MINIPILLEREISTÄ

Me, myself & I

Oon harkinnu vaihtavani yhdistelmäpillereistä minipillereihin. Voisko joku kertoa kokemuksia minipillereistä? Onko ne yhtä tehokkaita? Mitä sivuvaikutuksia? Onko totta, että menkat saattaa olla aika epäsäännölliset? Yks syy tähän vaihtoon on se, että luulen et yhdistelmäpillerit aiheuttaa mulle mm. katkenneita verisuonia jalkoihin. Lisäks olis ihan kiva nähdä, miten nää nykyiset pillerit on vaikuttanu luonteeseen jne...

2

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiitu

Niiden ehkäisyteho on hyvä, mutta ei aivan yhdistelmäpillereiden luokkaa. Niistä voi saada täysin samoja sivuvaikutuksia kuin yhdistelmäpillereistäkin, vaikkakin ne ovat matalahormoonisimpia. Niitä otetaan joka päivä, eikä niissä pidetä viikon taukoa kuukausittain kuten yhdistelmäpillereissä. Kuukautiset saattavat todellakin tulla epäsäännöllisiksi. Itselläni kävi niin, että vuotoa ( vaikkakin niukkaa) oli kuukaudessa kolme viikkoa ja yhden viikon olin sitten vuotamatta. Minulle ei tosin sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, sillä kaikista tuli jotain oiretta.
      En oikein usko, että katkenneet verisuonet jaloissasi olisivat pillrereiden aiheuttamia, ne johtuvat varmaakin jostain muusta.
      Pillerithän ei sinänäs vaikuta luonteeseen. Joillekin tulee pahoja mielialamuutoksia. kuten itkuisuutta, hermostuneisuutta ja ne voivat laukaista myös paniikkihäiriön. Jos et ole tähän mennessä huomannut tai kärsinyt mistään noiden kaltaisesta, niin silloin voi olla varma siitä, että ne eivät ole vaikuttaneet psyykeesi.
      Mielestäni ei kannata vaihtaa minipillereihin, ei ainakaan kuvailemiesi syiden pohjalta.

• maisa

Söin noin 3 vuotta yhdistelmäpillereitä, kunnes joudun verenpaineen nousun takia lopettamaan ne (mikä sitten ei johtunutkaan pillereistä...) Sain minipillerit, jotka eivät sopineet mulle. Oli ahdistuneisuutta ja pahoinvointia todella paljon. Kolmen kuukauden päästä vaihdoin toiseen merkkiin. Tämä merkki on 3 kertaa kalliimpaa kuin edellinen, mutta kuitenkin suurin piirtein yhdistelmäpilereiden hintaisia. Kuukautisia ei ole ollut yhdistelmäpillereiden lopettamisen jälkeen lainkaan. Ennen pillereitä oli noin 10 päivää kestävät, pillereillä 5 päivää ja nyt ei siis lainkaan, joten olen todella onnellinen vaihdosta. Olen syönyt tätä merkkiä minipillereitä nyt vuoden verran.

Jokaiselle pillerit vaikuttavat tietysti erilaisesti, mutta olen kuullut, että monilla on sama tilanne kuin mulla minipillerien ja kuukautisten yhdistelmästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6205
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3856
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2841
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2380
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2272
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1709
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1322
    9. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1281
    10. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1266
    Aihe