Kumisaapasteluseura?

Kumisaapasniekat

Sadekelit ovat myönteinen ilmiö kumisaapastelun näkökulmasta. Meikäläinen viihtyy kumisaappaat jalassa kesät talvet, sisällä ja ulkona. Mahtaisiko jo olla olemassa kumisaapastelijoitten yhdistys? Tai sitten voisimme perustaa semmoisen eli "Kumisaapasteluseuran", joka olisi avoin kaikille ikään, sukupuoleen ja siviilisäätyyn katsomatta sillä ehdolla, että kokoontumisten osallistujilla olisi kumisaappaat jalassa myös sisätiloissa ja myös esim. juuri tänä ajankohtana sydänkesälläkin.

17

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannatettava ajatus

      Ideana ihan kannatettava. Meitä löytyy vain niin eri puolilta Suomea ja harvempi viitsii lähteä satojen kilometrien päähän tapaamisiin. Toisaalta, lähialuetapaamisiin ei varmaan tulisi kovin montaa henkeä. Eihän se mitään maksakaan, jos antaa jonkun sopivan paikan ja ajan ja tulee kuka tulee.

    • 13+16

      Juu voisi olla kiva kun tapaa samanhenkisiä. Voisi olla iltanuotiolla juuri sellaiset kumpparit jalassa kuin hluaa.

    • Kumisaapasniekat

      Myönteiset viestit lämmittävät mieltä. Ajatus "lähialuetapaamisista" on hyvä eikä koolla välttämättä tarvitsisi olla mitenkään suurta saapastelijoitten joukkoa. Meitä "kumisaapastelijoitten" hengenheimolaisryhmiä voisi siis olla eri tienoilla tasavaltaa ja kokoontmiset tapahtuisivat pienissä porukoissa. Näin kesäaikaan samanhenkisten saapastelijoitten tapaamiset iltanuotioilla on sekin mitä myönteisin ajatus. Minulla ei ole oikein selkeätä kaavailua alkuun pääsemisestä. Pitäisi varmaankin ensimmäiseksi saada yhteen juttua tuumiskelemaan muutama kumisaapastelija ja kaikessa rauhassa aprikoida liikkeellelähtemisen eri vaihtoehtoja. Annettaisiin asian "kypsyä" ja edettäisiin rauhalliseen tahtiin.

    • Kumpparikokous!

      Ensimmäinen kumisaapastelijoiden kokoontumisajo on Rovaniemen Ounasvaaran luontopolun parkkipaikalla lauantaina 23.8.2014 klo 14.00. Tarkoitus olisi kiertää luontopolku 3,8/4,4 km ja paistaa laavulla makkaraa. Mukaan kaikki kumisaappaista kiinnostuneet ikään, sukupuoleen ja siviilisäätyyn katsomatta, kunhan on kumpparit jalassa. Tervetuloa!

      • Kumisaapasniekat

        Muodostuiko tapaamisesta siellä Ounasvaaralla myönteinen tapaaminen? Syntyikö jatkotoimintaa?


    • mikvi

      Mikseiköhän naiset ei osallistu kumpparikeskusteluun , vaikka useimmiten juuri naisilla näkee kumppareita , tiukkavartisia kaupunkikumpparreitakin , ettei vaan Haita, keskellä kesää vaikka ei sadakkaan !!??
      Mä oon ihan hullunheikkona kumppareihin.Onneksi on työ ja harrastus jossa voi käyttää kumppareita
      Näin kesällä tiukat 37 no kontiot , eikä mitään pohjallisia ja ohuet valkoiset sukat jotka ei pohjista ole ihan valkoiset , vaan sillai kivan litsut.
      Oon ehkä vähän pervo , mut kumpparinaiset ottakaa kantaa.

    • Tunnuskappale
    • Kumi-Iita

      Itse olen kiinnostunut myös kumihanskoista saappaiden lisäksi. Mikäli osanottajia tapaamisiin ei meinaa löytyä, voitaisiin laajentaa kumihanskoihin?

    • Kumisaapasniekat

      Kyllä kumihanskat tekevät terää yhtä lailla kuin kumisaappaatkin. Ja totta kai tapaamisilla meillä itse kullakin voisi olla "asianmukaista" sonnustautumista kaikin puolin. Sadevarusteet kävisivät ilman muuta. Myös nahka ja erityisesti nappanahka synnyttää sopivaa pintajännitettä.

      Ideana "Joulukalenteri" tai "Kumisaapastelukalenteri" tuntuu toteuttamiskelpoiselta idealta. Joulukalenterissa olisi ilmeisesti 24 kuvaa ja viimeistelynä ryhmäkuva kumisaapasjalkaisista joulutonttuilijoista päähenkilöinä kumisaapasjalkainen Pukki ja kumisaapasjalkainen Muori. Kuukausikalenterissa puolestaan olisi kumisaapasväen kuvia vuoden joka kuukaudelle.

    • Kumpparikokoontuminen

      Kumisaapastelijoiden tämän vuotinen kokoontumisajo on lauantaina 15.8.2015 klo 14.00 Liminganlahden luontokeskuksella. Tarkoitus olisi käydä lintutornilla ja paistaa makkaraa. Mukaan kaikki kumisaappaista kiinnostuneet ikään, sukupuoleen ja siviilisäätyyn katsomatta, kunhan on kumpparit jalassa. Tervetuloa!

    • Kumisaapasniekat

      Näin jälkeen päin joudun toteamaan, että Liminganlahti oli liian kaukana meikäläiselle liikkeellelähdön kannalta. Idea sinänsä ihan oivallinen. Mahtaisiko löytyä jokin eteläisempi kokoontumispaikka, niin silloin sopisi paremmin?

    • CDR

      http://bit.ly/OBECjm

      Osallistumalla nettikyselyihin voit olla mukana vaikuttamassa tulevaisuuden tuotteiden ja palveluiden kehitykseen. Kyselyihin vastaaminen kestää yleensä muutama minuutti ja saat aina korvauksen ajastasi.

    • Toivottavasti tämänmielisten kokoontumisidea näkee jatkossa päivänvalon.

      • Kumisaapasniekat

        Mainiota, että aihe ja asia edelleen kiinnostaa! Jos sinä "muutokseen" haluat ottaa minuun yhteyttä, nin se onnistuu esim. Iskuri-treffien avulla, sillä minulla on siellä palstoilla oma ilmoitus:
        - nimimerkki "LikeisSEURAA"
        - otsake "ASUT ja SAAPPAAT"
        - osasto: "Ystävä- tai kaverihaku"
        Uudistin ilmoituksen juuri hetki sitten tänään (29.01.16). Ilmoituksen ohessa on oma Kontiojalkainen kuvani. Mainitsen siinä ilmoituksessa ikätoiveen yli 60-v., mutta siihen ei tarvitse kiinnittää huomiota, kun kyse on tästä "Kumisaapasteluseura"-asiasta. Toivotaan, toivotaan.


    • Kumisaapasniekat

      Tuolla "Ajanviete"osastossa on "Henkilökohtaiset"-otsakkeen alla "kimppakiva"-idean merkeissä keskusteluketju. Siinä on tarinoita porukointiromantiikan toteuttamisesta ja ilmeisesti ainakin osa on ihan tosikertomusta, vaikka onhan näissä yhteyksissä mahdollisuus myös mielikuvituksen tuotteiden näkyville saamiseen eikä se sinällään mikään suuri synti ole sekään. Toisaalta kyllä kumisaapasteluseuran merkeissä voisimme viettää yhteistä aikaa myös ilman intiimitoimintojen aktiviteetteja.

    • Kumisaapasniekat

      Viime vuoden alun hiljaiselon jälkeen tässä on riittänyt luovaa taukoa. Kun tämän kesän mainiot lämpimät alkavat olla takana päin, niin jälleen syksyyn päin mennessä kumisaapaskelit alkavat olla ajankohtaisia. Toivottavasti säät vielä paranevat sienestämistä ajatellen ja maasta alkaisi puskeutua tattia ja vahveroa, ym. kunnon poimittavaa. Marjastuksen mahdollisuudet taitavat vaihdella nekin aika lailla maan eri tienoilla. Kumisaappaat kyllä voi vetäistä jalkaan aivan puhtaassa metsän polkujen astelumielessäkin. Kalakaan ei ole oikein liikkunut kunnolla helteellä, kerrotaan. Olen kyllä itse käyttänyt kahluusaappaita rantavedessä kahlaillessa. Siis arvon kumisaapastelijat: Onko uusia kuulumisia?

    • jokuvaanjoku

      Kumisaapas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1676
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1391
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      849
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      743
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe