Ei allahille - Kyllä Jumalalle!

Jumalan lapsi

1.) Uskon Jumalaan, en allahiin.
2.) Jumalalla on Poika, Jeesus Kristus, allahilla ei ole poikaa.
3.) Raamattu (66 kirjaa) on Jumalan viimeinen ilmoitus ihmiskunnalle, koraani ei ole Jumalan sanaa.
Raamattu opettaa näin: ”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.” 1 Joh. 2:22,23. =...
Vain sellaisella ihmisellä on siis OIKEA Jumala, joka on ottanut vastaan Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen syntiensä sovittajaksi ja elämänsä Herraksi. Kukaan ei ole Jumalan yhteydessä ja sovinnossa Hänen kanssaan ilman Jeesusta ja Hänen ristintyönsä kautta saatavaa Jumalan armoa! Jeesus sovitti syntimme ristin kärsimyksillä ja omalla verellään ottaen meille kuuluvan rangaistuksen päällensä! ”Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi!” Jesaja 53:5.
Jeesus itse sanoo näin: ”Minä olen Tie, Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!” Joh. 14:6. Jeesus on Jumalan Poika, joka syntyi Neitsyt Marian kautta Ihmiseksi. Siksi Jeesus on myös ”Ihmisen Poika”, jolla ainoastaan on ”valta antaa syntejä anteeksi maan päällä”. Mk. 2:10. Hän on vanhan liiton aikaisten profeettojen lupama Messias, ”Daavidin Poika”.
Esim. Hes. 37:24-26. kertoo juutalaisille annetun Jumalan lupauksen: ”Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti. Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa.” Jeesus täytti tämän kuten monet muutkin Hänestä lausutut ennustukset, mm. Jesaja 53.
Jeesus Kristus on Herra! Minulla ei ole muita herroja! Olen samaa mieltä vain Jumalan ja Hänen Sanansa Raamatun kanssa. Pyhä Henki johdattaa eteen päin avaten yhä lisää Raamatun opetuksia.
Mutta ei paraskaan ”uskontunnustus” ilman Pyhän Hengen antamaa Elämää ole riittävä! Ei todellakaan. Vaan ihmisen tulee nöyrtyä ja tehdä parannus synneistään sekä ottaa upotuskaste vedessä Hänen Nimeensä. Näin vanha synti-ihminen haudataan eroon entisestä syntielämästä, omista mielipiteistä sekä uskonnoista. Näin ihminen antaa elämänsä ylösnousseelle kuningasten Kuninkaalle Jeesukselle.
”Siis jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut!” 2 Kor. 5:17.
Ota vastaan ylösnousut Jeesus Pelastajaksesi!

32

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muslimi

Hieno juttu, mutta ennen kuin tulen uskoon haluan vastauksen yhteen kysymykseen

• Vastauksia odotan

Vain yhteenkö?
        Aloittaja vastaa varmaan mielellään. Minullakin olisi muutama kysymys.
        Tahdon tietää pyhästä hengestä, jota kristityt ovat sanoneet, että se on "Jumalan Elämä".

• kauan uskossa

Tänä päivä uskoon tulee entinen muslimimaailman kansalaisia kun Pyhä Henki antaa janon etsiä yhteyttä Jumalaan. Paljon on tapauksia, että jopa unessa Jeesus (Isa) Kristus ilmestyy ja kehottaa etsimään totuutta ja tietä Jumalan luo itsensä kautta.
        Vielä kaksikymmentä vuotta sitten monet kristityt pitivät ihan mahdottomana julistaa muslimeille evankeliumia, vaikka lähetyskäsky on viedä sanoma lunastuksesta kaikille kansoille, yksilöihmisille, uskonnoille, heimoille.
        Rakas etsivä ihminen, antakoon Isä vastauksen tuohon tärkeää kysymykseesi.

• muslimi
        kauan uskossa kirjoitti:

Tänä päivä uskoon tulee entinen muslimimaailman kansalaisia kun Pyhä Henki antaa janon etsiä yhteyttä Jumalaan. Paljon on tapauksia, että jopa unessa Jeesus (Isa) Kristus ilmestyy ja kehottaa etsimään totuutta ja tietä Jumalan luo itsensä kautta.
        Vielä kaksikymmentä vuotta sitten monet kristityt pitivät ihan mahdottomana julistaa muslimeille evankeliumia, vaikka lähetyskäsky on viedä sanoma lunastuksesta kaikille kansoille, yksilöihmisille, uskonnoille, heimoille.
        Rakas etsivä ihminen, antakoon Isä vastauksen tuohon tärkeää kysymykseesi.

Todista minulle että kristinusko on totta sekä todista minulle Jumalan olemassaolo

jos tuohon vastaat, niin silloin uskon

• öasdfsaf

Muhammedin ja islamin Allah ei ole Jumalamme. Hän ei ole Luoja. Ennen islamia Allah oli epäjumala, jota kutsuttiin nimellä Eld, ja hänen vaimonsa nimi oli Elad, mikä merkitsee aurinkoa.

Eld tarkoitti kuuta tai etenkin kuunsirppiä. Uskottiin, että kuunsirppi symboloi miestä. Aurinko on vaimo. Siksi nykyään joka moskeijasta löytyy minareetin päältä kuunsirppi ja tähti. Kuunsirppi symbolisoi Allahia ja tähti hänen tytärtään. Näin on kirjoitettu muslimien kirjallisuudessa.

• Damascus, Syria
        muslimi kirjoitti:

Todista minulle että kristinusko on totta sekä todista minulle Jumalan olemassaolo

jos tuohon vastaat, niin silloin uskon

Lue Raamattu ja jos löydät sieltä valheen niin sitten voit tehdä siitä johtopäätlsiä. Kiinnitä lukiessasi huomiota profetioiden määrään ja kuinka jokainen aikajanaan sopiva profetia on toteutunut. Vielä on joitakin prodetioita toteutumatta mm. Damaskoksen tuho.

• Mustalainen

Tuota noin. Miksi muslimi jakaa tota aloituksen kirjoitusta? Hän antoi sen Turussa eräälle kaverilleni.
      Onko maailma ihan sekaisin?

• ....

Arabikristityt kutsuvat jumalaansa nimellä allah.

• Anti islam

Allah on yleisnimi Arabiassa jumalalle.

• Mitä pitäis ajatella

Hyvin oli kirjoittanut aloittajamuslimi, joka ei siis enää ole muslimi.
      allah ei ole Jumala. Hän kirjoitti allahin pienellä kirjaimella.

• Tiedän asian

Kristinusko on kaunista ja täynnä rakkautta. Kaikki siinä on hyvää.
      Jumala on hyvä. allah ei ole.

• muslimi

Todista että kristinusko on totta tai vaikene.

se että raamattu sanoo että kristinusko on totta, EI KELPAA.

• Luokaton ajattelija
        muslimi kirjoitti:

Todista että kristinusko on totta tai vaikene.

se että raamattu sanoo että kristinusko on totta, EI KELPAA.

Tottakai se on yhtä totta kuin kaikki muutkin uskonnot, joiden totuudellisuus perustuu uskonnon harjoittajien omiin kirjoituksiin ja matkan varrella muuttuneeseen perimätietoon.

Uskontoja ei voikaan todistaa todeksi millään tieteellisellä metodilla. Kysymyksesi on sama, minkä ateistit esittävät ja se on ihan oikein asetettu kysymys.

On hyvä, että on olemassa muslimiateistejakin, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.

• ttkkl

Jeesus lupasi Opetuslapsileen apostoleille Pyhän Hnegen Lohduttajan Totuuden Hengen, joka toteutui 'ei monen päivän perästä' tuon jälkeen heidän eläessään. Mutta eihän tuo olisi ollut mitään, jos se olisi tullut vasta heidän kuoltuaan, eli siis lupasi heille apostoleille Pyhän Hengen Lohduttajan Totuuden Hengen ei monen päivän perästä tuon lupaamisen jälkeen, joka pian toteutuikin.
      Tarkkaan lukemalla Uutta Testamenttia voi todeta, että Pyhä Henki laskeutui 'ei monen päivän perästä' Jerusalemissa apostoleille!
      Uutta Testamenttia
      Apostoli Johanneksen Evankeliumi Raamatussa
      14.luku
      6. Jesus sanoi hänelle: minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kenkään tule Isän tykö, vaan minun kauttani.
      15. Jos te(Opetuslaset) rakastatte minua(Jeesusta), niin pitäkäät minun käskyni.
      16. Ja minä(Jeesus) olen rukoileva Isää Jumalaa, ja hän antaa teille(opetuslapsille) toisen Lohduttajan, että hän teidän(opetuslasten) kanssanne olisi ijankaikkisesti:
      17. Totuuden Hengen, jota ei maailma taida ottaa vastaan, sillä ei he näe häntä, eikä tunne häntä; mutta te(opetuslapset) tunnette hänen, sillä hän pysyy teidän(opetuslapsien) tykönänne ja on teissä oleva.
      23. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: joka minua rakastaa, se pitää minun sanani*; ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä, ja asumme hänen tykönänsä.
      24. Joka ei minua rakasta, ei se minun sanojani kätke: ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka minun lähetti.
      25. Näitä olen minä teille(Opetuslapsille) puhunut, ollessani teidän(Opetuslapseien) kanssanne.
      26. Mutta Lohduttaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä* minun nimeeni, hän opettaa teille(Opetuslapsille) kaikki ja muistuttaa teille(opetuslapsille) kaikki, mitä minä teille(opetuslapsille) sanonut olen.
      15.luku
      5. Minä(Jesus) olen viinapuu, te olette oksat: joka minussa pysyy* ja minä hänessä, hän kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua ette voi mitään tehdä.
      6. Jos ei joku minussa pysy, se heitetään ulos niinkuin oksa, ja kuivettuu, ja ne sidotaan kokoon, ja heitetään tuleen*, ja palavat.
      26. Mutta kuin Lohduttaja tulee, jonka minä teille(opetuslasille) Isältä Jumalalta lähetän, totuuden Henki, joka Isästä käy ulos, se on minusta todistava.
      27. Ja teidän(opetuslasten) pitää myös todistaman; sillä te(opetuslapset) olette alusta minun kanssani.
      17.luku
      I. Näitä puhui Jesus, ja nosti silmänsä taivasta päin ja sanoi: Isä Jumala, hetki tuli*, kirkasta sinun Poikas, että sinun Poikas kirkastais myös sinun!
      2. Niinkuin sinä annoit hänelle vallan* kaiken lihan päälle, antaa ijankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä hänelle annoit.
      3. Mutta tämä on ijankaikkinen elämä, että he sinun ainoan totisen Jumalan tuntisivat, ja jonkas lähetit, Jesuksen Kristuksen.
      20. luku
      21. Ja Jesus taas sanoi heille(opetuslapsille): rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät(opetuslapset).
      22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän(opetuslasten) päällensä ja sanoi heille(oopetuslapsille): ottakaat Pyhä Henki:
      23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
      Matteuksen Evankeliumi
      18. Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima* taivaassa ja maan päällä.
      19. Menkäät siis ja opettakaat (a) kaikkea kansaa*, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
      20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

• ttkkl

Jatkoa
        Jeesuksen lähetys käsky tarkoitti Evankeliumin julistusta maailman loppuun asti! Jonka voi todeta Uuden Testamentin kirjoituksista!
        Uutta Testamentia Raamatusta
        Markuksen Evankeliumi
        14. III. Viimein, kuin yksitoistakymmentä* atrioitsivat, ilmestyi Jesus, ja soimasi heidän epäuskoansa ja heidän sydämensä kankiutta, ettei he uskoneet niitä, jotka hänen nähneet olivat nousseeksi ylös.
        15. Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.
        19. Ja Herra, sitte kuin hän oli heille puhunut, otettiin ylös taivaasen ja istui Jumalan oikialle kädelle.
        Luukkaan Evankeliumi
        44. Niin Jesus sanoi heille: nämät ovat ne sanat, jotka minä puhuin teille*, kuin minä vielä teidän kanssanne olin; sillä kaikki pitää täytettämän, mitä kirjoitettu on Moseksen laissa ja prophetaissa ja psalmeissa minusta.
        45. Silloin Jesus avasi heidän ymmärryksensä, kirjoituksia ymmärtämään,
        46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta* kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
        48. Mutta te(opetuslapset) olette näiden todistajat(Apostolit).

Apostolienteot
        1.luku
        I. Ennen olen minä tosin, oi Teophilus, puhunut kaikista niistä, mitä Jesus rupesi sekä tekemään että opettamaan,
        2. Hamaan siihen päivään asti, jona hän(Jesus) otettiin ylös, sitte kuin hän(Jesus) apostoleille(opetuslasille), jotka hän valinnut oli, Pyhän Hengen kautta oli käskyn antanut;
        3. Joille Jesus myös kärsimisensä jälkeen oli itsensä eläväksi osoittanut moninaisilla merkeillä, ja näkyi heille* neljäkymmentä päivää, ja puhui heille(opetuslapssille) Jumalan valtakunnasta.
        4. Ja kuin Jesus heidät oli koonnut, kielsi hän heitä lähtemästä Jerusalemista, vaan että he(opetuslapset) Isän Jumalan lupausta odottaisivat, josta te olette (sanoi hän Jesus) kuulleet minulta(Jesukselta).
        5. Sillä Johannes tosin kasti vedellä, mutta te(opetuslaset eli apostolit) kastetaan Pyhällä Hengellä*, ei monen päivän perästä.
        8. Vaan teidän(opetuslasten eli apostolien) pitää saaman Pyhän Hengen voiman*, joka on tuleva teidän (opetuslasten) päällenne, ja teidän (Opetuslasten eli apostolien) pitää minun todistajani(apostoleja) oleman , sekä Jerusalemissa, että koko Juudeassa ja Samariassa, ja sitte maailman ääreen.
        2.luku
        Ja kuin viideskymmenes (a) päivä täytettiin, olivat he(opetuslapset eli apostolit) kaikki yksimielisesti koossa.
        2. Ja humaus tapahtui äkisti taivaasta, niinkuin suuri tuulispää olis tullut, ja täytti koko huoneen, jossa he(opetuslapset) olivat istumassa.
        3. Ja heille(opetuslasille)näkyivät viileskellyt kielet, niinkuin tuliset*, ja istuivat kunkin heidän(opetuslasten) päällensä.
        4. Ja he(opetuslapset eli apostolit) täytettiin kaikki Pyhällä Hengellä* ja rupesivat puhumaan muilla kielillä , senjälkeen kuin Henki antoi heidän puhua.
        5. Niin Jerusalemissa asui Juudalaisia, Jumalaa pelkääväisiä miehiä, kaikkinaisesta kansasta, joka taivaan alla on.
        6. Ja kuin tämä ääni tapahtui, niin kokoontui suuri kansan paljous, ja hämmästyivät; sillä kukin kuuli niiden puhuvan omalla kielellänsä.
        16. Vaan tämä on se, mikä ennen sanottu on Joelin prophetan kautta:
        17. Ja pitää tapahtuman viimeisinä päivinä (sanoo Jumala), että minä(Jumala) tahdon vuodattaa minun(Jumala) Hengestäni kaiken lihan päälle: ja teidän poikanne ja tyttärenne pitää ennustaman, ja teidän nuorukaisenne pitää näkyjä näkemän, ja teidän vanhimpanne pitää unia uneksuman.
        18. Ja myös minun(Jumala) palveliaini päälle ja minun(Jumala) piikaini päälle niinä päivinä vuodatan minä (Jumala) minun Hengestäni, ja heidän pitää ennustaman.
        19. Ja minä(Jumala) annan tunnustähtiä ylhäällä taivaassa ja merkkejä alhaalla maan päällä, veren ja tulen ja savun suitsun.
        20. Auringon pitää muuttuman pimeydeksi ja kuun vereksi, ennenkuin se suuri ja julkinen Herran Jumalan päivä on tuleva.
        21. Ja pitää tapahtuman, että jokainen, joka avuksi huutaa Herran Jumalan nimeä, se tulee autuaaksi.

• ttkkl
        ttkkl kirjoitti:

Jatkoa
        Jeesuksen lähetys käsky tarkoitti Evankeliumin julistusta maailman loppuun asti! Jonka voi todeta Uuden Testamentin kirjoituksista!
        Uutta Testamentia Raamatusta
        Markuksen Evankeliumi
        14. III. Viimein, kuin yksitoistakymmentä* atrioitsivat, ilmestyi Jesus, ja soimasi heidän epäuskoansa ja heidän sydämensä kankiutta, ettei he uskoneet niitä, jotka hänen nähneet olivat nousseeksi ylös.
        15. Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.
        19. Ja Herra, sitte kuin hän oli heille puhunut, otettiin ylös taivaasen ja istui Jumalan oikialle kädelle.
        Luukkaan Evankeliumi
        44. Niin Jesus sanoi heille: nämät ovat ne sanat, jotka minä puhuin teille*, kuin minä vielä teidän kanssanne olin; sillä kaikki pitää täytettämän, mitä kirjoitettu on Moseksen laissa ja prophetaissa ja psalmeissa minusta.
        45. Silloin Jesus avasi heidän ymmärryksensä, kirjoituksia ymmärtämään,
        46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta* kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
        48. Mutta te(opetuslapset) olette näiden todistajat(Apostolit).

Apostolienteot
        1.luku
        I. Ennen olen minä tosin, oi Teophilus, puhunut kaikista niistä, mitä Jesus rupesi sekä tekemään että opettamaan,
        2. Hamaan siihen päivään asti, jona hän(Jesus) otettiin ylös, sitte kuin hän(Jesus) apostoleille(opetuslasille), jotka hän valinnut oli, Pyhän Hengen kautta oli käskyn antanut;
        3. Joille Jesus myös kärsimisensä jälkeen oli itsensä eläväksi osoittanut moninaisilla merkeillä, ja näkyi heille* neljäkymmentä päivää, ja puhui heille(opetuslapssille) Jumalan valtakunnasta.
        4. Ja kuin Jesus heidät oli koonnut, kielsi hän heitä lähtemästä Jerusalemista, vaan että he(opetuslapset) Isän Jumalan lupausta odottaisivat, josta te olette (sanoi hän Jesus) kuulleet minulta(Jesukselta).
        5. Sillä Johannes tosin kasti vedellä, mutta te(opetuslaset eli apostolit) kastetaan Pyhällä Hengellä*, ei monen päivän perästä.
        8. Vaan teidän(opetuslasten eli apostolien) pitää saaman Pyhän Hengen voiman*, joka on tuleva teidän (opetuslasten) päällenne, ja teidän (Opetuslasten eli apostolien) pitää minun todistajani(apostoleja) oleman , sekä Jerusalemissa, että koko Juudeassa ja Samariassa, ja sitte maailman ääreen.
        2.luku
        Ja kuin viideskymmenes (a) päivä täytettiin, olivat he(opetuslapset eli apostolit) kaikki yksimielisesti koossa.
        2. Ja humaus tapahtui äkisti taivaasta, niinkuin suuri tuulispää olis tullut, ja täytti koko huoneen, jossa he(opetuslapset) olivat istumassa.
        3. Ja heille(opetuslasille)näkyivät viileskellyt kielet, niinkuin tuliset*, ja istuivat kunkin heidän(opetuslasten) päällensä.
        4. Ja he(opetuslapset eli apostolit) täytettiin kaikki Pyhällä Hengellä* ja rupesivat puhumaan muilla kielillä , senjälkeen kuin Henki antoi heidän puhua.
        5. Niin Jerusalemissa asui Juudalaisia, Jumalaa pelkääväisiä miehiä, kaikkinaisesta kansasta, joka taivaan alla on.
        6. Ja kuin tämä ääni tapahtui, niin kokoontui suuri kansan paljous, ja hämmästyivät; sillä kukin kuuli niiden puhuvan omalla kielellänsä.
        16. Vaan tämä on se, mikä ennen sanottu on Joelin prophetan kautta:
        17. Ja pitää tapahtuman viimeisinä päivinä (sanoo Jumala), että minä(Jumala) tahdon vuodattaa minun(Jumala) Hengestäni kaiken lihan päälle: ja teidän poikanne ja tyttärenne pitää ennustaman, ja teidän nuorukaisenne pitää näkyjä näkemän, ja teidän vanhimpanne pitää unia uneksuman.
        18. Ja myös minun(Jumala) palveliaini päälle ja minun(Jumala) piikaini päälle niinä päivinä vuodatan minä (Jumala) minun Hengestäni, ja heidän pitää ennustaman.
        19. Ja minä(Jumala) annan tunnustähtiä ylhäällä taivaassa ja merkkejä alhaalla maan päällä, veren ja tulen ja savun suitsun.
        20. Auringon pitää muuttuman pimeydeksi ja kuun vereksi, ennenkuin se suuri ja julkinen Herran Jumalan päivä on tuleva.
        21. Ja pitää tapahtuman, että jokainen, joka avuksi huutaa Herran Jumalan nimeä, se tulee autuaaksi.

Jatkoa edelliseen
        Apostolit alkoivat saarnata Evankeliumia Pyhä Hengen Laskeutumisen jälkeen 1.Heluntaina Jerusalemissa.
        Uuden Testamentin Apostolien tekojenkertomaa
        2.luku
        22. Te Israelin miehet! kuulkaat näitä sanoja: Jesuksen Natsarelaisen, sen miehen, joka teidän tykönänne on Jumalalta vahvistettu* voimallisten tekoin, ihmetten ja merkkein kanssa, jotka Jumala hänen(Jesuksen) kauttansa teidän keskellänne teki, niinkuin te itsekin tiedätte,
        23. Sen, joka Jumalan aivotun neuvon ja säännön jälkeen oli annettu ulos, te otitte ja vääräin miesten kätten kautta ristiinnaulitsitte ja surmasitte,
        24. Jonka Jumala herätti ylös* ja päästi kuoleman kivuista, että se oli mahdotoin, että hän(Jesus) piti siltä pidettämän.
        38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi*; niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu*, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu .
        40. Ja monilla muillakin sanoilla todisti hän, ja neuvoi heitä, sanoen: antakaat teitänne autettaa tästä pahanilkisestä suvusta.
        41. Jotka siis mielellänsä hänen(Apostoli Pietarin) sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin;
        3.luku
        18. Mutta Jumala, mitä hän kaikkein prophetainsa suun kautta oli ennustanut, että hänen Kristuksensa piti kärsimän, sen hän täytti.
        19. Niin tehkäät parannus ja palatkaat, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, kuin virvoittamisen ajat tulevat Herran kasvoin edestä,
        20. Ja hän Jumala lähettää sen, josta teille ennen saarnattu on, Jesuksen Kristuksen,
        21. Jonka tosin tulee omistaa taivas, niihin aikoihin asti kuin ne kaikki jälleen asetetaan, mitkä Jumala on puhunut kaikkein pyhäin prophetainsa suun kautta, hamasta maailman alusta.
        22. Sillä Moses on tosin isille(israelilaisille) sanonut: Herra teidän Jumalanne on teille herättävä Prophetan (Jesus) teidän veljistänne, niinkuin minun: kuulkaat häntä kaikissa, mitä hän teille sanoo,
        23. Ja pitää tapahtuman, että jokainen sielu, joka ei tätä Prophetaa(Jesus) kuule, pitää hävitettämän pois kansasta.
        24. Ja kaikki prophetat hamasta Samuelista, ja sitte edespäin, niin monta, jotka puhuneet ovat, ovat myös kaikki näitä päiviä ennustaneet. Amen
        1.Apostoli Johanneksen kirje
        1 LUKU
        I. Johannes todistaa Jesuksesta, jonka hän itse nähnyt ja jota hän kuullut oli; II. Osoittaa, kenellä Jesuksessa on osallisuus ja syntein anteeksi saaminen.
        I. Joka alusta oli*, jonka me kuulimme, jonka me silmillämme näimme, jota me katselleet olemme, ja meidän kätemme pidelleet ovat elämän sanasta§,
        2. (Ja elämä on ilmestynyt, ja me olemme nähneet, ja todistamme ja ilmoitamme teille sen elämän, joka ijankaikkinen on, joka oli Isän tykönä*, ja on meille ilmestynyt§.)
        3. Mitä me nähneet ja kuulleet olemme, sen me teille ilmoitamme, että teilläkin meidän kanssamme osallisuus olis ja meidän osallisuutemme on Isän ja hänen Poikansa Jesuksen Kristuksen kanssa.
        4. Ja näitä me teille kirjoitamme, että teidän ilonne täydellinen olis.
        5. Ja tämä on se ilmoitus, jonka me häneltä kuulleet olemme, ja teille ilmoitamme, että Jumala on valkeus*, ja ei hänessä ole yhtään pimeyttä.
        6. II. Jos me sanomme, että meillä on osallisuus hänen kanssansa, ja vaellamme pimeydessä, niin me valehtelemme ja emme tee totuutta.
        7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä.
        8. Jos me sanomme, ettei meillä ole syntiä*, niin me petämme itsemme, ja ei ole totuus meissä.
        9. Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin Jumala on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa* ja puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä,
        10. Jos me sanomme: emmepä me syntiä tehneet ole, niin me teemme Jumalan valehteliaksi ja ei ahänen sanansa ole meissä.
        2. Luku.
        I. Minun lapsukaiseni! näitä minä teille kirjoitan, ettette syntiä tekisi. Ja jos joku syntiä tekee, niin meillä on edesvastaaja Isän Jumalan tykönä, Jesus Kristus, joka vanhurskas on,
        2. Ja hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoastaan meidän, vaan myös kaiken maailman edestä.
        5.luku
        11. Ja tämä on se todistus, että Jumala on meille ijankaikkisen elämän antanut, ja se elämä on Jumalan Pojassa Jesuksessa.
        12. Jolla Jumalan Poika Jesus on, hänellä on elämä; jolla ei Jumalan Poika Jesus ole, ei hänellä ole elämää.
        13. III. Näitä minä teille kirjoitin, jotka Jumalan Pojan Jesuksen nimen päälle uskotte: että te tietäisitte teillänne ijankaikkisen elämän olevan, ja että te uskoisitte Jumalan Pojan Jesuksen nimen päälle.
        49. Ja katso, minä(Jesus) lähetän minun Isäni( Jumala) lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihenasti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.

• ttkkl kirjoitti:

Jatkoa edelliseen
        Apostolit alkoivat saarnata Evankeliumia Pyhä Hengen Laskeutumisen jälkeen 1.Heluntaina Jerusalemissa.
        Uuden Testamentin Apostolien tekojenkertomaa
        2.luku
        22. Te Israelin miehet! kuulkaat näitä sanoja: Jesuksen Natsarelaisen, sen miehen, joka teidän tykönänne on Jumalalta vahvistettu* voimallisten tekoin, ihmetten ja merkkein kanssa, jotka Jumala hänen(Jesuksen) kauttansa teidän keskellänne teki, niinkuin te itsekin tiedätte,
        23. Sen, joka Jumalan aivotun neuvon ja säännön jälkeen oli annettu ulos, te otitte ja vääräin miesten kätten kautta ristiinnaulitsitte ja surmasitte,
        24. Jonka Jumala herätti ylös* ja päästi kuoleman kivuista, että se oli mahdotoin, että hän(Jesus) piti siltä pidettämän.
        38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi*; niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu*, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu .
        40. Ja monilla muillakin sanoilla todisti hän, ja neuvoi heitä, sanoen: antakaat teitänne autettaa tästä pahanilkisestä suvusta.
        41. Jotka siis mielellänsä hänen(Apostoli Pietarin) sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin;
        3.luku
        18. Mutta Jumala, mitä hän kaikkein prophetainsa suun kautta oli ennustanut, että hänen Kristuksensa piti kärsimän, sen hän täytti.
        19. Niin tehkäät parannus ja palatkaat, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, kuin virvoittamisen ajat tulevat Herran kasvoin edestä,
        20. Ja hän Jumala lähettää sen, josta teille ennen saarnattu on, Jesuksen Kristuksen,
        21. Jonka tosin tulee omistaa taivas, niihin aikoihin asti kuin ne kaikki jälleen asetetaan, mitkä Jumala on puhunut kaikkein pyhäin prophetainsa suun kautta, hamasta maailman alusta.
        22. Sillä Moses on tosin isille(israelilaisille) sanonut: Herra teidän Jumalanne on teille herättävä Prophetan (Jesus) teidän veljistänne, niinkuin minun: kuulkaat häntä kaikissa, mitä hän teille sanoo,
        23. Ja pitää tapahtuman, että jokainen sielu, joka ei tätä Prophetaa(Jesus) kuule, pitää hävitettämän pois kansasta.
        24. Ja kaikki prophetat hamasta Samuelista, ja sitte edespäin, niin monta, jotka puhuneet ovat, ovat myös kaikki näitä päiviä ennustaneet. Amen
        1.Apostoli Johanneksen kirje
        1 LUKU
        I. Johannes todistaa Jesuksesta, jonka hän itse nähnyt ja jota hän kuullut oli; II. Osoittaa, kenellä Jesuksessa on osallisuus ja syntein anteeksi saaminen.
        I. Joka alusta oli*, jonka me kuulimme, jonka me silmillämme näimme, jota me katselleet olemme, ja meidän kätemme pidelleet ovat elämän sanasta§,
        2. (Ja elämä on ilmestynyt, ja me olemme nähneet, ja todistamme ja ilmoitamme teille sen elämän, joka ijankaikkinen on, joka oli Isän tykönä*, ja on meille ilmestynyt§.)
        3. Mitä me nähneet ja kuulleet olemme, sen me teille ilmoitamme, että teilläkin meidän kanssamme osallisuus olis ja meidän osallisuutemme on Isän ja hänen Poikansa Jesuksen Kristuksen kanssa.
        4. Ja näitä me teille kirjoitamme, että teidän ilonne täydellinen olis.
        5. Ja tämä on se ilmoitus, jonka me häneltä kuulleet olemme, ja teille ilmoitamme, että Jumala on valkeus*, ja ei hänessä ole yhtään pimeyttä.
        6. II. Jos me sanomme, että meillä on osallisuus hänen kanssansa, ja vaellamme pimeydessä, niin me valehtelemme ja emme tee totuutta.
        7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä.
        8. Jos me sanomme, ettei meillä ole syntiä*, niin me petämme itsemme, ja ei ole totuus meissä.
        9. Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin Jumala on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa* ja puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä,
        10. Jos me sanomme: emmepä me syntiä tehneet ole, niin me teemme Jumalan valehteliaksi ja ei ahänen sanansa ole meissä.
        2. Luku.
        I. Minun lapsukaiseni! näitä minä teille kirjoitan, ettette syntiä tekisi. Ja jos joku syntiä tekee, niin meillä on edesvastaaja Isän Jumalan tykönä, Jesus Kristus, joka vanhurskas on,
        2. Ja hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoastaan meidän, vaan myös kaiken maailman edestä.
        5.luku
        11. Ja tämä on se todistus, että Jumala on meille ijankaikkisen elämän antanut, ja se elämä on Jumalan Pojassa Jesuksessa.
        12. Jolla Jumalan Poika Jesus on, hänellä on elämä; jolla ei Jumalan Poika Jesus ole, ei hänellä ole elämää.
        13. III. Näitä minä teille kirjoitin, jotka Jumalan Pojan Jesuksen nimen päälle uskotte: että te tietäisitte teillänne ijankaikkisen elämän olevan, ja että te uskoisitte Jumalan Pojan Jesuksen nimen päälle.
        49. Ja katso, minä(Jesus) lähetän minun Isäni( Jumala) lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihenasti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.

Luuletko että joku lukee noita raamatunlauseoksennuksia - millään palstalla? Miksi suollat niitä?

• ttkkl

Muhamettilaisuus ei ole Evankeliumia! Jeesuksen Kristuksen sanoma oli tippunut matkalla pois! Sillä nuo muhamettilaiset ovat entisiä areolaisia, jotka 400 luvulla olivat vielä Saksassa, mutta Katolisen kirkkon painostamana siirtyivät vähinerin Espaniiaan ja sieltä Pohjois Afrikkaan ja sieltä Palestiinaan ja Arabian niemimaalle 600 luvule mennessä. Sieltä siis nousi tuo heidän profeettansa Muhamed samalla opilla ja teologialla kuin areolaisilla oli, eli kielsivät Jeesuksen jumaluuden Jummalan pojan aseman. Ja Evankeliumi oli kadonnut ja palastivat Lain oppiin, jota myös juutalaiset oli. Mutta niinkun Luther käsitti ja Uudessa Testamentissa ilmoitettu, ettei lain teoilla voi saavuttaa autuutta vaan vain Jeesuksen sovitustyön kautta!
      1.Johanneksenkirjeen todistus asiasta!
      5 luku

Uskova on Jumalasta syntynyt, ja hänen uskonsa voittaa maailman 1 – 5. Jumala todistaa Pojastaan Hengen, veden ja veren kautta 6 – 12. Uskovilla on iankaikkinen elämä, ja Jumala kuulee kaikki heidän rukouksensa 13 – 17; he pysyvät Kristuksessa 18 – 20. Kehoitus kavahtamaan epäjumalia 21.

1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
      2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
      3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
      4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
      5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
      6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
      7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
      8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
      9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
      10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
      11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
      13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä."

• Kiitos .

Terve opetus sinulla, ttkkl

.

• Kuningasten kuningas

Tietääkseni juutalaiset ovat ainoa monoteistinen uskonto/kansa, joka sanoo
      a) ettei Jeesus (rauha Hänelle) ollut Messias,
      b) ettei Hän syntynyt neitsyestä,
      c) ettei Hän ollut Jumalan sanasta lihaksi tullut
      d) ettei Hän tehnyt ihmeitä Jumalan antamalla voimalla ja Jumalan luvalla, vaan oli huijari,
      e) ettei Hän elä, vaan juutalaiset tappoivat Hänet,
      f ) ettei Hän tule takaisin maan päälle aikojen lopussa,
      g) ettei Hän silloin tule maanpäällisen Jumalan valtakunnan hallitsijaksi

Raamatussa on vertaus kuninkaasta, joka lähti kaukaiseen maahan hakemaan kuninkuuden itselleen. Tuo vertaus kuvaa tietysti Jeesusta, joka meni taivaaseen Jumalan luokse palatakseen takaisin, Jumalan lain mukaisesti hallitsevana kuninkaana.

Ja niinkuin Raamatun mukaan Jeesus itse kertoo sanovansa tullessan matkalta: "Ja nuo, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen, tuokaa tänne, ja teloittakaa minun edessäni!!"

Kovaa tekstiä Jeesukselta itseltään. Ja jos katsomme nykyistä sraelin valtiota, lienee selvää, ettei sillä ole mitään tekemistä Jumalan hallinnon, ja lakien kunnioittamisen kanssa.
      Heidät on kerätty sinne viimeiseen tuhoon, josta "jää jäljelle vain jäännös".

• kerty
    • Uskomatonta1

Koulusta pinnanneet ääliöt riehuu taas. Kristinuskossa ja Islamissa on sama Jumala. Kyse on tulkinnasta ja profetioista. Koraanissa kerrotaan Jeesuksen elämästä, mutta häntä ei pidetä Jumalan(Allahin) poikana, vaan profeettana.

• ykkyf

• fghfghghgh

Muhammedin ja islamin Allah ei ole Jumalamme. Hän ei ole Luoja. Ennen islamia Allah oli epäjumala, jota kutsuttiin nimellä Eld, ja hänen vaimonsa nimi oli Elad, mikä merkitsee aurinkoa.

Eld tarkoitti kuuta tai etenkin kuunsirppiä. Uskottiin, että kuunsirppi symboloi miestä. Aurinko on vaimo. Siksi nykyään joka moskeijasta löytyy minareetin päältä kuunsirppi ja tähti. Kuunsirppi symbolisoi Allahia ja tähti hänen tytärtään. Näin on kirjoitettu muslimien kirjallisuudessa.

• .....
        fghfghghgh kirjoitti:

Vastaavasti Jahven vaimon nimi oli Asherah.

Between the 10th century BC and the beginning of their exile in 586 BC, polytheism was normal throughout Israel;[9] it was only after the exile that worship of Yahweh alone became established, and possibly only as late as the time of the Maccabees (2nd century BC) that monotheism became universal among Jews.[10][11] Some biblical scholars believe that Asherah at one time was worshiped as the consort of Yahweh, the national God of Israel.[10] There are references to the worship of numerous gods throughout Kings, Solomon builds temples to many gods and Josiah is reported as cutting down the statues of Asherah in the temple Solomon built for Yahweh. Josiah's grandfather Manasseh had erected this statue. (2 Kings 21:7) Further evidence includes, for example, an 8th-century combination of iconography and inscriptions discovered at Kuntillet Ajrud in the northern Sinai desert[12] where a storage jar shows three anthropomorphic figures and an inscription that refers to "Yahweh ... and his Asherah".[13][14] The inscriptions found invoke not only Yahweh but El and Baal, and two include the phrases "Yahweh of Samaria and his Asherah" and "Yahweh of Teman and his Asherah."[15] There is general agreement that Yahweh is being invoked in connection with Samaria (capital of the kingdom of Israel) and Teman (in Edom); this suggests that Yahweh had a temple in Samaria, and raises a question over the relationship between Yahweh and Kaus, the national god of Edom.[16] The "Asherah" is most likely a cultic object, although the relationship of this object (a stylised tree perhaps) to Yahweh and to the goddess Asherah, consort of El, is unclear.[16] It has been suggested that the Israelites might consider Asherah as a consort of Baal due to the anti-Asherah ideology which was influenced by the Deuteronomistic History at the later period of Monarchy.[17]

• ygtyfrtftr

On tämä absurdia, niin niin absurdia. Kaksi uskontoa kritisoivat toisiaan, vaativat todisteita vaikka itseltäkään ei todisteita löydy, puhuvat skeidaa ja inisevät.
      Mutta faktahan on se, että pähkinänkuoressa niin islam kuin kristinuskokin ovat tälläisiä:

Jos et usko Jumalaan, muinaiseen opukseen, sen ihmeellisiin satuihin ja elä elämääsi suorittaen niinkin "relevantteja" asioita kuin vastustaen homoseksuaalisuutta ja esiaviollista seksiä, palvoen Jumalaa niin paljon kuin kykenet, tämä armollinen Allah/rakastava Jeesus kiduttaa sinua ikuisesti.

• et tiennytkään

"Uskon Jumalaan, en allahiin."

Jumala on suomalainen sana joka tulee sanasta Jumi, joka oli jumala jota täällä palvottiin ennen miekkalähetyksiä. Allah on arabiankielinen sana jota arabit käyttävät jumalasta olivat he kristittyjä, juutalaisia, muslimeita tai pakanoita.

• Suomi äijjä

Eli raamattu ja koraani on sama opus pelottavaa.

• Suomi äijjä

• Uskonnot
        Suomi äijjä kirjoitti:

Kummankin lukijat ovat odottavat että Jeesus tulee takaisin.

• ryjry
        Uskonnot kirjoitti:

Kummankin lukijat ovat odottavat että Jeesus tulee takaisin.

Töytyy olla aika tyhmä tai asiaanperehtymätön jos ei huomaa eroa koraanin ja Raamatun välillä. koraani on valhetta ja Raamattu on totuutta.

Lisäksi mahdi on perkele, jota muslimit odottavat. Jeesus on rakkaus ja häntä odottavat täysiymmärryksiset.

• Voi Luoja
        ryjry kirjoitti:

Töytyy olla aika tyhmä tai asiaanperehtymätön jos ei huomaa eroa koraanin ja Raamatun välillä. koraani on valhetta ja Raamattu on totuutta.

Lisäksi mahdi on perkele, jota muslimit odottavat. Jeesus on rakkaus ja häntä odottavat täysiymmärryksiset.

Kaikenlaisiin satuihin sitä vielä 2010-luvulla uskotaankin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      164
      3583
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      53
      2040
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1098
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1034
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe