Onko käyttö kokemuksia vaikean astman hoitoon Elliptalla on uusi valmiste. Minulle kirjoitettiin sitä.
Ellipta
27
29303
Vastaukset
- tyyt.h.
Minulla ainakin auttaa Relvar.
- Ellipta
Tuleeko kurkku kipeäksi siitä entä tykyttääkö sydän?
- elämä on...
Mitä muita lääkkeitä sinulla on astmaan kuin Ellipta? Elliptahan on vain peruskorvattava lääke.
Käytä nyt vain rauhassa lääkärin määräämää lääkettä. Jokainen astma ja astmaatikko on erilainen ja reagoi eritavalla lääkkeisiin.
Mikäli sinulla on vain Ellipta käytössä, ei astmasi kovin hankalahoitoinen vielä ehkä olekaan. Ei mahdollisia lääkkeen sivuvaikutuksia kannata pohdiskella, vaan positiivisella mielellä ja luottavaisesti käyttää lääkkeitä, joita lääkäri on määrännyt.
Kaikella ystävyydellä Symbicort Forte turbuhaler, Tilade, Montelukasti, Bricanyl, Spiriva Respimat, Prednisolon käytössä tällähetkellä...- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa korvattavuuden osalta. Relvar Ellipta astaman hoidossa kuuluu AE(alempi erityiskorvattavuus) korvattaviin lääkkeisiin. Korvaus on 65%, vaatii lääkärin B-lausunnon Kelaan ja Kelan päätöksen AE-korvattavuudesta. Merkintä tulee uuden Kelakortin kääntöpuolelle, missä näkyy kaikki erityiskorvattavat lääkkeet.(YE eli ylempi erityiskovattavuus on 100%). Kokemuksesta puhun, kortissani on kumpaankin korvattavuusryhmään kuuluvia lääkkeitä, merkinnöillä : esim. AE 203(keuhkoastman diagnoosinumero sekä alempi erityiskorvattavuus, 65%.
- Uusi relvar
Onko teillä tullu sivuvaikutuksia relvarista? Mä aloitin sen juuri.
- Anonyymi
Sain vaikean astmadiagnoosin vasta äskettäin. Ensimmäisinä Relvar Elliptan käyttöpäivinä sivuvaikutuksena tuli melko voimakasta päänsärkyä, se olikin ainoa ja hyvin yleinen sivuvaikutus (useammalla kuin 1/10). Avaavana lääkkeenä käytän Ventoline Discus 1x4 tarvittaessa. Näillä nyt mennään ja katsotaan eteenpäin.
Aikaisemmassa kommentissa joku sanoi että Relvar on vain peruskorvattava lääke. Tämä ei pidä paikkaansa. Sain B-lausunnon sekä Kelasta AE-korvattavuuden (alempi erityiskovaus), joka on 65%. Käytössäni on myös Thyroxin 0,1 mg vuosia sitten määrätty kilpirauhasen vajaatoimintaan, ko. lääkkeellä taas on Kelakortissa YE(ylempi erityiskorvattavuus) 100%. Nämä tiedot saa kysymällä esim. farmaseutilta apteekissa luotettavasti. - Anonyymi
Hyvin toimii ja tarvii ottaa vain kerran päivässä. Sammasta muodostuu varsin paljon johon käytän apteekista ostamaani harjaa, Myös päänsärkyä ja alussa oli yöllä sydämen tykytystä.
Montelukast illalla. Liikun varsin paljon ulkona jolloin limaa poistuu tehokkaammin.
Vielä 2 kertaa päivässä Dymista nenäpolyyppien hoitoon.
- astmaa
sain juuri Relvarin näytepakkauksen Seretide 50/500 tilalle, lisäksi on mm Spiriva, Ventoline, montelukasti, Prednisolon ja Atrodual tarv.
- Relvar
Aloitin myös uuden lääkkeen Relvartin käytön ja olen todennut tässä vaiheessa sen oleva tosi hyvä lääke. Käytin aikaisemmin Symbicorttia se ei pitänyt rööriä oikein auki vaikka otin sitä aamulla ja illalla 2 kertaa. Relvartin vain yhden kerran aamulla röörit pysyy hyvin auki koko vuorokauden loistava lääke.
- Anonyymi
Hyvä
- Vinkunalle
Kokemuksia? Keskivaikea astma, peruslääkitys seretide 2x2 annosta 50/500 vaihdettiin Relvar Elliptaan. Seretidellä bronkiitteja vuodessa 2-4kpl, useita pahenemisvaiheita joita hoidettiin lisäannoksin ja kortisoonitabletein. Revlar1 x 1 annos 2 vuotta, yksi pahenemisvaihe per vuosi ja toisesta lyhyt flunssa, joka hoitui kortisonikuurilla. En vaihtais pois..
- nena76
henki kyllä kulki relvar elliptalla mutta tuli järkyttävä pohkeiden särky ja lihaskramppeja varsinkin pohkeisiin.
- Anonyymi
Olen käyttänyt sitä nyt noin kuukauden. Keuhkot pysyy kyllä auki, eli toimii niinkuin pitääkin. Mutta oikean jalan lihaksia pakottaa, sekä myös oikean jalan polven ja nilkan nivelissä kova kipu. Ihan kokeilu mielessä en nyt ole käyttänyt kolmeen päivään ja jalkasärky on poissa. Mitä tehdä, en tiedä? En halua syödä sen takia jatkuvasti särkylääkkeitä!
- Anonyymi
Minulla sama, lihaskramppeja varsinkin yöllä vaikka otan lääkkeen aamulla
- Aloittelijako
Aloitin vasta Relvarin käytön, lievä päänsärky ja käheä ääni. Olisiko ohimenevää?
- Mariam55
Nyt olen kuukauden käyttänyt Relvar Elliptaa, ei muita sivuvaikutuksia kuin äänen käheys ja sydämentykytys. Sen tykytyksen vuoksi olen harkinnut pyytää lääkäriltä, jos lääkkeen voisi vaihtaa.
- Kelly47
Viikon käytön jälkeen äänen käheyttä ja eilen paukahti kasvoihin kirkkaan punainen ihottuma. Muuten vaikuttaisi toimivan. Maanantaina yhteys keuhkopolille!
- Anonyymi
Minulla Trelegy Ellipta annettu keuhkoahtauman hoitoon, ja nyt oikea jalka turvonnut ja punaisia läiskiä pitkin säärtä. Sieni invektion alkua suussa nivelkipuja ym.
- Anonyymi
Minulla on käytössä. Tuntuu hyvältä. Tosin joudun ottamaan välillä ylimääräisen annoksen johtuen astmani tilasta. Mutta olen tykännyt.
alkh - Anonyymi
Minulla ollut Trelegy Ellipta käytössä pari kuukautta keuhkoahtauman sekä keuhkofibroosin hoidossa, toistaiseksi auttanut ja heuhkoputket pysyneet
paremmin auki ja hengitys helpompaa. Limantulo sekä yskänkohtaukset
vähentyneet huomattavasti. - Anonyymi
Lihottaako tän lääkkeen pitkäaikainen käyttö, eikös siinä ole kortisonia. Aloitin käytön tänään.
- Anonyymi
Olen nyt ottanut yhden kerran. Aamu aivan tukossa henki hinkuu.
Eipä muut, kun Ventolinea kehiin. Takasin Flutiformiin missä ei ole vilanterolia aineena. - Anonyymi
Onko teille tuttu lääke anoro ellipta ja
- Anonyymi
Minulla meni silmää tuota elliptaa,kun rupesin.inhaloimaan,eikä se mennyt edes keuhkoihin
- Anonyymi
Trelegy Ellipta kaksi vkoa käytössä: kurkku tavattoman käheä, vaikka huuhtelee ja kurlaa heti ottamisen jälkeen. Myös sydän laukkaa jonkin verran. Harkitsen pyyntöä kokeilla jotain toista lääkettä.
- Anonyymi
Relvar Elliptaa olen käyttänyt kaksi vuotta.
Hyvin sopii minulle, paras lääke ollut astmani hoitoon. Ei mitään ongelmia, eikä sivuvaikutuksia. - Anonyymi
Ei tehonnut ollenkaan (astma). Sivuoireina päänsärkyä ja kauheita todentuntuisia painajaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389