olen todella stressaantunut ja surullinen siitä että olen yrittänyt kohta 10 kuukautta enkä ole vieläkään tullut raskaaksi. Minun mielestä se on pitkä aika kun joka kuukausi odottaa plussaa. Olen vasta 23 vuotta, normaalipainoinen ja en tupakoi niin en ymmärrä. Mulle sanotaan koko ajan että älä mieti asiaa ja olet vielä niin nuori niin ehdit kyllä saada paljon lapsia. Mulle tulee tosi pahamieli siitä koska se on mun oma asia milloin haluan äidiksi, onko muilla samoja tuntemuksia?
Kuinka kauan te olet yrittänyt tulla raskaaksi? toiveena raskaus
39
7166
Vastaukset
- miimii2
Moikka! Me yritettiin kaksi vuotta luomusti, sitten vielä vajaa vuosi hoitojen avulla ja nyt ollaan onnellisesti raskaana ja puolta väliä porskutellaan :) Mulla ikää nyt 26 mutta samanikäinen olin kun sä nyt kun aloitettiin yrittäminen! Mä ymmärrän hyvin ton sun turhautumisen tuohon odottamiseen mutta hyvää kannattaa odottaa :)
- ....
Me yritettiin kolme vuotta ja joka kk joutu pettymään ku alkoki kuukautiset ja sit aloin jo luopuun toivosta ja miettiin että ehken mä vaa voi tulla raskaaks että mussa tai mun miehessä vika. No sit päätin vaa että no tärppää jos tärppää ja en enää jaksanu aatella asiaa no sitte ku lopetin miettimisen ja stressaamisen nii heti tärppäs :D joten suosittelen että koita olla miettimättä asiaa ja joo tiedän,tulee oleen todella vaikeeta mut koita aatella jotain muuta ja rentoutua nii eiköhän se siittä ;) ja toivotan teille onnea yritykseen,toivottavasti kohta tärppää! :)
- Anonyymi
10 yritetty, sit liki 2 v hoitoja, lopetin kaiken hoidon..meni 3 kk.. tulin raskaaksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 yritetty, sit liki 2 v hoitoja, lopetin kaiken hoidon..meni 3 kk.. tulin raskaaksi!
Siis 10 vuotta yritetty ensin...
kiitos kiitos :)! Apua kun pelottaa jos joutuis odottaa niin kauan kun jo nyt on itku kurkussa. Turhauttavaa kun lähipiirissä on naisia jotka ovat tulleet raskaaksi heti tai parin kuukauden yrittämisen jälkeen. Tietenkin olen iloinen heidän puolesta mutta sisällä on suuri viha/suru ja kysymys miksi ei voi tapahtua minulle.. kaikki ei ole niin onnekaita :( valitettavasti.. Sitten ne jotka ei halua tulla raskaaksi niin ne kyllä tulee, miten voi olla niin epäreilua.
- täällä näin..
Meillä meni 10vuotta siihen kun esikoinen saatiin syliin. Tarkoitus oli tehdä monta lasta, mutta nyt ollaan tyytyväisiä tähän yhteen. Samaa yrittämis rumbaa ei todellakaan aloiteta, ei enää pää kestäisi sitä toivetta ja pettymystä. Perus terveitä molemmat, ei tupakoida tms, kummassakaan ei myöskään mitään todennettua vikaa. Eli joskus se antaa varrota itseään hyvin pitkään. Älä siis lannistu!
Ja yritä ajatella myös jotain muutakin ja hoitakaa parisuhdetta myös, ettei käy niin että seksi onkin vain sitä lapsentekoa.
- SIDGKJV
Kaikki 3 raskautta alkaneet ekasta yrittämästä. Ekaan raskauteen riitti 1 seksikerta.
Ihan normaaliahan se on että kestää kauankin. Kilpirauhasarvot vissiin kannattas käydä testaa ettei ne estä. Työkaveri luomusti yritti 3 vuotta, kunnes testattiin kilppari ja siel oli häikkää, lääkityksellä raskautui melko pian.
Sekin on vaihtoehto, että sinun ja miehesi sukusolut eivät vain sovi toisilleen. Kummassakaan ei välttämättä ole mitään vikaa.- ...
"Täällä näin.." Toinen raskaus onnistuu yleensä nopempaa,päätettii yrittää melkee heti synnytyksen jälkeen toista että sais mahollisimman äkkiä ensimmäiselle kaverin jos sattuuki et taas menee vuosia mut eipä kereny ku yhet menkat olla nii tulinki raskaaks joten kyllä voitte yrittää vielä jos haluutte :)
- niin...
Taisi olla enemmän ja vähemmän yrittämistä meillä, mutta ei mennyt kuin 2kk..
Ja muista, äidiksi ei vain haluta. Ei se mene halun mukaan. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita, mutta vasta kun olette sen vuoden yrittäneet, sitten kannattaa ruveta miettimään, onko jossain vikaa, kun ei ota tärpätäkseen... Turhat ressit pois, niitä lapsia saa, jos saa.. - 34+0
2v ja 8kk kunnes tulin raskaaksi ilman hoitoja. Kummassakaan ei mitään löydettyä vikaa. Lopetin stressaamisen ja siirryin elämässä eteenpäin ajatuksella, ettei lapsia tule ja heti tärppäsi. No, nyt sitten on monta rautaa tulessa mutta lapsi on etusijalla :)
- kerrasta
Itsellekin tuli yllätyksenä, että heti pillereiden lopettamisen jälkeen tulin raskaaksi. La olisi 12.12.
- syys2014
Noin 1 vuosi ja 2 kuukautta meni kun minä tulin raskaaksi. Nyt on esikoisen laskettuaika 2.9. Tuohon väliin mahtuu yksi tuulimunaraskaus.
- werwerw
1.raskaus: ekalla kiertoyrityksellä
2. raskaus: yksi ainoa kerta ilman kondomia
3.raskaus: päätimme tänä vappuna, että kolmas saa tulla ja ultran mukaan raskaus sai alkunsa vappuna eli taas ekasta kerrasta, ilmeisesti olemme aika "sikiävää sorttia". Meidän suvussa äidillä ja siskolla sama juttu, lieneekö perinnöllistä?- Kfdyjlmc
Ai että kun särähtää korvaan toi että "olen yrittänyt".. Voiskohan syynä olla se että TEIDÄN MOLEMPIEN pitäis yrittää, ei vaan itsekeskeisesti sun!
Kfdyjlmc kirjoitti:
Ai että kun särähtää korvaan toi että "olen yrittänyt".. Voiskohan syynä olla se että TEIDÄN MOLEMPIEN pitäis yrittää, ei vaan itsekeskeisesti sun!
molemmat kyllä yrittää ja toivoo ja seksiä on usein, melkein joka päivä.
- :D:D:D
hopelovefaith kirjoitti:
molemmat kyllä yrittää ja toivoo ja seksiä on usein, melkein joka päivä.
Siinäpä se syy useinmiten. Liika yritys! Laimenee ne miehen siittiöt liikaa, kun joka päivä niitä ruuttailee!
- Väärin luultu
:D:D:D kirjoitti:
Siinäpä se syy useinmiten. Liika yritys! Laimenee ne miehen siittiöt liikaa, kun joka päivä niitä ruuttailee!
Kannattaa ottaa asioista selvää, ennen kuin tänne kirjoittelee vanhentuneita uskomuksia. Jos miehen siemenneste on kunnossa ja normaalia, voi aivan hyvin harrastaa seksiä lisääntymistarkoituksessa vaikka joka päivä. Jos taas on siemennesteessä ongelmia, se lisääntyminen harvemmin onnistuu ilman lääkärin apuja muutenkaan. Normaalilla, hedelmöittymiskykyisellä miehellä siemenneste pysyy riittävän tasalaatuisena, vaikka harrastaisikin seksiä joka päivä.
- pettäjä
mekin yritettiin 6kk kunnes lopulta kehiin iski ex mieheni ja avitti asiaa.
- qwertyui1
Ymmärrän täysin tunteesi, meillä oli sama meininki ja minulla samanlaisia ajatuksia. Pitkään yritettiin ja en olisi kyllä jaksanut enää kauempaa. Kävin tarkistamassa kilppariarvot, ne olivat normirajoissa, mutta hieman yläkanttiin. Sain lääkityksen kokeeksi, josko se auttaisi ja raskuduinkin sitten toisesta kierrosta lääkityksen aloittamisen jälkeen. Ehkä sinun kohdallasi ei ole kyse tästä, mutta suosittelen selvittämään asiaa, eikä luottaa pelkästään viitearvoihin, jos verikokeisiin menet.
- .....
sellaiset 12kk yritin ensimmäistä ja 1kk toisesta. Minä en ainakaan jaksanut joka toiveesta tehdä testiä vaan odotin vaan menkkoja niin oli mielestäni helpompaa kun ensin tehdä nega testi ja pettyä ja sitten vielä ne hemmetin menkat. nyt otti päähän vaan ne menkat.
- Sinkki
Mulle tehtiin sterilisaatio kaksi vuotta sitten. Heti toimenpiteen jälkeen tuli kova kipu oikean munajohtimeen tai sarjaan. Ja aina välillä nipistellyt samaisesta kohdasta Nyt alkoi vatsan nipistely ja rintojen arkuus sekä veren maku suusa ja erinlaiset hajut korostuvat. Raskaustesti negatiivinen. Olenkohan raskaana siltikin vai mistä moiset oireet?
ovulaation aikaan voi nipstellä, en usko että raskaana olet jos sulla on tehty sterilisaatio mutta mistä sen tietää. Ehkä olet tehnyt raskaustestin liian aikaisin. Kokeile uudestaan jos oireet ei lähde pois, jos raskaus negativinen ja häiritsee elämääsi ota yhteyttä lääkäriin.
- 17+17
Minulla siihen tais mennä 15 vuotta.
Onhan se jokaisen oma asia, milloin haluaa äidiksi, mutta lapsia ei tehdä: ne saadaan (jos saadaan).- joku tekee joku saa
Mielipiteensä kullakin?
- o..o
Esikoinen syntyi kun kerran pantiin ilman ehkäisyä. Toinen on nyt masussa, ja kerrasta hänkin. Olen ollut nuorena holtiton ja harrastanut seksiä ilman ehkäisyä usein, en kuitenkaan koskaan tullut silloin raskaaksi. Uskon, että mulla ja miehellä on vaan jotenkin yhteensopivat munasolut yms.
- huhuh...=D
No se on jo pieni ihme että jos sulla ja sun miehelläsi on yhteensopivat munasolut ja kertalaakista oot raskautunut...=D
Mulle tehtiin sterilisaatio kaksi vuotta sitten. Heti toimenpiteen jälkeen tuli kova kipu oikean munajohtimeen tai sarjaan. Ja aina välillä nipistellyt samaisesta kohdasta Nyt alkoi vatsan nipistely ja rintojen arkuus sekä veren maku suusa ja erinlaiset hajut korostuvat. Raskaustesti negatiivinen. Olenkohan raskaana siltikin vai mistä moiset oireet?
...just, siis kaksi vuotta sitten sulle on tehty steri ja siitä asti ollut nuo oireet ja mietit että ootko ehkä raskaana? Kauan kestää hedelmöittyä.
Tää on kyllä yks päivän piristys tulla lukeen näitä juttuja! - vihdoin +
1. raskaus "puoli vahingossa" (siis heti ja kerrasta)
2. raskaus alkoi 8 vuoden ja usean tuloksettoman IVF-hoidon jälkeen. - elämä on
Ensimmäinen lapsi oli yllätys. Sen jälkeen keskityin muutaman vuoden työuran luomiseen ja sitten päätettiin antaa kakkosen tulla. Ilman ehkäisyä ollaan oltu 7 vuotta. Siihen sisältyy 2 keskenmenoa ja nyt raskaus viikolla 26 2. Luultiin, ettei toista tule, joten lopulta tämä kakkonenkin on yllätys. Toivottavasti kaikki nyt menisi hyvin.
- ihme...
Meilä meni varmaan 4-5 vuotta. Olin jo luopunut toivosta kun ikääkin oli jo 34v. Monet pettymyksen itkut tuli itkettyä. Sit tapahtui ihme ja olinkin raskaana kun olin jo luopunut toivosta. Nyt raskaus loppumetreillä ja odotetaan meidän pienokaista kun kuuta nousevaa.
- 3vuootta
Meillä kesti 3 vuotta tulla raskaaksi. Nyt tapahtui ihme ja tärppäsi. Nyt olen 22v ja raskaana 15 viikkoa.
- aikuinen nainen mä o
Oho, yritit jo melkeen teini-iässä lasta. 19vuotiaana. Aika nuorena :)
- Surullinen :(
Olin 17-vuotias kun tulin ensimmäisen kerran raskaaksi. Olin raskausviikolla 4 4, kun tein abortin. Sen jälkeen en ole tullut raskaaksi, vaikka en ole ehkäisyä käyttänyt. Ikää on nyt 29-vuotta. Nykyisen avomieheni kanssa yritetty lasta 2v, mutta tuloksetta. Johtunee varmaan siitä, että minulla on pientä ylipainoa sekä kilpirauhasenvajaatoiminta. Olen todella pettynyt, kun en ole raskaaksi tullut. Kuukautisetkin ovat olleet paljon poissa, jopa 6kk - 10kk (tälle vuodelle ei ole kuukautisia muistaakseni paljoa ollut). Vauvakuume on kova, mutta ei tärppää niin ei tärppää. Kaikki sanonut että älä mieti, kyllä se siitä, oot vielä niin nuori, joo lähenen 30-ikävuotta eikä yhtäkään lasta. Välillä olen yrittänyt olla miettimättä. Oiskohan minussa sitten joku vika? Onneksi huomenna on lääkärille aika nuista kuukautisista, niin vois samalla tuostakin jutella. Avomiehelläni on entuudestaan 3 lasta (-01 syntynyt tyttö ja -05 ja -06 syntyneet pojat), joten sillä nyt tuskin mitään vikaa on.
- Esikoista odottava
10kk on vielä kohtalaisen lyhyt aika ja jos olet aikaisemmin käyttänyt jotain hormonaalista ehkäisyä, saattaa se vielä lopettamisen jälkeenkin huonontaa raskautumisen mahdollisuutta. Sinuna en vielä olisi yhtään huolissaan tai stressaantunut :).
Eräs ystäväni jätti e-pillerit pois naimisiin mentyään ja enemmän tai vähemmän yrittävät miehensä kanssa lasta vielä lähes kolmen vuoden jälkeenkin. Kyseinen nainen on tuona aikana lihonut lähemmäs 20kg ja menossa kilpirauhastutkimuksiin ( muihin mahdollisiin tutkimuksiin) jos ei kesään mennessä tärppää. Aivan varma en kyllä ole, voisiko nainen olla niin kiero että söisi salaa välillä pillereitä, hän kun aivan välttämättä haluaisi kesävauvan :DD!
Me taas mieheni kanssa luovuimme ehkäisystä noin 1,5 vuotta sitten ja kolmisen viikkoa sitten plussasin. Mitenkään erikoisemmin emme ole lasta yrittänyt vaikka toiveissa onkin ollut jo pidemmän aikaa :). - ei enää
1. raskaus > yritystä 9 kuukautta
2. raskaus > yritystä 3 vuotta - 24+4
Yritystä takana 15-vuotta. Lapsettomuushoitoja tuosta noin 4-vuotta takana. Ennen kuin onnistuin saamaan lapsen. Pitkän ajan jälkeen en ollut uskoa, että lopultakin olen raskaana ja luomusti. Ongelma taisi ratketa sattumalta, kun kumppani vaihtui. En kyllä uskonut käyvän niin sittenkään, koska minussa piti olla vikaa yllin kyllin.
- 15+5
3 vuotta yritystä ja sen jälkeen menin lääkäriin ja sain clomit ja toisesta clomikierrosta tärppäsi heti kun annostus oli oikea.
- AAADDDAAA
Olen vasta 21, mutta vuosi jo yrittämistä takana ;(( Ymmärrän aloittajaa täysin.. Itkettäis vaan ja joka kuukausi ne menkat kuitenkin on tullut. Huoh... Nyt ens viikolla pitäisi menkat alkaa mutta kumpa ne jäis pois :p
Olis tosi helpottavaa jutella jollekkin samassa tilanteessa oleville (:- Hannahenna
Hei! Oon kanssa 21v ja yritystä takana jo puolitoista vuotta.. Kerran käynyt lääkärillä mut käski nostaa painoo kun olin hieman alipainoinen nyt painoo 51-53kg ja oon pitkä 170. Enskuussa uus lääkäriaika jos nyt sais sit jotain tutkimuksia mikä mättää :(
- hhhhhhhhhhhhhhhhh
luomusti 3 kk vaikka kärsin punahukasta (perussairaus), ylipainoa hieman, ikääkin 36v ja ensimmäinen tulossa..
että ei noi asiat vaikuta, ja kyllähän monet yrittää useamman vuoden, mutta itse kyllä hakeutuisin jonnekin hoitoihin, tai ainakin keskustelemaan niistä..
en tosin käyttänyt pillereitä, niin se var,asti vaikeuttaaa jos on vuosia niitä syönyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652