Inhoan olla kotona!

häkkilintu

Olen 15v tyttö ja en tiedä mitään muuta kamalampaaa kuin kotona oleminen. Tämä johtuu lähinnä äidistäni joka ei luota minuun, haukkuu minua ja asettaa kohtuuttomia rajoja eikä ymmärrä minua. Kuulostaa varmaan aika normaalilta teini ja äiti suhteelta mutta minua kiusattiin 7. luokalla jonka seurauksena vaihdoin koulua ja äitini syytti minua kyseisestä asiasta ja kerran romahdin keittiön lattialle ja vain itkin ja äitini tuli hakemaan vain juotavaa edes katsomatta minuun. Se sattuu. Joka päivä tuntuu että teen kaiken väärin ja minulle raivotaan joka asiasta. Haluan vain pois.
Eilen illalla tuli puheenaiheeksi kavereideni kanssa kyseinen asia ja minun masennukseni johon olen hakenut apua mutta tuntuu ettei apukaan auta. Sitten jossain vaiheessa keskustelua joku heitti ilmaan ajatuksen että ehkä minun kannattaisi soittaa sosiaalitoimistoon ja pyytäää heitä hakemaan minut pois. Ja tähän tarvitsen apua eli kysymykseni on kannattaako minun soittaa sosiaalitoimistoon tai mitä muuta voin tehdä.

3

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • clarissaaaa

Mulla on ihan samanlainen tilanne, oon tosin kohta 17, vähän vanhempi kuin sä. Mulla on sisko joka on 10, saa kaiken mitä haluaa ja mua vihataan. Kuulen joka päivä syyttelyä, uhkailua ja kiristystä, ei sillä väliä onko joku juttu liittynytkää muhun, se on silti mun vika. Isä käy välillä käsiksi ja kerran heitti jopa portaat alas, vaikken ollut tehnyt mitään. Musta tuntuu ettei kukaan ymmärrä mua eikä mulla oo ns. aitoja ystäviä, koska kukaan ei oikeesti välitä. Ja joka päivä saan kuulla et musta ei tuu koskaan mitää ja mulle tulee vaikee elämä. Äiti on sanonut myös toivovansa mun kuolemaa. Ja joka ilta toivonki, etten aamulla enää herää.
      Ite oon aatellu hakee apua, että pääsisin täks viimeseks vuodeks pois kotoo johku sijoitukseen. Sen jälkeen kun täytän 18, en aio pitää perheeseeni enää yhteyttä. Se paska saa päätöksen sillon. I feel you ja toivotan sulle todella paljon tsemppiä! Tulevaisuudessa me vielä näytetään niille!!

• Nekkux

Kauheeta! :0 Suoraan sanoen ihan ihmetyttää miten ootte kestäneet! Ootte vahvoja kumpikin!
        Onnea elämällenne! ♡
        ~ Nekkux

• mek

Ruopea tekemään oman pään mukaan ja vähän välität aitisi määeäilystä niin se oma elmä on vain joskus otettava vaikka väkisin. Tuollaiset vanhemmat kuin äitisi on ja sitten ihmetellään miksi nuoret voivat huonosti ja se siitä. Itse jo melkein 20v tyttären isänä että kun lapselle ikää tulee niin vastuuta ja vaputta pitää antaa että lapset oppivat itsenäisiksi ja tärkein etttei kaverit häivä jos on vain kotona pitkät illat. Kysyppä äidiltäsi että kohdeltiiko hänta teininä yhtä huonosti ja kostaako hän sitä omalle lapselleen kun pitäisi hänen sanoa siitä omille vanhemmilleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      85
      4052
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3121
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      100
      2285
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2108
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      81
      1866
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1821
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1810
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1557
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1527
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1501
    Aihe