kuukautiset myöhässä

0.0

Onkohan tää normaalia.

Mulla alko kesän alussa kuukautiset. Nyt ne on ollu kolme kertaa, ja tällä hetkellä jotain 2 viikkoa myöhässä! Mulla särkee joka päivä ihan vähän alavatsaa, mutta kuukautisia ei näy... Tulee aika paljon sellasta läpinäkyvää limaa. Kun esim. istuu vessanpöntöllä niin sitä tippuu sellasena vanana jos pinnistää.. Valkovuotoo on myös vähän. Pari päivää sitten nukkumaan mennessä rupes kamalasti sattumaan (silleen kivistämään) alavatsan oikeaa puolta, ja se jatkui vielä aamullakin. Kun painelin niin sattui, ja kun istuin.

Ekat kuukautiset siis alko 14.6, seuraavat 23.7, ja viimeisimmät 27.8. Tuon viimeisimmän jälkeen siis ei ole tullut mitään.. Joka kerta noi on kestäneet noin viikon.

Onko siis normaalia että vielä tässä vaiheessa kuukautiset on tosi epäsäännölliset vai pitäiskö huolestua?

...ja en halua vastauksia tyyliin "sä oot raskaana", koska se ei ole mitenkään mahdollista.

13

1070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö

Kuukautiset voivat olla epäsäännölliset vielä pitkän aikaa. Itselläni oli säännölliset ihan alusta alkaen. Läpinäkyvä lima..? Voi olla se on ihan normaalia. Mutta jos nuo kivut eivät hellitä, mene lääkärille :)

• tytsy

kuukautiset voivat siis olla vielä tässä
      vaiheessa epäsäännölliset.
      itselläni ovat olleet suht säännölliset,
      kerran olivat viikon myöhässä, mutta muuten
      säännölliset. ja uskon että minulla se johtui
      stressistä. onkohan sulla ollu stressiä?
      koska mielialahan vaikuttaa myös kuukautisiin.
      tai oletko laihtunut huomattavasti,
      tai edes jonkun verran? sekin nimittäin voi
      vaikuttaa. toivottavasti oli edes hieman apua.

• 0.0

Kiitos vastauksista! On tosiaan ollut ihan kamalasti stressiä. Ysiluokan kokeet on painaneet niin hitosti päälle että on itketty ja vaikka mitä... o.Ö En tiennyt että stressi voi vaikuttaa, kuulostaa tosiaan siltä että se voisi olla syy...? En ole laihtunut yhtään, pikemminkin päinvastoin.
        Ja siis kipuja ei ole ollut lähes ollenkaan, vain ehkä kerran päivässä sellaista lievää jomotusta alavatsassa niinkuin aina kuukautisten aikaan, paljon lievempää vain.

• Itsellä menkat n. 10 vuotta ja epäsäännölliset koko ajan. E-pillereillä muuttuivat säännöllisiksi, mutta muuten eivät oikein sopineet mulle joten lopetin. Nykyään vain tyytyväinen kun ei tarvitse joka kuukausi menkkojen kans tapella. ;)

• ...

Itselläni on vieläkin epäsäännöllisyyksiä ja selittämättömiä vatsakipuja. Normaalia on. Itselläni oli n. kolme vuotta epäsäänn. Ei vieläkään täysin säänn.

• Ajattara

Tossa vaiheessa on ihan normaalia että kuukautiset on myöhässä. Ne voi tulla useemman kuukauden myöhässä vaikka aikasemmin ois tullu aika säännöllisesti. Mulla ittelläni oli alussa melkeen vuoden niin epäsäännöliset menkat kun voi vaan olla mut kyllä ne siitä sitten tasaantu. Nyt ei tosin menkkoja oo kuulunu vuoteen mutta se johtunee mun alipainosta. Eli älä vielä huolestu tosta (: Ja kyllähän ne menkat kerkiää vielä 'muutaman' vuoden ajan sua kiusaamaan (: Tohon mahakipuun en oikein osaa sanoo mitään mutta mä muistan kun mulla ittellänikin viikkoja aikasemmin kun menkat alko oli maha tosi kipee ja piti syödä lääkkeitä.

• apuatarvitseva1

hei ! olen 13 vuotias tyttö ja mulla alko menkat jouluna ja nyt niitä ei oo tullu 47 päivää että onko se normaalia ? pitäisikö huolestua ?

• tohtorijyrki

ei ole normaalia, olet selvästi raskaana

• ruutikellari

Onko ne olleet tähän asti ihan säännölliset?

Joskus kuukautiset vaan myöhästelevät ja se on ihan normaalia. Syytä ei aina löydy, niin vaan käy.

• apuatarvitseva
        ruutikellari kirjoitti:

Onko ne olleet tähän asti ihan säännölliset?

Joskus kuukautiset vaan myöhästelevät ja se on ihan normaalia. Syytä ei aina löydy, niin vaan käy.

Juuu ne ei ole vielä kunnolla kerenny laskeutua säännölliseksi kun ne alko vasta jouluna mut tuntuuu hirveelle kun ne ei ole tullut :(

• apuatarvitseva
        tohtorijyrki kirjoitti:

ei ole normaalia, olet selvästi raskaana

Ai 13 vuotias tyttö raskaana kuka ei ole ollut kenenkäään pojan kanssa sängyssä ?!

• NinaHannaJulia

Hei! Mulla on itellä ollu kaksviikkoo jo myöhäs. Oon 13v. Harrastan uintia 5 kertaa viikossa ja itset. pari kertaa viikossa. Mitä pitäs tehä?

• yuojikl

Odottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe