Volvo S40 T4 2001 ongelmia

Tommi H

Mulla on S40 T4 2001 automaatti. Syksyllä kävin biliasta sen hakemassa uutena ja nyt bugaa seuraavat asiat:

- Vakionopeussäädin
- Jarruvalot eivät sammu(!)

Vakionopeussäätimen takia olen juossut huollossa 3 kertaa ja vieläkään ei toimi. Vuoteen 2002 meni uusi aika. Jarruvalot hajosivat (tai varmaan valojenkytkin) joulupyhinä kun latasin jarrun pohjaan ja testasin kuinka nopeesti se vehje pysähtyy jäällä. Tämän jälkeen jarruvalot eivät sammu ollenkaan ellei vedä jalla poljinta itseensä päin.

Odotan mielenkiinnolla tuleeko kuntoon huollossa. Ongelmat ei ole isoja, joten pitäisi huollossa osata korjata... Jos ei tule kuntoon nii sitten kyllä meikäläiseltä kiehuu yli.

8

3093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästynyt

joo kyllä ne varmaan saa ton kuntoon sielä ei ole muuta kuin katkaisijan säätö poskellaan pystyy korjaamaan myös itse jos haluaa.

• pietu

vakionopeudensäädin ei varmaan toimi sen takia koska jarruvalot palaa kokoajan. säädin luulee että painat jarrua ja ei kytkeydy sen takia päälle.

• Tommi H

Eiku toi vakionopeussäädin alko reistailemaan aiemmin. Netistä luin että vehkeellä on vaikeuksia ylläpitää tyhjiötä, mitä se sitten tarkoittaakaan. Siellä tiskillä siitä jollekin sankarille mainitsin jo heti ekana kertana, mutta eivät ottaneet kuuleviin korviinsa. Nyt sitten odotellaan sitä tyhjiöpumppua kun joku sitä pari päivää tutki! ;)

Jarruvalot leipo kiinni sitten myöhemmin. Sillonkun jarruvalot on päällä niin se säätimen rele ei napsahda, muuten rele napsahtaa mutta säädin ei pidä nopeutta.

Pitäisköhän siitä vehkeestä tehä kukkaruukku? :)

• tapin kaveri

auto oli näköjään tänään korjattavana. tuliko viat kuntoon?

• Tommi H
        tapin kaveri kirjoitti:

auto oli näköjään tänään korjattavana. tuliko viat kuntoon?

Jarruvalot eivät pala mutta säädin ei tullu kuntoon, eivät vissii vaihtaneet sitä tyhjiöpumppua niinkuin piti. Vaihtoivat vain ne kytkimet ja taas toimi 10 minuuttia kunnes lakkas toimimasta.

Mä olin jo viemässä takasin ja ajattelin vielä testata oikein kunnolla. Ajelin säädin päällä ja tuntui että nyt se toimii ihan hyvin. Kirjotin netissä huoltoon että nyt toimiikin.. Ois vaan perkele pitänyt uskoa itseään ja viedä takaisin, tietysti kotimatkalla huomasin taas että on nyt paskana ja ei toimi.

Vituttaa ankarasti. Meen huomenna torstaina aamulla uudelleen ja jätän sen sinne. Vituttaa juosta siellä koko ajan.

Sano kavereille että tankkaa tankin täyteen ;)

• Sumo

Ystävälläni on 18 kk vanha v40 t4 ja se on tähän mennessä ollut huollossa 17 kertaa. Kundi huokas, että onneksi tuli tehtyä Volvo-sopimus muuten ei tili riittäis. Viimeksi siitä pamahti lämppärin moottori. Ei voi muuta todeta kun sen ettei Volvosta kannata puhuakkaan näiden uusien mallien kohdalla. Oikeastaan maineen alamäki alkoi kun Daf 66 muuttui Volvo 66:ksi. Ajelen itse 14 v. vanhalla pataraudalla ja täytyy todeta, että normaalilla huollolla se pysyy kunnossa ja luotettavana vielä vanhanakin. Tietty samaa vois sanoa näistä uusistakin kun kerran puolet osista on vaihdettu ennen kolmatta ikävuotta, mutta kun etuvilkkujen muovitkin ovat jo kolmannet kun halkeavat itsestään.

• Ensin kysymys: Mitkä estävät vakionopeussäätimen toiminnan? Vastaus kytkinpoljin, jarrupoljin joissa mikrokytkimet, jotka saattavat irrota lukituksestaan.
      Lisäksi vaihtaminen ja alipainepumppu rintapellissä. Yleisin vika ovat nuo mikrot ja niiden irtoaminen pesästään. Itselläni irti oli kytkinpolkimen mikro, jonka pyöräytin paikalleen ja jo vain toimii. Kustannus 0e. Tietysti sulake kannattaa tarkistaa ekana.
      Vikakooderi ei "näe" tuota mikron irtoamista.

VOLVO S40 -02

• hemppa2

Olen lueskellut ongelmia ja yrittänyt saada omiini vastausta mulla on S60 2001
        ja cruise on ratissa mutta kun ei tapahdu mitään olen yrittänyt selata korjausopasta ja käsikirjaa mutta ei selviä missä sulake on rasiat kyllä löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe