Hei!
Elikkä halusin vaan kysästä, mitä kaikkea te teidän terraariossa/dunassa yms. pidätte? Ihan huvikseen kysyn vain. :-)
Mitä te pidätte terraariossanne?
2
157
Vastaukset 2
- jjuuuh
Pidän itse tietenkin puruja, heinää ja nakerreltavaa. Sitten eläinkaupasta ostettuja mökkejä, tasoja, virikkeitä yms. Ja sitten ruokaa, juomaa & herkkuja. Välillä laitan oksia tai muita puupaloja (jos ulkoa, niin uunissa käytetyitä) ja pesän tekoon paperia ja sunmuuta. :)
- idawee
(Pölyämätöntä ja hyvälaatuista) kutterinpurua laitan (gerbiilien)terraarioon n. 20 cm kerroksen ja esim. siivouksen yhteydessä silputtua vessapaperia pesänrakennusaineeksi. Kerran viikossa laitan sinne myös kuivaheinää ja ehkä annan vähän herkkuja. Oksia saavat nakerreltavaksi silloin tällöin (yleensä koivua, vaahteraa tai pajua), n. joka toinen päivä annan niille tyhjiä vessa -ja talouspaperihylsyjä, muro- ja keksi pakkauksia yms. pahvisia juttuja.
Lisäksi niillä on siellä muutama puinen mökki. Kuivaruoat tarjoilen purujen seasta, niin se tarjoaa niille luonnollista virikettä kun saavat etsiä ruokansa. Tuoreruokaa annan n. 3-4 kertaa viikossa. Ja sitten niillä on tietenkin koko ajan tarjolla juomapullo, jossa raikasta vettä. :)
Meillä yksi suosituimmista virikkeistä on ollut tuo kaivamismahdollisuus. Eli kun laittaa tarpeeksi purua ja sinne sekaan esim. vessapaperia ja kuivaheinää, niin ne kaivelee todella hienoja tunneleita (niinkuin ne tekisivät luonnossakin). :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751699- 241196
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341092Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135923Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 73590
- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 36454
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398