasi asua lapsen kanssa?!

        Eipä tuo minun lapsesi isä halua isä olla ja sen takia se pahalta lapsen puolesta tuntuukin
        Sen takia myöskin kuvottaa ne ihmiset jotka ilman mitään syytä vierottaa toista vanhempaa. Itse kun voisin antaa vaikka toisen käteni jos lapsen isä edes vähän välittäisi lapsestaan ja vaikkei välittäisi niin joskus edes tapaisi jotta lapsella olisi joku käsistys oikeasta isästään.

        Vaikuttaako sinun mielestäni elatusmaksut ja se kenen luona lapsi vakituiseen asuu siihen että rakastaako ja tapaako etä lapsiaan? Aika naurettava vertaus sinulta


      • ex isä
        Kokemus... kirjoitti:

        Et varmaan ymmärtänyt tekstiäni? Kerroin kyllä että mies ei halua tavata vaikka mitä tekisin, niin miksi luulet että hän haluiasi asua lapsen kanssa?!

        Eipä tuo minun lapsesi isä halua isä olla ja sen takia se pahalta lapsen puolesta tuntuukin
        Sen takia myöskin kuvottaa ne ihmiset jotka ilman mitään syytä vierottaa toista vanhempaa. Itse kun voisin antaa vaikka toisen käteni jos lapsen isä edes vähän välittäisi lapsestaan ja vaikkei välittäisi niin joskus edes tapaisi jotta lapsella olisi joku käsistys oikeasta isästään.

        Vaikuttaako sinun mielestäni elatusmaksut ja se kenen luona lapsi vakituiseen asuu siihen että rakastaako ja tapaako etä lapsiaan? Aika naurettava vertaus sinulta

        Koitas ehdottaa tuota et lapsi asuu isällää ja sinä tapaat lastasi esim. joka toinen vkl.. isät voivat kokea liian suureksi rasitteeksi et tapaavat lapsia ja maksavat kaikki kulut ja lisäksi elarit.. minusta sinun kannattaisi luopua elareista ja vuoroasuminen
        tai lapsi asuu isällään


      • kokemus..
        ex isä kirjoitti:

        Koitas ehdottaa tuota et lapsi asuu isällää ja sinä tapaat lastasi esim. joka toinen vkl.. isät voivat kokea liian suureksi rasitteeksi et tapaavat lapsia ja maksavat kaikki kulut ja lisäksi elarit.. minusta sinun kannattaisi luopua elareista ja vuoroasuminen
        tai lapsi asuu isällään

        Sanon nyt vielä kolmannen kerran jos vihdoinkin suostuisit ymmärtämään: Lapsen isä EI HALUA nähdä lastaan. Hän ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä, häntä ei kiinnosta miten lapsi kasvaa ja kehittyy. MItenhän mies suhtautuisi kun veisin lapsen hänen ovelleen ja sanoisin että tässä on.. Saisin kuules poliisit ja sossun perääni heittelejätön takia.

        Lapsi on isänsä nähnyt viimeksi 3kk ikäisenä joten isä on hänelle täysin tuntematon, senkään takia ei ihan onnistu tuo isälle antaminen.

        Kun sanoin että olen tehnyt kaikkeni että isä tapaisi lastaan, niin tarkoitin sitä kyllä sanan jokaisessa muodossa. En ole pyytänyt koskaan elatusmaksuja ja syy on siihen se, että olen ajatellut niin että jos en painosta häntä millään tavalla niin ehkäpä hän haluaisi joskus lasta tavata.

        Ymmärrän kyllä että sinä haluat tavata lapsiasi ja olla heidän kanssa tekemisissä, mutta sinun olisi hyvä tajuta että kaikki miehet eivät halua olla lasten elämässä. Siinä ei vuoroasumiset tai yksinhuoltajuus isälle auta pätkän vertaa.

        Mitään kuluja tämä lapsen isä ei myöskään ole lapsesta maksanut. Aivan kaiken olen yksin ostanut omilla rahoillani.

        Lapseni isä ei vain halunnutkaan elää perheessä. Hänen mielestään se ei ollutkaan sitä mitä hän halusi ja kuvitteli sen olevan.


      • ryyyryr
        ex isä kirjoitti:

        Koitas ehdottaa tuota et lapsi asuu isällää ja sinä tapaat lastasi esim. joka toinen vkl.. isät voivat kokea liian suureksi rasitteeksi et tapaavat lapsia ja maksavat kaikki kulut ja lisäksi elarit.. minusta sinun kannattaisi luopua elareista ja vuoroasuminen
        tai lapsi asuu isällään

        Miten hemmetissä se olisi lapsen etu, että lapsen äiti on huolehtinut nähtävästi varsin itsekseen lapsesta vuoden, koska isää ei ole kiinnostanut, ja sitten se lähin, tutuin ja rakkain aikuinen riistetään lapselta, ja laitetaan asumaan isän kanssa, koska isää ketuttaa olla etävanhempi????????!!!!!!!!!!!!!! Äly hoi, järki käteen. Mieti mitä se pieni lapsi kaipaa -turvaa.


      • exisä
        kokemus.. kirjoitti:

        Sanon nyt vielä kolmannen kerran jos vihdoinkin suostuisit ymmärtämään: Lapsen isä EI HALUA nähdä lastaan. Hän ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä, häntä ei kiinnosta miten lapsi kasvaa ja kehittyy. MItenhän mies suhtautuisi kun veisin lapsen hänen ovelleen ja sanoisin että tässä on.. Saisin kuules poliisit ja sossun perääni heittelejätön takia.

        Lapsi on isänsä nähnyt viimeksi 3kk ikäisenä joten isä on hänelle täysin tuntematon, senkään takia ei ihan onnistu tuo isälle antaminen.

        Kun sanoin että olen tehnyt kaikkeni että isä tapaisi lastaan, niin tarkoitin sitä kyllä sanan jokaisessa muodossa. En ole pyytänyt koskaan elatusmaksuja ja syy on siihen se, että olen ajatellut niin että jos en painosta häntä millään tavalla niin ehkäpä hän haluaisi joskus lasta tavata.

        Ymmärrän kyllä että sinä haluat tavata lapsiasi ja olla heidän kanssa tekemisissä, mutta sinun olisi hyvä tajuta että kaikki miehet eivät halua olla lasten elämässä. Siinä ei vuoroasumiset tai yksinhuoltajuus isälle auta pätkän vertaa.

        Mitään kuluja tämä lapsen isä ei myöskään ole lapsesta maksanut. Aivan kaiken olen yksin ostanut omilla rahoillani.

        Lapseni isä ei vain halunnutkaan elää perheessä. Hänen mielestään se ei ollutkaan sitä mitä hän halusi ja kuvitteli sen olevan.

        Ok.. mä taas tehnyt kaikkeni ja tapellut sossun ja ex kanssa saadakseni tavata.
        Meillä olisi varmasti paljon jaettavaa.. haluaisitko antaa sähköpostiosoitteesi?
        Minut on syyttä suotta leimattu vaatiessani lasten tasapuolisia oikeuksia isään ja äitiin, yhteishuoltoa..yrittänyt vaikka mitä mutta mikään muu ei kelpaa kuin exn ja
        sossun valehtelemalla saatu tuomioistuimen päätös..tapaamisoikeus 6h/ kk,
        jota lapset eivät hyväksy enkä minäkään...sossu ei suostu mihinkään, ei edes
        keskustelemaan avin päätöksistä huolimatta...äiti päättää, lapsista viis, puolus-
        tetaan äidin katkeroitunutta menettelyä, kostamista lasten kautta:).


      • "Eräs
        ryyyryr kirjoitti:

        Miten hemmetissä se olisi lapsen etu, että lapsen äiti on huolehtinut nähtävästi varsin itsekseen lapsesta vuoden, koska isää ei ole kiinnostanut, ja sitten se lähin, tutuin ja rakkain aikuinen riistetään lapselta, ja laitetaan asumaan isän kanssa, koska isää ketuttaa olla etävanhempi????????!!!!!!!!!!!!!! Äly hoi, järki käteen. Mieti mitä se pieni lapsi kaipaa -turvaa.

        Kuules miksi pitää olla etävanhempi..alusta asti kaikki puoliksi niin ongelmia ei tule.. siis kaikki puoliksi el elatusapua, lapsilisätkin puoliksi molemmille, lapsille 2 osoitetta..jos ei kela hyväksy pistetään ne hyväksymään vaikka kirveellä jollei muuten:)


      • täällänäin
        "Eräs kirjoitti:

        Kuules miksi pitää olla etävanhempi..alusta asti kaikki puoliksi niin ongelmia ei tule.. siis kaikki puoliksi el elatusapua, lapsilisätkin puoliksi molemmille, lapsille 2 osoitetta..jos ei kela hyväksy pistetään ne hyväksymään vaikka kirveellä jollei muuten:)

        "kokemus.." kirjoituksessa käy kyllä hyvin selväksi että puoliksi laittaminen ei oikein ollut vaihtoehto.

        Suomessa ollaan muuten jäljessä esim. Ruotsin käytännön suhteen tuossa osoite asiassa. Suomessa siis ei mitenkään ole mahdollista olla kahdessa osoitteessa. Toisaalta, onko sillä osoitteella nyt niin väliä jos homma muuten pelittää.

        Puoliksi voi kaiken laittaa, jos molemmat sitten oikeasti maksaa puolet kaikesta. Eli siis myös harrastus- ja tarhamaksut puoliksi.

        Minä olen viikko-viikko asumisen kannalla jos se vaan on lapsen edun mukaista (joskus on tilanteita että se ei oikeasti ole edukasta lapselle) Ja valitettavasti jotkut perheet ovat niin suurissa vaikeuksissa ja laskee sentilleen kaikki kulut, että tuollaiset kaikki puoliksi maksut ei yksinkertaisesti onnistu. Olenpa jopa kuullut että yksinhuoltajuus olisi annettu toiselle osapuolelle vaan sen takia että välit ovat huonot?! Tapauksen todenperäsyyttä en tiedä

        Kelalla ei ole mitään kiinnostusta siitä että maksaako ne puoliksi lapsilisät vai vaan toiselle. Eli sen suhteen ei kenelläkään tule ongelmaa.

        Parhaimman eron ja asioiden hoitamisen olen nähnyt hyvin läheltä. Aviopari erosi koska eivät enää kokeneet rakastavansa toisiaan. Heidän mielestään oli julmaa laittaa lapset muuttamaan jatkuvasti toiseen paikkaan (viikko/viikko systeemi) eikä he kokeneet sitäkään oikeaksi että lapset tapaisivat toista vanhempaa vain viikonloppuisin. Näin ollen he jättivät oman asunnon "lapsien asunnoksi" ja hommasivat molemmat uudet asunnot. Lapset asuvat omassa kodissaan ja vanhemmat vuoroviikoittelevat. Siitä missä kukin on kirjoilla en varmaksi tiedä, mutta ilmeisimmin äiti asuu kirjoilla siellä missä lapsetkin.

        Tämä vanhemmat muuttaa viikottain systeemi on toiminut heillä jo muutaman vuoden ajan. Lapsilla on se oma tuttu koti, ei tarvinnut eron takia vaihtaa päiväkotia ja pihakavereita. Viikottain ei tarvitse vaihtaa kotia, vaan vanhemmat tekee sen. On aivan mahtavaa nähdä tälläistä joustavuutta ja rakkautta lapsiaan kohtaan. Rahaahan tuo tietysti vaatii hieman enemmän kun pitää ylläpitää oma asunto ja sitten vielä se entinen asunto.

        Asian voi siis hoitaa näinkin.


    • Anonyymi

      Tuntuu että kaikki isättömät lapset omaavat katkeroituneen verottaja äidin

    • Anonyymi

      ..lapsen vieroitusta isästä...henkistä pahoinpitelyä lasta kohtaan

    • Anonyymi

      Voin kuvitella, miltä lapsesta tuntuu. Äitinsä kanssa erosimme, kun tenava ei ollut vielä esikoulussa ja teimme sopimukset, sekä käytännön järjestelyt keskenämme. Lapsenvalvoja vahvisti suunitelmamme.

      Vuorotöiden takia tapailin niin pientä lasta aluksi ainoastaan vapaapäivnäni, joita oli 6kpl 2 viikon työrupeaman jälkeen. Menin sitten hakemaan tenavaa lastenhoitajalta pitkävapaan ensimmäisenä vapaana.

      Hoitaja tuumasi tenavalle, että katsoppas kuka tuli hakemaan. Lapsi juoksi täysilla ja suorastaan hyppäsi syliini. Juttelin vielä hoitajan kanssa, että lapsi ei nyt 6 päivään tule sitten hoitoon, mutta mitäs te olette touhuilleet?

      Siitä sitten lompsimme tenavan kanssa kauppaan ja teimme yhdessä ruokaa, vaikka hän oli syönyt. Maistoi kuitenkin ison annoksen, koska oli saanut osallistua ruo'an tekemiseen.

      • Anonyymi

        Jottei kukaan ihmettele menneisyydestä puhumisesta, niin puhun ajasta ennen eläköitymistä ja lapsen ollessa alaikäinen.

        Isompi talo hänellä nykyään on kuin minulla ja palkkakin kolmin-nelinkertainen eläkkeeseeni verrattuna.


    • Anonyymi

      Eikö teillä ole ukkeja vaareja? Jonka luokse olisitte menet iska päivänä? Joskus syyt on niin syvältä, ei kykenen tavat lastaan. Usein isoin syy on päihteet!

      • Anonyymi

        Kyllä on- lapset hylänneet kirjeellä omat isovanhempansa..


      • Anonyymi

        Ne esitettiin sinulle jo.


      • Anonyymi

        Olen pahoillani puolestasu, että on olemassa lainmukainen päätös joka estää sinua tapaamasta lapsiasi. Lastenvalvojien ja ex-puolisosi täytyy vain noudattaa noudattaa lakia asiassa Toivottavasti saat asiasi kuntoon, kasvat mieleltäsi ja opit käyttäytymään lapsiasi kohtaan niin, että voit jälleen ansaita heidän luottamuksensa ja halun tavata sinua.


    • Anonyymi

      Olen erään yksihuoltaperheeen mummu ja kovasti olen murehtinut sitä kun monet isät haluavat kovasti lapsiensa huoltajiksi mutta sitten kun tulee päätös että on yhteishuoltajuus niin äiti hoitaa yksin lapsien arjen. ruuanlaitot, vaatteet ,harrastusvälineet, koulunkäyntiin liittyvät keskustelut, hammaslääkärit, ynnä muut tarpeet.
      Sovitut tapamiset on peruttu kun on niin paljon muuta, On kokonaan unohtunut syntymäpäivät vaikka kaikki muut lähipiiristä muistivat onnitella ja jotakin lahjaa antaa. Nyt teini-ikäinen lapsi on menettänyt luottamuksen isäänsä ja mielestäni ihan syystä. Peruuttamatonta on tapahtunut.

      • Anonyymi

        Ei isä lasten kanssa voi puhua omasta "galustaan" - sellainen ei ole asiallista ja lapsen edun mukaista.. Lopeta sössöttäminen nettikiusaaja!


      • Anonyymi

        On surullista, että on päätös, joka estää isää tapaamasta lapsiaan, mutta sillä.päätöksellä yritetään suojella lapsia. Toivottavasti lasten "isä" ottaa opikseen ja joskus sitten ansaitsee lastensa luottamuksen. Laki on laki.


      • Anonyymi

        Mitä on vastikkeeton elatus?


    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe